بررسی کامل مشخصات کشنده دافران H7 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامل مشخصات کشنده دافران H7 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامل مشخصات کشنده دافران H7 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

مقدمه – بررسی کامل مشخصات کشنده دافران H7 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

در سال ۱۳۹۵ شرکت شایان دیزل  با پشتوانه های بیش از نیم قرن تجربه در حوزه های مختلف و مرتبط با صنعت خودروسازی شروع به تاسیس شرکت شایان دیزل کردند. شرکت شایان دیزل هم افزایی و ترکیب تجارب ارزشمند افراد صاحب تجربه، جوانان متخصص با پیشرفته ترین تکنولوژی روز جهان می باشد تا در نهایت در دل صنعت داخلی خودروسازی کشور و نیازهای کشور در حوزه ناوگان حمل و نقلی به روز ترین محصولات را تولید و عرضه کند.

معرفی کلی دافران H7

دافران H7 درواقع محصولی از شرکت چنگ‌لانگ است که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه دانگ‌فنگ به‌حساب می‌آید. چنگ‌لانگ همکاری نزدیکی با رنو تراکس و شرکت آلمانی ZF دارد و در ساخته‌های آن می‌توان ردپای این شرکت را دید. H7 برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و همچنان در حال تولید است. این کشنده در کشورمان توسط شرکت شایان دیزل عرضه می‌شود و می‌توان آن را یکی از بهترین و مجهزترین کامیون‌های چینی بازار ایران دانست.

دافران ساخت کدام کشور است؟

در سالهای اخیر و بعد از شدت گرفتن تحریم ها و متعاقب آن ترک بازار توسط بزرگان بازار همچون ولوو، اسکانیا و… ، شاهد حضور گسترده ی کشنده های چینی تولیدی یا وارداتی با اسامی اصلی یا اسامی داخلی (بومی) بودیم.
در ایران شرکت شایان دیزل ، در سالهای اخیر اقدام به عرضه کشنده Dongfeng Chenglong H7 با تغییرات و بهینه سازی برای بازار داخل ایران و البته تحت برند و مدل کشنده دافران H7 نموده است – بررسی کامل مشخصات کشنده دافران H7 + خرید اقساطی + جدول مشخصات
ناگفته پیداست که شرکت شایان دیزل علاقه ای به عنوان کردن اصل و نسب این خودرو ندارد و صرفا از آن به عنوان یکی از برترین و بروزترین خودروهای دنیا و حاصل مهندسی مشترک با چند تولیدکننده اروپایی یاد شده! حتی شرکتی به نام DAFRAN DIESEL SRL در رومانی ثبت شده است.

مشخصات فنی دافران H7

  • موتور و گیربکس دافران H7 برای ما راننده‌های ایرانی، مجموعه‌ای آشناست، چرا که قبلاً آن‌ها را با کشنده سی‌اند‌سی دیده‌ایم. پیشرانه از ساخته‌های یوچای چین است که با کد YC6K1248-50 عینا روی سی‌اندسی ۴۸۰ نصب است. خروجی این پیشرانه برابر با ۴۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور است که به یک گیربکس اتوماتیک ۴+۱۲ سرعته از نوع AMT از ساخته‌های ZF سری تراکسون متصل شده است. البته گیربکس دافران H7، کمی به روزتر بوده و دارای اینتاردر ۵ حالته است.
مشخصات کشنده دافران H7

مشخصات کشنده دافران H7

 

  • پیشرانه این کشنده نیز به ترمز موتور دو مرحله‌ای مجهز است، که تا حدودی به کاهش سرعت آن کمک می‌کند. ضمن اینکه دارای گرمکن هوای ورودی به موتور است که روشن شدن آن را در هوای سرد زمستانی، راحت‌تر می‌کند. این پیشرانه از نظر استانداردهای زیست‌محیطی نیز با داشتن استاندارد یورو۵ با eev، در وضعیت خوبی قرار دارد.
  • اتاق دافران H7 از نوع سقف بلند است و از نظر استحکام نیز، دارای تاییدیه از اتحادیه اروپاست. سیستم بلند شدن اتاق هم به صورت دستی و هم برقی است و روی چهار بالشتک هوا قرار دارد. از نکات مثبت این کشنده باید به مجموعه کامل بادگیرهای سقف، شاسی و بدنه آن اشاره کرد. توان کشندگی دافران H7 برابر با ۴۴ تن است که هم ردیف با دیگر کشنده‌های دومحور بازار قرار می گیرد.

تجهیزات ایمنی و رفاهی دافران H7 – بررسی کامل مشخصات کشنده دافران H7 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

  • دافران H7 یکمی از پرآپشن‌ترین کامیون‌های چینی بازار کشورمان است و از این نظر نسبت به بسیاری از هم‌وطنان خود برتری فاحشی دارد. این از ویژگی‌های قابل‌توجه این کشند سیستم ترمز هوشمند اضطراری است که بعد از هشدارهای لازم، بدون دخالت راننده به‌منظور جلوگیری از تصادف به‌طور خودکار اقدام به ترمز گیری می‌کند.
خرید اقساطی کشنده دافران H7

خرید اقساطی کشنده دافران H7

  1. سیستم ضد لغزش ASR، سیستم کنترل پایداری ESC و سیستم EBS هم از دیگر سامانه‌های ایمنی دافران H7 هستند. EBS که به معنی سیستم ترمز الکترونیکی است، از انحراف کشنده به طرفین در زمان ترمز گیری جلوگیری می‌کند. این کشنده همچنین از رادار پایش خطوط هم بهره می‌برد که در صورت عبور از خطوط جاده، راننده را از انحراف آگاه می‌کند.
  2. کولر درجا، یخچال، دو تخت خواب، تهویه مطبوع اتوماتیک، پاور ویندوز، تنظیم ارتفاع خودرو، کروز کنترل به همراه تاخوگراف، بوق شهری و جاده، چراغ‌های روز، پروژکتورهای عقب و جلو، تنظیم برقی چراغ‌های جلو از داخل کابین، بوق دنده‌عقب، بخاری درجا، خروجی‌های ۱۲ ولت داخل کابین و… هم ازجمله دیگر تجهیزات H7 هستند.

طراحی بدنه و نمای ظاهری – بررسی کامل مشخصات کشنده دافران H7 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

هرچند صحبت در مورد طراحی، امری سلیقه‌ای ست، اما در مجموع می‌توان دافران کشنده ۴۸۰ را دارای طراحی بروز و زیبا (حداقل در میان رقبای داخلی چینی) ارزیابی کرد.
طراح سعی کرده تا جای ممکن خودرو را به المان‌های طراحی روز اروپایی نزدیک کند و در این راه به وضوح از طراحی برندهایی همچون ولوو الهام گرفته است.

جدول مشخصات کشنده دافران H7

طراحی ورودی هوا، سپر و چراغ‌ها ساده و در عین حال زیباست.
لوگوی بزرگ دافران در پیشانی خودرو هم تغییر یافته‌ی همان لوگوی اصلی کمپانی مادر یعنی چنگ لانگ است.
طراحی داخل کابین و نمای داخلی
فضای داخلی کابین همانند طراحی خارجی، دارای طرحی بروز و شکیل هست و در میان سایر رقبای هم تراز، مناسب ارزیابی می‌شود. تریم داشبرد هم طرح فلز می باشد. اما استفاده ی گسترده از پلاستیک خشک و شاید تا اندازه ای کم کیفیت، احتمالا در دراز مدت و زیر آفتاب سوزان جاده‌های ایران و در صورت عدم نگهداری مناسب شاهد سر و صدای احتمالی داشبرد و سایر قسمت‌های تزیینات داخلی خواهیم بود.
این کشنده با داشتن اتاق به اصطلاح سقف بلند، راحتی مناسبی را برای استراحت در دو تخت با پهنای نسبتا مناسب خود برای راننده و سرنشین دیگر ایجاد می‌کند. صندلی راننده دارای تعلیق بادی است که به راحتی راننده در مسافت‌های زیاد، کمک شایانی می‌کند.
مولتی مدیا و کنترلر سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه ی درجا (بخاری و کولر درجا به صورت فابریک) و یخچال از دیگر تجهیزات داخلی کشنده دافران H7 برای فراهم آوری رفاه بهتر برای راننده و سرنشین هستند.

راند نهایی با دافران H7

دافران H7 را می‌توان مجموعه‌ای متعادل از خصوصیات مختلف یک کشنده تعریف کرد. ظاهر زیبا با طراحی داخل قابل قبول، در کنار امکانات رفاهی و ایمنی خوب. اما نکته‌ای که می‌تواند آن را در پس محصولات شرکت‌هایی مثل ایران خودرو دیزل یا گروه بهمن قرار دهد، بحث خدمات پس از فروش این کشنده است که موضوعی حیاتی در بحث خودروهای تجاری به حساب می‌آید. در مجموع می‌توان گفت دافران H7، یکی از بهترین‌ کشنده‌های حال حاضر در بین محصولات مونتاژی در بازار کشورمان است.

نتیجه گیری

شایان دیزل فقط یک کشنده دافران ۴۸۰ را در بازار خودروهای تجاری عرضه می دارد. باید اعلام  کنیم این کشنده فوق العاده اجازه دریافت کاربری خطرناک مثل تانکر سوخت را دارند. کشنده دافران در جاده های کشور عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

 

خرید اقساطی از تهران خودرو

شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط خرید اقساطی کشنده دافران H7 را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی کشنده دافران H7 را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی این کشنده مطلع شوید.

 

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

گروه تلگرامی تهران خودرو

معاوضه خودرو

خرید اقساطی خودرو های سواری

خرید اقساطی خودرو های سنگین

3/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها