کامیونت ایسوز ۸ تن

کامیونت ایسوز ۸ تن

مقدمه
در این مقاله از تهران خودرو به بررسی مشخصات کامیونت ایسوزو ۸ تن می پردازیم .
در مقاله ی مذکور ، کامیونت ۸ تن ایسوزو را از لحاظ موتور ، مشخصات فنی و ظاهری و …. بررسی کرده ایم .

تاریخچه‌ی شرکت ایسوزو :
شرکت ایسوزو یک شرکت خودروسازی ژاپنی است که در سال ۱۹۱۶ با کمک دو شرکت کشتی‌سازی و شرکت صنعتی گاز و برق توکیو در عرصه خودروسازی راه‌اندازی شده است.
این شرکت با تولید کامیون ایسوزو، در بازار حمل‌ونقل جاده‌ای جایگاه ویژه‌ای به دست آورده است.

خرید اقساطی کامیونت ایسوزو ۸ تن

خرید اقساطی کامیونت ایسوزو ۸ تن

این شرکت درزمینهٔ ی طراحی و تولید ماشین‌های سنگین موفقیت بالایی را کسب کرده که در ایران نیز مانند اکثر کشورها طرفداران زیادی به دست آورده است.
فعالیت شرکت ایسوزو :
در سال‌های نخست، فعالیت این شرکت فروش اتومبیل‌های ولزلی بود که در سال ۱۹۳۴ با تصمیم مسئولان و وزارت صنعت و بازرگانی ژاپن ایسوزو به‌عنوان نام رسمی این شرکت انتخاب شد.
می‌توان گفت که این شرکت جزء قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودرو می‌باشد که به دلیل تولید انواع خودروهای تجاری و باری مشهور است و هم‌اکنون درزمینهٔ ی تولید کامیونت و موتورهای دیزلی فعالیت می‌کند که از موفق‌ترین شرکت‌ها در جهان به شمار می‌آید.
این شرکت سالها تلاش کرده است تا از سوخت فسیلی و حفاظت محیط زیست استفاده‌ی بهینه شود.

فروش اقساطی کامیونت ایسوزو ۸ تن

فروش اقساطی کامیونت ایسوزو ۸ تن

تلاش برای استفاده‌ی بهینه از سوخت به این منظور است که این شرکت بتواند محصولاتی تولید کند که کمترین میزان آلایندگی را برای محیط‌زیست داشته باشد.

بررسی موتور کامیونت ایسوزو ۸ تن
کامیونت ایسوزو ۸ تن دارای موتور با مدل ۴HK1-E4N است ، که با قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۲۶۰۰ دور در دقیقه می باشد این کامیونت توان تولید حداکثر گشتاوری تا ۴۰۲ نیوتن متر در ۱۵۰۰  دور در دقیقه را دارد.
موتور این کامیونت دارای حجم ۵۱۹۳ سی سی و توانست استاندارد آلایندگی یورو ۴ را دریافت نماید. سیستم سوخت رسانی این کامیونت از نوع انژکتور و کانال مشترک است.
ایسوزو ۸ تن قوی ترین ریتاردر را در بازار دارد و خودرویی نمی تواند با آن از این لحاظ رقابت کند.
با تمام مزایایی که دارد هزینه تعمیرات ایسوزو بالا است ولی با توجه به استهلاک پایین گزینه خوبی برای خرید می باشد و با تمام آب هوای مناطق ایران به خصوص نواحی گرم و شرجی مطابقت دارد.
قدرت موتور
قدرت موتور کامیونت ایسوزو ۸ تن، قدری کم تر از کامیونت های ایسوزو ۶ تن می باشد.
به نحوی که حداکثر قدرت آن در حداکثر دور ۲۶۰۰ دور بر دقیقه، ۱۵۰ اسب بخار می باشد.
حداکثر گشتاور این خودرو نیز ۱۵۰۰ نیوتون متر است.
حجم موتور
حجم موتور این مدل خودرو در مقایسه با خودروی ایسوزو ۶ تنی فرق نمی کند و همان ۵۱۹۳ میلی لیتر می باشد.
سیستم ترمز
یکی دیگر از مهم ترین ویژگی ها و مشخصات فنی کامیونت ایسوزو ۸ تن، سیستم ترمز ضد قفل این خودرو این خودرو می باشد.
در تولید این خودرو از ترمز های کاسه ای ضد قفل استفاده شده است.
سیستم کلاچ
کلاچ این مدل خودرو، همانند نوع قبلی، از نوع کلاچ­ های تک صفحه­ ای می باشد که بسیار خشک بوده و با کنترلگر هیدروپنوماتیک کنترل می شود.
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق این خودرو نیز همانند خودروی مذکور در پاراگراف های قبلی، از فنر های تخت چند لایه تشکیل شده اند. کمک فنر هایی تحت عنوان کمک فنر هیدرولیکی تلسکوپی در دو طرف این خودرو تعبیه شده است.
سیستم فرمان
سیستم فرمان کامیونت ایسوزو ۸ تن، دقیقا همانند سیستم فرمان کامیونت ایسوزو ۶ تن می باشد.
به عبارت دیگر همانند کامیونت ایسوزو ۶ تن، از فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی در این نوع خودرو استفاده شده است.
نوع شاسی
شاسی خودرو های سنگین و نیمه سنگین، به صورت پله ای و چند طبقه می باشد. همانند نوع ۶ تن، ۲ تا ۳ پله برای ورود به کابین این خودرو تعبیه شده است.
ظرفیت باک سوخت این خودرو
ظرفیت باک این خودرو نیز همانند نوع قبلی، ۱۰۰ لیتر می باشد.

بررسی کابین کامیونت ایسوزو ۸ تن
ایسوز ۸ تن کابین بدون خواب دارد و باید بگوییم که ایسوزو به صورت کلی دارای خودروهای بدون خواب هستند. می توان گفت این امر یک عیب محسوب می شود و رانندگی در مسیرهای بین استانی را برای رانندگان سخت می کند. کابین این خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع با کمپرسور برند Valeo می باشد. مدل کابین ایسوزو دید وسیعی را در اختیار راننده قرار می دهد، این کامیونت مجهز به شیشه بالابر برقی و کابین مجهز به ترشن بار می باشد.

امکانات ، تجهیزات و آپشن های ایسوزو ۸ تن :

امکاناتی که در ایسوزو ۸ تن تعبیه شده است بسیار عالی و کاربردی هستند که در ادامه با قابلیت های کامیون ۸ تن ایسوزو آشنا میشویم.

* مطابق با آخرین استاندارد های آلایندگی اروپا
* کابین تاشو با مکانیزم هیدرولیکی
* سهولت در سوار شدن و پیاده شدن راننده
* فضای دید بسیار وسیع
* کولر و بخاری بسیار قوی با برند Valeo
* سیستم صوتی ( USB + CD+AUX )
* شیشه بالابر برقی
کاربری های مجاز ایسوزو ۸ تن مدل (NPR75m 8.4Ton)

* یخچالدار
* مسقف چادری
* مسقف فلزی
* کفی بغلدار باز شو
* باری فلزی
* تانکر آب
* زباله کش
* مشبک مسقف فلزی
* بالابر
* آتش نشانی
* خودروبر

فرق ایسوزو ۶ تن با ۸ تن
ایسوزو ۶ تن و ۸ تن هر دو ساخت شرکت ایسوزو ژاپن و تولید شده در گروه خودرو سازی بهمن دیزل میباشند. تفاوت ایسوزو ۶ تن با ۸ تن قدرت تناژبری این ماشین ها میباشد. ظرفیت کارت نویس خودرو ایسوزو ۶ تن شش تن میباشد که حداکثر ظرفیت بار ایسوزو ۶ تن تا ۳۸۰۰ کیلو و خودروی ایسوزو ۸ تن حداکثر تا ۵۸۰۰ بار میزنند. همچنین فرق ایسوزو ۶ تن با ۸ تن در این است برای رانندگی روی ایسوزو ۶ تن گواهینامه پایه دوم راهنمایی و رانندگی کافی است ولی برای رانندگی ایسوزو ۸ تن باید گواهینامه پایه یکم داشته باشید.

نتیجه گیری
یکی از محصولات در حال حاضر بازار خودروهای تجاری کشور کامیونت ایسوزو است، که از استهلاک پایینی برخودار است ولی همچنان دارای هزینه تعمیرات بالایی می باشد. ولی متذکر می شویم که این کامیونت مانند کامیونت های چینی نیاز به تعمیرات زود هنگام ندارد و خیلی دیر خراب می شود. برای خرید انواع خودروهای تجاری با برندهای مختلف با کارشناسان حرفه ای تهران خودرو تماس بگیرید.

خرید اقساطی از تهران خودرو
شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط فروش اقساطی کامیونت ایسوزو ۸ تن را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی این کامیونت را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی کامیونت ۸ تن ایسوزو مطلع شوید.

خرید اقساطی خودرو های سنگین

اینستاگرام تهران خودرو

 

4.6/5 - (10 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها