مقایسه جیلی امگراند ۷ و چری تیگو ۵

مقایسه جیلی امگراند ۷ و چری تیگو ۵

مقایسه جیلی امگراند ۷ و چری تیگو ۵

مقایسه جیلی امگراند ۷ و چری تیگو ۵

 

جیلی امگراند ۷ یک سدان چینی است که نام آن برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ در عرصه جهانی مطرح شد. این سدان جمع‌وجور از آن خودروهای چینی است که توانست در اروپا خودی نشان بدهد و به موفقیت خوبی در بازارهای جهانی دست پیدا کند. بازار خودروی کشور ما نیز در سال ۲۰۱۳ شاهد ورود جیلی امگراند ۷ بود.

مقایسه جیلی امگراند ۷ و چری تیگو ۵

چری تیگو ۵ نیز یک خودروی چینی از یک کمپانی خوش‌نام است که با بالاگرفتن تب خرید شاسی‌بلند توسط مدیران خودرو به ایران آمد. این خودرو به دلیل کیفیت ساخت بالا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، توانست در فهرست خودروهای پرفروش قرار گیرد. آنچه می‌خوانید گزارشی جذاب از رویارویی این دو خودروی به‌ظاهر متفاوت اما ازنظر قیمت هم‌کلاس است.شما در ادامه عملا با مقایسه خودروهای جیلی امگراند ۷ و چری تیگو ۵ روبرو هستید.

با یک میلیارد چه ماشین خارجی بخریم

مقایسه خودروهای جیلی امگراند ۷ و چری تیگو ۵ از نظر طراحی

<<برای مشاوره و خرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

مقایسه جیلی امگراند ۷ و چری تیگو ۵

جیلی امگراند ۷ زمانی در بازارهای ایران حضور پیدا کرد که خریداران در حال شکایت دائمی از نبود یک طراحی خوب در خودروهای وارداتی بودند. ازاین‌رو این خودرو که در زیبایی و هماهنگی ظاهری می‌تواند تنه به تنه رقبای اروپایی خود بزند، توانست جای خود را در این آشفته‌بازار باز کند. استفاده از چراغ‌های زاویه‌دار و بزرگی که دو طرف جلوپنجره کشیده این خودرو را احاطه کرده‌اند، طاهری خشن به جیلی امگراند ۷ بخشیده است. این خودروی خانوادگی که بر پایه پلتفرم تویوتا کرولا ساخته‌شده، در طراحی فضای داخلی هم موفق عمل کرده است. خطوط منظم و هماهنگی که در بدنه بیرونی خودرو دیده می‌شوند، تا داخل کابین امتداد یافته و ظاهری هندسی به آن بخشیده‌اند. این خطوط تقسیم‌کننده در کنار طراحی دو رنگ داخل کابین توانسته ظاهر جذابی به اتاق جیلی امگراند ۷ ببخشد. کیفیت مواد داخلی نسبت به قیمت تمام‌شده خوب به نظر می‌رسد. همچنین وجود فضای کافی برای ۴ بزرگ‌سال و صندوق‌عقب ۶۸۰ لیتری توانسته است جیلی امگراند ۷ را به یک سدان خانوادگی تبدیل کند.

خرید اقساطی تیگو ۷ IE

مقایسه جیلی امگراند ۷ و چری تیگو ۵

ظاهر چری تیگو ۵ در مقابل نظم ظاهری رقیب خود تا حدی به‌هم‌ریخته و ناهماهنگ به نظر می‌رسد. این خودرو در نمای جلویی و جانبی می‌تواند هم‌پای رقیب خود در میدان گام بردارد. اما هنگامی‌که کار به نمای عقبی می‌رسد، بی‌توجهی طراحان به این بخش کمی ناراحت‌کننده است و چری تیگو ۵ را عقب می‌اندازد. بااین‌حال در طراحی داخلی وضع بهتر است. سازندگان این خودرو با چینش جذاب دکمه‌های کنترلی روی فرمان و داشبورد توانسته‌اند حس حضور در یک شاسی‌بلند اسپرت را در بیننده القا کنند. طراحی چری تیگو ۵، چه در قسمت جلوپنجره و چه در قسمت‌های میانی داشبورد، به دلیل شکل‌های هندسی خاص به‌کار رفته در آن، طراحی ماهی شکل یا باله‌ای نام گرفته است. به‌علاوه رعایت جزءبه‌جزء اصول ارگونومیک در داخل کابین چری تیگو ۵ به سرنشینان فضای کافی می‌دهد تا علاوه‌بر دسترسی به امکانات داخل کابین، بتوانند به‌راحتی در آن بنشینند.

مقایسه خودروهای جیلی امگراند ۷ و چری تیگو ۵ در مشخصات فنی

<<برای مشاوره و خرید خودرو مورد نظر خود به صورت اقساط میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

جیلی امگراند ۷ یک خودروی چینی است که بدنه آن در کلاس سدان‌های جمع‌وجور قرار می‌گیرد. سازندگان این خودرو بدنه آن را با طول ۴۶۳۵ میلی‌متر، عرض ۱۷۹۸ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۷ میلی‌متر روی یک شاسی یکپارچه سوار کرده‌اند. نیروبخش این خودروی ۱۲۸۰ کیلویی یک موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر است. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر ۱۳۷ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۱۷۲ نیوتن متر را برای جیلی امگراند ۷ به‌ارمغان آورد. پیشرانه جیلی امگراند ۷ یک گیربکس ۵ سرعته دستی را برای انتقال قدرت تولیدی خود به چرخ‌های جلو به‌کار گرفته است.

مقایسه لاماری ایما و تیگو ۷ پرو

نتیجه هماهنگی میان این پیشرانه و گیربکس، رسیدن جیلی امگراند ۷ از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت در ۱۲.۸ ثانیه است. با فشردن پدال گاز این خودرو، عقربه سرعت‌سنج آن می‌تواند تا عدد ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را نمایش دهد. جیلی امگراند ۷ برای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر از یک مسیر ترکیبی به ۷.۲ لیتر سوخت نیاز دارد. بنابراین با پرکردن باک آن، یعنی زدن ۵۰ لیتر بنزین می‌توانید یک مسیر تقریبا ۷۰۰ کیلومتری را که ترکیبی از بزرگراه‌ها، جاده‌های شهری و برون‌شهری است، بدون نیاز به توقف بپیمایید.

در سوی دیگر رینگ، چری تیگو ۵ که یک شاسی‌بلند جمع‌وجور است، قرار گرفته است.در مقایسه خودروهای جیلی امگراند ۷ و چری تیگو ۵ باید گفت که چزی تیگو ۵ از یک پیشرانه دو لیتری ۴ سیلندر برای تامین نیروی لازم در حرکت خود استفاده می‌کند. قدرتی که این پیشرانه در اختیار چری تیگو ۵ قرار می‌دهد، در بیش‌ترین حد خود به ۱۳۹ اسب بخار می‌رسد و حداکثر گشتاور آن هم ۱۸۲ نیوتن متر است. چری تیگو ۵ خودرویی با طول ۴۵۰۶ میلی‌متر، عرض ۱۸۴۱ میلی‌متر و ارتفاع ۱۷۴۰ میلی‌متر است.

مقایسه تیگو ۷ پرو و جک K7

این خودروی ۱۵۳۷ کیلویی می‌تواند با استفاده از قدرتی که گیربکس CVT به چرخ‌های جلوی آن می‌دهد، در ۱۲.۸ ثانیه از صفر به صد برسد. بنابراین چری تیگو ۵ نسبت به رقیب خود خودروی پرشتاب‌تری محسوب می‌شود. شما می‌توانید پشت فرمان چری تیگو ۵ رانندگی با سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید. این شاسی‌بلند جمع‌وجور چینی با یک باک پر که ۵۵ لیتر بنزین در آن است، می‌تواند ۶ سیکل ترکیبی ۱۰۰ کیلومتری را طی کند. با توجه به این‌که مصرف سوخت چری تیگو ۵ در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی ۹ لیتر است، پس از طی ۶۰۰ کیلومتر احتمالا نیمه رمقی برای رساندن خود به پمپ‌بنزین برایتان باقی خواهد ماند. جدول زیر خلاصه‌ای از مقایسه بخش فنی این دو رقیب چینی یعنی جیلی امگراند ۷ و چری تیگو ۵ است.

جدول زیر خلاصه‌ای از مقایسه بخش فنی این دو رقیب چینی یعنی جیلی امگراند۷ و چری تیگو ۵ است.

مدل خودرو چری تیگو ۵ جیلی امگراند ۷
پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۴ سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی ۱۸۰۰ سی‌سی
حداکثر قدرت اسب بخار ۱۳۹ اسب بخار ۱۳۷ اسب بخار
حداکثر گشتاور نیوتن متر ۱۸۲ نیوتن متر ۱۷۲ نیوتن متر
جعبه‌دنده CVT اتوماتیک ۵ دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۲.۸ ثانیه ۱۲.۸ ثانیه
حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

 

بررسی امکانات رفاهی جیلی امگراند ۷ و چری تیگو ۵

<<برای فروش و ثبت آگهی خودرو مورد نظر خود می توانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

چراغ‌های جلو جیلی امگراند ۷ هالوژنی است و با کمک چراغ‌های روشنایی روز می‌تواند دید راننده را در هنگام رانندگی در روز بهبود ببخشد. همچنین امکاناتی همچون اتولایت و چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب هم در فهرست امکانات رفاهی مربوط به چراغ‌های این خودرو به چشم می‌خورد. جیلی امگراند برای تامین رفاه سرنشینان خود از آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سانروف و شیشه‌بالابر آنتی ترپ هم استفاده کرده است.

فرمان جیلی امگراند ۷ نیز هیدرولیکی بوده و موقعیت آن در دو حالت قابل تنظیم است. این فرمان که دکمه‌های کنترلی بر روی آن قرار گرفته‌اند، با روکش چرم پوشانده شده است. سیستم مالتی مدیای جیلی امگراند ۷ تقریبا کامل است و با استفاده از ۶ بلندگو صدای خود را به سرتاسر کابین می‌رساند. این سیستم همچنین یک نمایشگر ۶.۵ اینچی نیز در خود دارد و می‌تواند از ورودی‌های MP3، CD، DVD و USB پشتیبانی کند. همچنین خریداران می‌توانند امکاناتی همچون نویگیشن و دوربین عقب را به‌طور سفارشی روی خودروی خود نصب کنند. از دیگر امکانات موجود در کابین جیلی امگراند ۷ می‌توان به سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در هشت جهت، صندلی عقب تاشو و دوتکه، ایزوفیکس صندلی و خروجی ۱۲ ولت اشاره کرد.

خرید خودرو چینی صفر بهتر است یا خارجی کارکرده

جیلی امگراند ۷ بهتر یا چری تیگو ۵

چری تیگو ۵ با استفاده از یک فرمان برقی ۲ حالته که حساس به سرعت است و دکمه‌های کنترلی روی آن قرار گرفته‌اند، توانسته است تا حس بهتری را در رانندگی به راننده منتقل کند. در قسمت مالتی مدیا هم چری تیگو ۵ سرگرم کردن سرنشینان را به ۶ بلندگو و یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی واگذار کرده که ورودی‌های MP3 و USB برای آن شناخته شده است. دوربین عقب هم در این خودرو از حالت سفارشی خارج شده است. اما در قسمت چراغ‌ها تنها از چراغ‌های دی‌لایت و مه‌شکن جلو و عقب بهره گرفته است. امکانات رفاهی دیگر چری تیگو ۵ مواردی چون سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی راننده ۶ حالته و برقی، آینه جانبی برقی تاشونده مجهز به گرم‌کن و سانروف را شامل می‌شوند.

 

تجهیزات چری تیگو ۵ جیلی امگراند ۷
چراغ سیستم روشنایی روز (دی‌لایت)، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، چراغ جلوی هالوژن، چراغ بدرقه و خوش‌آمد گویی سیستم روشنایی روز (دی‌لایت)، کنترل خودکار میزان نور چراغ‌ها با توجه به نور محیط (اتولایت)، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ جلوی هالوژن
سیستم‌های مولتی‌مدیا سیستم صوتی دارای ۶ بلندگو با قابلیت پخش MP3، با ورودی‌های USB و بلوتوث، مجهز به mirrorlink، امکان اتصال هندزفری سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو با قابلیت پخش MP3، دارای ورودی‌های CD، DVD، USB و بلوتوث
صفحه‌نمایش نمایشگر ۷ اینچی لمسی، نمایش خطوط کمکی در هنگام پارک با حرکت فرمان صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی
رینگ‌ها ۱۷ اینچی ۱۶ اینچی
آینه آینه‌های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم برقی مجهز به گرم‌کن، آینه میانی الکتروکرومیک آینه‌های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم برقی مجهز به گرم‌کن
تهویه مطبوع تهویه خودکار دوگانه تهویه مطبوع خودکار
صندلی صندلی راننده با تنظیم برقی و ۶ حالته، صندلی سرنشین جلو با تنظیم دستی و ۴ حالته، گرم‌کن صندلی‌های جلو، روکش چرم صندلی‌ها صندلی راننده با تنظیم برقی و ۸ حالته، صندلی سرنشین جلو با امکان تنظیم دستی و ۴ حالته، صندلی‌های عقب تاشو دوتکه، روکش چرم صندلی‌ها، ایزوفیکس صندلی کودک
شیشه شیشه‌بالابر آنتی‌ترپ
سیستم‌های هشداردهنده سنسور کنترل فشار باد لاستیک‌ها، دوربین دید عقب سنسور کنترل فشار باد تایرها

 

مقایسه خودروهای جیلی امگراند ۷ و چری تیگو ۵ از نظر ایمنی

<<برای اطلاع از قیمت به روز خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

جیلی امگراند ۷ به دلیل حضور در بازارهای اروپایی، ناچار به گذراندن تست‌های سخت‌گیرانه‌ای در بخش ایمنی بوده است. بنابراین در مقایسه خودروهای جیلی امگراند ۷ و چری تیگو ۵ ایمنی خودرو جیلی در مقایسه با رقیب هم‌وطنش یعنی چری تیگو ۵ مورد اعتمادتر است. در قسمت سیستم ترمز جیلی امگراند ۷ از سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز ضدقفل استفاده کرده است. همچنین ۶ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو در قسمت‌های اصلی، جلویی و جانبی وظیفه حفظ سلامت آن‌ها را برعهده دارند. در کنار این موضوع، پشت‌سری‌های فعال و کمربندهای ایمنی محدودکننده و پیش‌کشنده برای انجام بهتر این وظیفه به کمک آمده‌اند.

لیست تجهیزات ایمنی چری تیگو ۵ هم شامل مواردی چون کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، سیستم توزیع نیروی ترمز، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی و ۴ کیسه هوای اصلی و جانبی برای راننده و سرنشین جلو می‌شود.

تجهیزات چری تیگو ۵ جیلی امگراند ۷
تجهیزات ایمنی و حفاظتی کروز کنترل، سیستم کمک به شروع حرکت و حفظ ایستایی در سربالایی، فرمان برقی ۲ حالته و حساس به سرعت، کنترل کشش و پایداری فرمان هیدرولیکی ۲ حالته، کمربندهای ایمنی پیش کشنده و محدودکننده، پشت‌سری‌های فعال شونده صندلی‌ها در هنگام تصادف
کیسه هوا ۴ کیسه هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی جلو ۶ کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، پرده‌ای و جانبی جلو
سیستم ترمز ترمز دیسکی چرخ‌های عقب و جلو، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، ترمز پارک دستی سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز، ترمز ضد قفل

جمع‌بندی

جیلی امگراند۷ خودرویی است که توانست به دلیل کیفیت بالای ساخت، فضای جادار کابین، امکانات رفاهی نسبتا خوب و دریچه گاز برقی در موتور، نظر خریداران را به خود جلب کند. بااین‌حال این خودرو در مسیر پیشرفت خود با مشکلاتی چون واردات محدود، خدمات پس از فروش ضعیف و مشکلاتی در قسمت فرمان روبه‌رو شد. ازاین‌رو خریداران این خودرو در بخش‌های طراحی، کابین و امکانات و کیفیت نمره ۶۰ از صد، در بخش رانندگی و عملکرد فنی نمره ۵۵ از صد و در بخش ارزش خرید نمره ۵۰ از صد به آن داده‌اند.

جیلی امگراند ۷ بخرم یا چری تیگو ۵

در مقابل چری تیگو ۵ هم خودرویی است که کابین جادار و جعبه‌دنده اقتصادی نقاط قوت آن به‌شمار می‌روند. اما فنربندی خشک و عملکرد نه‌چندان مناسب در برخورد با سربالایی‌ها، نقاط ضعف اصلی چری تیگو ۵ هستند. نمراتی که خریداران این خودرو از صد نمره در بخش‌های مختلف به چری تیگو ۵ داده‌اند، از قرار زیر است: ۴۰ در بخش رانندگی و عملکرد فنی، ۶۵ در بخش‌های طراحی ظاهری، کابین و امکانات، ۶۰ در قسمت کیفیت و ۵۵ در قسمت ارزش خرید. برای اطلاع از قیمت  به روز چری تیگو ۵ برروی سایت شرکت تهران خودرو کلیک کنید.

فروش اقساطی ایران خودرو

Rate this post