مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)
مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

مقدمه – مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

تارا بر پایه پژو 301 که همان پلتفرم اف پی 1 پژو سیتروئن میباشد؛ با موتور تیو 5 پلاس در سال 1400 توسط ایران خودرو عرضه شد که جدیدترین خودروی حال حاضر معرفی شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو میباشد؛
این خودرو در دو تریم دنده ای و اتوماتیک عرضه شده که تفاوت هایی در بخش امکانات و گیربکس با هم دارند که در ادامه به آن پرداخته میشود.
تارا نیز مانند شاهین، تقریبا یک خودروی جدید است که از طراحی نسبتا جدیدی برخوردار میباشد و پلتفرم جدیدی هم به نسبت دیگر محصولات تولیدی ایران خودرو مثل دنا و سمند دارد.

مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

مشخصات فنی – مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

تارا از موتور تیو 5 پلاس 1.6 لیتری استفاده میکند که مقداری از موتور تیو 5 معمولی، کم سر و صدا تر شده و حدود 3 اسب بخار قدرت و 7 نیوتون متر گشتاور نیز بیشتر تولید میکند؛ که به استاندارد یورو 5 و تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ مجهز شده است.
این موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه اما همچنان تنفس طبیعی بوده و از توربو شارژ استفاده نمیکند که به نظر میاید اگر نسخه توربو شارژ این موتور نیز عرضه شود؛ با استقبال خوبی روبرو خواهد شد.
مصرف سوخت ترکیبی این موتور در حدود 7 لیتر در هر صد کیلومتر، برآورد شده است که حجم باک 50 لیتری برای آن کافی میباشد.
شتاب صفر تا صد تارا با مشخصات فنی گفته شده در حدود 12.5 ثانیه اعلام شده است.

مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

طراحی خارجی – مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

طراحی خارجی تارا به نسبت دیگر خودرو های داخلی، قابل قبول و به روز است؛ اما جا داشت که پیشرفت داشته باشد و با ظاهری بهتر و کامل تر عرضه شود.
ابعاد تارا به ترتیب طول، عرض و ارتفاع، 4505، 1748 و 1466 میلیمتر میباشد که برای این خودروی سدان کافی به نظر میرسد.
ایرادات طراحی به عنوان مثال میتوان به هماهنگ نبودن طراحی جلو و عقب خودرو و ارتفاع کم سپر عقب است که قسمت زیرین خودرو کاملا مشخص است و زیاد جالب نیست.
چراغ عقب یک تکه سلیقه هر شخصی نیست و بسیاری از افراد از این طراحی ایراد گرفته اند.
چراغ های جلو نیز بسیار ساده است و چراغ ها لنز نیستند که این امر باز هم یک عیب محسوب میشود.
طراحی جلویی خودرو از یک جلوپنجره پلاستیکی مشکی و یک ورودی هوا زیر سپر استفاده شده که همرنگ هستند.
یک نوار کرومی دور جلو پنجره را تزیین کرده و روی سپر از مه شکن گرد و دی لایت استفاده شده است که دارای یک قاب به رنگ مشکی پیانویی هستند.
بکسل بنده خودرو نیز دارای یک درب همرنگ بدنه روی سپر است.
کاپوت خودرو نیز دقیقا همان کاپوت دنا بوده و شیشه شور ها از روی کاپوت حذف شدند و این کاپوت دارای خطوطی هست که تا انتهای کاپوت امتداد یافته است.
طراحی جانبی دنا نیز ساده بوده و از دو خط استفاده کرده که تا گلگیر عقب امتداد یافته اند.
در تریم دنده ای، رینگ ها فولادی هستند و از قالپاق استفاده میشود؛ اما طراحی قالپاق این خودرو به طوری است که از دور فکر میکنید که رینگ آلومینیومی هست و اگر بدون قالپاق آن را ببینید، همانند یک رینگ اسپرت مشکی رنگ به نظر میرسد.
با وجود راهنما دار بودن آیینه جانبی تارا، اما همچنان از راهنمای روی گلگیر هم استفاده میشود!
شیشه ها یک تکه بوده و لچکی ندارند؛ همچنین دستگیره های درب از نوع پوش اوت بوده ولی ورود و خروج بدون کلید ندارند.
باک بنزین خودرو در سمت راننده قرار گرفته است.
طراحی قسمت عقب تارا مقداری جای بحث دارد و همانطور که گفته شد سلیقه هر خریداری نیست؛ اما در کل قابل قبول هست و از یک چراغ یک تکه استفاده میکند و در قسمت زیرین آن، نوشته تارا با زبان انگلیسی را مشاهده میکنید و روی سپر نیز سنسور های دنده عقب نصب شده که در بخش پایینتر هم یک تکه پلاستیک به رنگ مشکی وجود دارد که دو شبرنگ روی آن نصب شده است.
چراغ خطر ابعاد مناسبی دارد و داخل روی طاقچه خودرو نصب شده است.
بکسل بند و خروجی اگزوز نیز زیر خودرو قابل مشاهده هستند.

مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

طراحی داخلی، امکانات، فضای داخلی و ایمنی

تارا در بخش داخلی کاملا شبیه پژو 301 ولی با کیفیتی کمتر بوده است.
یعنی داشبورد دقیقا پژو 301 بوده ولی تفاوت هایی دارد.
داخل خودرو از سه رنگ استفاده شده که زیر درب داشبورد مشکی پیانویی، قاب دور مانیتور به رنگ نقره ای و خود داشبورد نیز از پلاستیک مشکی استفاده میکند و رودری ها مشکی تک رنگ میباشد.
کلید های شیشه بالابر همگی روی کنسول وسط و جلوی دسته دنده قرار دارند.
صندلی ها جنس پارچه ای دارند و نرم و راحت میباشند.
فرمان خودرو از طرح جدیدی نسبت به دیگر محصولات ایران خودرو استفاده میکند و دی کات شیپ بوده؛ و دارای کلید های اینترفیس و کروز کنترل میباشد.
طراحی پشت کیلومتر نیز تغییر پیدا کرده است.
دور دنده از یک نوار کرومی استفاده شده است.
ورودی فندکی و یو اس بی نیز در کنار ترمز دستی قرار گرفته اند.
مانیتور خودرو سیستم عامل خاصی ندارد، سایز 7 اینچی دارد و قابلیت های درگاه یو اس بی، میرر لینک، و بلوتوث را دارا میباشد.
سیستم تهویه مطبوع این خودرو اتوماتیک نبوده ولی به صورت دیجیتالی عرضه شده است.
سمت چپ فرمان نیز کلید تنظیم ارتفاع نور چراغ قرار گرفته شده است.
تنها تفاوت داخلی تارا دنده ای با اتوماتیک، در اسپرت تر شدن طرح فرمان، زیر آرنجی جلو، سیستم کنترل پایداری، کیلس استارتر، دوربین دنده عقب و عوض شدن طرح رودری جلو؛ در تریم اتوماتیک میباشد.
ردیف عقب خودرو نیز از همین امر پیروی کرده و امکانات خاصی را دارا نمیباشد و کلید های شیشه بالابر بین دو صندلی قرار دارند.
تقریبا میتوان گفت جنس داخل خودرو تماما از پلاستیک استفاده شده است.
به دلیل فاصله بین دو محور این خودرو که 2652 میلی متر میباشد، فضای مناسب و راحتی برای سرنشینان ردیف جلو عقب وجود دارد و مشکلی از بابت فضای داخلی به نسبت خودرویی مثل دنا، وجود ندارد.
صندوق عقب این خودرو نیز حجمی برابر 640 لیتر دارد که از دنای 500 لیتری و شاهین 420 لیتری، یک امتیاز بیشتر میگیرد و حجم بسیار مناسبی دارد.
از امکانات این خودرو میتوان به کروز کنترل، اینترفیس، مانیتور 7 اینچی با قابلیت میرر لینک، بلوتوث و درگاه ورودی یو اس بی، تهویه مطبوع دیجیتال، رینگ 15 اینچی آلومینیومی در تریم اتوماتیک، سانروف در تریم اتوماتیک، کیلس استارتر در تریم اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری در تریم اتوماتیک، استفاده از جنس چرم مصنوعی در فرمان تریم های اتوماتیک، چراغ خوش آمد گویی، دی لایت، شیشه راننده مجهز به آنتی ترپ، ترمز های 4 چرخ دیسکی در تریم اتوماتیک، فرمان برقی، سیستم پایش فشار باد تایر، نمایشگر دمای محیط، مه شکن های جلو و عقب اشاره کرد.
از نظر سیستم صوتی، این خودرو از 4 بلندگو استفاده میکند که دقیقا همان بلندگو های پژو 206 بوده با تفاوت اینکه پژو 206 از باند 13 و 16 سانتی متری استفاده میکرد و تارا در ردیف جلو و عقب از باند 16 سانتی متری استفاده میکند که فقط کامپوننت است و تیوتر روی آن نصب نشده و به تیوتر جداگانه ای نیز برای این خودرو در نظر گرفته نشده است.
بلندگو های جلو روی داشبورد و بلندگو های عقب روی طاقچه نصب شده اند که با توجه به نداشتن تیوتر؛ صدای نسبتا بمی دارند و در کل کیفیت و حجم صدای متوسطی را تولید میکنند.
از نظر ایمنی، تارا دنده ای دارای دو ایربگ سمت راننده و سرنشین جلو، و تارا اتوماتیک دارای دو ایربگ راننده و سرنشین جلو و ایربگ های جانبی هست که در مجموع تارا دنده ای دو ایربگ و تارا اتوماتیک چهار ایربگ دارد.

مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

تجربه رانندگی – مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

پشت فرمان تارا حس 301 با کیفیت پایینتر به شما القا میشود که مقداری هم دید نامناسب این خودرو، اذیت کننده میباشد.
اما کیفیت سواری، نرمی و هندلینگ این خودرو خوب و راضی کننده است.
دنده ها در تریم دنده دستی، یکمی خشک جا میروند که بعد از مدتی کار کردن وضعیت بهتر میشود.
شتاب صفر تا صد این خودرو 12.5 ثانیه در تریم دنده دستی اعلام شده است که عدد متوسطی با توجه به بهبود یافتن موتور این خودرو میباشد.
کمبود امکانات با توجه به قیمت در تریم دنده دستی، یکمی توی ذوق میزند و کلید های شیشه بالابر نیز در جای نامناسبی قرار دارند.
دید عقب که در این خودرو اصلا وجود ندارد و با توجه به نوع طراحی طاقچه و صندوق عقب این خودرو، برای دنده عقب گرفتن میبایست از سنسور، آیینه های جانبی و دوربین کمک بگیرید.
کولر خودرو نیز در وضعیت متوسطی قرار دارد.
در کل اگر به دید داخل خودرو عادت کنید، با شتاب کند تریم اتوماتیک مشکلی نداشته باشید و کمبود یک سری از امکانات در تریم دنده ای مثل سانروف، تهویه هوای اتوماتیک و … را فاکتور بگیرید و تعلیق نرم و سواری مناسب این خودرو را هم در نظر بگیرید؛ خودروی بدی به نظر نمیرسد و مناسب میباشد.

مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

قیمت و رقبای موجود در بازار

قیمت تارا دنده ای 394.460.000 تومان و تارا اتوماتیک 490.551.000 تومان در تاریخ 06/06/1402 توسط گروه صنعتی ایران خودرو اعلام شده است که یکی از اصلی ترین رقبای این خودرو، شاهین میباشد که آن هم از نظر پلتفرم جدید میباشد و هر دو خودرو های جدیدی در بازار هستند.
حال انتخاب این خودرو با این قیمت به سلیقه و فاکتور های خود مشتری باز میگردد و رقبای کلی این خودرو در بازار، خودرو های سورن پلاس، دنا پلاس، پارس تیو 5، پژو 207 و … هستند.

مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

ارزش خرید – مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

این بحث تماما سلیقه ای میباشد و گفتن اینکه یک خودرو ارزش خرید دارد یا خیر باز هم به فاکتور های خریدار باز میگردد.
حال این خودرو با وجود تمامی مزایا و معایبی که گفته شد؛ با توجه به مشخصاتی که دارد، به نسبت خودرو های داخلی صفر کیلومتر موجود در بازار، ارزش خرید نسبتا خوبی دارد و اینکه در تریم اتوماتیک نیز عرضه شده است، یک نکته مثبت برای این خودرو میباشد.

مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

سخن نهایی – مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

اگر از این خودروی جدید خوشتان آمده و به دنبال یک خودروی جادار با پلتفرم جدید و ظاهر نسبتا خوب و به روز هستید؛ این خودرو با وجود مشخصات فنی که دارد، میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشخصات فنی تارا (دنده و اتوماتیک)

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

گروه تلگرامی تهران خودرو

پنل خرید خودرو های اقساطی در دیوار

تهران خودرو در آپارات

تهران خودرو در نماشا

خرید اقساطی بهمن موتور

خرید اقساطی کرمان موتور 

خرید اقساطی ایران خودرو

قیمت روز خودرو

فروش اقساطی دنا پلاس توربو - 6 دنده
فروش اقساطی دنا پلاس توربو - ۶ دنده
بررسی مشخصات پارس سال
بررسی مشخصات پارس سال
فروش اقساطی شاهین
فروش اقساطی شاهین
خرید اقساطی سورن پلاس
خرید اقساطی سورن پلاس
فروش اقساطی دنا پلاس اتومات
فروش اقساطی دنا پلاس اتومات
مشخصات خودرو هایما S5 خرید اقساطی خودرو هایماS5
مشخصات خودرو هایما S5 خرید اقساطی خودرو هایماS5

جهت خرید اقساطی تارا با تحویل فوری  کلیک کنید

جهت خرید اقساطی خودرو تارا با تحویل فوری کلیک کنید

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مدیر
سینا محمودی
6 ماه قبل

عالیه