بررسی مشخصات کامیونت دیما ۹ تن

بررسی مشخصات کامیونت دیما ۹ تن

بررسی مشخصات کامیونت دیما ۹ تن

مقدمه
گروه خودرو سازی مایان یکی از شرکت‌های خودروسازی است که در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را در زمینه ساخت تریلر با هدف بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل کشور آغاز کرد. این شرکت با ساخت و صدور انواع کمپرسی، کمرشکن و کفی به کشورهای حوزه خلیج فارس تحول شگرفی در عرصه حمل و نقل آغاز کرد و از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت اعطای استانداردهای بزرگ و جهانی TUV و FRC محیط زیست است که برای اولین بار در کشور ما صورت گرفته است.
در این مقاله از تهران خودرو قصد داریم یکی از کامیونت‌های این شرکت با نام کامیونت دیما ۹ تن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

شرکت مایان گروپ محصولات خودروسازی جک را از سال ۱۳۹۱ وارد بازار ایران کرده است. شرکت خودروسازی مایان کامیونت جک ۶ تن  و همچنین کامیونت جک ۹ تن را با یک سری تغییرات جزیی در ظاهر با اسم دیما ۶ تن و ۹ تن مونتاژ و به بازار عرضه نموده است.

فروش لیزینگی دیما ۹ تن

فروش لیزینگی دیما ۹ تن

 

معرفی کامیون دیما ۹ تن
کامیون ۹ تن دیما با ظرفیت حمل بار ۹ تن، قدرت موتور ۱۱۳ اسب بخار و گشتاوری ۵۰۰ نیوتن متر به عنوان یکی از معروف‌ترین کامیون‌های شرکت مایان محسوب می‌شود که قادر است بارهایی با وزن ۹ تن را به راحتی به مکان‌های دیگر جابه جا نماید.سیستم ترمز جلو و عقب به کار رفته برای کامیون دیما ۹ تن از نوع کاسه ای بوده و به سیستم ضد لغزش(ASR/TC) و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC) تجهیز شده است که رفت و آمد راننده را حتی در شرایط صعب العبور و سخت راحت‌تر می‌کند.

خرید اقساطی دیما ۹ تن

خرید اقساطی دیما ۹ تن

 

مشخصات فنی کامیونت ۹ تن دیما:
ابعاد و فواصل (میلی‌متر)
کامیونت ۹ تن دیما با ابعاد طول ۷۸۴۰ میلیمتر، عرض ۲.۶۲۵ میلیمتر، فاصله محورها ۴۴۷۰ میلیمتر و ارتفاع ۲۳۰۵ میلیمتر طراحی شده است. مرکز محور عقب تا انتهای شاسی ۲۱۸۰ میلیمتر است.
وزن (کیلوگرم)
ظرفیت ناخالص فنی کامیونت ۹۰۰۰ کیلوگرم و وزن کل شاسی (بدون سوخت و بار) ۳۱۳۰ کیلوگرم است. حداکثر وزن مجاز فنی محور جلو ۳۱۰۰ کیلوگرم و حداکثر وزن مجاز فنی محور عقب ۶۶۰۰ کیلوگرم است. ظرفیت مجاز قانونی خودرو ۹۰۰۰ کیلوگرم است.
موتور
موتور کامیونت مدل Cummins ISF3.8S5154 است. این موتور دارای حجم ۴ لیتر، ۴ سیلندر می باشد. استاندارد آلایندگی این موتور EEV + Euro V است. قدرت موتور ۱۱۳ kw@2,500 rpm و حداکثر گشتاور ۵۰۰ N.m@1,100-2,000 rpm است.

گیربکس و جعبه دهنده و سیستم الکتریکی
گیربکس آن مدل MD6 با تعویض دنده دستی و ۶ دنده جلو و یک دنده عقب (سنکرونیزه) است. سیستم الکتریکی کامیونت شامل ۲ باتری ۸۰ آمپر و ولتاژ ۲۴ ولت و یک دینام ۹۰ آمپر است.
سیستم ترمز
سیستم ترمز کامیونت از نوع کاسه‌ای است و دارای سیستم دو مداره مستقل بادی می‌باشد.
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو از نوع فنر برگی تخت با کمک فنر و میل موج‌گیر و سیستم تعلیق عقب از نوع فنر برگی شمش است.
رینگ و لاستیک
قطر رینگ کامیونت ۶.۷۵×۱۷.۵ اینچ و لاستیک آن ۲۳۵/۷۵R17.5 تیوبلس است.
سیستم سوخت
سیستم سوخت رسانی این کامیونت از جنس آلومینیوم بوده و ظرفیت آن ۲۰۰ لیتر است.

 

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

گروه تلگرامی تهران خودرو

معاوضه خودرو

خرید اقساطی خودرو های سواری

خرید اقساطی خودرو های سنگین

Rate this page
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها