بررسی مشخصات کامیونت دیما ۶ تن

بررسی مشخصات کامیونت دیما ۶ تن

بررسی مشخصات کامیونت دیما ۶ تن

مقدمه
گروه خودرو سازی مایان یکی از شرکت‌های خودروسازی است که در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را در زمینه ساخت تریلر با هدف بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل کشور آغاز کرد. این شرکت با ساخت و صدور انواع کمپرسی، کمرشکن و کفی به کشورهای حوزه خلیج فارس تحول شگرفی در عرصه حمل و نقل آغاز کرد و از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت اعطای استانداردهای بزرگ و جهانی TUV و FRC محیط زیست است که برای اولین بار در کشور ما صورت گرفته است.
در این مقاله از تهران خودرو قصد داریم یکی از کامیونت‌های این شرکت با نام کامیونت دیما ۶ تن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

بررسی مشخصات کامیونت دیما ۶ تن

بررسی مشخصات کامیونت دیما ۶ تن

 

بررسی کامیونت دیما
کامیونت دیما یک خودرو چینی از کمپانی جک موتورز می‌باشد. این شرکت جز ۱۰ برند برتر خودروسازی در کشور چین است، که در سال  ۱۹۹۹ میلادی احداث شد. در مسیر توسعه و پیشرفت این شرکت سهام آن در بازار بورس شانگهای چین  در سال ۲۰۰۱ تحت عنوان جک موتورز وارد شد. مرکز تحقیق، توسعه و طراحی جک – ایتالیا  در سال ۲۰۰۵ توسط خودروسازی جک با هدف توسعه و پیشرفت در بازار رقابتی احداث شد. جایزه ملی کیفیت  را در سال ۲۰۱۰ در کشور چین دریافت نمود.

خرید اقساطی کامیونت دیما ۶ تن

خرید اقساطی کامیونت دیما ۶ تن

 

شرکت مایان گروپ محصولات خودروسازی جک را از سال ۱۳۹۱ وارد بازار ایران کرده است. شرکت خودروسازی مایان کامیونت جک ۶ تن  و همچنین کامیونت جک ۹ تن را با یک سری تغییرات جزیی در ظاهر با اسم دیما ۶ تن و ۹ تن مونتاژ و به بازار عرضه نموده است.
 کامیونت دیما در تناژ ۶ تن در دو کلاس خوابدار و بدون خواب طراحی و تولید شده است.

کامیونت دیما ۶ تن
این کامیونت یکی از محصولات تولید شده توسط گروه خودروسازی مایان است که به موتور cummins isf3.8s5154 تجهیز شده است و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ می‌باشد. قدرت موتوری که برای کامیونت ۶ تن دیما در نظر گرفته شده است ۱۱۳ اسب بخار و گشتاوری آن ۵۰۰ نیوتن متر است.
همچنین سیستم ترمز جلو و عقب این نوع کامیونت از نوع کاسه‌ای بوده و دو مدار مستقل بادی است.علاوه بر این، کامیونت فوق به سیستم ضد قفل ترمز(ABS)، سیستم ضد لغزش(ASR/TC) و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC) تجهیز شده است که راحتی و آسایش را برای راننده این خودرو فراهم کرده است.

جدول مشخصات کامیونت دیما ۶ تن

مشخصات فنی و موتوری
موتور به کار رفته در کامیونت دیما مدل کامینز بوده و ۴ سیلندر با حجم ۴ لیتر میباشد. قدرت موتور کامیونت ۶تن دیما ۱۱۳ اسب بخار و دارای استاندارد آلایندگی EURO V + EEV است که دارای استانداردهای آلایندگی روز دنیا میباشد.

گیربکس کامیونت دیما ۶ تن  خوابدار مدل MD6 از نوع MT تعویض دنده به صورت دستی و پدال بوده و دارای اوردرایو میباشد. همچنین این کامیونت دارای ۶ دنده جلو و ۱ دنده عقب سنکرونیزه است.

