مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

مقدمه – مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

جتور به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت چری در سال 2018 میلادی معرفی شد و قرار این است که این کمپانی، خودرو های لوکس شرکت چری را تولید و به بازار عرضه کند.
جتور در سبد خود خودرو های زیادی از جمله ایکس 90 پلاس، ایکس 95، ایکس 70، ایکس 70 پلاس و دشینگ که به جز مدل ایکس 70 که همان فیدلیتی نام دارد؛ فعلا خودروی دیگری از این کمپانی به کشور ما عرضه نشده است.
خودروی مورد بحث ما در این مقاله همان جتور ایکس 70 یا فیدلیتی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
فیدلیتی در سال 1400 در دو تریم 5 نفره و 7 نفره توسط گروه بهمن عرضه شد و تا کنون روی خط تولید قرار دارد.
پلتفرم این خودرو همان پلتفرم چری تیگو 8 میباشد و این مدل، اولین نسلی هست که به بازار جهانی عرضه شده است.
این خودرو در سال 2018 میلادی به بازار جهانی عرضه شد و میتوان گفت جزو اولین خودروی های تولیدی کمپانی جتور میباشد.
نام این خودرو توسط بهمن موتور به فیدلیتی تغییر کرد و برای بازار ایران به این نام عرضه شد.
نسخه ایکس 70 پلاس که نسخه به روزرسانی و فیس لیفت شده این مدل میباشد نیز در بازار جهانی عرضه شده است و گروه بهمن قصد دارد آن را نیز به بازار ایران عرضه کند.

مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

مشخصات فنی – مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپه توربوشارژ استفاده میکند که این موتور توانایی تولید 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتون متر گشتاور را دارد.
این خودرو بر خلاف رقبای کره ای خود، تک دیفرانسیل و دیفرانسیل جلو میباشد که بهتر بود به صورت تمام چرخ متحرک عرضه میشد.
گیربکس این خودرو 6 سرعته دو کلاچه میباشد که در سری های اولیه ایراداتی داشت که از زمستان 1401 برطرف شد.
وزن این خودرو 1575 کیلوگرم میباشد که با توجه به مشخصات فنی که دارد اعلام شده که میتواند تا 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.
حجم باک این خودرو 55 لیتر میباشد و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است که با توجه به ابعاد و مشخصات فنی این خودرو، رقم بدی نیست.

مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

طراحی خارجی – مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

طراحی خارجی فیدلیتی با توجه به سال طراحی و عرضه، و رقبای موجود در بازار و قیمت این خودرو؛ از طراحی خوبی برخوردار بوده و تقریبا میتواند هر سلیقه ای را پوشش دهد.
این خودرو یک کراس اوور بزرگ است که به دلیل ابعاد مناسبی که دارد، در تریم 7 نفره نیز عرضه شده است.
طراحی بخش جلوی این خودرو تشکیل شده از نوار های کرومی و پلاستیک است.
جلو پنجره از یک نوار کرومی برای تزیین دور تا دور استفاده شده و از این نوار کرومی زیر مه شکن های چهار تکه این خودرو نیز استفاده شده است.
یک روف ریل مشکی رنگ همانند دیگر خودرو های کراس اوور روی سقف نصب شده است که برای روف باکس، روف رک و … مناسب هستند.
چینی ها در بحث طراحی پیشرفت سریع و بزرگی کردند اما همچنان اصالت، زبان طراحی و استفاده از المان های مخصوص یک کمپانی در بسیاری از کمپانی های خودرو سازی چینی از جمله جتور، وجود ندارد.
طراحی جانبی این خودرو از دو خط صاف و یک خط شکسته استفاده کرده است که به بهتر شدن نمای جانبی کمک کرده است و یک تکه زه هم زیر در به رنگ پلاستیک مشکی تعبیه شده است.
رینگ های این خودرو در دو طرح عرضه شده و هر دو در سایز 20 اینچی روی خودرو نصب میشوند و کالیبر های ترمز در همه مدل ها به رنگ قرمز نصب میشوند.
آیینه های جانبی این خودرو نیز مانند اکثر خودرو های جدید، راهنما دار میباشد و زیر آن ها دوربین نیز نصب شده است و تاشو برقی هستند.
دستگیره های درب از نوع پوش اوت و به رنگ کرومی هستند.
شیشه های جانبی این خودرو یک تکه هستند و یک لچکی هم در ردیف آخر قرار گرفته است.
در نمای عقب، این خودرو به سمت سادگی حرکت کرده و دیگر مثل طراحی جلوی آن، زرق و برق ندارد و شاید این طراحی همه پسند نباشد.
شیشه عقب این خودرو مقداری کوچک است و این باعث کمتر شدن دید در این خودرو شده که البته تمامی خودرو های کراس اوور و اس یو وی، این مشکل را دارند و با کمک سنسور و دوربین دنده عقب، این مشکل حل شده است.
اگر با دقت به نمای عقب نگاه کنیم، میبینیم که از 3 رنگ در نمای عقب استفاده شده است که شامل رنگ بدنه، رنگ پلاستیکی سپر و رنگ نقره ای دیفیوزر میباشد.
چراغ ترمز سوم این خودرو ابعاد مناسبی داشته و به خوبی قابل مشاهده است.
دو عدد مه شکن روی سپر عقب تعبیه شده است.
چراغ های راهنما و دنده عقب همگی بالا هستند و پلاک نیز روی سپر قرار میگیرد.
روی دیفیوزر، دو عدد خروجی اگزوز قرار گرفته است که واقعی نیستند و فقط جنبه تزیینی و اسپرت تر شدن ظاهر این خودرو را دارد و در اصل این خودرو یک خروجی اگزوز دارد که زیر خودرو نصب شده است.

مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

طراحی داخلی، امکانات، فضای داخلی و ایمنی

وقتی به فضای داخلی این خودرو نگاه میکنیم، دوباره شرایط خوب شده و شاهد طراحی مناسب و جذابی هستیم.
در طراحی داخلی این خودرو از سه رنگ نقره ای، مشکی و قهوه ای پر رنگ استفاده شده است که ترکیب رنگ مناسبی را داده است.
کنسول وسط به رنگ مشکی پیانویی میباشد و رو دری ها نیز از سه رنگ مشکی، نقره ای و قهوه ای استفاده میکنند که البته در تریم دیگر فقط در دو رنگ مشکی و نقره ای عرضه شده است.
دریچه های کولر نیز به صورت یک تکه هستند و سراسر داشبورد را پوشش داده اند.
روی داشبورد نیز یک مانیتور 10.25 اینچی نصب شده است که به همراه صفحه کیلومتر دیجیتالی 12.3 اینچی، نمای زیبا و به روزی را جلوه میدهند.
سقف خودرو پانورامیک میباشد و فقط قسمت جلویی آن باز شونده است.
ردیف عقب این خودرو نیز دقیقا همانند ردیف جلوی آن، از همان سه رنگ استفاده کرده و یک دریچه تهویه تنظیم شونده نیز برای ردیف عقب نصب شده است.
ابعاد این خودرو با توجه به اینکه طول بین دو محور این خودرو 2720 میلی متر میباشد و طول و عرض و ارتفاع آن نیز به ترتیب 4735، 1900 و 1710 میلی متر میباشد؛ مناسب است و سرنشینان در ردیف های جلو و عقب راحت میباشند؛ اما در تریم 7 نفره مقداری فضای سرنشینان ردیف سوم کم بوده و ممکن است برای بزرگسالان چندان راحت به نظر نرسد.
حجم صندوق عقب این خودرو حدود 1680 لیتر میباشد که مناسب است؛ ولی با باز کردن صندلی ردیف سوم در تریم 7 نفره، دیگر فضایی باقی نخواهد ماند.
صندلی های این خودرو چرمی هستند و از نظر راحتی قابل قبول میباشند.
این خودرو دارای امکانات زیادی هست که شامل فرمان برقی، سیستم هشدار دهنده انحراف از خطوط، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم نمایش لحظه ای فشار باد تایر ها، صندلی های جلو برقی به همراه گرمکن، خروجی 12 ولت، ایزوفیکس برای صندلی کودک، آیینه های جانبی تاشو برقی، آیینه وسط الکتروکرومیک، شیشه های دودی ردیف عقب، شیشه بالابر آنتی ترپ، صندلی های چرم، سنسور باران، فرمان چرمی دی کات شیپ با اینترفیس و کروز کنترل، کیلس استارتر، دوربین 360 درجه، سقف پانورامیک، گرمکن آیینه های جانبی، اتو لایت،شارژر وایرلس تلفن همراه، حالت رانندگی اکو و اسپرت، کنترل پایداری، کشش و کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز پارک برقی، اتو هلد، نور پردازی داخلی، سنسور پارک جلو و عقب، نور بدرقه، درب صندوق عقب برقی با قابلیت تشخیص مانع و صفحه کیلومتر 12.3 اینچی دیجیتالی، بخشی از امکاناتی هست که این خودرو دارا میباشد.
سیستم صوتی این خودرو با توجه به سیستم پخش آن که از بلوتوث، رادیو و یو اس بی ساپورت میکند و دارای قابلیت میرر لینک نیز میباشد، دارای 8 عدد بلندگو میباشد که شامل 4 عدد کامپوننت و 4 عدد تیوتر میباشد که محل نصب همگی آنها بر روی درب ها میباشد که هر درب، 2 بلندگو را به خود اختصاص داده است و در کل کیفیت و حجم صدای خوبی دارند و به کمک تیوتر ها، از شفافیت بالایی برخوردار هستند و به دلیل برابر بودن تعداد تیوتر ها با کامپوننت ها، صدای بیس و تریبل این خودرو تقریبا هماهنگ میباشد.
از نظر ایمنی نیز این خودرو دارای کیسه های هوای سرنشینان جلو و جانبی میباشد و این خودرو توانسته 5 ستاره ایمنی از چاینا انکپ دریافت نماید.

مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

تجربه رانندگی – مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

وقتی پشت فرمان فیدلیتی بنشینید؛ فرمان دی کات شیپ و طراحی داشبورد و ارتفاع خودرو نسبت به سطح زمین جلب توجه میکند.
وقتی دکمه کیلس استارتر را بفشارید همچنان صفحه نمایش دیجیتالی جلب توجه کرده و به جذابیت های این خودرو اضافه میکند.
وضعیت گیربکس را روی حالت درایو قرار میدهیم و شروع به حرکت میکنیم.
مزیت این خودرو به این است که دارای حالت تیپ ترونیک و اسپرت نیز میباشد.
پشت فرمان از پدل شیفتر ها خبری نیست و میبایست با دسته دنده تعویض دستی را در حالت تیپ ترونیک انجام دهید.
فرمان برقی این خودرو خوش دست و بسیار نرم عمل میکند.
مقداری کوبش داخل کابین مخصوصا در ردیف عقب وجود دارد که با توجه به رینگ ها و سایز خودرو، طبیعی به نظر میرسد.
تکان های داخل کابین نیز برای سرنشینان وجود دارد که باز هم به نسبت کراس اوور بودن این خودرو، طبیعی به نظر میرسد.
شتاب خودرو با توجه به وزن این خودرو و مشخصات فنی که دارد، شتاب مناسبی میباشد و خیلی افت توان در سر بالایی مشاهده نمیشود.
دید خودرو جلو و اطراف خودرو مناسب میباشد ولی دید عقب خوبی ندارید؛ اما به لطف دوربین و سنسور دنده عقب، مقداری این مشکل جبران شده است.
در سری های قبل این خودرو، پس از فشار به موتور، گیربکس داغ میکرد و باعث اشکال و افت توان شدید در حرکت میشد؛ اما در سری های جدید این مشکل بر طرف شده و عملکرد بهتری نسبت به قبل دارد.
هندلینگ این خودرو باز هم به نسبت ابعادش قابل قبول میباشد؛ اما نباید خیلی از آن انتظار داشت.
در کل داخل کابین، نما و کیفیت خوبی دارد و میتواند حس خوبی را در هنگام رانندگی به شما القا کند.

مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

قیمت و رقبای موجود در بازار – مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

این خودرو در بازار در تاریخ 04/06/1402؛ در تریم پنج نفره 1.123.500.000 تومان و در تریم هفت نفره 1.148.800.000 اعلام شده است که در بازار آزاد هم در حدود 1.540.000.000 و 1.590.000.000 معامله میشود.
رقبای موجود در بازار این خودرو، چینی ها، کره ای ها، ژاپنی ها و فرانسوی ها هستند که برخی از آن ها صفر و برخی را در مدل های پایین تر و به صورت کارکرده میتوان پیدا کرد و از این رو میتوان به خودرو های تیگو 7 پرو، دیگینیتی، کی ام سی کی 7، هیوندای توسان ال ام، کیا اسپورتیج نسل سوم، رنو داستر، سوزوکی گرند ویتارا، رنو کولیوس نسل اول و … اشاره کرد که باز هم بررسی و خرید همه این خودرو ها به سلیقه خود خریدار باز میگردد.

ارزش خرید – مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

فیدلیتی با توجه به امکانات، طراحی و مشخصات فنی که دارد، ارزنده به نظر میرسد و مزیت آن به نسبت رقبایش در این است که در تریم هفت نفره نیز عرضه شده است و از نظر طراحی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد و تقریبا تمامی سلیقه ها را پوشش میدهد.
البته میتوان به نسخه های کارکرده خودرو های کره ای، فرانسوی و ژاپنی نیز نیم نگاهی داشت که اگر نسخه سالم و تمیز آن ها باشد، ارزنده به نظر میرسد.
اما در کل اگر به دنبال خرید یک خودروی صفر دارای گارانتی که تا چند سال بدون دردسر برای شما کار کند میباشید؛ فیلدیتی میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

سخن نهایی – مشخصات فنی خودرو فیدیلیتی

خرید خودرو؛ یک امر سلیقه ای هست که در همین امر نیز انواع خودرو ها با ابعاد و مشخصات فنی مختلف به بازار عرضه شده اند.
فیدلیتی از آن دسته خودرو هایی است که زیبایی، امکانات و مشخصات فنی قابل قبول را در کنار هم دارد و همانند خودرو های دیگر، نواقصی مانند تمام چرخ متحرک نبودن و … را دارد که باز هم با توجه به مزیت های این خودرو نسبت به معایبش؛ گزینه مناسبی به نظر میرسد و از نظر بازار فروش هم، تقریبا خودروی ترند و خوش فروشی است و میتوان گفت در فروش آن با مشکل مواجه نخواهید شد.

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

خرید خودرو های اقساطی در پنل دیوار

تهران خودرو در آپارات

تهران خودرو در نماشا

خرید اقساطی مدیران خودرو

خرید اقساطی بهمن موتور

خرید اقساطی کرمان موتور

گروه تلگرامی تهران خودرو

قیمت روز خودرو

مشخصات فنی خودرو دیگنیتی
مشخصات فنی خودرو دیگنیتی
بررسی مشخصات مکس موتور تیارا
بررسی مشخصات مکس موتور تیارا
بررسی مشخصات تیگو ۷ پرو
بررسی مشخصات تیگو ۷ پرو

بررسی مزایا و معایب فیدلیتی   مشخصات فنی فیدلیتی   مشخصات فنی  فیدلیتی  ابعاد فیدلیتی  آپشن ‌های فیدلیتی    امکانات  فیدلیتی   طراحی ظاهری فیدلیتی           طراحی داخلی  فیدلیتی     تفاوت انواع فیدلیتی  موتور خودرو فیدلیتی    قیمت فیدلیتی

جهت خرید اقساطی خودرو فیدلیتی با تحویل فوری کلیک کنید

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

Rate this post