کامیون شیلر ۶ تن

کامیونت شیلر ۶ تن

کامیونت شیلر ۶ تن

مقدمه
در این مقاله از تهران خودرو سعی داریم تا کامیونت شیلر ۶ تن که در واقع نسل جدیدی از کامیون‌های تولید داخل است و مدتی است که تولید و رونمایی شده را به شما معرفی کنیم .
این خودروی تازه وارد اگرچه به تازگی وارد بازار شده اما به واسطه ویژگی‌های منحصربفرد و عملکرد بالایی که دارد؛ توانسته جایگاه ویژه‌ای را از آن خود کند.

کابین کامیونت های شیلر دردو  کلاس بدون خواب طراحی و تولید و روانه بازار می شوند.

خرید اقساطی شیلر ۶ تن

خرید اقساطی شیلر ۶ تن

این کامیونت با توجه به قیمت مناسب ، قدرت موتور، عملکرد خوب، گذارندن تست های صعب العبور و … توانسته است جایگاه خوبی را برای خود در کشور ثبت نماید.
قیمت کامیونت شیلر ۶ تن نسبت به دیگر کامیونت ها پایین تر بوده اما از نظر کیفیتی و قدرت موتور می توان گفت تفاوت اندکی با هم مدل های خود دارد.
در ادامه درباره قیمت و مشخصات فنی و فروش اقساطی کامیونت شیلر ۶ تن بیشتر صحبت می کنیم.

خرید لیزینگی بهمن شیلر

خرید لیزینگی بهمن شیلر

در رابطه با این کامیونت ۶ تن لازم است بدانید که در چین توسط شرکت وان لیانگ ساخته و برای اولین بار وارد بازار های داخلی شده است. اما این کامیون برای رانندگان ایرانی چندان غریبه نیست چرا که به دنبال محبوبیت کامیونت‌های ایسوزو؛ طراحان شرکت بهمن دیزل، در تولید کامیونت های شیلر از این کامیونت‌ها الهام گرفته اند.
شرکت بهمن دیزل برای ساخت کامیونت شیلر از بهترین و با کیفیت‌ترین متریال استفاده کرده و همین امر موجب شده که این کامیونت در زمره بهترین و پرفروش‌ترین کامیونت‌های موجود در بازار قرار بگیرد.

خرید شیلر ۶ تن

خرید شیلر ۶ تن

مشخصات فنی کامیونت شیلر
از مشخصات کلی یک کامیونت ۶ تن میتوان به موتور ( CUMMINS ISF 3.8s 4141) 4 سیلندر خطی سوپاپ بالا، تزریق مستقیم مجهز به توربو شارژ و اینتر کولر، انژکتور به صورت کانال مشترک، حجم موتور ۳۷۶۰ سی سی می باشد.
کامیونت شیلر  تولید شده در کمپانی های داخلی است و شاسی این خودرو هم ساخت داخل می باشد. شاسی به صورت پرچی است که در حرکت بسیار مفید است و سیستم ترمز این خودرو Wabco است و روی آن حتی دستگاه ESC هم قابل تعبیه می باشد.
در نتیجه این کامیونت استفاده های مختلفی دارد و ظرفیت ۶ تن این ماشین تا سقف ۳۳۳۰ کیلوگرم است که شعاع گردش ۶٫۴۵ متر دارد که بهترین میزان در میان سایر کامیونت ها است.

بهمن شیلر

بهمن شیلر

داخلی سازی شیلر ۵۵ درصد موفق عمل نموده است. وزن ماشین ۲۶۷۰ کیلوگرم می باشد که کم وزن ترین کامیونت بازار به شمار می آید.
سنجش های این خودرو تا ۱۰۰ هزار کیلومتر و در وضعیت فوق العاده سختی انجام می شود.
زاویه ورود نسخه های شاسی بلند این کامیونت ۳۷ درجه است که عدد مناسبی جهت کاربردهای نظامی و آفرود است.
یکی از اساسی ترین نکته ها جهت خرید این نوع ماشین ها، قدرت و توان فنی این کامیونت ها می باشد.
در واقع خریداران قصد دارند تا بدانند کامیونت آنها چه میزان قدرت و توان گشتاوری تولید می کند و کمپانی بهمن دیزل از توان حداکثری ۱۴۱ اسب بخار در ۲۶۰۰ دور بر دقیقه و بیشترین گشتاور ۴۴۰ نیوتون متر را در فاصله ۱۲۰۰ الی ۲۲۰۰ دور بر دقیقه رها می سازد.
حجمی که موتور این خودرو دارد، ۳۷۶۰ سی سی می باشد.
این قدرت و گشتاور، توسط یک جعبه دنده شش سرعته ( ۵ دنده جلو و ۱ دنده عقب ) به محور محرک عقب انتقال می یابد.
استاندارد آلایندگی کامیونت شیلر یورو ۴ می باشد و این ماشین دارای فیلتر DPF است، به خاطر همین این خودرو قادر خواهد بود جایگزینی مناسب برای ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری و بین شهری در سطح کشور باشد.
همچنین این ماشین دارای تجهیزاتی دیگر از جمله؛ شیشه بالابرهای برقی، کولر و پخش صوت CD را نام برد.
کامیونت های ۶ و ۸ تن شیلر، هر کدام از پیشرانه کامینز به کار می برند، کمپانی بهمن دیزل سیستم ترمز ضد قفل ABS 4 کاناله دارد و به کارگیری سیستم کنترل پایداری و مقاومت ESC نیز بر روی آن قابل ارائه می باشد.
شعاع گردش این کامیونت ۶٫۴۵ متر است که به ارتقاء توان مانور راننده در معابر باریک کمکم فراوانی می نماید.
همین طور قابل بیان می باشد که تیم تولیدی بهمن دمای منفی ۲۰ تا بالای ۵۲ درجه سانتی گراد را نیز پشت سر گذاشته است.

مزایا و معایب کامیونت شیلر ( ۶ تن و ۸ تن)
یکی از مزایای این کامیونت‌ دارای کاربری متنوع از جمله یخچال، کمپرسی، مسقف فلزی، باری فلزی، خودرو بر، حمل نوشابه ، آتش نشانی، باری چوبی می‌باشد.مدل ۱۴۰۰ شیلر موفق به دریافت استاندارد یورو پنج شد، موتور کامینز آمریکایی با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاوری ۴۹۱ نیوتن متر و حجم ۳۷۶۰ سی‌سی، ۴ سیلندری با سیستم سوخت رسانی انژکتور بوش آلمان، گیربکس چینی مدل WLY می‌باشد.
قیمت صفر این مدل نسبت به هم تناژ خود بسیار پایین‌تر است.
از مزایای دیگر این مدل این است که علاوه بر ترمز روغنی دارای ترمز بادی هم می‌باشد که رانندگی بهتری را با آن تجربه خواهید کرد.
یکی از معایب بارز شیلر ۶ تن نداشتن کابین خواب در این خودرو است.
قدرت موتور کامینز به کار رفته در این خودرو نسبت به کامینزهای جک، فورس و… عملکرد ضعیف تری را دارد.
این ماشین برای جابه‌جایی بار در حجم بالا مناسب نیست چرا که موتور آن عملکرد ضعیفی دارد.
دارای کابین کوچک ، همچنین صندلی راحت و مناسبی هم نسبت به کامیونت های  هم تناژ دیگر در بازار ندارد.

