خرید اقساطی کامیونت 10 تن دایون

کامیونت دایون ۱۰ تن

بررسی کامل کامیونت ۱۰ تن دایون+ جدول مشخصات

کامیونت ۱۰ تن دایون+خرید اقساطی کامیونت ۱۰ تن دایون

مقدمه

در این مقاله آموزشی از تیم تهران خودرو در رابطه با کامیونت ۱۰ تن دایون ارزشمندی را در اختیارتان قرار خواهیم داد. اطلاعاتی درباره خرید اقساطی کامیونت دایون۱۰ تن ، مشخصات فنی و تجهیزات استاندارد این کامیونت را به شما ارائه می دهیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله میخوانید :

  1. ظرفیت کامیونت دایون۱۰ تن
  2. گیربکس کامیونت دایون۱۰ تن
  3. موتور کامیونت دایون۱۰ تن
  4. مشخصات فنی کامیونت دایون۱۰ تن
  5. شاسی کامیونت دایون۱۰ تن
  6. بررسی سیستم ترمز و سیستم های ایمنی کامیونت دایون
  7. تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی کامیونت ۱۰ تن دایون
  8. ابعاد کامیونت ۱۰ تن دایون
  9. معایب و مزایای کامیونت ۱۰ تن دایون
  10. خرید اقساطی کشنده دایون
  11. قیمت کشنده دایون

شرکت دایون در شهر شانشی  چین واقع شده است. شرکت ثمین خودرو مونتاژ و خدمات رسانی این برند را در داخل ایران بر عهده دارد. سهام عمده ثمین خودرو را مجموعه کرمان دیزل بوتیا دارد. دفتر مرکزی شرکت ثمین خودرو دیزل در شهر مشهد می‌باشد  و کارخانه تولیدی آن در بم قرار دارد.
کامیونت ۶ تن دایون در دو کلاس خوابدار و بدون خواب طراحی و تولید شده است.
کامیونت ۱۰ تن دایون در کلاس خواب دار طراحی و روانه بازار شده است، تنها کامیونت با تناژ ۱۰ تن در ایران می‌باشد که با توجه به این تناژ ، امکانات و مشخصات فنی رقیب همانند خود در بازار کشور ندارد‌.

ظرفیت کامیونت دایون ده تن

این کامیونت با توجه به طول شاسی و نوع فنر بندی ای که دارد مجموع وزن ناخالص بیشتری نیز می‌تواند تحمل کند اما آنچه که در کارت کامیونت درج شده و طبق قانون مجاز است تنها ۱۰.۱ تن است.
جالب است بدانید که بالاترین ظرفیت کامیونت در ایران ۱۰ تن است یعنی مشابه همین کامیونت،و ظرفیت بعدی ۱۸ و ۱۹ تن می‌شود که کامیون تک باری بحساب می آید.

موتور کامیونت دایون ده تن

مدل‌های کامیونت دایون اقساطی ارائه شده در تهران خودرو از مدل ۱۰ تنی هستند که به دلیل ظرفیت بالا در قالب یک کامیونت، طرفداران زیادی را پیدا کرده است. موتور استفاده شده در کامیونت دایون از آخرین و به روز ترین نسل موتور های تولید شده توسط برند کامینز آمریکا به شمار می رود. این موتور دارای حجم حدودی ۳.۸ بود که به کمک سیستم پرخوران توربو شارژ توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار را دارد.و حدود۶۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.ومجهز به ترمز موتور تک زمانه است.
این موتور از استاندارد آلایندگی یورو ۵ پیروی نموده و به دلیل بهره مندی از سیستم تزریق سوخت common rail، توانسته تا مصرف سوخت را در حد بسیار پایین نگه دارد. ممکن است فکر کنید که چنین قدرتی برای یک کامیونت ۱۰ تنی کافی به نظر نرسد. با این حال تجربه استفاده از این کامیونت در جاده های مختلف کشور، توانایی های این کامیونت را در حمل بار در جاده های مختلف کشور به اثبات رسانده است.

گیربکس کامیونت دایون ده تن

گیربکس این کامیونت از نوع فست دستی است که در این کامیونت ۸ دنده اوردرایو است.

خرید کامیونت دایون 10 تن

خرید کامیونت دایون ۱۰ تن

مشخصات کامیونت دایون ده تن +تجهیزات و امکانات کامیونت دایون۱۰تن

  • وزن خالص شاسی ۳.۶تن
  • مجموع وزن ناخالص ۱۰.۱تن
  • 
فاصله محور ها ۴.۴۰۰ متر
  • 
طول شاسی قسمت بار ۵+۱متر
  • 
فرمان هیدرولیک
  • 
ترمز بادی دیسکی همراه باABS
  • 
لاستیک تیوبلس،
  • سیستم تهویه مطبوع،
  • بخاری درجا،
  • ترمز موتور (خفه کن)تک زمانه،
  • گرم کن آینه،
  • کروز کنترل،
  • تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو

بیشتر بخوانید: فروش اقساطی کامیونت ویرا

سیستم انتقال قدرت دایون ۱۰.۱

تمامی قدرت تولید شده توسط این موتور کامینز از طریق یک گیربکس ۸ دنده به دیفرانسیل عقب انتقال داده می‌شود. این گیربکس که از نوع fast بوده و دارای دنده اوردرایو است، به کمک یک سیستم کلاچ تک صفحه ای خشک دیافراگم، موتور کامیونت متصل شده است. سیستم کلاچ استفاده شده برای این کامیونت از نوع بادی روغنی به حساب می آید. مجموعه این تجهیزات می‌توانند عملکرد نرم جاده‌ای را با سرعت مناسب برای کامیونت دایون به ارمغان بیاورند.

ابعاد و اوزان کامیونت دایون ۱۰.۱

کامیونت دایون ۱۰.۱ دارای وزن خشک ۳۶۰۰ کیلوگرمی است. در کنار آن ظرفیت ناخالص ۱۰۱۰۰ کیلوگرمی باعث گردیده تا بتوان به کمک آن بارهایی تا ظرفیت حدودی ۶۵۰۰ کیلوگرم را جابجا نمود.
چنین ظرفیتی برای یک کامیونت که دارای ابعادی استاندارد است، بسیار مناسب به شمار می رود. اتاق استفاده شده در کامیونت دایون اقساطی از مدل طرح جدید ۲۰۱۹ جا خواب دار است که فضای مناسبی را در داخل کابین برای راننده و سرنشینان فراهم نموده است. ابعاد کامیونت به صورت ۸۱۳۰×۲۲۰×۲۴۵۰ میلی متر است. همچنین فاصله محورها ۱۴۰۰ میلی متر است. طول شاسی استفاده شده در کامیونت دایون ۱۰.۱ به اندازه ۱+۵ متر است. این امر باعث می شود تا بتوان در روی این شاسی کابین های بار مختلفی را نصب و استفاده نمود.
باک سوخت استفاده شده در این کامیونت، از جنس آلومینیوم بوده که دارای ظرفیت ۲۰۰ لیتر گازوئیل است. با توجه به مصرف سوخت کم این کامیونت، توانایی رانندگی های طولانی مدت با یک بار سوختگیری میسر گردیده است.

مزایا و معایب کامیونت دایون ۱۰.۱

یکی از مزایای قابل رویت دایون ۱۰ تن، تناژ آن می‌باشد که تنها کامیونت با تناژ ۱۰ تن در کشور است. دارای ظاهری بسیار زیبا و جذاب، امکانات رفاهی خوب نسبت به بقیه کامیونت‌های ۸تن و ۹ تن در کشور می‌باشد. این ماشین دارای دو شاسی با اندازه های متفاوت ۵ و ۶ متری است. دایون ۱۰ تن با شاسی ۶ متری کاربری های مختلف مانند باری، مسقف، چادری، فلزی و…. نصب می‌شود. یکی از مزایای دیگر این خودرو داشتن دنده اور درایو می‌باشد، دنده اور درایو یک جعبه دنده کمکی است که با کاستن از ضریب دنده، دور موتور را به سرعت بالا میبرد و بیشترین نیرو گشتاور در کمترین زمان در دسترس رانندگان قرار می‌دهد. از موتور کامینز آمریکایی با استاندارد یورو پنج و ۳۸۰۰ سی‌سی حجم موتور استفاده شده است. گیربکس آن تحت لیسانس آمریکا مدل FAST 83s 75TE-C می‌باشد. مجهز به سیستم ترمز ضد قفل است.
به غیر از مزایای گفته شده دارای معایبی هم می‌باشد‌ که از جمله معایب بارز دایون ۱۰ تن  با طول شاسی ۵ این است که فقط دارای مجوز کاربری یخچال و به هیچ عنوان امکان تغییر کاربری در این طول شاسی وجود ندارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم این مدل دارای دنده اور است علاوه بر اینکه حروف مزایای این مدل به حساب  می‌آید برخی آن را جز معایب هم برمی‌شمرند چرا که گیربکس و موتور آن قدرت کافی برای این دنده را ندارند. امکان فروختن دایون ۱۰تن با گذر موقت وجود ندارد و حتما باید دارای پلاک زرد باشد که کار را بسیار دشوار می‌کند. شاسی ۶ متری این خودرو برای باربری میوه و تره‌بار جالب نیست چرا که قیمت بار را با شاسی ۵ محاسبه میکنند و به بار اضافی که در شاسی ۶ زده میشود کرایه تعلق نمی‌گیرد و راننده مجبور است پرتی بار دهد. همچنین دور زدن با طول شاسی ۶ در مزارع بسیار دشوار است.

بیشتر بخوانید: ثبت نام فروش کشنده دایون آغاز شد

رقبای کامیونت دایون ۱۰ تن

کامیونت دایون ۱۰ تن  از نظر تناژ بی رقیب می‌باشد ولی همچنان از لحاظ امکانات و تجهیزات و قیمت دارای رقبایی نیز می باشد. رقیب های جدید دایون ۱۰ تن می توان یوجین ۱۱ تن و فورس ۱۲ تن را نام برد. ضمن اینکه تمام کامیونت ها در تناژ ۶ تن و ۸ تن و ۹ تن رقیبی برای کامیونت های دایون به حساب می آیند.
چند نکته جالب و قابل رقابتی شدن این محصول نسبت به بقیه کامیونت های چینی بازار هست که وزن شاسی آن ۳۶۰۰ بوده و قابلیت حمل وزن ناخالص ۱۰ تن و ۱۰۰ کیلوگرم را دارد-گیربکس آن ۸ دنده اور دار بوده که در نوع خود میتونه یک گیربکس بی رقیب با هم نوعان باشد-سیستم ترمز عین کامیونت های دیگر چینی بادی می باشد

بیشتر بخوانید: فروش اقساطی کامیونت های جک

بررسی کامیونت 10 تن دایون

بررسی کامیونت ۱۰ تن دایون

خرید اقساطی کامیونت دایون ۱۴۰۲

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، مردم سعی میکنند به صورت اقساط و لیزینگی خریدهای خود را انجام دهند. برای اطلاع از شرایط اقساط، لیزینگی و وام خصوصی برای خرید انواع خودروهای داخلی و خارجی سنگین و نیمه سنگین به شرکت تهران خودرو واقع در تهران مراجعه نمایید و با کارشناسان فروش این شرکت برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید و فروش انواع خودروهای سنگین تماس بگیرید، تهران خودرو مرجع خرید خودروهای سنگین و نیمه سنگین در کشور است.

بیشتر بخوانید: فروش اقساطی کامیونت ایسوزو

قیمت روز کامیونت دایون ۱۰ تن

کامیونت دایون ۱۰ تن خشک در تاریخ شهریور ۱۴۰۲ در بازار آزاد  ۲.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ با اتاق براورد شده است. قیمت های بیان شده تقریبی است برای دستیابی به قیمت‌های بروز و آنلاین با کارشناسان فروش تهران خودرو ارتباط بگیرید و خرید آسان و لذت بخشی را تجربه کنید.

جدول مشخصات فنی کامیونت دایون ۶ تن
ابعاد و فواصل
فاصله محورها: ۳۹۰۰
طول شاسی: ۵ متر
اوزان (کیلوگرم)
وزن ناخالص: ۶۰۰۰
وزن شاسی: ۲.۸
موتور
مدل: cummins ISF3.8S5154
استاندارد آلایندگی: EURO 5
توان(hp /rpm): ۱۵۶
گشتاور(n.m/rpm): –
حجم موتور(لیتر): ۳۸۰۰
تعداد سیلندر: –
سیستم سوخت رسانی: Common Rail
ظرفیت روغن(لیتر): –
ظرفیت مایع خنک کننده(لیتر): –
گیربکس
مدل: FAST6D50T-D تحت لیسانس آمریکا
جعبه دنده
تعداد دنده ها: ۶ دنده جلو – یک دنده عقب
سیستم الکتریکی
ولتاژ: ۲۴ ولت ۱۰۵ آمپر
ظرفیت باتری: –
سیستم سوخت
جنس: آلومینیومی
ظرفیت(لیتر): ۲۰۰
ادبلو (لیتر): –
سیستم ترمز
سیستم: دو مدار بادی مستقل
عملکرد ترمز: سیستم ترمز ضد قفل مجهز (ABS)
کلاچ
نوع: تک صفحه ای، خشک، فنر دیافراگمی
عملکرد: بادی – روغنی
فرمان
نوع: فرمان هیدرولیکی قابل تنظیم

 

فروش اقساطی ماشین های سنگین ، کشنده ، کامیون و کامیونت در تهران خودرو 

4.9/5 - (12 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضا
1 ماه قبل

شماره تماس بعد اینکه ۸۰۰ میلیون پرداختی داشته باشیم می‌شود اقساطی دایون۱۰تن خرید یا خیر لطفآ راهنمایی نمایید ۰۹۱۳۸۱۰۴۹۶۲ ضمنآ خودر و طرح قدیم دارم میخاهم بفروشم

اکبرزاده
5 ماه قبل

سلام جناب

کامیونت دایون اقساطی چطوریه ؟
مدارک چی می خواد ؟

ساعدی
5 ماه قبل

سلاممممم

شما لیزینگ دولتی هستین ؟

عارف
5 ماه قبل

سلام
کایونت قسطی ۵ ساله دارید ؟؟

قیمن نقدی دایون ۱۰ تن چند ؟؟؟

محسنی - کرمان
5 ماه قبل

سلام دوست عزیز
شرایط قسطی چطوریه ؟؟؟

چندساله س ؟
چند درصده ؟

حسینعلی
5 ماه قبل

سلام
قیمت کامیونت ۱۰ تن چنده ؟