فروش لیزینگی کامیونت دیما ۶ تن

فروش لیزینگی کامیونت دیما ۶ تن

 

ابعاد و اوزان
طول کامیونت دیما ۶ تن  ۶.۹ متر بوده و دارای عرض ۲.۷۲۵ و ارتفاع سقف اتاق تا سطح زمین ۲.۲۸۵ متر میباشد.فاصله محوری دیما ۶ تن ۳.۸۴۰ متر و مرکز محور عقب تا انتهای شاسی ۱.۹۶۰ متر میباشد.
وزن کل شاسی کامیونت دیما ۶ تن بدون احتساب سوخت و بار ۳۱۲۵ کیلوگرم و ظرفیت ناخالص فنی یا GVW آن ۹۰۰۰ کیلوگرم میباشد. ظرفیت فنی محور جلوی این کامیونت ۳۱۰۰ کیلوگرم و ظرفیت فنی محور عقب آن ۶۶۰۰ کیلوگرم میباشد.

دیگر مشخصات فنی
کامیونت ۶ تن دیما:

سیستم سوخت
سیستم سوخت‌رسانی این کامیونت‌ها از جنس آلومینیومی بوده و ظرفیت سوخت آن ۲۰۰ لیتر و ظرفیت آد‌بلو ۱۷ لیتر است.

سیستم ترمز
سیستم ترمز آن‌ها نوع کاسه‌ای است و سیستم ترمز دو مداره مستقل بادی دارد. عملکرد ترمز شامل سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، ترمز اگزوز و خشک کن هوا است.

سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو از نوع فنر برگی تخت به همراه کمک فنر و میل موج‌گیر و سیستم تعلیق عقب از نوع فنر برگی شمش است.

رینگ و لاستیک
نوع رینگ این کامیونت‌ها فولادی با اندازه ۶.۷۵×۱۷.۵  و لاستیک‌های آن‌ها اندازه ۲۳۵/۷۵R17.5 تیوبلس است.
 

طراحی داخلی کامیونت ۶ تن دیما
اتاق این کامیونت در دو نوع خوابدار و بدون خواب قابل تولید است. کابین این نوع کامیونت از جنس فولاد گالوانیزه است که با ضد زنگ مخصوص پوشش داده شده است و دارای تاییدیه استحکام اتاق اروپا است.

مزایا و معایب کامیونت دیما (۶تن)
یکی مزایای این خودرو این است که کابین خوابدار آن هم طراحی و تولید شده است.در کاربری های مختلف وارد بازار خودرو ایران شده است. این کامیونت کیفیت کامیونت های جک را دارد و در یک سری مسایل جزیی و ظاهری با جک متفاوت است، جایگزین بسیار مناسبی برای جک می‌باشد. موتور به کار رفته در دیما ۶ تن کامینز آمریکایی با قدرت ۱۵۱ اسب بخار و گشتاوری ۵۰۰ نیوتن متر، با حجم ۴ لیتری موتور، ۴ سیلندر، گیربکس مدل MD6  با اوردرایو است. مجهز به سیستم ضد قفل، سیستم ضد لغزش و سیستم الکترونیکی پایداری (ریتارد) می‌باشد تا راحتی و آسایش را برای رانندگان این خودرو فراهم کند. اتاق این کامیونت دارای تاییدیه استحکام اتاق اروپا است و از جنس کابین از فولاد گالوانیزه می‌باشد.

رقبای کامیونت دیما در تناژ ( ۶ تن )
یکی از رقبای اصلی کامیونت های  دیما ، کامیونت های جک از گروه آرین دیزل می‌باشد.همچنین تمامی خودروهای چینی در تناژ ۶ تن  و ۹ تن  هم میتوان رقیبی برای این خودرو محسوب شوند.

 

خرید اقساطی از تهران خودرو
شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط خرید اقساطی کامیونت دیما ۶ تن را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی کامیونت دیما ۶ تن را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی این کامیونت مطلع شوید.

 

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

گروه تلگرامی تهران خودرو

معاوضه خودرو

خرید اقساطی خودرو های سواری

خرید اقساطی خودرو های سنگین

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها