خرید اقساطی دایون مشخصات کشنده دایون

کشنده دایون ۴۳۰

بررسی کامل دایون نیوفیس ۴۳۰ + جدول مشخصات دایون + خرید اقساطی کشنده دایون

مقدمه

در این مقاله آموزشی از تیم تهران خودرو در رابطه با کشنده دایون ۴۳۰ نیوفیس محصول شرکت خودروسازی دایون اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان قرار خواهیم داد. اطلاعاتی درباره خرید اقساطی کشنده دایون، مشخصات فنی و تجهیزات استاندارد این کشنده را به شما ارائه می دهیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله میخوانید :

  1. معرفی کشنده دایون
  2. مشخصات فنی کشنده دایون ۴۳۰
  3. گیربکس کشنده دایون نیوفیس
  4. موتور کشنده دایون نیوفیس
  5. شاسی کشنده دایون
  6. اکسل کشنده دایون
  7. بررسی سیستم ترمز و سیستم های ایمنی
  8. تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی دایون ۴۳۰
  9. طراحی داخلی کشنده دایون
  10. معایب کشنده دایون
  11. مزایای کشنده‌ی دایون
  12. مقایسه دایون با سیتراک و دافران
  13. خرید اقساطی کشنده دایون
  14. قیمت کشنده دایون

مقدمه

‎بعد از رخت بربستن بهترین برندهای کامیون و کشنده ی دنیا از بازار ایران در سنوات گذشته، شاهد عرضه و تردد انواع کشنده‌های چینی در کلاس‌های مختلف و سطوح تجهیزات متنوع بودیم. در رده‌ی قیمتی بالاتر بازار متعلق به دیما ، پیلسان۴۸۰ اتوماتیک ، امپاور و سی اند سی است. رده‌ی قیمتی پایین‌تر که متعلق به کشنده‌هایی عمدتا با گیربکس دستی همچون فاو، فوتون آئومان H4 و پیلسان ۴۴۰ دنده دستی می‌باشد. و البته یک محصول با قضایای پر فراز و نشیب تولید، بنام دایون N8 نیو فیس (CGC4181 N8 New Face) مجهز به گیربکس اتوماتیک از شرکت کرمان دیزل است که در این مقاله قصد آشنایی با این کشنده و معرفی آن‌ را داریم.

امروزه اکثر کامیون ها دارای قیمت های میلیاردی بوده و تهیه منابع مالی برای خرید آن ها، چالش برانگیز شده است. ادامه یافتن این روند، باعث الزام به استفاده از کامیون های قدیمی می‌شود که بر اقتصاد کشور لطمه وارد خواهند کرد.
در چنین شرایطی، خرید کشنده اقساطی، یک گزینه ایده آل و وسوسه برانگیز به حساب می آیند. با این حال قبل از اقدام به خرید کشنده اقساطی ، بایستی نکات مهمی را مد نظر قرار دهیم. اولین نکته این که کشنده خریداری شده باید از یک برند معتبر و با قیمت مناسب باشد. همچنین به دلیل اقساطی بودن، بایستی از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشند. نکته دیگر اینکه بایستی این خدمات را از یک ارائه دهنده معتبر دریافت نماییم. با شرکت تهران خودرو همراه باشید تا به شما، گزینه ای مناسب برای خرید اقساطی کشنده را معرفی نماییم.

معرفی کشنده دایون

کشنده دایون از تولیدات شرکت خودروسازی دایون می باشد. این کامیون دارای موتوری با قدرت ۴۳۰ اسب بخار است. از این کامیون برای باربری و جا به جا کردن وسیله یا بار استفاده می شود. کشنده دایون هم گیربکس اتوماتیک دارد هم دستی. این کشنده دارای قطعات با کیفیتی می باشد که در مسافت های طولانی هم با مشکلی بر نمی خورد. کشنده دایون جزو مطمئن ترین وسیله ها برای خرید و استفاده می باشد. از بهترین و به روز ترین تکنولوژی ها برای ساخت کشنده استفاده شده است.

مشخصات کشنده دایون

مشخصات کشنده دایون

بیشتر بخوانید : محصولات ایران خودرو دیزل       کشنده فوتون ۴۳۰       کشنده فوتون ۴۶۰

مشخصات فنی کشنده دایون ۴۳۰

موتور استفاده شده بروی کشنده دایون ساخت کمپانی ویچای (Weichai) چین می‌باشد. این پیشرانه‌‌ی ۶ سیلندر توربودیزل، دارای حجم ۱۲ لیتری می‌باشد که قادر به تولید ۴۳۰ اسب بخار در ۱۹۰۰ دور بر دقیقه است. نهایت گشتاور دایون، ۲۰۶۰ نیوتون متر است که در ۱۱۰۰ /۱۳۰۰ دور بر دقیقه ارائه می‌شود. همچنین از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می‌برد.
مشخصات کشنده دایون ۴۳۰ نیوفیس؛ شامل گیربکس Eaton Fast اتوماتیک ۲+۱۲ می‌باشد که قابلیت تعویض دستی یا اتوماتیک دنده‌ها را به راننده می‌دهد. همینطور اینتاردر (ترمز گیربکس) ۵ مرحله‌ای از دیگر مشخصات آن می‌باشد.
مخزن سوخت کشنده ی دایون نیز از جنس آلومینیوم بوده و ۸۰۰ لیتر ظرفیت دارد و مخزن ادبلو نیز در کنار باک نصب شده است.
تعلیق کشنده دایون ۴۳۰ بر خلاف سایر رقبا، در محور جلو و عقب مبتنی بر فنر پارابولیک (شمش) + کمک فنر می‌باشد. که همین امر باعث محدودیت در استفاده بعضی کاربری‌ها و نیز سواری خشک‌تر آن نسبت به بقیه رقبا خواهد بود. البته در سمت مقابل هزینه‌های نگهداری بالن را نخواهد داشت.

گیربکس کشنده دایون نیوفیس

گیربکس کشنده دایون نیوفیس از نوع دوازده سرعته اتوماتیک زد اف است که مشابه این گیربکس بر روی کامیون های چینی دیگر بازار ایران نیز نصب شده است .
چهارچوب کابین کشنده دایون نیوفیس مشابه ولوو نسل دوم است .
این کشنده مجموع وزن ناخالص ۴۴ تن را دارد و وزن خالص آن حدود ۷.۵۰۰ تن است .
تعلیق دیفرانسیل سوار بر دو بالن و تعلیق اتاق سوار بر چهار بالن است .

موتور کشنده دایون نیوفیس

موتور این کشنده یک موتور شش سیلندر ۱۲ لیتری وی چای است که حدود ۴۳۰ اسب بخار قدرت و حدود ۲۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.
موتور استاندارد آلایندگی یورو پنج را دارد و ادبلو مصرف می‌کند.
موتور کشنده دایون نیوفیس مشابه موتور کشنده کاماز است .
این موتور مجهز به ترمز موتور تک زمانه و سوپر شارژر است .

شاسی کشنده دایون

شاسی برای کار در شرایط سخت طراحی شده‌است و مجهز به بخش مقاوم در برابر پیچش و خمش می‌باشد. بیم طولی شاسی دارای مقاومت خوبی در برابر خمش بوده و کمربندهای عرضی شاسی مقاومت را در برابر پیچش افزایش داده‌اند.

اکسل کشنده دایون

اکسل‌های کشنده‌ی دایون ساخت Shaanxi چین بوده که نسبت به قبل از ضخامت بیشتری برخوردار بوده و به علت استفاده از روش عملیات حرارتی جدید، مقاومت آن در برابر ضربه تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده‌است.

بررسی سیستم ترمز و سیستم های ایمنی:

سیستم ترمز کشنده‌ دایون N8H ساخت وابکو آلمان است و سیستم‌های ایمنی این کشنده شامل ABS و ASR می‌باشد. ترمزهای دایون از نوع کاسه‌ای می‌باشد. برای اطمینان از خالی نکردن ترمز، دایون دارای ۶ تانک باد آلومینیومی باکیفیت ساخت خوب است.
در زمینه‌ی ترمز کمکی، کشنده‌ دایون مجهز به اینتاردر ۵ زمانه‌ی ساخت ZF است که اولین کشنده‌ی چینی بازار ایران است که این ریتاردر قدرتمند را دارد.
در کنار ریتادر گیربکسی، دایون مجهز به ترمز موتوری دو زمانه عمل‌کننده بر روی سوپاپ‌ها ساخت ویچای و ترمز اگزوز در مسیر اگزوز خروجی از موتور است.
کشنده دایون N8H در زمینه‌ی سیستم‌های ایمنی در پایه‌ای‌ترین حالت ممکن قرار دارد و قابل قیاس با کشنده‌های چینی جدید دیگر همچون سیتراک و دافران نیست. از طرفی کشنده دایون مجهز به ترمزهای کاسه‌ای است که برای یک کشنده‌ی به‌روز دیگر ترمز کاسه‌ای معنایی ندارد.

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی دایون ۴۳۰

از تجهیزات ایمنی کشنده دایون نیوفیس می‌توان به موارد مقابل اشاره کرد:

  • ترمز ضد قفل ABS مجهز به توزیع نیروی ترمز بروی چرخها EBD،
  • سیستم ضد لغزش ASR،
  • مجهز به ترمز تریلر دستی،
  • ۶ مخزن باد آلومینیومی،
  • ریتاردر موتور (ترمز موتور) دو زمانه مجهز به سیستم خفه کن موتور (ترمز اگزوز)
  • کروز کنترل،
  • بخاری درجا،
  • فرمان هیدرولیک،
  • دی لایت،
  • آینه های گرمکن دار برقی،
  • شیشه بالابر،
  • بالابر برقی اتاق

و… از دیگر تجهیزات قابل ذکر این کشنده هستند.ضمن اینکه این خودروی سنگین دارای چهار چرخ ترمز کاسه‌ای (درام) می‌باشد.

فضای داخلی کشنده ی دایون

فضای داخلی کشنده ی دایون

طراحی داخلی کشنده دایون

داشبورد کشنده دایون مشابه با داشبورد کامیون های اف ام است. داشبورد این کشنده دارای دو رنگ مشکی و کرم است که رنگهای پرطرفداری هستند و به همین خاطر داشبورد آن از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. یکی از نقاط ضعف طراحی داخلی کشنده نصب دکمه تنظیم کروز در سطح داشبورد است چون دسترسی به آن برای راننده سخت است. سیستم تهویه و اهرم درب باز کن کامیون دایون تقریباً مشابه به ولوو می باشد. خیلی از نکات طراحی داخلی کشنده دایون از روی دیگر کامیون ها انجام شده است. در واقع نکات طراحی را از دیگر کامیون ها گلچین نموده است. علاوه بر طراحی زیبا استفاده از مواد با کیفیت برای این کشنده باعث جلوه زیبا و کارایی بالای آن شده است.

از نظر ظاهری کشنده دایون کپی ناقصی از کامیون ولوو اف‌ام نسل دوم است. قالب کابین، جلو پنجره و طراحی درب‌ها از روی کامیون اف‌ام کپی شده‌است.
آینه‌ها و چراغ جلو نسبت به اف‌ام طراحی ساده‌تری دارند. قاب چراغ جلو مستطیلی زاویه‌دار است که چراغ کوچک و بزرگ و راهنما را در خود جای داده‌است. چراغ‌های جلو کشنده دایون دارای روشنایی نسبتا خوبی هستند. چراغ‌های عقب دایون معمولی بوده و LED نمی‌باشد.
آینه‌ها سادگی طراحی چینی را دارند و از کیفیت ساخت متوسطی برخوردار هستند. آفتابگیر خارجی تقریبا مشابه رنو پریمیوم طراحی شده اما بسیار زمخت و غیرمتناسب.
نداشتن جعبه‌ی جانبی هم یکی از ایرادها و تفاوت‌های مهم این اتاق با اتاق اف‌ام است.
اگرچه کشنده دایون دارای بادگیر سقف و جانبی است، اما گارد بغل را نداشته و از طرفی به علت کوتاه بودن شاسی، جایی برای نصب زاپاس‌بند و یا جعبه به شاسی وجود ندارد.
باکس باتری کشنده دایون در کنار منبع اگزوز بوده که علاوه بر ناایمن بودن، موجب کاهش عمر باتری در اثر گرم‌شدن می‌شود. برای حل این مشکل می‌شد که باکس باتری به انتهای شاسی منتقل شود و به جایش زاپاس‌بند قرار گیرد.
ارتفاع این کشنده تا بالای بادگیر ۳۶۰۵ میلیمتر است و با توجه به پایین‌تر بودن اتاق نسبت به کشنده‌ای مثل البرز، از عدم تعادل کمتری در سرپیچ‌ها برخوردار است. از آن طرف پایین بودن کابین در تصادفات امنیت جانی سرنشینان را کاهش می‌دهد.
وجود شیشه در پشت کابین هم که بسیار منسوخ و کلا طراحی کشنده را ضعیف‌تر جلوه داده‌است و از نظر ایمنی هم نامناسب است.
طراحی هواکش کشنده دایون مناسب‌تر از کشنده‌هایی مثل البرز و فراز بوده و هواکش بلند آن موجب کاهش ورود گرد و خاک به موتور شده که این امر موجب طولانی‌تر شدن زمان تعویض فیلتر هوا می‌شود.
در کل دایون طراحی ظاهری متوسطی را در بین کشنده‌های چینی دارد و طراحی آن ضعیف‌تر از کشنده‌هایی مثل سیتراک و دافران می‌باشد.

از مزایای کشنده‌ی دایون N8H می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اینتاردر ( یا ریتاردر گیربکسی یا هیدرولیکی) قدرتمند ۵ زمانه
  • ترمز موتوری ۲ زمانه‌ی اختصاصی شرکت ویچای
  • موتور با کیفیت مطلوب ساخت ویچای
  • شاسی و اکسل تقویت‌شده

نکات منفی و معایب کشنده دایون :

در مدل‌های اولیه‌ی کشنده دایون، کارت این کشنده ۴۰تن بود که این موضوع عیب بسیار بزرگی برای یک کشنده ۴۳۰ اسبی بود. بعدها کارت دایون به ۴۲ تن افزایش پیدا کرد.
عیب دیگر کشنده دایون، ترمزهای کاسه‌ای و سیستم‌های ایمنی ترمز کم است، به طوریکه تنها دو سیستم ترمز ضد قفل یا ABS و سیستم ضدلغزش یا ASR را داراست. در حالیکه کشنده‌های چینی که در حال مونتاژ در کشور هستند، همانند سیتراک و دافران، دارای سیستم‌های ایمنی خوبی می‌باشند.
کشنده دایون N8H با مشکل بغل گیربکس یا PTO مواجه است که برای نصب تریلر کمپرس باید هزینه کرد و این مشکل را حل نمود.

مقایسه دایون با سیتراک و دافران :

دایون در کنار سیتراک و دافران مدل‌های جدید سی‌اندسی جز کشنده‌هایی هستند که هنوز هم در خط مونتاژ باقی مانده‌اند. در این لیست دایون از نظر امکانات و آپشن‌ها در رتبه‌ی آخر قرار می‌گیرد. اما از نظر مشخصات فنی حرف‌هایی برای گفتن در بین چینی‌های بازار دارد.
در مقایسه با کشنده‌ی سیتراک، اگرچه سیتراک دارای پیشرانه‌ای با تکنولوژی مان آلمان است، اما دایون هم با داشتن اینتاردر ۵ زمانه در کنار ترمز موتوری ۲ زمانه، در مقایسه با سیتراک با داشتن تنها ترمزموتوری و ترمزاگزوز، برتری دارد.
در مقایسه با دافران هم که مجهز به موتور ساخت شرکت یوچای است، می‌توان گفت دارای کیفیت بهتری در زمینه‌ی پیشرانه، اکسل و شاسی است.

 

خرید اقساطی کشنده دایون از تهران خودرو

شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سنگین در کشور، شرایط فروش دایون اقساطی را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است. در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی کشنده دایون را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از آخرین شرایط فروش کشنده دایون اقساطی مطلع شوید.

قیمت کشنده دایون

انتظار می‌رود تا قیمت دایون در حدود چهار میلیارد و چهارصد میلیون تومان تعیین شود. اعلام این قیمت برای کشنده دایون موجب خواهد شد تا این کامیون به یکی از کشنده‌های گران‌قیمت چینی در بازار ایران تبدیل شود.(قیمت در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۷)(مرجع استعلام قیمت نمایندگی ها و سایت دیوار)

جدول مشخصات فنی دایون
برند دایون نوع کشنده نوع کابین فلزی سال ساخت    ۱۴۰۱ کارکرد  ۴۵۰۰۰
رنگ سفید قرمز قدرت موتور ۴۳۰ اسب گنجایش باک بنزین ۳۰۰ لیتر نوع موتور
۶ سیلندر گیربکس دنده ای تعداد دنده ۶

اکسل و لاستیک فاصله بین دو محصور ۳۶۵cm وزن ۵۰۰۰kg ظرفیت بارگیری
‏۲۰۰۰۰kg مجموع وزن ۲۵۰۰۰kg محور عقب کشنده اندازهR22/5 385/65
ترمز ABS تعلیق فنر تخت محور جلو کشنده اندازهR22/5 385/65
ابعاد: طول۵۲۰cm عرض۲۴۰cm ارتفاع۲۸۰cm

کشنده دایون

کشنده دایون

4.9/5 - (10 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها