کامیون ایسوزو fvr

کامیونت ایسوزو fvr

کامیونت ایسوزو fvr

مقدمه
احتمالا وقتی در حال رانندگی در خیابان‌های شهر و یا جاده‌های بین شهری بوده‌اید، کامیونت‌ها و کامیون‌های سفیدرنگی را دیده‌اید که نام ایسوزو (ISUZU) در قسمت جلوی آنها درج شده است.
لابد حدس زده‌اید که این خودروها شاید ژاپنی باشد و یا مربوط به کشورهای شرق دور.
و احتمالا تک و توک و به تعداد خیلی کم وانتی را دیده‌اید که مثل کامیون‌ها، علامت ایسوزو روی جلوپنجره آن درج شده است.
با وجود اینکه ایسوزو خودروهای سواری و شاسی‌بلند نیز تولید کرده و همچنین دستی بر تولید خودروهای مسابقه‌ای دارد، اما علاقمندان دنیای خودرو، ایسوزو را با خودرو های تجاری (کامیونت، کامیون و کشنده) می‌شناسند.

معرفی کامیون ایسوزو FVR

در این مقاله از تهران خودرو کامیون ایسوزو fvr را بررسی خواهیم کرد.مزایا و معایب ، مشخصات فنی و تجهیزات این کامیون ۱۸ تن ایسوزو را بیان می‌کنیم ، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
کامیون ایسوزو ۱۸ تن ساخت کمپانی ایسوزو ژاپنی می‌باشد که دفتر مرکزی این شرکت در شهر توکیو قرار دارد. ایسوزو از سال ۱۹۱۶ با نام ایشیکا واجیما شروع به فعالیت نمود و در سال ۱۹۳۴با اسم ایسوزو فعالیت خود را تا کنون ادامه داد.در سال ۲۰۱۲ به عنوان رتبه ۲۹ بزرگترین خودروسازان جهان قرار گرفته است.

ایسوزو از جنگ جهانی اول تا عصر خودروهای برقی
ایسوزو در سال ۱۹۲۰ اولین کامیون خود با برند وولسلی را راهی بازار کرد.
بعد از تولید چندین مدل کامیون و اتوبوس و تغییر و تحولاتی که در شرکت اصلی به وجود آمد، نام ایسوزو برای این خودروسازی برگزیده شد.
ایسوزو در زبان ژاپنی به معنای «پنجاه زنگ» است و از نام رودخانه‌ای گرفته شده که در نزدیکی معابد مقدس ژاپنی‌ها جریان دارد.
اولین خودرو سواری که در کارخانه ایسوزو تولید شد، هیلمن مینکس بود. تولید این خودرو در سال ۱۹۵۳ تحت لیسانس خودروسازی روتس گروپ آغاز شد و بعد از سال ۱۹۶۲، جای خود را به بلل (Bellel) و سپس به خودرو اسپرت ایسوزو ۱۱۷ کوپه داد.
در سال ۱۹۷۲، شرکت جنرال موتور ۳۴ درصد از سهام ایسوزو را تحت مالکیت خود درآورد و از آن زمان عصر جدیدی برای این خودروساز ژاپنی آغاز شد. دو سال بعد، ایسوزو خودرو جمینی را بر اساس شورولت چوت تولید و روانه بازار کرد و در اوایل دهه ۸۰ میلادی، خودرو اسپورت ایسوزو پیازا معرفی و ارائه شد.
ایسوزو در طی این سال با خودروسازان مختلف ژاپنی، مثل سوزوکی، سوبارو و هوندا همکاری کرده است که نتیجه آن تولید خودروهای سواری گوناگونی بوده است.
ایسوزو و جنرال موتورز در سال ۱۹۹۷، شرکتی را مخصوص طراحی و تولید موتورهای دیزلی برای کامیونت‌ها و کامیون‌ها تاسیس کردند که می‌تواند در یک روز ۷۰۰ موتور تولید کند.

کامیون ایسوزو FVR
کامیونت ایسوزو ۱۸ تن با گیربکس ۹ سرعته و موتور۳۰۰اسب بخار قدرتمند، تولیدی شرکت بهمن دیزل و ایسوزو ژاپن در کشورمان می باشد که توجه بسیاری را در صنعت خودروسازی ماشین های باری به خود جلب کرده است.
این کامیون با طراحی زیبای کابین و مجهزبه سیستم های روز خودروهای اروپائی و دارای کیسه هوای سرنشینان وراننده  تولید و در اختیار رانندگان محترم قرار گرفته است.
کاربری های مجاز این کامیونت باری فلزی، باری چوبی، آتش نشانی، مسقف فلزی، یخچالدار، زباله پرس کن، تانکر آب می باشد.
کامیون ایسوزو FVR  با توجه به نیاز بازار و عدم وجود خودرویی با این تناژ از تولیدات شرکت بهمن دیزل برای پوشش نیازهای مشتریان ایرانی عرضه شده است که توانسته سربلند در میان رقبای موجود در بازار باشد.این کامیون در زمینه رقبات قیمتی بسیار مقرون به صرفه بوده و پاسخ گوی خوبی برای نیاز کشورمان به کامیون باری  بوده است.این محصول نمایندگی ایسوزو تمام آبشن های یک کامیون باری موفق و قدرتمند را  در خود جای داده است جز بهترین ها در ناوگان حمل بار در کشورمان می باشد.

مشخصات فنی کامیون ۱۸ تن ایسوزو
موتور کامیون ایسوزو
* ۴ سیلندر خطی ۴ زمانه، تزریق مستقیم مجهزبه توربوشارژر و اینتر کولر
* حجم: ۷۷۹۰ سی سی
* حداکثر قدرت کامیون ایسوزو ۱۸ تن(اسب بخار / دور در دقیقه): ۲۰۶/۲۴۰۰
* حداکثر گشتاورد(نیوتن متر/ دور در دقیقه): ۸۸۲/۱۴۵۰
* ظرفیت باک: ۲۰۰لیتر
* نوع گیربکس: ZF9S1110
محور و تعلیق کامیون ایسوزو ۱۸ تن
* شاسی : نردبانی
* تعلیق: فنر تخت چندلایه مجهزبه کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی دو طرفه
کلاچ کامیون ایسوزو ۱۸ تن
* نوع : کنترل هیدرولیکی، صفحه دویل تقویت شده مرکب با فنر لایه ای با قطر۴۳۰میلی متر
ابعاد کامیون ایسوزو FVR
* طول :۷۹۵۵ میلی متر

* عرض خودرو: ۲۴۴۵ میلی متر
* ارتفاع خودرو : ۲۷۶۰میلی متر
* وزن مجاز:۱۸۰۰۰ کیلومتر
* وزن شاسی وکابین : ۵۰۰۰ کیلوگرم
* تعدا سرنشین:۲ نفر

سیستم فرمان
فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی

شاسی کامیون ایسوزو
نوع : نردبانی
طول: ۷۸۵۰ میلی متر
عرض: ۸۵۰ میلی متر
ضخامت : ۱۰ میلی متر
جنس : JSH440J
تعداد تیرک های عرضی ۷

سیستم ترمز کامیون ایسوزو
مجهز به سیستم ترمز ضد قفل کاسه ای ، پنوماتیک
ترمز کمکی: ترمز موتور با کنترلگر الکتروپنوماتیکی
ترمز دستی: مکانیزم پنوماتیکی- عملکرد بر روی چرخ های عقب

عملکرد کامیون FVR
حداکثر توان بالابری از شیب ۴۷ درصد
حداقل شعاع گردش : ۸/۰۵ لیتر

تجهیزات ویژه کامیون ایسوزو
* مطابق با استاندارد آلایندگی اروپا
* توربوشارژر و اینتر کولر
* کاتالیست اگزو، ترمز موتور
* فرمان هیدرولیک
* کولر
* شیشه های برقی و قفل مرکزی
* دید گسترده و راحتی در سوارو پیاده شدن
* مجهز به کیسه هوا (Air Bag) راننده و شاگرد
*  مجهز به اتاق خواب کابین راننده
*  مجهز به سیستم ECM
*

مزایا و معایب کامیون ایسوزو fvr
یکی از مزایای چشمگیر و آشکار این کامیون داشتن استهلاک پایین و قدرت موتور خوب این کامیون می‌باشد.
کامیون ایسوزو fvr دارای مشخصات فنی همچون ۴ سیلندر خطی ۴ زمانه، تزریق مستقیم مجهز به توربو شارژر و اینترکولر، حداکثر حجم موتور ۷۷۹۰ سی‌سی، حداکثر قدرت موتور ۲۰۶ اسب بخار در ۲۴۰۰ دور در دقیقه، گشتاوری ۸۸۲ نیوتن متر در ۱۴۵۰ دور در دقیقه، ظرفیت باک ۲۰۰ لیتر، شاسی نردبانی، سیستم تعلیق فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی دو طرفه، کلاچ با قطر ۴۳۰ میلی متر، طول کامیون ۷۹۵۵ میلی متر، عرض خودرو ۲۴۴۵ میلی متر، ارتفاع خودرو ۲۷۶۰ میلی متر، وزن مجاز ۱۸۰۰۰ کیلومتر، وزن شاسی و کابین ۵۰۰۰ کیلوگرم، نوع گیربکسZF9S1110  ، نوع کلاچ هیدرولیکی، صفحه دویل تقویت شده مرکب با فنر لایه‌ای می‌باشد.

تجهیزات ویژه کامیون ایسوزو ۱۸تن به شرح زیر است:
فرمان هیدرولیک، دید گسترده و راحتی در سوارو پیاده شدن، مطابق با استاندارد آلایندگی اروپا، کولر، شیشه های برقی، قفل مرکزی، مجهز به اتاق خواب کابین راننده، ترمز موتور، توربوشارژر ، اینترکولر، مجهز به کیسه هوا راننده و شاگرد، کاتالیست اگزو
یکی از معایب این مدل کامیون داشتن قیمت بالای آن در بازار و هزینه تعمیرات بالایی این خودرو است، همچنین طراحی داخلی کابین این خودرو قدیمی می‌باشد.

رقبای کامیون ایسوزو fvr
رقبای اصلی کامیون ایسوزو ۱۸ تن، کامیون دیما از شرکت مایان گروپ ، بنز آکسور، اسکانیا سری پی و کامیون تک محور ولوو را می‌توان نام برد.

کاربری های کامیون ایسوزو FVR
این کامیون با طراحی زیبای کابین و مجهزبه سیستم های روز خودروهای اروپائی و دارای کیسه هوای سرنشینان وراننده تولید و در اختیار رانندگان محترم قرار گرفته است. کاربری های مجاز این کامیونت باری فلزی، باری چوبی، آتش نشانی، مسقف فلزی، یخچالدار، زباله پرس کن، تانکر آب می باشد.

خرید اقساطی از تهران خودرو
شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط فروش اقساطی کامیون ایسوزو fvr را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی کامیون ایسوزو fvr را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی این کامیون ایسوزو مطلع شوید.

اینستاگرام تهران خودرو

خرید خودرو های سنگین

4.6/5 - (10 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها