بررسی مشخصات کامیون دیما ۱۹ تن

بررسی مشخصات کامیون دیما ۱۹ تن

بررسی مشخصات کامیون دیما ۱۹ تن

کامیون باری دیما
سالهاست که در ایران کامیون باری جدید مدرنی به دلیل تحریم ها و تمایل مردم به استفاده بیشتر از کشنده ها تولید و یا عرضه نمی‌شود.

اخیرا چند برند چینی و شرقی از جمله دیما و دوو شروع به عرضه کامیون باری جدید در ایران کرده اند.

گروه مایان از زیر مجموعه های ماموت است.

در ابتدا در سال ۹۹ گروه مایان کشنده دیما و سپس در سال ۱۴۰۰ کامیون باری دیما را مونتاژ کرد.
کامیون باری دیما در شهریور ماه ۱۴۰۱ برای اولین بار در طرح فروش گروه مایان قرار گرفت .


در ادامه این مقاله از تهران خودرو شما را با شرایط خرید اقساطی کامیون ۱۹ تن دیما آشنا خواهیم ساخت. با این حال، ابتدا قصد داریم مخاطبان خود را با مشخصات فنی و امکانات این کامیون آشنا کنیم. بدین ترتیب توجه شما را به مشخصات و امکانات کامیون دیما جلب می‌کنیم.

معرفی کامیون ۱۹ تن دیما
کامیون ۱۹ تن دیما با ظرفیت ناخالص فنی ۱۹.۵۰۰، قدرت موتور ۲۸۵ اسب بخار و گشتاوری ۱۰۰۶ نیوتن متر قادر به حمل بارهایی با وزن ۱۹ تن می‌باشد.سیستم ترمز جلو و عقب این کامیون باری از نوع کاسه‌ای wabco و دو مداره مستقل بادی است.همچنین این کامیون دارای سیستم‌های ترمزABS، سیستم ضد لغزش ASR/TC و سیستم کنترل پایداری ESC و ترمز اگزوز که به بهبود عملکرد و کارایی این کامیون کمک بسزایی کرده است.

خرید اقساطی دیما ۱۹ تن

خرید اقساطی دیما ۱۹ تن

 

مشخصات فنی کامیون باری دیما
کامیون باری دیما کامیونی از برند جک است که این کامیون نیز مانند کشنده دیما با نام تجاری دیما عرضه می‌شود و نامی از جک در کار نخواهد بود.
کابین این کامیون در سال ۹۵ بر روی کامیون باری کاویان نصب شد و این کامیون هر چند با تعداد کم عرضه شد اما در حال حاضر در جاده ها موجود است.
در ابتدا جک و سپس گروه مایان تغییراتی را در کابین کامیون باری دیما ایجاد کرده اند و با تغییر جلو پنجره این کامیون را اختصاصی خود تولید کرده اند .
کابین این کامیون دارای جای خواب کوچک است و اطراف و پشت کابین دریچه شیشه ایی را دارد.
موتور کامیون باری دیما
موتور این کامیون از نوع موتور دیزلی کمنز است.
موتور کمنز شش سیلندر هفت لیتری که حدود ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.
استاندارد آلایندگی موتور یورو پنج است و ادبلو مصرف می‌کند.
موتور دارای ترمز موتور تک زمانه در اصل خفه کن است.

گیربکس کامیون باری دیما
گیربکس این کامیون از نوع گیربکس فست ۸ سرعته دستی است.
کامیون باری دیما تنها کامیونی است که گیربکس فست هشت سرعته را در ایران دارد.
این گیربکس نشان می‌دهد کامیون بیشتر قدرتی بوده و برای کار های سرسخت نیز می‌شود روی آن حساب کرد زیرا که اگر مانند کامیون باری دوو گیربکس شش دنده را داشت کامیون سرعتی و به اصطلاح کفه رو بحساب می آمد.
لازم به ذکر است گیربکس فست در سال‌های قبل بر روی کامیونت های ایسوزو از نوع شش سرعته این برند گیربکس در ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت.

جعبه دنده کامیون ۱۹ تن دیما
جعبه دنده نصب شده بر روی کامیون ۱۹ دیما هشت سرعته فست بوده که مجهز به اوردرایو است. این گیربکس که از نوع تعویض دستی است، دارای اوردرایو بوده و دو دنده عقب سنکرونیزه نیز دارد.
 
سیستم ترمز و تعلیق دیما
در کامیون دیما از سیستم تعلیق فنر برگی شمش دار در چرخ های عقب استفاده شده است. در چرخ های جلو سیستم تعلیق فنر برگی تخت به کار رفته است که با کمک فنر و میل موجگیر حمایت می شود.
سیستم ترمز دیما را فراموش نکنیم. در این کامیون از ترمز های کاسه ای Wabco در چرخ های جلو و عقب استفاده شده است. این سیستم ترمز حالت دو مدار داشته و از نوع بادی است. سیستم های کمکی مختلفی نیز برای تقویت سیستم ترمز این کامیون در نظر گرفته شده‌اند. از جمله این سیستم ها میتوان به ترمز ضد قفل ABS، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC و سیستم ضد لغزش TC اشاره نمود. همچنین به این مجموعه باید خشک کن هوا و ترمز اگزوز را نیز اضافه کنیم. مجموعه این سیستم ها، عملکرد مناسبی را در ترمز گیری های سریع نتیجه داده و امکان توقف در مسافتی کوتاه به وجود آمده است.
 

اوزان کامیون ۱۹ تن دیما
کامیون دیما دارای ظرفیت ناخالص ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است. این در حالی است که وزن کل کامیون بدون سوخت و بار در حدود ۶ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم است. این کامیون در محور جلو، توانایی تحمل ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بار را دارد. در محور عقب این عدد به ۱۳ هزار کیلوگرم می رسد. در مجموع ظرفیت مجاز قانونی دیما ۱۹ هزار کیلوگرم است. چنین ظرفیتی برای باربری های جاده ای نیز مناسب به نظر می آید.
درضمن ظرفیت باک سوخت آلومینیومی کامیون دیما ۴۰۰ لیتر است که در داخل یک مخزن سوخت آلومینیومی قرار می گیرد. برای ادبلو نیز یک مخزن ۳۵ لیتری در این کامیون نصب شده است.

طراحی بدنه و نمای ظاهری دیما MR-285

طراحی بیرونی کامیون دیما ۱۹ تن نسبت به سایر رقبا متفاوت و تقریبا به روز می باشد. اندکی از ردپای مرسدس بنز آکتروس هم همچنان که در کشنده دیما چراغ‌های جلو با زوایای شکسته که در هماهنگی با طرح جلوپنجره هست، جلب نظر می کند. نوار چراغ روز (DRL مخفف Daytime Running Lamp-light) هم تقریبا نیمی از محیط چراغ را گرفته است. اما مه شکن ساده و دایره‌ای ارتباطی با زبان طراحی این کامیون ندارد.
دید شیشه ی جلو مناسب بوده و آفتابگیر کوچکی در بالای شیشه نصب شده است.
در مجموع نمای بیرونی کامیون دیما ۱۹ تن نسبت به واگن هود ایران خودرو دیزل و کامیون آمیکو بسیار ظاهر بروز و بهتری دارد.
طراحی داخل کابین و نمای داخلی کامیون دیما

نمای داخلی این کامیون هم به مانند طراحی بیرونی آن، به نسبت بروز و متفاوت است. تجمع کلیدها در پنل میانی داشبرد و در دسترس راننده قرار گرفته است. شیفتر گیربکس در محل مناسب در نزدیکی راننده قرار گرفته که در مسافت‌های طولانی بر خلاف واگن هود، راننده را خسته نخواهد کرد.

بررسی مشخصات کامیون دیما ۱۹ تن

بررسی مشخصات کامیون دیما ۱۹ تن

هرچند استفاده گسترده از پلاستیک خشک چندان حسی از کیفیت را در بیننده القا نمی‌کند و احتمالا در سرما و گرمای جاده‌های پر دست انداز کشور، بزودی به صدا هم بیفتد.
پیشرانه و تجهیزات فنی دیما MR285
موتور این کامیون ساخت کامینز (در کشور چین) با کد ISD285-50 می‌باشد. این موتور ۶ سیلندر و دارای حجم ۷ لیتری می‌باشد که قدرتی برابر با ۲۸۵ اسب بخار تولید می‌کند. گشتاور ۱۰۰۶ نیوتن متری این موتور نیز در محدوده‌ی دور موتور ۱۲۰۰ الی ۱۸۰۰ دور بر دقیقه به دست می‌آید. استاندارد آلایندگی آنهم Euro V+EEV می‌باشد.
گیربکس این کامیونهم ساخت برند فست (FAST) می‌باشد. این گیربکس دارای ۸ دنده جلو و ۲ دنده عقب تعویض دستی و اصطلاحا اوردار (اور درایو) می‌باشد.
مخزن سوخت کامیون دیما با ظرفیت ۴۰۰ لیتر و از جنس آلومینیوم می‌باشد. مخزن ادبلو هم دارای ظرفیت ۳۵ لیتر می باشد.
بروی کاغذ ترکیب این گیربکس مجهز به اور درایو و موتور ۲۸۵ اسب بخاری مجموعه‌ی خوبی را ایجاد خواهد کرد.

فروش لیزینگی کامیون دیما ۱۹ تن

فروش لیزینگی کامیون دیما ۱۹ تن

 

تجهیزات استاندارد نصب شده بر روی کامیون باری دیما
کامیون دیما از لیست کامل از تجهیزات استاندارد بهره می برد. بهره مندی از این تجهیزات باعث گردیده تا ارزش خرید این کامیون نسبت به رقبایش بسیار بالاتر باشد. از جمله این تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.
* کروز کنترل.
* سیستم گرمایشی درجا.
* قطع کن باطری.
* چراغ دی لایت.
* سوکت برق ۲۴ ولت.
* شیشه بالابر برقی.
* سیستم تهویه مطبوع دستی.
* آینه دید جلو و آینه جدول.
* ریموت کنترل استاندارد.
* مه شکن در جلو و عقب کامیون.
* لاستیک زاپاس به همراه زاپاس بند.
* سیستم مولتی مدیا با قابلیت پخش MP3 و همچنین دارای درگاه
* صندلی راننده دارای سیستم تعلیق بادی و همچنین با تنظیمات متنوع.
* بوق بادی و برقی برای کاربری های شهری و برون شهری. سیستم هشدار دنده عقب.
 

 

مزایا و معایب کامیون دیما ۱۹ تن (MR-285)
یکی از مزایای اصلی این کامیون داشتن قدرت موتور خوب، گیربکس اور فکت قوی و ظاهر خوب این کامیون می‌باشد. کامیون دیما ۱۹ تن (MR-285) تن محصول جدید شرکت مایان گروپ می‌باشد که دارای مشخصات ذیل است:
طول کل این کامیون ۹۳۶۰ میلی متر، عرض کابین ۲۳۹۵ میلی متر، ارتفاع سقف اتاق تا سطح زمین بدون احتساب بادگیر ۳۰۴۸ میلی متر، فاصله محوری ۵۳۰۰ میلی متر، ظرفیت ناخالص فنی ۱۹.۵۰۰ کیلوگرم، حداکثر توان موتور ۲۸۵ اسب بخار در ۲۵۰۰ دور در دقیقه، حداکثر گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر در ۱۲۰۰-۱۸۰۰ دور در دقیقه، ۸ دنده جلو و ۲ دنده عقب، سیستم ترمز جلو و عقب کاسه ای، دو مداره مستقل بادی، ظرفیت مخزن سوخت ۴۰۰ لیتر، ظرفیت مخزن ادبلو ۳۵ لیتر، استاندار یورو EEV، سیستم کاهنده آلودگی کاتالیست هوشمند (SCR)، مجهز به سیستم کنترل، ۶ سیلندر با مجموع حجم سیلندرها ۷ لیتری، ولتاژ ۲۴ ولت، ظرفیت باتری ۲ عدد ۱۸۰ آمپر ساعت، ظرفیت دینام ۷۰ آمپر، سیستم لغزش، سیستم ضد قفل ترمز، ترمز اگزوز، خشک کن هوا، اتاق پوشش مخصوص ضد زنگ، دارای تاییدیه استحکام اتاق اروپا، دارای یک تخت خواب عریض، مجهز به جک بالابر هیدرولیکی با زاویه خم تقریبی ۷۰ درجه (دستی و برقی)، دارای بادگیر سقف، سیستم تنظیم فشار گاز خروجی اگزوز، گرمکن ادبلو، گرمکن سوخت، گرمکن الکتریکی هوای ورودی به موتور، سیستم پاشش فشار قوی سوخت شرکت Cummins ، نسل جدید سیستم عیب یابی مستمر، آبگیر سوخت، فن ترموستاتیک کلاچ‌دار، سیستم تعلیق جلو کامیون دیما دارای فنر برگی تخت، به همراه کمک فنر و میل موجگیر، سیستم تعلیق عقب این کامیون دارای فنر برگی شمش می‌باشد.

رقبای کامیون دیما ۱۹ تن (MR-285)
با توجه به اینکه با ورود هر کامیون به جاده‌های کشور رقبایی برای آن در نظر گرفته می‌شود، رقبای دیما ۱۹ تن کامیون دوو از شرکت کاسپین خودرو، کامیون رنو از سایپا دیزل، کامیون ایویکو را میتوان نام برد.

 

خرید اقساطی از تهران خودرو
شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط خرید اقساطی کامیون دیما ۱۹ تن را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی کامیون دیما ۱۹ تن را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی این کامیون باری مطلع شوید.

 

اینستاگرام تهران خودرو

گروه تلگرامی تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

معاوضه خودرو

خرید اقساطی خودرو های سواری

خرید اقساطی خودرو های سنگین

Rate this page
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها