خرید اقساطی کامیون بنز مایلر

کامیون بنز ۱۹۲۴

بررسی کامل کامیون بنز ۱۹۲۴+ جدول مشخصات+ خرید اقساطی کامیون بنز ۱۹۲۴

مقدمه

در این مقاله به سراغ بررسی کامل تاریخچه کامیون بنز ۱۹۲۴ واگن هود ایران خودرو دیزل معروف به کابوس ابدی جاده ها که بعنوان پر فروش ترین کامیون ایران و قدیمی ترین کامیونی که در ایران مونتاژ میشود بحساب می آید می پردازیم.

تاریخچه تولید کامیون بنز :

کامیون‌های سری ال مرسدس بنز (به انگلیسی : Mercedes-Benz L-series truck) که در ایران با نام بنز مایلر (به آلمانی : Meiller) شناخته می‌شوند، مایلر در سیستم تعلیق و زیربندی تفاوت اساسی با سایر کامیون‌های سری ال مرسدس بنز داشت. مایلر در ایران با رنگ نارنجی تولید می شد.
در زمین‌های ناهموار و معادن مزیت‌های مایلر به خوبی مشخص شد و با استقبال بی‌سابقه گروهی از مشتریان که کاربردهای این چنینی از کامیون داشتند مواجه شد.
نخستین تولید این سری در سال ۱۹۵۹ در آلمان و برای مصرف داخلی انجام شد ولی تولید برای صادرات آن تا سال ۱۹۹۵ ادامه داشت. سری ال صادرات بسیار موفقی داشت و بسرعت در خاورمیانه ، آفریقا و آمریکای جنوبی مشهور شد و بکار قرار گرفته شد.

مدل‌های سبکتر که برای مسافت‌های کوتاه و ساخت و ساز بود در کارخانه شهر مانهایم و مدل‌های سنگینتر برای مسافت‌های طولانی در کارخانه شهر گاگناو تولید می‌شدند.
در سال ۱۹۶۲، مدل ۱۹تنی با قدرت بیشتر، با نام L334C ساخته و به‌طور عمده صادر شد.
سری ال همچنین در ایران، به‌طور فراوان وارد و پس از مدتی در داخل ایران تولید شدند و به بنز مایلر معروف شدند. هم‌اکنون، ایران خودرو دیزل ، این سری را در دو مدل ۲۶۲۴ و ۱۹۲۴ با نام خاور، تولید می‌کند.
ادامه تولید این کامیون‌ها با تغییراتی در قسمت پیشرانه و جعبه دنده، همچنین نصب هواکش‌های بزرگ‌تر به همراه حفاظ‌های فلزی جلو، عقب و طرفین در ایران ادامه دارد.

تاریخچه ی کامیون مایلر

تاریخچه ی کامیون مایلر

البته از سال ۱۳۸۰ به پایین در کشور ما نیز کامیون های ۱۹۲۱ وجود داشتند.
پس از تغییراتی در ظاهر، سیستم تعلیق، موتور، گیربکس، شاسی و دیفرانسیل در کامیون بنز ۱۹۲۱، آن را به کامیون بنز ۱۹۲۴ تغییر دادند که در سال های اخیر آن را با نام ایران خودرو دیزل ۱۹۲۴ وی اچ می شناسیم. کامیون های بنز ۱۹۲۴ از نظر اقتصادی بهترین کامیون های موجود در کشور محسوب می شوند. اما در کنار این همه مزایا، این کامیون دارای معایبی نیز می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با فروش اقساطی کامیون بنز و مشخصات فنی، ویژگی ها و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

مشخصات موتور و گیربکس کامیون بنز ۱۹۲۴

موتور به کار رفته در این کامیون قدیمی اختصاصی مرسدس بنز با مدل BENZ OM 355LA است. کامیون ۱۹۲۴ بنز دارای قدرت ۲۸۰ اسب بخاری در ۲۲۰۰ دور در دقیقه با توان تولید حداکثر گشتاوری ۱۰۵۰ نیوتن متر در ۱۱۰۰ دور در دقیقه است. موتور آن از نوع ۶ سیلندر خطی با سیستم سوخت رسانی انژکتوری، تزریق مستقیم و دیزلی می باشد. موتور این کامیون مجهز به توربو شارژ، اینترکولر است. در این کامیون سیستم SCR نیز به کار رفته است.
گیربکس زد اف آلمانی از نوع دستی با مدل  ZF 16s است. گیربکس به کار رفته از نوع ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب از نوع تک صفحه ای خشک، هیدروپنوماتیکی است.
حداکثر سرعت این بنز قدیمی ۱۹۲۴ باری ۹۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت کمپرسی بنز ۱۹۲۴، ۹۰ کیلومتر در ساعت است
حداکثر توانایی بالاروی باری ۱۹۲۴ از شیب ۴۸ درصد و حداکثر بالاروی از شیب کمپرس ۱۹۲۴ بنز ۵۶ درصد می باشد.  این کامیون بنز دارای یک مخزن سوخت فولادی با ظرفیت ۴۰۰ لیتری است.

دیفرانسیل مایلر

کامیون بنز ۱۹۲۴ به دو صورت تک و جفت محور ( دیفرانسیل) در اختیار کاربران قرار می گیرد. دیفرانسیل این کامیون از جنس چدن بسیار سخت و قوی است و در برابر ضربات، مقاومت بسیار زیادی دارد. طراحی دیفرانسیل کامیون های بنز ۱۹۲۴ با کامیون های مدرن امروزی هیچ تفاوتی ندارد. چرا که متخصصان آن را به گونه ای طراحی نموده اند که صدا با حداکثر کاهش، قدرت و کاربری با حداکثر افزایش مواجه شود.
ناگفته نماند که دیفرانسیل این کامیون قابل تعویض است و کاربران می توانند برای سرعت بیشتر، از دیفرانسیل های اتوبوس برای کامیون های بنز ۱۹۲۴ استفاده نمایند.

تجهیزات استاندارد کامیون بنز ۱۹۲۴

ایران خودرو دیزل کامیون های بنز ۱۹۲۴  خود را آپدیت کرده و تجهیزات جدید را روی آن تعبیه نموده تا قابل استفاده در جاده های کشور باشند ،
یکی از این تجهیزات ترمز ضد قفل ای بی اس است. در زیر برخی از این تجهیزات را برای شما بازگو خواهیم نمود.
بنز ایران خودرو دیزل دارای تجهیزاتی مانند کولر و بخاری، بوق دنده عقب، قفل عرضی و طولی دیفرانسیل، ظرفیت ادبلو ۳۰ لیتری، کپسول آتشنشانی، بخاری درجا، بوق برقی، سیستم سپهتن، چراغ های مه شکن جلو و عقب، شیلنگ باد، صندلی راننده و کمک راننده قابل تنظیم و مجهز به کمربند ایمنی سه نقطه ای، مثلث احتیاط، جک، تایر زاپاس، تیپ کمپرسی مجهز به pto، سیستم صوتی، گاردهای جلو، عقب و جانبی، آفتابگیر داخلی، تاخوگرافی، سیستم ترمز مجهز به فیلتر رطوبت گیر، جعبه کمک های اولیه  و…. است.

بررسی مشخصات کامیون مایلر

بررسی مشخصات کامیون مایلر

مزایا و معایب کامیون بنز ۱۹۲۴

یکی از مهم ترین معایب کامیون بنز ۱۹۲۴، سیستم تعلیق آن است. سیستم تعلیق این کامیون همانند ماشین سنگین های دهه ۶۰ میلادی است و از سیستم تعلیق فنر شمشی بهره مند است.
سیستم تعلیق فنر شمشی نسبت به سیستم تعلیق های امروزی بسیار قوی و مقاوم تر است. اما این امر سبب خشک شدن بیش از حد این کامیون گشته است و این امر موجب اذیت شدن رانندگان در جاده های ناهموار می گردد. به همین دلیل رانندگان می بایست هر چند وقت یکبار با پاشش گازوئیل به فنر شمش های این کامیون، مشکل سیستم تعلیق را تا حدودی کاهش دهند.
اما یکی از مهم ترین مزایای کامیون بنز ۱۹۲۴، فراوانی قطعات و اجزا است. خوشبختانه صاحبان کامیون های بنز ۱۹۲۴ به هیچ عنوان با مشکل قطعات یدکی مواجه نمی شوند. چرا که تمامی انبار های کشور پر از این قطعات هستند. علاوه بر آن، قطعات کامیون های بنز ۱۹۲۴ نسبت به دیگر کامیون ها بسیار ارزان قیمت تر است.
ناگفته نماند که اکثر وسایل این کامیون فلزی هستند و در برابر فرسایش مقاومت بسیار زیادی دارند.

کاربری مایلر

خوشبختانه به دلیل قوی و محکم بودن شاسی کامیون های بنز ۱۹۲۴، متخصصان تهران خودرو
قادر به نصب انواع تریلر بر روی این شاسی هستند. جرثقیل های اتاق فرمان دار و بدون اتاق فرمان، بونکر سیمان، جرثقیل، اتاق عقب ثابت و کمپرسی، یخچال، اتاق عقب حمل دام و طیور و …. به آسانی قابل نصب بر روی شاسی کامیون های بنز هستند.
به همین دلیل شما با خرید این کامیون دیگر نیازی نیست نگرانی از بابت کاربری داشته باشید. چرا که می توانید هر تریلری را که می خواهید، با کمک متخصصین تهران خودرو بر روی شاسی کامیون های بنز ۱۹۲۴ قرار دهید.

 

چرا بنز کمپرسی هنوز محبوب است؟

موفقیت یک محصول در بازار تابعی از چند فاکتور است. مهم‌ترین نکته برای خریداران این کامیون توانایی‌های آن در مقابل قیمتش است. اگرچه برخی از شرکت‌های چینی طی چند مرحله قصد ورود به این بازار را داشتند ولی بحث کیفیت در میان‌مدت ناخودآگاه آن‌ها را از گردونه رقابت بیرون کرد.
دلیل بعدی موفقیت ۱۹۲۴ وفور قطعات یدکی و لوازم مصرفی‌اش است. از سوی دیگر تعدد تعمیرکاران آن نیز انتخابش را عقلانی کرده است. درواقع این خودرو از نظر خرابی آمار بالایی دارد ولی خبر خوب اینجاست که سادگی‌اش باعث شده تا تعمیر آن در بیابان هم میسر شود.
تمام این‌ها فارغ از چالش‌های مربوط به ایمنی و آلایندگی است، که بعید به نظر می‌رسد تا زمان فروش بالای آن تاثیری در محبوبیتش داشته باشند.

خرید اقساطی از تهران خودرو

شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط فروش اقساطی کامیون بنز ۱۹۲۴ را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی کامیون بنز ۱۹۲۴ را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از آخرین شرایط فروش اقساطی کامیون بنز ۱۹۲۴ مطلع شوید.

 

فروش اقساطی ماشین های سنگین ، کشنده ، کامیون و کامیونت در تهران خودرو 

 

4.5/5 - (11 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لقمان پیری
1 ماه قبل

سلام من پیری هستم از جوانرود بنز تک ۱۹۲۴می خواستم یک میلیارد دارم می توانم بیام بگیرم ازتون مدارک چی می خوای

داریوش فرهادی
1 ماه قبل

سلام خوبین بنده ۲تومن پول دارم بنز مایلر میخواستم میشه بگین اقساطی با چه شرایطی هست بیایم خدمتتون؟

افشین رشید
1 ماه قبل

سلام بیزحمت شرایط رو برام راهنمایی کنین ممنون کمپرس بنز مایلر

مهدی
1 ماه قبل

سلام شرایط اقساطی میتدنید برام توضیح بدهید یک میایارد دارم بنز ۱۹۲۴ کمپرسی میخواستم

حاتم زاده - بوشهر
6 ماه قبل

سلام
آیا شما نمایندگی رسمی ایرانخودرو دیزلی ؟ قسطی کامیون بنز مایلر ۱۹۲۴ میخوام

بامری
6 ماه قبل

سلام ممنون میشم پاسخ بدین
ما دو برادریم از بندرعباس میخوایم کامیون بنز ۱۹۲۴ اقساطی برداریم از نمایندگی شما .
مدارک لازمه بگین ؟؟ضامن چی میخواد ؟؟؟؟ تحویل کی هست ؟؟؟

هاشمی پور
6 ماه قبل

سلام
بنده ۱/۵۰۰ میلیارد دارم میخواستم بدونم از طریق شرایط شرکت شما میتونم کامیون بنز ۱۹۲۴ قسطی بگیرم یا نه ؟

کریمی
6 ماه قبل

سلام
کامیون بنز ۱۹۲۴ مایلر چنده قیمت ؟ اقساطی چند ساله س ؟

علیرضا
6 ماه قبل

سلام علیکم
خوبی برادر . شما نمایندگی فروش اقساطی کامیون بنز ۱۹۲۴ هستین ؟ آدرس کجاست ؟ با ۱ میلیارد میتونم بردارم ؟

تاجی زاده
6 ماه قبل

درود بر شما
بنده تاجی زاده هستم از بهبهان که پارسال از شما کشنده فوتون ۴۶۰ اقساطی گرفتیم . خدا خیرتون بده خیلی راضی بودیم از شرایط و نحوه تحویل و اقساطش . الان پسر عموم کامیون بنز ۱۹۲۴ میخواد بگین که شرایط امسال چطوریه که با مدارک بیایم خدمتت . با تشکر