کمپرسی کاوه جفت محور

کمپرسی کاوه جفت محور

مقدمه
با کاهش مونتاژ کشنده‌های برتر اروپایی همچون ولوو اف اچ و اسکانیا و همچنین افزایش قیمت زیاد کشنده‌های مطرح اروپایی، بازار کشنده‌های چینی از رونق بسیار خوبی برخوردار شده‌است.
کشنده‌های چینی که با دانگ فنگ تی۳۰۰، تی ۳۷۵
به بازار ایران پا نهادند، با کیفیت و امنیت پایین نتوانستند بازار خوبی را کسب کنند.
فاو J6 و کاوه KT420 را می‌توان نسل سوم کشنده‌های چینی حاضر در بازار ایران دانست که به خواسته یا ناخواسته تبدیل به رقیب همدیگر شده‌اند. علت این امر را می‌توان موتور ۴۲۰ اسب‌بخاری این دو کشنده، عرضه در دو نسخه‌ی تک و جفت محور و قیمت تقریبا برابر آنها در زمان عرضه دانست.

کشنده‌ی کاوه هم محصول شرکت سایپادیزل می‌باشد که مونتاژ کننده‌ی محصولات دانگ فنگ موتور چین در ایران است.
کشنده ی کاوه به خاطر خدمات پس از فروش مناسب و فراوانی قطعات یدکی در کنار کیفیت بهتر، پیشرانه و جعبه دنده‌ی قدرتمندتر نسبت به کشنده‌ی البرز، توانسته فروش خوبی را کسب کند.

کاوه KT420 :
کاوه در اصل همان دانگ فنگ تی۳۷۵ است که بعدها به البرز تبدیل شد و سپس مبدل به کاوه گشت.
کاوه در ابتدا به عنوان یک کامیون ایرانی که به طور کامل توسط سایپادیزل تولید و توسعه پیدا کرده، معرفی شد. حتی نام کامیون ملی را هم بر آن نهادند. اما بعدها معلوم شد که سایپادیزل یک مونتاژ کننده‌ای بیش نبوده و این صحبت‌ها همه تبلیغات بودند و نقش اصلی را بازهم شرکت دانگ فنگ موتورز چین ایفا کرده‌است.
کاوه را می‌توان یک دانگ فنگ تولید شده برای ایران دانست. کاوه از نظر ظاهری بسیار شبیه به دانگ فنگ تی۳۷۵ است و کابین آن بر اساس این طرح باز طراحی شده‌است.

کامیون کمپرسی کاوه جفت محور KD420
تکنولوژی های به کاربرده شده در کامیون کمپرسی کاوه باعث شده که به راحتی بتواند در جا به جایی مواد معدنی و در معادن صعب العبور قابل استفاده و برای تخلیه نخاله های ساختمانی بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.
کمپرسی جفت محور کاوه  یکی از محصولات سایپا دیزل بوده که  از لحاظ شکل ظاهری و طراحی شباهت زیادی به مدل ۷۵ این محصول دارد .
موتور ۴۲۰ اسب بخاری و گیربکس قدرتمند کمپرسی باعث شده است که در بین دیگر برندها متمایز باشد و جز یکی از پر فروش ترین های شرکت سایپا دیزل قرار گرفته و با پشت سر گذاشتن تمام تست های ایمنی امنیت و آرامش را برای سرنشین خود به ارمغان بیاورد.
موتور کمپرسی کاوه  از نوع   RENAULT dci420 و حداقل ۱۸۷۰نیوتن متر گشتاور تولیدمی کند که میتوان گفت در نوع خود بی نظیر می باشد و رقیبی مناسب برای کمپرسی ولوو می باشد.

کامیون کمپرسی کاوه با گیربکس قدرتمند ۱۴ دنده و همچنین موتور پیشرفته تکنولوژی کمپانی رنو ، مجهز به امکاناتی نظیر :
‏GPS ، چراغ مه شکن عقب و جلو ، دکمه استار موتور خارج از کابین و … می باشد. کامیون کمپرسی جفت محور کاوه با مصرف سوخت کم جز ماشین های سنگین سازگار با محیط زیست می باشد که استاندارد آلایندگی یورو۴ تبعیت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط فروش اقساطی کشنده کاوه با تیم کارشناسان و مشاوران تهران خودرو تماس فرمایید.

مشخصات فنی و موتور کاوه :

موتور به کار رفته در کشنده‌ی کاوه، یک موتور تولید شده در شرکت دانگ فنگ موتورز است که بر اساس موتور نسل اول کشنده‌های رنو پریمیوم یعنی موتور DCI420 توسعه پیدا کرده‌است.
این موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه داری حجم ۱۱ لیتر بوده و می‌تواند در دور موتور ۱۹۰۰ دور در دقیقه حداکثر توان ۴۲۰ اسب‌بخار را تولید کرده و در دور ۱۲۰۰ دور در دقیقه دارای حداکثر گشتاور ۱۸۷۰ نیوتن متر است.
این پیشرانه بر روی کشنده‌های رنو پریمیوم نسل اول از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ نصب شده‌است و از استانداردهای آن زمان اروپا برخوردار بوده‌است.
موتور کشنده‌ی کاوه مجهز به اینترکولر و توربوشارژ ساخت شرکت هولست است که نسبت به توربوشارژ کشنده‌ی البرز قوی‌تر می‌باشد.
موتور کشنده‌ی کاوه دارای ظرفیت روغن ۳۴ لیتر و ظرفیت مایع خنک‌کننده‌ی ۴۰ لیتر می‎باشد و سیستم خنک‌کاری آن بر اساس روغن و آب است، یعنی سیستم خنک کاری دو عملکرده دارد.

جعبه دنده‌ی به کار رفته در کشنده‌ی کاوه از نوع دستی و ساخت ZF آلمان است که دارای ۱۶ دنده به جلو و دو دنده به عقب به همراه نیم دنده می‌باشد.
کلاچ کاوه ساخت SACHS با کد MFZ430 است که از نوع تک صفحه‌ای هیدرولیک با کنترل بادی است. قطر این صفحه کلاچ ۴۳۰ میلیمتر می‌باشد. این صفحه کلاج بر روی کشنده‌های روسی ماز و کاماز و کشنده‌ی مان F2000 که دارای گیربکس ZF بوده‌اند، هم استفاده شده‌است.

سیستم ترمز کشنده کاوه KT420 :
سیستم ترمز اصلی کشنده‌ی کاوه از نوع بادی دو مداره‌ی مستقل در جلو و عقب بوده که مجهز به کمپرسور دو سیلندر است تا از احتمال خالی کردن ترمز جلوگیری شود.
همچنین کشنده کاوه از سیستم ترمز قدرتمندتر و قابل اطمینان‌تری نسبت به کشنده‌ی البرز برخوردار است.
تنها سیستم ایمنی به کار رفته در ترمز کاوه، سیستم ضد قفل ABS ساخت وابکو می‌باشد.
کاوه از ترمز اگزوز و ترمزی موتوری J-Brake از نوع عمل کننده بر روی سوپاپ‌ها به عنوان ترمز کمکی بهره می‌برد و فاقد ریتاردر هیدرولیکی است.

سیستم تعلیق کشنده کاوه :

سیستم تعلیق جلوی کشنده‌ی کاوه شامل فنر پارابولیک با کمک فنر و میل موجگیر بوده و سیستم تعلیق عقب از نوع فنر شمسی با کمک فنر و میل موجگیر است.
چون سیستم تعلیق عقب کابین کاوه از نوع کیسه باد است، این کشنده از سواری نرم‌تری نسبت به کشنده‌ی البرز با آن تکان‌های شدید برخوردار است.

شاسی کشنده کاوه :

وزن شاسی کشنده‌ی کاوه تک محور ۷۵۰۰ کیلوگرم بوده که ظرفیت مجاز محور جلوی آن ۷ تن و محور عقب ۱۳ تن می‌باشد. کارت این کشنده ۴۵ تن است.
موتور کشنده‌ی کاوه از خرابی بیشتری بخصوص در بخش سوزن انژکتور و پمپ انژکتور نسبت به فاو برخوردار است.

سیستم الکتریکی :
* ولتاژ: ۲۴ ولت
* ظرفیت آلترناتور: ۸۰ آمپر
* باطری : ۲ عدد ۱۲ ولت

محورها :
* ظرفیت محور جلو: ۷ تن
* نوع سیستم محور جلو : فورج شده و مکانیزم روغنکاری داخلی
* ظرفیت محور عقب : ۲۶ تن
* نوع سیستم محور عقب : شامل دو محور محرک با کاهنده تک مرحله ای ، دارای قفل کن بین چرخی

خرید اقساطی از تهران خودرو

شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط فروش اقساطی کامیون کشنده کاوه را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
در صورتی که شما هم قصد خرید کامیون و کشنده اقساطی را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی کشنده کاوه جفت محور و تک محور مطلع شوید.

خرید اقساطی خودرو های سواری

خرید اقساطی خودرو های سنگین

گروه تلگرامی تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

تهران خودرو در آپارات

تهران خودرو در نماشا

اینستاگرام تهران خودرو

4.7/5 - (10 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها