بررسی کامل کامیونت فوسو ۵ تن + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامل کامیونت فوسو ۵ تن + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامل کامیونت فوسو ۵ تن + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامیونت فوسو

کامیونت فوسو محصول شرکت فوسو ژاپن است. مایان گروپ نمایندگی انحصاری شرکت میتسوبیشی FUSO  در ایران را بر عهده دارد.
شرکت مایان از سال ۱۳۷۵ شروع به کار کرد؛ در ابتدای فعالیت خود مشغول به ساخت تریلر در جهت بهبود وضعیت نوسازی حمل و نقل با سرمایه خصوصی شد.
این شرکت در سال ۱۳۹۶ توانست نمایندگی شرکت فوسو ژاپن را اخذ نماید.کامیونت فوسو یکی از برندهای معتبر و با کیفیت در سطح جهانی شناخته شده است. بزرگترین دستاورد این مشارکت با شرکت فوسو اعطای استاندارد‌های بزرگ و جهانی TUV, FRC محیط زیست به این شرکت بود که برای اولین بار در کشور ایران صورت گرفته است. شرکت مایان در سال ۲۰۰۵ به عنوان لیدر سازندگان تریلر یخچالی در خاورمیانه برگزیده شده است.
کارخانه مایان گروپ در تهران واقع شده است. کامیونت فوسو در تمامیه تناژها  در کلاس بدون خواب طراحی و تولید شده است.

در ادامه این مقاله از تهران خودرو به بررسی تجهیزات ، مشخصات فنی ، رقبا و معایب و مزایای کامیونت فوسو میپردازیم.

کامیونت فوسو ۵.۶ تن

کامیونت فوسو ۵.۶ تن محصولی از شرکت خودروسازی مایان خودرو بوده و در دسته کامیونت های ۵ تن قرار میگیرد.
طول کلی این کامیونت ۴۶۳۵ میلی‌متر بوده و طول بارخور آن ۳۰۷۰ میلی متر میباشد.
حداکثر توان موتور فوسو ۵۶۰۰ ، ۱۱۰KW (150 HP) @ 3500 RPMبوده و
حداکثر گشناور آن ۳۷۰NM @ 1320 -2800 RPM است.
گیربکس به کار رفته در این خودرو دستی بوده و ۵ سرعته میباشد.
سیستم ترمز کامیونت ۵.۶ تن فوسو دیسکی، هیدرولیکی دو مداره مجهز به ABS+EBD+ESP میباشد.
محفظه سوخت ۷۰ لیتری برای این خودرو تعبیه شده و سایز لاستیک آن ۲۰۵/۷۵ R16 است.

بررسی کامل کامیونت فوسو ۵ تن + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامل کامیونت فوسو ۵ تن + خرید اقساطی + جدول مشخصات

 

ویژگی ها و مشخصات فنی کامیونت فوسو ۵,۶ تن

  1. این نوع کامیون چیزی در حدود ۶ تن وزن ناخالص فنی دارد. بسیاری از خصوصیات و ویژگی های این نوع کامیونت مشابه انواع قبلی می باشند. اما در بعضی موارد نیز ممکن است این
  2. نوع کامیونت تفاوت هایی با انواع دیگر کامیونت ها داشته باشند. به عنوان مثال طول بارخور و کفی این خودرو نیز ۳ متر می باشد. در ادامه به سایر ویژگی های این مدل کامیونت اشاره می کنیم:
  3. ظرفیت سرنشین های این کامیونت
    این کامیونت، ظرفیت ۳ سرنشین را دارد. ۱ نفر راننده و دو نفر سرنشین می توانند در این کامیونت سوار شوند.
  4. سیستم ترمز کامیونت
    سیستم ترمز این نوع کامیونت، سیستم ترمز دیسکی می باشد. بعلاه از سیستم هیدرولیکی دو مداره نیز در سیستم ترمز این خودرو استفاده شده است.

یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی ها و امکاناتی که کامیونت فوسو ۵,۶ تن دارا می باشد، ترمز کمکی اتوماتیک اگزوز می باشد.
این نوع ترمز، فقط در بعضی انواع خودرو ها وجود دارد که کامیونت فوسو ۵,۶ تن، یکی از انواع این خودرو ها و کامیون ها می باشد.
استفاده از این نوع ترمز در کامیونت های تجاری بیشتر رواج دارد. در واقع این نوع سیستم، از گرم شدن و داغ شدن بیش از حد لنت ترمز ها جلوگیری می کند و انرژی گرمایی اضافی را از طریق اگزوز دفع می کند. این در حالی است که در صورتی که این سیستم در این نوع خودرو ها وجود نداشته باشد، ممکن است خسارت های جبران ناپذیری متحمل افراد و خودرو های آن ها شود.

موتور و گیربکس – بررسی کامل کامیونت فوسو ۵ تن + خرید اقساطی + جدول مشخصات

موتور ۴P10 با قدرت ۱۵۰ اسب بخار. حداکثر گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر در دورهای ۱۳۲۰ تا ۲۸۰۰ دور در دقیقه. ۴ سیلندر ، استاندارد آلایندگی یورو ۵. مجهز به فیلتر دوده و سیستم EGR.
گیربکس مکانیکی دستی ۵ دنده به همراه قفل دیفرانسیل.

سایر مشخصات و تجهیزات – بررسی کامل کامیونت فوسو ۵ تن + خرید اقساطی + جدول مشخصات

ظرفیت باک ۷۰ لیتر ،‌ ترمز هیدرولیکی دیسکی مجهز به ABS و EBS و ESP. خفه کن اگزوز ، گرم کن سوخت. قفل مرکزی و ریموت دربهای کامیون. شیشه بالابر برقی ، تاخوگراف دیجیتال.

 

مزایا و معایب کامیونت فوسو (۵ تن)

یکی از مزایای اصلی این کامیونت تنوع بالای آن در کاربری می‌باشد که دارای کابری‌های یخچالی، مسقف فلزی، مسقف چادری، باری چوبی، باری فلزی و… سرعت خوب و بالای این کامیونت نسبت به هم نوعان دیگر خود در بازار است.
مزایای دیگر آن، نبود لوازم فیک در بازار است و تمام قطعات این خودرو به صورت اصل در بازار وجود دارد، مصرف سوخت بسیار پایین این خودرو، موتوری که بر روی این کامیونت تعبیه شده است ساخت مرسدس بنز آلمان، با توان ۱۵۰ اسب بخار با گشتاوری ۳۷۰ نیوتن متر می‌باشد که یکی از قدرتمندترین نوع موتور به شمار می‌رود.
مدل گیربکس فوسو ۵ تن به صورت دستی و اتوماتیک قابل تولید می‌باشد‌ که با توجه به کاربری مورد نظرتان گیربکس آن را به دلخواه خود سفارش دهید.دارای استاندارد یورو پنج، کابین بسیار راحتی نسبت به دیگر کامیونت های موجود در ایران دارد.
مجهز به سیستم EBD است این سیستم ترمز باعث ترمزگیری بهتر در خودرو میشود، کارکرد این سیستم به طوری است که بر حسب وزن وارد بر هر چرخ نیروی ترمز وارده بر آن چرخ را تغییر می‌دهد در نتیجه با اضافه شدن مسافر با بار نیروی ترمز وارد بر هر چرخ تغییر خواهد کرد.
مکمل سیستم ترمز EBD  سیستم ترمز ای بی اس می‌باشد‌ یعنی اگر خودرویی دارای ترمز ای بی دی است حتما سیستم ترمز ای بی اس هم در آن تعبیه شده است‌. دارای سیستم ترمز ESP که این سیستم وظیفه نجات جان افراد را بر عهده دارد و به همین علت اتحادیه اروپا این فناوری را در خودروها اجباری کرده است.
وجود این سیستم ترمز باعث می‌شود که اگر شما در تصادف مرگبار باشید حدود ۲۵ درصد از سانحه تصادف جلوگیری میکند.
یکی از معایب بارز این خودرو نداشتن کابین خواب می‌باشد که اکثر خودروهای تولید کشور ژاپن بدون خواب طراحی و تولید می‌شوند ، محدودیت لوازم یدکی در پی تحریم‌ها از سال ۹۷ و افزایش قیمت چشمگیر لوازم یدکی و قطعات این خودرو می‌باشد‌.تا سال ۱۳۹۷ قیمت این خودرو حتی بالاتر از ایسوزو بود که بعد از تحریم‌ها و نبود قطعات این خودرو در بازار به صورت چشمگیری قیمت فوسو سقوط کرد.

رقبای کامیونت فوسو (۵ تن)

  • رقبای اصلی کامیونت فوسو ژاپنی، برند ایسوزو ژاپن می‌باشد‌ و در وهله بعدی خودرو
  • کامیونت های فاو از شرکت سیبا موتور، هیوندای نیوفیس از شرکت سروش دیزل می‌باشد.

کاربرد های کامیونت ۵,۶تن فوسو

از کامیونت فوسو در موارد متعددی استفاده می شود. از جمله ی مهم ترین و اصلی ترین کاربرد های کامیونت فوسو، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
حمل و نقل مواد و محصولات مختلف
در بسیاری از موارد از این کامیونت ها در جهت حمل و نقل مواد و محصولات مختلف بهره گرفته می شود. به عنوان مثال شرکت هایی که در زمینه ی تولید و پخش مواد غذایی و بهداشتی مختلف فعالیت می کنند، می توانند از این کامیونت ها برای حمل و نقل و پخش مواد غذایی و بهداشتی استفاده کنند. این کامیونت ها معمولا جا دار و مطمئن هستند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این موضوع سبب شده است تا روز به روز بر میزان استفاده از این نوع کامیونت افزوده شود.

خرید لیزینگی فوسو ۵ تن

خرید لیزینگی فوسو ۵ تن

استفاده به عنوان کامیونت های یخچال دار
شرکت های پخش مواد غذایی و بهداشتی و یا مواد دارویی، برای این که بتوانند محصولات خود را در سلامت کامل به دست فروشندگان این کالا ها و محصولات در سطح شهر برسانند، بایستی از وسایلی استفاده کنند که بتواند از محصولات آن ها نهایت حفاظت را به عمل آورد. یخچال یکی از مواردی است که از خرابی محصولات و کالا ها جلوگیری به عمل می آورد. بعلاوه یخچال برای انتقال مواد گوشتی نیز که به دما های زیر صفر نیاز دارند، مفید می باشد.
لازم به ذکر است که علاوه بر کاربرد هایی که در بالا به آن ها اشاره شد، کامیونت فوسو دارای کاربرد های بیشمار دیگری نیز می باشد که صحبت درباره ی همه ی آن ها و پرداختن به آن ها از حوصله و توان این مطلب خارج است. به عنوان مثال از این نوع کامیونت می توان برای انتقال جوجه ها به مرغداری نیز استفاده کرد.

 

خرید اقساطی از تهران خودرو

شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط خرید اقساطی کامیونت فوسو ۵ تن را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی کامیونت فوسو ۵ تن را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی این کامیونت مطلع شوید.

 

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

گروه تلگرامی تهران خودرو

معاوضه خودرو

خرید اقساطی خودرو های سواری

خرید اقساطی خودرو های سنگین

Rate this page
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها