مقایسه مکث تیارا با فیدلیتی پرایم

مقایسه مکث تیارا با فیدلیتی پرایم

مقایسه مکث تیارا با فیدلیتی پرایم

 

مقایسه مکث تیارا با فیدلیتی پرایم

در بازار خودروی کشورمان شاسی‌بلندهای چینی متعددی حضور دارند اما کسانی که به دنبال مدل‌های سه ردیفه یا هفت‌نفره هستند انتخاب‌های چندان زیادی نخواهند داشت. اگر از چری تیگو ۸ پرو با قیمتی نزدیک به دو میلیارد تومان صرف‌نظر کنیم، هم‌اکنون در بازه قیمتی حدود یک میلیارد تومان، تنها سه شاسی‌بلند هفت‌نفره شامل مکث تیارا، فیدلیتی پرایم و دایون Y5 به چشم می‌خورند. البته دایون یک SUV با شاسی مستقل و مناسب آفرود است که چندان با تیارا و فیدلیتی قابل‌مقایسه نخواهد بود اما این دو کراس‌اوور به‌نوعی رقیب مستقیم یکدیگر خواهند بود و بنابراین، در ادامه مقایسه‌ای بین آن‌ها خواهیم داشت.

مقایسه تیگو ۷ پرو و جک K7

معرفی کلی

نام اصلی تیارا در اصل رویژیانگ X5 است. رویژیانگ درواقع برندی متعلق به گروه چینی بایک است که پیشینه آن به جوینت ونچر BAIC Yinxiang بازمی‌گردد. این جوینت ونچر در اوایل سال ۲۰۲۱ ورشکست و تمام تولیدات آن متوقف شد. سپس بایک با سرمایه‌گذاری مجدد، نام این شرکت را به BAIC Ruixiang تغییر داد تا دوباره فعالیت‌های خود را آغاز کرد. اولین محصول این شرکت جدید همین کراس‌اوور X5 بود که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. فیدلیتی پرایم هم در واقع جتور X70 نام دارد. جتور برندی متعلق به چری است که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و اولین محصول این برند نیز همین X70 بود. این خودرو در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد و هم‌اکنون در نسخه‌های مختلفی مثل پلاس، کوپه، X70 S و… در چین عرضه می‌شود اما گروه بهمن در کشورمان همان نسخه اولیه X70 را عرضه می‌کند.

<<برای مشاوره و خرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

مقایسه مکث تیارا با فیدلیتی پرایم

مقایسه مکث تیارا با فیدلیتی پرایم

مقایسه مکث تیارا با فیدلیتی پرایم

مقایسه مکث تیارا با فیدلیتی پرایم

طراحی بیرونی

هرچند تیارا خودروی جدیدتری نسبت به فیدلیتی محسوب می‌شود اما سبک طراحی آن به خودروهای سال‌های گذشته شباهت دارد و اثر چندانی از شلوغ‌کاری‌های خودروهای چینی یکی دو سال اخیر در آن به چشم نمی‌خورد. به همین دلیل، از لحاظ طراحی بیرونی در برابر کراس‌اوور گروه بهمن حرف چندانی برای گفتن ندارد. البته تیارا خودروی کاملاً دست و پا بسته‌ای هم نیست و به لطف جلوپنجره بزرگ با خطوط کرومی عمودی و ورودی‌های هوای برجسته در طرفین سپر، می‌تواند توجهات را به خود جلب کند ولی به‌طورکلی، در بخش طراحی بیرونی کفه ترازو کمی به سمت فیدبیتی سنگینی می‌کند.

<<برای مشاوره و خرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

داخل

برخلاف بیرون، در داخل شرایط دو خودرو تقریباً برابر است و هردو از داشبورد مدرنی با نمایشگر ایستاده در بالا بهره می‌برند. دریچه‌های تهویه سراسری و غربیلک فرمان D شکل کمی نمای شیک‌تر و اسپرت‌تری به داخل فیدلیتی بخشیده‌اند اما تیارا هم با غربیلک فرمان چهار پره و تریم‌های نقره‌ای حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. با این حال، به‌تازگی کروه بهمن در نمایشگاه خودروی اصفهان نسخه جدیدی از فیدلیتی را معرفی کرده که در داخل از کنسول میانی جدیدی با دسته‌دنده الکترونیکی بهره می‌برد و نمای بسیار مدرن‌تری نسبت به قبل دارد درحالی‌که تیارا از دسته‌دنده معمولی استفاده می‌کند.

<<برای مشاوره و خرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

مقایسه مکث تیارا با فیدلیتی پرایم

هردوی این خودروها در چین در نسخه‌های پنج و هفت‌نفره عرضه می‌شوند و هرچند گروه بهمن هردو نسخه فیدلیتی را در کشورمان عرضه می‌کند اما مکث موتور تصمیم گرفته فقط نسخه هفت‌نفره تیارا را تولید کند. با این حال، در هردو ماشین صندلی‌های ردیف سوم کوچک و تنگ هستند و بیشتر مناسب کودکان خواهند بود ولی بزرگسالان نه‌چندان بلند قد نیز برای مسافت‌های کوتاه می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی، در هردو خودرو فضای بار بسیار اندک خواهد بود اما شرایط فیدلیتی بدتر است و در این حالت تنها ۹۰ لیتر فضای بار دارد درحالی‌که این رقم برای تیارا ۱۴۵ لیتر است.

نکات مهم و اساسی درباره رانندگی در شب

<<برای مشاوره و خرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

مقایسه مکث تیارا با فیدلیتی پرایم

پیشرانه و گیربکس

مثل اکثر کراس‌اوورهای جینی بازار ایران، فیدلیتی و تیارا هردو از پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کنند و هردو ۱۵۵ اسب بخار قدرت دارند اما گشتاور ۲۳۰ نیوتن متری فیدلیتی کمی از تیارا با ۲۱۵ نیوتن متر بیشتر است. در بخش انتقال قدرت نیز بین دو خودرو تفاوت وجود دارد زیرا درحالی‌که تیارا از گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند، فیدلیتی به گیربکس شش سرعته دوکلاچه مجهز است. همچنین در نسخه جدید این خودرو، گیربکس به نوع تر (Wet) تغییر پیدا کرده که مشکل داغ کردن را از بین می‌برد. تیارا با وزن ۱۶۱۰ کیلوگرمی، کمی از فیدلیتی ۱۵۷۵ کیلوگرمی سنگین‌تر است اما از لحاظ ابعاد، دو خودرو با طولی در حدود ۴.۷ متر دقیقاً هم‌اندازه یکدیگر هستند.

<<برای مشاوره و خرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

مقایسه مکث تیارا با فیدلیتی پرایم

تجهیزات

در جدول زیر تجهیزات دو خودرو را باهم مقایسه می‌کنیم:

فیدلیتی پرایم مکث تیارا
نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ۱۰.۲۵ اینچی
صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی
سیستم صوتی ۸ بلندگو ۶ بلندگو
کروز کنترل دارد دارد
ایربگ ۴ عدد ۶ عدد
ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای دارد دارد
صندلی راننده برقی ۶ جهته برقی ۶ جهته
صندلی سرنشین جلو برقی ۴ جهته برقی ۴ جهته
گرم‌کن صندلی‌های جلو دارد دارد
گرم‌کن و تنظیم برقی آینه‌ها دارد دارد
تودوزی چرمی چرمی
فرمان برقی برقی
ترمز پارک برقی دارد دارد
اتوهولد دارد دارد
کنترل شروع حرکت در سربالایی دارد دارد
سیستم کنترل پایداری ESC دارد دارد
سیستم کنترل کشش TCS دارد دارد
پایش باد تایرها دارد دارد
دوربین دید عقب دارد دارد
سیستم هشدار حرکت بین خطوط دارد ندارد
سیستم پایش نقاط کور دارد دارد
سنسور پارک جلو و عقب عقب
دوربین ثبت وقایع دارد دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد دارد
سانروف دارد دارد
سنسور نور و باران دارد دارد
شارژر بی‌سیم گوشی دارد ندارد
نورپردازی داخلی دارد ندارد
درب صندوق برقی خودکار برقی

مقایسه t5 با فیدلیتی

از لحاظ تجهیزات، دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار دارند ولی به لطف مواردی مثل شارژر بی‌سیم گوشی، درب صندوق خودکار با سنسور پایی و نورپردازی داخلی، باید برتری را با فیدلیتی دانست.

مقایسه مکث تیارا با فیدلیتی پرایم

مشخصات فنی

فیدلیتی پرایم مکث تیارا
پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۵۵ اسب بخار ۱۵۵ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر ۲۱۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
ظرفیت باک ۵۵ لیتر ۵۵ لیتر
وزن ۱۵۷۵ کیلوگرم ۱۶۱۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۹۰ تا ۱۶۸۰ لیتر ۱۴۵ تا ۱۳۸۰ لیتر
طول ۴,۷۳۵ میلی‌متر ۴,۷۸۸ میلی‌متر
عرض ۱,۹۰۰ میلی‌متر ۱,۸۷۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۱۰ میلی‌متر ۱,۷۳۰ میلی‌متر
فاصله محوری ۲,۷۲۰ میلی‌متر ۲,۸۱۵ میلی‌متر
ظرفیت سرنشین ۵ یا ۷ نفر ۷ نفر
قیمت کارخانه ۸۵۹ میلیون تومان نامشخص
قیمت بازار ۱ میلیارد ۴۰۰ میلیون نامشخص

قیمت و جمع‌بندی

<<برای مشاوره و خرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

مکث موتور هنوز قیمت تیارا را اعلام نکرده است و با اینکه چند روز پیش در سایت‌های خبری قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برای این خودرو اعلام شد اما مکث موتور آن را تکذیب کرد. با این حال، قیمت این خودرو چیزی در همین حدود تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود. از سوی دیگر، قیمت کارخانه‌ای فیدلیتی پرایم هفت‌نفره ۸۵۹ میلیون تومان است اما قیمت این خودرو در بازار به یک میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان رسیده که اختلاف بسیار زیادی با قیمت کارخانه دارد. به‌طورکلی، اگر تیارا با قیمتی در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود می‌تواند برای فیدلیتی دردسر ایجاد کند.

مقایسه مکث تیارا با فیدلیتی پرایم

مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

فروش اقساطی ایران خودرو

فروش اقساطی سایپا

فروش اقساطی مدیران خودرو

Rate this post