خرید اقساطی فوتون 430

کشنده فوتون ۴۳۰

بررسی کامل کشنده فوتون ۴۳۰ (H4)+ جدول مشخصات+ خرید اقساطی،

  مقدمه

  فوتون ۴۳۰ در سایه مرسدس بنز با خداحافظی محصولات اروپایی از بازار کشورمان که روند آن بعد از پایان برجام شروع شد، و با گران شدن محصولات اروپایی و افزایش هزینه‌های نگهداری آن‌ها و از طرفی، نبود نسخه‌های صفر کیلومتر از این خودروها باعث شد تا بسیاری از خریداران و خودروسازان به سمت کشنده‌های چینی بروند…

در این میان یکی از موفق‌ترین و پر فروش‌ترین کشنده‌ها، فوتون آئومان H4 بود که با برخورداری از ظاهری شبیه به کشنده آکتروس و طراحی داخلی بسیار نزدیک به آکسور، سهم بالایی را از آن خود کرد.فوتون از جمله شرکت‌های چینی است، که شراکت و همکاری بسیار گسترده‌ای با شرکت‌های بزرگ اروپایی و آسیایی دارد. با این‌که این شرکت در ساخت خودروهای تجاری فقط نزدیک به سه دهه عمر دارد، اما از برترین تجاری‌سازان چینی به حساب می‌آید که ساخته‌های خود را در اکثر نقاط آسیا و آفریقا به فروش می‌رساند. این شرکت بعد از شراکت ولوو و دانگ فنگ در کشور چین، برای عقب نماندن از قافله رقابت‌ها، به سرعت به سمت همکاری با بزرگترین رقیب ولوو یعنی دایملر حرکت کرد….

 

درباره کشنده فوتون H4 – فوتون۴۳۰ : سلطان جاده ها!

کشنده فوتون H4 محصولی از شرکت خودروسازی ایران خودرو دیزل بوده و در دسته ی کامیون های کشنده فوتون (GVW) قرار میگیرد .

بیشتر بدانید : گیربکس زد اف چه مشخصاتی دارد؟

بررسی مشخصات فوتون 430

مشخصات فنی فوتون۴۳۰-H4 ایران خودرو دیزل

مشخصات فنی فوتون آئومان H4کشنده فوتون در ابتدا با موتور ۱۰.۸ لیتری به قدرت ۴۲۰ اسب بخار عرضه شد. این کشنده به مرور با تغییر پیشرانه و رسیدن حجم آن به ۱۱.۸ لیتر، به قدرت ۴۳۰ و ۴۴۰ اسب‌بخار رسید. این کار با عدم تغییر در گیربکس این خودرو همراه بوده و همچنان، فوتون H4 از گیربکس دستی شناخته شده ۱۲+۲ دنده دستی ساخت ZF استفاده می‌کند و در آن از گیربکس اتوماتیک که امروزه در بین رانندگان ایرانی، طرفداران زیادی پیدا کرده است، خبری نیست.می‌توان گفت که فوتون آئومان H4 در پایین‌ترین رده‌ها از نظر امکانات رفاهی، فنی و تکنولوژی در بین کشنده‌های حال حاضر چینی قرار دارد.
در این کشنده، سیستم فنربندی بادی نیز وجود ندارد و این در حالی است که امروزه اکثر محصولات سنگین چینی نیز دارای تعلیق بادی هستند.

موتورکشنده فوتون ۴۳۰

مدل موتور به کار رفته در این خودرو دارای آلایندگی EURO 5 میباشد. حجم موتور کشنده فوتون ۱۱۸۰۰ سی سی بوده و قدرت آن ۴۳۰ اسب بخار بر دقیقه است. گیربکس به کار رفته در کشنده فوتون H4 دارای ۱۶ دنده در جلو و یک دنده در عقب میباشد. سیستم ترمز دو مداره پنوماتیکی جلو دیسکی و عقل کاسه ای  برای این ماشین تعبیه شده و دارای ABS-ASR میباشد.

گیربکس کشنده فوتون ۴۳۰و سیستم تعلیق فوتون ۴۳۰

سیستم‌های ایمنی و رفاهی فوتون آئومان H4همان طور که گفته شد، فوتون آئومان H4 از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی در سطح کشنده‌های جدید چینی نیست. در این کشنده خبری از رادار خط خوان، ترمز اضطراری و الکترونیکی، تعلیق بادی، کولر درجا، سنسور باران و نور و… نبوده و حتی ریتاردر نیز دیده نمی‌شود. ترمز ضد قفل، سیستم ضد لغزش ASR، سانروف برقی، بخاری درجا، کروز کنترل، آینه‌های برقی، شیشه بالابرهای برقی، تخت خواب دوم، قفل دیفرانسیل، بالابر برقی اتاق و… از مهم‌ترین امکانات این کشنده است.

معایب فوتون 430

معایب فوتون ۴۳۰

ابعاد و وزن فوتون ۴۳۰

رقبای کشنده فوتون H4

از رقبای اصلی کشنده فوتون ۴۳۰، کشنده دایون از شرکت کرمان دیزل و امپاور از شرکت بهمن دیزل است.

مقایسه فوتون۴۳۰ با سایر رقبا

از معایب طراحی بیرونی فوتون آئومان H4یکی از نقاط ضعف طراحی این کشنده در نمای ظاهری، بخش بالای شیشه جلو است که بسیار ساده بوده و وجود سه چراغ با طرح قدیمی نارنجی رنگ نیز، بیشتر به این بخش رنگ کهنگی می‌دهد. البته که وجود نوار مشکی رنگ در دو طرف این بخش، کمی وضعیت را بهتر می کند.
همچنین فوتون آئومان H4 در پشت اتاق نیز به سبک کشنده‌های قدیمی، دارای یک شیشه است که امروزه به طور کلی این شیشه در حال حذف شدن از طراحی کشنده‌هاست.

و از نظر آپشن این کشنده در حد کامیون دافران هم ظاهر نمی‌شود فوتون H4 دارای ترمز اضطراری و رادار خط خوان نیست و نسبت به کامیون امپاور که تقریبا فول آپشن ترین چینی تولید در ایران قلمداد می‌شود، در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد زیرا که مانیتور و یک سری از آپشن‌های امپاور را در فوتون H4 نمی‌بینیم.

فضای داخلی فوتون 430

فضای داخلی فوتون ۴۳۰

قیمت کشنده فوتون ۴۳۰

انتظار می‌رود تا قیمت فوتون H4 در حدود چهار میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تعیین شود. اعلام این قیمت برای فوتون H5 موجب خواهد شد تا این کامیون به یکی از کشنده‌های گران‌قیمت چینی در بازار ایران تبدیل شود.(قیمت فوتون۴۳۰ در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۷)(مرجع استعلام قیمت نمایندگی ها و سایت دیوار)

سخن آخر

سخن آخر در مورد فوتون آئومان H4فوتون H4 در کشورمان به خاطر بهره‌گیری از ظاهری قابل قبول و متناسب، موتور نسبتا کم استهلاک و گیربکس دنده‌ای و از طرفی داشتن خدمات پس از فروش مناسب، توانست به سرعت به یکی از کشنده‌های پر فروش بازار تبدیل شود. البته در این میان مشکلات مونتاژی و داشتن یک سری ایرادات شایع نیز باعث ایجاد نارضایتی‌هایی شده است که برخی از آنها توسط شرکت عرضه کننده و بعضی نیز توسط خریداران رفع شده است. در پایان می‌توان گفت این کشنده هنوز هم به خاطر داشتن محاسنش، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های بازار است.

برای دریافت مشاوره در زمینه خرید و فروش انواع خودروهای سنگین صفر (خشک) یا کارکرده با کارشناسان تهران خودرو تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : ثبت در خواست خرید خودرو 

جدول مشخصات فنی فوتون H4 430

 

 

موتور کامنز ISGe4-430
حجم موتور  ۱۱.۸۰۰ سی سی
حداکثر قدرت  ۴۳۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۲۲۷۷ نیوتن متر
گیربکس دستی ZF
ظرفیت مخزن سوخت  ۸۰۰ لیتر
سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی
استاندارد آلایندگی یورو ۴
تعداد دنده ها  ۱۶+ ۲
GVW ۱۳ تن
GCW ۴۲ تن
سیستم های ایمنی  ABS-ASR

 

سایر امکانات: حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر برساعت با کلاچ تک صفحه‌ای خشک و پیشرانه ی ۶ سیلندر خطی با توربوشارژر و اینترکولر

 

فروش اقساطی ماشین های سنگین ، کشنده ، کامیون و کامیونت در تهران خودرو 

بررسی مزایا و معایب فوتون ۴۶۰     مشخصات فنی فوتون ۴۶۰     مشخصات فنی فوتون ۴۶۰     ابعاد کشنده فوتون ۴۶۰     آپشن ‌های کشنده فوتون ۴۶۰     امکانات فوتون ۴۶۰     طراحی ظاهری فوتون H5                 طراحی داخلیفوتون ۴۶۰           تفاوت انواع فوتون ۴۶۰               موتور کشنده فوتون ۴۶۰     قیمت فوتون ۴۶۰

4.8/5 - (10 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
واعظی
6 ماه قبل

درود بر شما
آقای مهندس آقایی عزیز
بنده واعظی هستم از مسجدسلیمان که پارسال از شما کشنده فوتون ۴۶۰ اقساطی گرفتیم . خدا خیرتون بده خیلی راضی بودیم از شرایط و نحوه تحویل و اقساطش . الان برادرم یکی میخواد بگین که شرایط امسال چطوریه که با مدارک بیایم خدمتت . با تشکر

علیرضا
6 ماه قبل

سلام ممنون میشم پاسخ بدین
ما دو برادریم از بندرعباس میخوایم کشنده فوتون ۴۳۰ اقساطی برداریم از نمایندگی شما .
مدارک لازمه بگین ؟؟ضامن چی میخواد ؟؟؟؟ تحویل کی هست ؟؟؟

فهیمی
6 ماه قبل

سلام
فهیمی هستم از کرمانشاه
معاوضه خودرو چقدر پول میخواد من بنز ۱۹۲۱ دارم بفروشم بعد میخوام کشنده فوتون ۴۳۰ بردارم

ایران نژاد - کرمان
6 ماه قبل

شما طرح معاوضه ماشین سنگین هم دارید ؟ میخوام کشنده فوتون ۴۳۰ صفر بردارم . راهنمایی کنید لطفا

حسین
6 ماه قبل

درود بر شما
شرایط فروش اقساطی کشنده فوتون ۴۳۰ چگونه س ؟ چند درصده ؟ مدارک چی میخواد

سامانی
6 ماه قبل

سلام بر کارشناسان محترم تهران خودرو
لطف میکنید شرایط تحویل فوری اقساطی کشنده فوتون ۴۳۰ رو بفرمایید .شرایط هر وقت بیایم هست ؟ تا یک ماه دیگه

هاشم زاده
6 ماه قبل

سلام جناب
بنده ۱/۵۰۰ میلیارد دارم میخواستم بدونم از طریق شرایط شرکت شما میتونم کشنده فوتون ۴۳۰ قسطی بگیرم یا نه ؟