آشنایی با مشخصات کلی و ظاهری کامیونت شیلر
همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، کامیونت شیلر ۶ تن، یکی از بهترین و پر استفاده ترین انواع کامیونت ها می باشد. این نوع کامیونت دارای یکسری مشخصات کلی و ظاهری می باشد که در زیر درباره ی آن ها صحبت خواهیم کرد:
* طول این خودرو، در حدود۶.۵ متر می باشد. ارتفاع این خودرو نیز در حدود ۱۰۰ سانتی متر بیشتر از عرض آن می باشد و ۲.۲ متر است.
* وزن مجموع ناخالص این نوع کامیونت، به طور کلی ۶۰۰۰ کیلو می باشد که تحت عنوان کامیونت های ۶ تن از آن ها یاد می شود.
* این در حالی است که وزن خالص خودرو در حدود ۲۸۰۰ کیلو می باشد.
* رنگ پوشش صندلی های این نوع کامیونت، معمولا و در بیشتر موارد طوسی می باشد.
* این در حالی است که ممکن است در بعضی موارد، رنگ های دیگری از این محصول نیز در بازار این خودرو ها وجود داشته باشد.
جنس پوشش صندلی این خودرو، پارچه ای می باشد. معمولا از پارچه های با کیفیت در تولید این خودرو استفاده می شود.
به نحوی که بتوان از صندلی های این خودرو برای مدت زمان طولانی استفاده کرد و صندلی های آن پاره نشوند.

تجهیزات و امکانات شیلر ۶ تن:

کامیونت شیلر دارای یکسری تجهیزات و امکانات نیز می باشد. تجهیزات و امکاناتی که باعث شده است تا میزان رضایتمندی افراد از این نوع کامیونت روز به روز افزایش پیدا کند. در ادامه ی این مقاله به تجهیزات و امکانات این مدل خودرو اشاره می کنیم:

* این خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع می باشد. شما می توانید از سیستم تهویه این خودرو، جهت تزریق هوای سالم و پاک به داخل فضای کابین استفاده نمایید.
* مولتی مدیا لمسی، یکی دیگر از امکانات این مدل خودرو می باشد. رادیو، GPS، بلوتوث، USB و … از جمله ی مهم ترین و اصلی ترین امکانات این مدل کامیونت است.
* یکی از مهم ترین و اصلی ترین امکانات و تجهیزات این مدل خودرو، این است که این خودرو دارای شیشه بالابر برقی می باشد.
* راننده و سرنشین های این نوع خودرو می توانند به کمک بالابر های برقی، اقدام به بالا بردن شیشه های خودرو نمایند و از اهرم های دستی به این منظور استفاده نمی شود.
* یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی ها و امکانات این مدل خودرو و کامیونت، دوربین دید عقب این کامیونت است. دوربینی در قسمت پشتی این خودرو نصب شده است که نمایشگر آن روی داشبورد راننده وجود دارد و راننده می تواند در هنگام دنده عقب گرفتن، از این دوربین استفاده نموده و از تصادف های احتمالی جلوگیری به عمل آورد.
* کابین کامیونت شیلر مجهز به ترشن بار می باشد. ترشن بار به امکانات و تجهیزاتی گفته می شود که دسترسی افراد به موتور خودرو از داخل کابین را آسان می کند. شما می توانید به راحتی از داخل کابین به موتور این خودرو دسترسی پیدا کنید، بدون آن که نیاز باشد از بیرون این کار را انجام دهید.
* چراغ های مه شکن جلو و عقب، از جمله ی دیگر امکانات و تجهیزات این خودرو می باشد. تصور کنید در هوای مه گرفته گرفتار شده اید و دیدن خودرو های جلویی و عقبی برای شما سخت شده است. در این صورت استفاده از این چراغ های مه شکن می تواند به شما کمک کند تا رانندگی بی خطر تر و سالم تری داشته باشید.

 

سایر مشخصات فنی کامیونت شیلر :

* مکانیزم کلاچ این خودرو، از نوع بادی-روغنی می باشد. کلاچ این نوع کامیونت بسیار نرم و راحت می باشد و افرادی که این خودرو را برای فعالیت های خود انتخاب می کنند، از این موضوع بسیار راضی هستند.
* چرخ های این خودرو از سیستم تعلیق بسیار مناسبی برخوردار بوده و فنر های تخت چند لایه روی هم قرار می گیرند. این موضوع باعث می شود که هیچ گونه آسیبی به سرنشینان خودرو در حین حرکت وارد نشود.
* نوع جعبه دنده ی این خودرو، دستی بوده و راننده باید خودش به صورت دستی دنده ها را تغییر دهد تا خودرو به جلو حرکت کند.
* نوع سیستم فرمان این خودرو، تحت عنوان سیستم فرمان ساچمه گردان شناخته می شود و به صورت هیدرولیکی عمل می کند و کاملا روان است.
* حداکثر گشتاور این خودرو، ۱۲۰۰ تا ۱۹۰۰ نیوتون متر می باشد و قدرت موتور در دور ۲۶۰۰ دور در دقیقه، ۱۵۵ اسب بخار است. ۱۵۵ اسب بخار قدرت موتور مناسبی می باشد و نسبت به خودرو های دیگر در این رده، از قدرت موتور بالاتری برخوردار است.
* سیستم سوخت رسانی در مورد کامیونت شیلر، به صورت انژکتور کانال مشترک بوده و توسط کارخانه بوش آلمان تولید می شود.
* استاندارد آلایندگی موتور کامیونت شیلر، یورو ۵ می باشد که در مقایسه با آن دسته از خودرو هایی که یورو ۴ هستند، از استاندارد آلایندگی بهتری برخوردار هستند و کم تر هوا را آلوده می کنند. البته این خودرو ها نسبت به خودرو هایی که استاندارد آلایندگی آن ها یورو ۶ و یورو ۷ می باشد، استاندارد آلایندگی بد تری دارند و هوا را بیشتر آلوده می کنند. این موضوع سبب شده است تا این نوع خودرو و کامیونت را به عنوان یک خودرو و کامیونت حد وسط از نظر آلایندگی خودرویی در نظر بگیریم.

انواع کامیونت شیلر :
کامیونت شیلر در عصر نوین دارای انواع مختلفی است؛ این نوع کامیونت ها در حجم های ۶ تن طراحی شده است و کمپانی بهمن دیزل به مشتریان قول ارائه ۵ تن و ۸ تن را در آینده ای نزدیک داده است.
این کامیونت دارای جعبه دنده نوع ۶S51 و نسبت دنده نهایی ۵٫۱۲۵ هستند. همچنین کلاچ شان به طور تک صفحه ای خشک با فنر دیافگرامی، کنترلگر هیدرو پنوماتیک و قطر خارجی ۳۳۰ هستند.
سیستم تعلیق این کامیونت به صورت فنر تخت چند لایه می باشد که مجهز به کمک هیدرو تلسکوپی دو طرفه است. سیستم فرمان این کامیونت ها نیز مجهز به ساچمه گردان هیدرولیکی می باشد.
شاسی این خودرو از نوع نردبانی، دارای طول ۶۴۹۴ میلی متر، عرض ۸۵۰ میلی متر، ضخامت ۶ میلی متر می باشد. جنس آن SPH440 می باشد و میزان تیرک های عرضی ۷ است.
سیستم ترمز این خودرو نیز از نوع ضد قفل است که به کنترلگر های الکترونیکی برای متعادل شدن در سطح لغزنده یا ای بی اس تجهیز شده است. نوع ترمز چهارچرخ دیسکی می باشد و تمام بادی و ترمز کمکی آن ترمز اگزوز است. ترمز دستی آن مکانیزم پن

خرید اقساطی خودرو های سنگین

اینستاگرام تهران خودرو

محصولات ایران خودرو دیزل

اولین سری اتوبوس‌ مدرن بهمن دیزل

عرضه محصولات بهمن دیزل در بورس کالا

گارانتی محصولات بهمن دیزل

بررسی مشخصات کی ام سی تی ۸

بررسی پارس تیوفایو

قولنامه آنلاین

بهمن دیزل

شرکت لیزینگ خرید اقساطی کامیونت 

فروش اقساطی لاماری ایما ۱۴۰۲ با تحویل فوری

4.4/5 - (12 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها