بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان دماغدار + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان دماغدار + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان دماغدار + خرید اقساطی + جدول مشخصات

تاریخچه شرکت ویرا دیزل

شرکت ویرا دیزل به‌عنوان یک شرکت تازه‌ تأسیس در حوزه ماشین‌های سنگین تجاری شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۱۴۰۱ به‌عنوان زیر مجموعه ای از شرکت ماموت دیزل آغاز به کارکرده است. شرکت ویرا دیزل از همان سال اول شروع فعالیت خود به‌عنوان نماینده رسمی شرکت چینی شاکمان در کشورمان شناخته می‌شود. با توجه ‌به قراردادهای انعقاد شده، این شرکت تصمیم گرفته است تا محصولات این برند را در داخل کشور تولید کند. البته تولیدات به سه محصول اصلی برند شاکمان خلاصه می‌شود و در آینده ممکن است که محصولات دیگری نیز به سبد محصولات تولیدی این شرکت در ایران اضافه شوند.
شرکت ویرا دیزل مأموریت خود را کمک به نوسازی ناوگان باری کشور عنوان کرده است. ازاین‌رو تلاش می‌کند تا با رشد سهم محصولات این شرکت در بازار، محصولاتی قابل‌اطمینان و همگام با تکنولوژی روز به مشتریان ایرانی تحویل داده شود.

امکانات کشنده شاکمان دماغدار

امکانات کشنده شاکمان دماغدار

آیا شرکت آرین دیزل که تولید کننده کشنده شاکمان است، با ویرا دیزل ارتباطی دارد؟
خیر. آرین دیزل نیز یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده انواع ماشین‌های سنگین در کشور است.
محصول تولیدی شرکت آرین دیزل با محصولات ویرا دیزل متفاوت هستند. البته ممکن است که در برخی از ویژگی‌های فنی بین محصولات این دو شرکت شباهت‌هایی نیز وجود داشته باشد.

کشنده شاکمان دماغ‌دار و بازار ایران

اولین خودروهای تجاری از نوع دماغ‌دار بودند و با اصطلاح conventional که به معنی مطابق با سنت و اصول رایج و مرسوم است، شناخته شدند. این در حالی است که خودروهای بی‌دماغ با عنوان COE که به معنی خودرویی است که کابین روی موتور قرار دارد، معروف می‌باشند. مدل‌های دماغ‌دار به چند نمونه خاص محدود هستند و کامیون کشنده شاکمن دماغ‌دار که با نام کانونشنال نامگذاری شده اند یکی از انواع مدل‌های دماغ‌دار هستند.

مشخصات موتور کامیون کشنده شاکمان دماغ‌ دار – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان دماغدار + خرید اقساطی + جدول مشخصات

کامیون کشنده شاکمن دماغ‌دار از لحاظ مشخصات فنی شباهت بسیاری زیادی به خودروهای امریکایی دارد .
کشنده شاکمن دماغدار با موتور ۶ سیلندر خطی توربو دیزل دارای حجم ۱۱.۸ لیتر است و قدرتی برابر با ۴۹۰ اسب بخار و گشتاوری ۲۳۰۰ نیوتن متر دارد و با چنین قدرتی یکی از پرقدرت‌ترین کشنده های موجود در بازار محسوب می‌شود.

طراحی بدنه و نمای ظاهری کشنده شاکمان Z3

کشنده شاکمان Z3 یا کانونشنال (Conventional) به لحاظ داشتن شکل ظاهری خاص همواره مورد توجه هستند. در قاره‌ی آمریکا انواع ماک، پیتربیلت، فرایت لاینر، ولوو VNL از بازار فروش بسیار مناسبی بهره‌مند هستند و انتخاب اول راننده‌ها هستند به لحاظ اتاق جادار و راحت‌تر نسبت به کشنده‌های مرسوم به بی‌دماغ COE (مخفف Cab Over Engine) می‌باشند.
همچنین به لحاظ طراحی کشیده دارای ضریب درگ مناسبی هستند (به زبان ساده ضریب درگ عبارت است از مقدار مقاومت آیرودینامیکی خودرو) که منجر به کاهش صدا در سرعت و کاهش مصرف سوخت می‌گردد. همچنین ایمنی راننده و سرنشین هنگام برخورد از جلو، در این نوع خودروهای سنگین بیشتر از انواع دیگر حفظ می‌گردد.
شاکمان دماغدار هم به لحاظ طراحی شبیه ولوو VNL و تا اندازه‌ای هم پیتربیلت آمریکایی هست.  مواردی از جمله دماغه‌ی کشیده، سقف کابین، فلاپ اطراف بدنه، جلوپنجره و رینگ‌های کرومی و… از جمله‌ی آن‌ها هستند. چراغ‌های اصلی جلو دارای طراحی یک پارچه هستند و خط دی‌لایت در بالای آن و لنز (عدسی) در میانه‌ی آن قرار گرفته است. ادامه‌ی دی‌لایت این خودرو در چراغ مه‌شکن پایین چراغ اصلی امتداد یافته است.
طراحی جلوپنجره شاکمان کانونشنال نیز با ریموت این خودرو هماهنگی جذابی دارد که در تصویر زیر مشخص هست. دور تا دور این خودرو مجهز به سنسورهای مجاورت هستند که راننده را از طریق نمایش‌گر میانه‌ی صفحه دیجیتالی آمپرها، در رانندگی در فضاهای کوچک یاری می‌رساند.

تمامی قسمت‌های پایین بدنه به‌علاوه قسمت دماغه یا همان درب موتور این کشنده برای کاهش وزن و به تبع آن کاهش مصرف سوخت از جنس فایبرگلاس کار شده است. به لحاظ طول بیشتر شاسی، جاگذاری باتری‌ها نیز در مکان مناسبی در زیر اتاق و به دور از منبع اگزوز یا مخازن سوخت قرار گرفته است.
نکته‌ی قابل ذکر دیگر وجود داشتن پنجره بر روی دیواره‌ی عقب کابین هست که طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد. هرچند از منظر ایمنی وجودِ قسمت شیشه‌ای در قسمت پشت کابین کشنده‌های روز دنیا امری منسوخ است – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان دماغدار + خرید اقساطی + جدول مشخصات

طراحی داخل کابین و نمای داخلی کشنده شاکمان دماغدار – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان دماغدار + خرید اقساطی + جدول مشخصات

طراحی داخلی (Interior Design) محصولات شاکمان برگ برنده‌ی آنهاست. استفاده از طراحی نوین و شبیه به خودروهای سواری، استفاده از صفحه نمایش بسیار بزرگ و استفاده از متریال خوب در ساخت داشبرد و اکثر نقاط کابین ملموس‌ترین نکاتی‌ است که در بدو ورود توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
کشنده شاکمان Z3 از معدود کشنده‌های‌ است که به صورت کیلس استارت می‌باشد و فقط کافیست ریموت داخل کابین باشد تا خودرو توسط دکمه‌ای در پنل میانی، استارت بخورد.
به لحاظ اینکه موتور این خودروهای سنگین در جلوی کابین قرار دارد، شاهد برآمدگی در کف اتاق نیستیم. تردد در اتاق برای راننده و سرنشین به راحتی صورت می‌گیرد.
فرمان هیدرولیک، کروز کنترل، نمایشگر ۱۰ اینچ به همراه دکمه‌های کنترلی روی فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه به همراه سیستم مدیریت نقاط کور اطراف، سیستم نشان‌گر باد چرخ‌ها (TPMS)، صندلی راننده پنوماتیک همراه با گرمکن سردکن و ماساژور، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های برقی و گرمکن دار، شیشه بالابربرقی مجهز به پاور ویندوز، سنسور باران، یخچال با گنجایش بالا، آبسردکن و آبگرمکن، کولر درجا، بخاری در جا، تنظیم ارتفاع کشنده با ریموت (ECAS)، دو تخت خواب با عرض بسیار مناسب و… از تجهیزات استاندارد داخلی این کشنده محسوب می‌شوند.

پیشرانه  کشنده شاکمان کانونشنال ویرا دیزل – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان دماغدار + خرید اقساطی + جدول مشخصات

  1. موتور کشنده شاکمان Z3 ساخت کامینز (۴۹۰-CUMMINS ISGe5) 6 سیلندر و حدود ۱۲ لیتری می‌باشد. همان‌طور که از کد پیشرانه هم مشخص هست، قادر به تولید ۴۹۰ اسب بخار در ۱۹۰۰ دور بر دقیقه می‌باشد. گشتاور تولیدی آن نیز ۲۳۰۰ نیوتن متر می‌باشد که در محدوده‌ی دور موتور ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ دور بر دقیقه به دست می‌آید.
  2. موتور این خودروهای سنگین همچنین دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ (EURO V + EEV) می‌باشد. هر چند بعید به نظر می‌رسد با توجه به محدودیت‌های کشورهای اطراف امکان تردد گسترده‌ی بین‌المللی برای آن فراهم باشد.
  3. این موتور در حال حاضر بروی محصولاتی همچون کشنده‌ی دیما HT490، فوتون آئومان H5، امپارو BD500 نیز قرار دارد.

گیربکس و تجهیزات فنی کشنده شاکمان دماغدار Z3

  • جعبه دنده دقیقا فصل تفاوت بین کشنده شاکمان Z3 و تقریبا همه‌ی کشنده‌های دیگر تولید داخل می‌باشد. آنجایی که دیگر خبری از ZF Traxon نیست. شرکت ویرا دیزل این کشنده را با گیربکس ایتون EATON ارائه می‌کند. این گیربکس با کد EHDM-26N112C-R به بازار عرضه خواهد کرد.
  • جعبه دنده‌های ایتون دارای مشخصات و کیفیت ساخت ممتازی هستند. این گیربکس دارای ۲+۱۲ دنده می‌باشد که قابلیت تعویض اتوماتیک و دستی را به راننده می‌دهد. این جعبه دنده دارای ریتاردر قدرتمند ۵ مرحله‌ای فویت آلمان (VOITH) می‌باشد.
  • این گیربکس به مدت ۴ سال و فارغ از عدد کیلومتر، دارای گارانتی ویرا دیزل می‌باشد و نشان از کیفیت و اطمینان ویرا به محصول مورد انتخاب و تولیدی خود دارد.

جدول مشخصات کشنده شاکمان دماغدار

  • مخزن سوخت کشنده شاکمان Z3 دارای دو باک ۳۰۰ لیتری و ۷۰۰ لیتری می‌باشد که مجموع ۱۰۰۰ لیتر گازوئیل را در خود جای خواهد داد. ظرفیت مخزن ادبلو (AdBlue) این کشنده نیز ۶۰ لیتر می‌باشد.

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی کشنده شاکمان Z3

از تجهیزات ایمنی کشنده شاکمان Z3 می‌توان به مواردی همچون ترمز پنوماتیک ۴ چرخ دیسکی، ترمز ABS ضد قفل، سیستم ترمز الکترونیکی EBS، کنترل پایداری الکترونیکی ESC، کنترل لغزش خودرو ASR، ترمز اظطراری هوشمند AEBS، سیستم هشدار حرکت بین خطوط LDWS، سیستم هشدار برخورد از جلو FCW و… اشاره کرد – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان دماغدار + خرید اقساطی + جدول مشخصات
تعلیق کشنده‌ی شاکمان دماغ‌دار در محور جلو مبتنی بر فنر تخت پارابولیک و در محور عقب مبتنی بر ۴ بالن می‌باشد. تعلیق اتاق این کشنده هم مثل اکثر تولیدات ساخت داخل، مبتنی بر ۴ بالن می‌باشد.
ضمن اینکه کشنده شاکمان Z3 دارای استاندارد حمل کالاهای خطرناک (ADR) نیز می‌باشد که می‌تواند آن‌ را مورد توجه برخی شرکت‌های حمل کالای سوختی و خطرناک قرار دهد.

سخن آخر

کشنده شاکمان از نظر فنی مانند نمونه خودروهای آمریکایی است،طول و عرض و ارتفاع کشنده شاکمان دماغ دار به ترتیب ۷۵۲۵ ۲۵۵۰ و ۳۹۱۲ میلیمتر، وزن ناخالص ۱۸۰۰۰،  وزن خالص ۸۸۰۰ کیلوگرم، موتور این کشنده کامینز با قدرت ۴۹۰ اسب بخار ۱۹۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر در ۱۱۰۰-۱۳۰۰ دور دقیقه، حد مجاز آلایندگی موتور کشنده شاکمان ۵ اروپاست، شاید فکر کنید که گیربکس این محصول مانند دیگر محصولات چینی بازار ایران از شرکت آلمانی ZF است در صورتی که این فکر اشتباه است چون گیربکس شاکمن دماغ دار با تکنولوژی تعداد ۲+۱۲ دندهAMT ساخت کشور ایتون آمریکا، ترمز این کشنده نیز محصول شرکت جاکوب آمریکا می‌باشد – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان دماغدار + خرید اقساطی + جدول مشخصات
باطری کار شده در این کشنده ۲ عدد با ظرفیت ۱۲ ولت و ۱۸۰ آمپر در ساعت و همچنین ظرفیت دینام آن ۱۰۰ آمپر، سیستم تعلیق این کشنده که یکی از نقطه های عطفش به حساب می آید در جلو تخت پارابولیک به همراه کمک فنر و در عقب ۴ بالن بادی، سیستم ترمز در ماشین های دیزلی مخصوصا کشنده های غول پیکر مانند شاکمان دماغ دار از اهمیت بالایی برخودار میباشد برای همین سیستم ترمزی که در این کشنده بکار رفته از نوع پیشرفته است (ترمزهای جلو و عقب ۲ مدار پنوماتیکی دیسکی مجهز به ABS +EBS +ESC+ASR+AEBS) ، ریتادر VOITH ساخت کشور آلمان، مخزن سوخت کشنده شاکمان دارای ظرفیت ۷۰۰+۳۰۰ لیتر به همراه مخزن ادبلو با ظرفیت ۶۰ لیتر، رینگ های کشنده دماغ دار از نوع یک تکه فولادی با لاستیک های رادیال بدون تیوپ است.
در ادامه میخواهم از دیگر تجهیزات و امکانات این کشنده نام ببرم
کروز کنترل ، سیستم چند رسانه به همرا مانیتور لمسی ۱۰ اینچی ، نشانگر باد تایرها، چراغ مه شکن، هشدار ضد سرقت مخزن سوخت، سنسور باران، آبسرد کن فیلتردار، یخچال ، بخاری درجا و….

خرید اقساطی از تهران خودرو

شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط خرید اقساطی کشنده شاکمن دماغدار Z3 را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی کشنده شاکمن Z3 را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی کشنده شاکمن دماغدار مطلع شوید.

 

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

گروه تلگرامی تهران خودرو

خرید اقساطی خودرو های سواری

خرید اقساطی خودرو های سنگین

معاوضه خودرو

Rate this page
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها