مهم ترین دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان کامیون

مهم ترین دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان کامیون

مهم ترین دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان کامیون

 

مهم ترین دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان کامیون

کارت هوشمند رانندگان به عنوان یکی از ملزومات رانندگی با ماشین‌های سنگین تجاری و مسافربری محسوب می‌شود. اهمیت بسیار زیاد مشاغل مختلف مربوط به حمل کالا و مسافر در طول چند سال گذشته باعث شد تا سازمان راهداری و دولت تدابیری را برای نظارت بر رانندگان بیندیشند. نتیجه این کار در سال ۱۳۸۹ به ثمر نشست که کارت هوشمند رانندگی معرفی گردید. کارتی که باعث می‌شود تا صدور بارنامه و صورت وضعیت حمل و نقل کالا تنها با داشتن آن میسر باشد. در طول حدود ۱۳ سالی که از راه‌اندازی این طرح می‌گذرد، تخلفات مختلفی نیز گزارش شده‌اند که منجر به باطل شدن کارت هوشمند می‌شوند.

<<برای مشاوره وخرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

مهم ترین دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان کامیون

مهم ترین دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان کامیون

روش های پیگیری کارت سوخت هوشمند خودرو

کارت هوشمند رانندگان چیست؟

کارت هوشمند رانندگان نوعی کارت هوشمند الکترونیکی است که اطلاعات مربوط به راننده ماشین سنگین در آن ذخیره می‌شود. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این کارت را برای رانندگان فعال در زمینه حمل‌ونقل بار و مسافر صادر می‌کند. این کارت از سال ۸۹ جایگزین دفترچه کار رانندگان شده است و بدون آن امکان صدور بارنامه برای رانندگان وجود ندارد.

مزایای استفاده از کارت هوشمند رانندگان:

کارت هوشمند رانندگان از مزایا و قابلیت‌های مختلفی برخوردار است که در اینجا به برخی از آن ها اشاره میکنیم:

  • شناسایی دقیق رانندگان و تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال: کارت هوشمند رانندگان با استفاده از تکنولوژی RFID (شناسایی فرکانس رادیویی) امکان شناسایی هویت راننده را فراهم می‌کند. این کارت همچنین اطلاعات مربوط به فعالیت راننده را در طول زمان ثبت و نگهداری می‌کند.

مهم ترین دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان کامیون

  • جلوگیری از صدور کارت‌های تقلبی و تکراری: کارت هوشمند رانندگان با استفاده از رمزنگاری و امنیت بالا از انتقال اطلاعات به‌صورت غیرمجاز جلوگیری می‌کند. همچنین این کارت با داشتن شماره سریال یکتا و قابلیت ارتباط با سامانه مرکزی، از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی که ممکن است برای اهداف خلاف استفاده شوند، جلوگیری می‌کند.

نحوه ی پیگیری کارت خودرو

  • ایجاد گردش کار آنلاین: کارت هوشمند رانندگان با اتصال به سامانه مرکزی، امکان ارسال و دریافت اطلاعات مربوط به راننده، وسیله نقلیه، بارنامه، تخلفات، بیمه و غیره را به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم می‌کند.

 

  • سهولت در صدور بارنامه: کارت هوشمند رانندگان با ارائه اطلاعات دقیق و به‌روز راننده و وسیله نقلیه، امکان صدور بارنامه را برای رانندگان به‌صورت سریع و آسان می‌دهد.

مهم ترین دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان کامیون

  • ثبت تخلفات راننده: کارت هوشمند رانندگان با ثبت اطلاعات مربوط به تخلفات راننده در طول زمان، امکان پایش و کنترل رفتار راننده را برای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فراهم می‌کند.

برای دریافت کارت هوشمند رانندگان باید مدارک لازم را تهیه کرده و ثبت‌نام و آزمون را گذرانده و پس از قبولی کارت خود را دریافت کنید.

<<برای مشاوره وخرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

مهم ترین دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان کامیون

بعد از تصادف باید چه ‌کار کنیم نکات مهم بعد از تصادف ماشین

رایج ترین دلایل باطل شدن کارت هوشمند:

انقضای مدت اعتبار کارت: انقضای مدت اعتبار کارت هوشمند رانندگان یکی از دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان خواهد بود. کارت هوشمند دارای مدت اعتبار مشخصی است که بسته به نوع کارت و پایه رانندگی متفاوت خواهد بود. در صورت به پایان رسیدن مدت اعتبار، باطل شده و راننده باید برای تبدیل کارت اقدام نماید.

منقضی شدن گواهینامه رانندگی: یکی دیگر از دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان را باید منقضی شدن گواهینامه رانندگی دانست. فعال‌بودن کارت هوشمند رانندگی به اعتبار گواهینامه رانندگی نیز بستگی دارد. اگر این گواهینامه منقضی شود یا از طرف برخی مراجع قضایی یا انتظامی مصادره شود، کارت هوشمند نیز باطل خواهد شد.

منقضی شدن بیمه وسیله نقلیه: از دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان را باید انقضای مهلت اعتبار بیمه دانست. اگر بیمه ماشین سنگین شما منقضی شده باشد، کارت هوشمند شما نیز غیرفعال خواهد شد. در چنین شرایطی در ابتدا باید شما نسبت به تمدید بیمه ماشین سنگین اقدام کنید تا کارت هوشمند شما نیز مجدداً فعال شود.

منقضی شدن کارت سلامت رانندگان: اتمام مهلت انقضای کارت سلامت رانندگان می‌تواند به‌عنوان یکی دیگر از دلایل باطل شدن کارت هوشمند به شمار برود. رانندگان ماشین سنگین نیاز دارند تا برای دریافت و تمدید اعتبار کارت سلامت نیز اقدام نمایند. کارت سلامت برای رانندگان با سن کمتر از ۴۰ سال دارای دو سال اعتبار بوده و برای رانندگان بالای ۴۰ سال نیز دارای یک سال اعتبار خواهد بود.

مهم ترین اطلاعات عمومی خودرو که هر راننده باید بداند

منقضی شدن رسید آزمایش عدم اعتیاد: رانندگان ماشین سنگین تجاری و مسافربری که کارت هوشمند دارند، باید به‌صورت دوره‌ای آزمایش عدم اعتیاد داشته باشد. نداشتن رسید این آزمایش باعث باطل شدن کارت هوشمند رانندگان خواهد شد.

استفاده از کارت هوشمند توسط شخص غیرمجاز: یکی دیگر از دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان را باید واگذاری کارت هوشمند به افراد غیرمجاز دانست. کارت هوشمند یک کارت شخصی است و نباید توسط رانندگان دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

عدم رعایت مقررات عبور از آزادراه‌ها: عدم رعایت قوانین تردد در آزادراه‌ها یکی دیگر از دلایل باطل شدن کارت هوشمند خواهد بود. از راننده‌ای که کارت هوشمند دارد، انتظار می‌رود مقررات عبور از آزادراه‌ها را رعایت کند و پرداخت عوارض آزادراهی نیز تأخیر نداشته باشد.

حمل مواد مخدر یا کالاهای قاچاق: یکی دیگر از دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان را باید حمل مواد مخدر یا کالاهای قاچاق توسط رانندگان دانست. رانندگان نباید مواد مخدر یا کالاهای قاچاق را حمل کنند. اگر این موضوع از طرف مراجع قضایی یا اداری معتبر ثابت شود و راننده محکوم شود، کارت هوشمند رانندگان باطل می‌شود و راننده متخلف مشمول جرایم قانونی می‌شود.

عدم رعایت شئونات اخلاقی و شرعی در حین سفر: یکی دیگر از دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان عدم رعایت شئونات اخلاقی و شرعی در حین سفر خواهد بود. رانندگان باید شئونات اخلاقی و شرعی را در حین سفر رعایت کنند. اگر این موضوع از طرف مراجع قضایی یا انتظامی معتبر ثابت شود و راننده محکوم شود، کارت هوشمند رانندگان باطل می‌شود.

عدم رعایت حدنصاب کارکرد: عدم رعایت حدنصاب کارکرد می‌تواند از جمله دلایل باطل شدن کارت هوشمند باشد. رانندگان باید حدنصاب کارکرد را رعایت کنند و از انجام کار بیش از حد مجاز خودداری کنند. اگر راننده کارکرد کمتر از حدنصاب داشته باشد، کارت هوشمند رانندگان باطل می‌شود و راننده باید جهت فعال‌سازی مجدد کارت هوشمند اقدام کند.

<<برای مشاوره وخرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

واگذاری کارت هوشمند به غیر یا دخل و تصرف در مندرجات آن

جابجائی بار بدون بارنامه و با استفاده مکرر از یک بارنامه صادر شده توسط مشمولین ماده ۶ قانون اصلاح بار، از مواد قانون الزام مصوب ۱۳۶۸

حمل بار ترافیکی بدون پروانه تردد یا عدم ثبت ساعت یا حرکت در ساعت یا حرکت در ساعات غیر مجاز با نداتشن اسکورات تعیین شده

حمل بار با اضافه تناژ               نوع بار:……………..  میزان اضافه بار …………………….. تن

مسافت طی شده با بار اضافه ……………. کیلومتر               حد مجاز بار وسیله نقلیه ……………………… تن

رعایت قوانین و مقررات حمل و نقل باعث می‌شود تا ایمنی و سلامت رانندگان و سایر افراد در طول رانندگی‌های جاده‌ای حفظ شود. 

مهم ترین دلایل باطل شدن کارت هوشمند رانندگان کامیون

شرایط گرفتن کارت هوشمند رانندگی

برای گرفتن کارت هوشمند علاوه بر داشتن مدارک تحصیلی که در بالا بدان اشاره شده شرایط سنی نیز مد نظر می باشد. شرایط سنی برای دسته اول رانندگان عمومی بین شهری و رانندگان سواری و مینی بوس حداقل ۲۳ سال قید شده و برای رانندگان اتوبوس حداقل ۲۵ سال اما دقت داشته باشید این دسته رانندگان در سال اول صرفا به عنوان راننده دوم در بخش حمل و نقل برون شهری مسافر فعالیت می کنند و در مسیرهایی که نیاز به یک راننده دارد فعالیت ندارند.

رانندگان پایه دوم صرفا برای فعالیت با کامیون با حداکثر مجموع وزن و ظرفیت بار ۶ تن حداقل ۲۳ سال و رانندگان گواهینامه پایه یک حداقل ۲۵ سال می باشد.

شایان ذکر حداکثر سن برای کلیه رانندگان به استثنای رانندگان بخش حمل و نقل روستایی ۵۵ سال ذکر شده است.

در مورد رانندگانی که سابقه پرداخت حق بیمه رانندگی یا مدارک و مستندات قانونی مبنی بر سابقه رانندگی بر روی وسایل نقلیه مربوطه را دارند با احراز موضوع توسط اداره کل استان تا سقف حداکثر ۱۰ سال سنوات آن ها به حداکثر سن مذکور اضافه خواهد شد.

 

<<برای مشاوره وخرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

 فروش اقساطی ایران خودرو

فروش اقساطی سایپا

فروش اقساطی مدیران خودرو

فروش اقساطی کرمان موتور

فروش اقساطی بهمن موتور

خرید اقساطی تارا 

 خرید اقساطی دنا پلاس

 خرید اقساطی آریزو ۶

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

تهران خودرو در آپارات

گروه تلگرامی تهران خودرو

خرید خودرو های اقساطی از تهران خودرو

فروش اقساطی سایپا

فروش اقساطی ایران خودرو

فروش اقساطی پارس خودرو

فروش اقساطی بهمن موتور

فروش اقساطی امپاور

Rate this post