آشنایی با تمام آپشنهای خودرو در ایران

آشنایی با تمام آپشنهای خودرو در ایران

آشنایی با تمام آپشنهای خودرو در ایران

آشنایی با تمام آپشنهای خودرو در ایران

خودرو گرچه یک وسیله نقلیه به شمار می‌رود اما تنها در چند چرخ، یک موتور و یک کابین خلاصه نمی‌شود. خودروسازان در سال‌های اخیر تلاش کرده‌‌اند با فراهم کردن امکانات رفاهی و بالا بردن شرایط ایمنی خودرو، آسایش بیشتری را برای سرنشینان خودرو فراهم کنند.

تجهیزات و امکانات خودروها یا همان آپشن‌های خودرو با توجه به کلاس خودروها تغییر می‌کنند و هرچه خودروها لوکس‌تر باشند، به آپشن‌های رفاهی بیشتری مجهز می‌شوند. گرچه در سال‌های اخیر به دلیل ممنوعیت واردات خودرو، کمتر شاهد حضور خودروهای لوکس خارجی با امکانات رفاهی فراوان در ایران هستیم اما در میان خودروهای داخلی نیز آپشن‌هایی دارند که طرفداران خودشان را دارند.

<<برای مشاوره وخرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

آشنایی با تمام آپشنهای خودرو در ایران

رونمایی گران‌ترین نسخه‌ی پورشه تایکان ۴S

آپشن خودرو چیست؟

آپشن‌های خودرو امکانات و دستگاه‌هایی هستند که می‌توانید پیش از خرید خودرو آنها را انتخاب کنید. هنگام خرید خودرو ممکن است که گزینه‌های زیادی به خریدار پیشنهاد شود که هرکدام قیمت خودرو را افزایش می‌دهد. بعضی از آپشن‌ها را نیز می‌توان پس از خرید خودرو به‌صورت جداگانه خریداری و نصب کرد. این آپشن‌ها قابلیت‌ها و امکانات خودرو را افزایش می‌دهند و ایمنی و راحتی سرنشینان را بالا می‌برند. بعضی از آپشن‌ها مختص خودروهای لوکس و گران‌قیمت‌اند، ولی بعضی را می‌توان در خودروهای معمولی نیز نصب کرد.

انواع آپشن‌های خودرو

آپشن‌های خودرو به چند دسته تقسیم می‌شوند. بعضی از آپشن‌ها کارایی خودرو را بالا می‌برند، بعضی برای افزایش ایمنی و کاهش خطر تصادفات مفیدند و بعضی نیز صرفا جنبه زیبایی و تزئینی دارند.

سیستم کروز کنترل تطبیقی

ACC ، یکی از آپشن‌های بسیار پیشرفته در خودرو‌های امروزی و نسل جدیدی از سیستم کروز کنترل‎ سرعتی است. در نسل قدیم، یعنی سیستم کروز کنترل سرعتی، این امکان برای راننده فراهم می‌شد که با تثبیت ‌کردن سرعت اتومبیل به خود استراحت دهد و در حالی که ماشین با سرعت مشخص‌شده در حال حرکت است، برای مدتی پای خود را از روی پدال گاز بردارد.

سیستم کروز کنترل تطبیقی نسبت به نوع سرعتی، بسیار مجهزتر و کارآمدتر است. در تکنولوژی ACC، ماشین مجهز به سنسورهای حرکتی و رادارهای اسکن جاده‌ای است که با کمک آن‌ها، وضعیت اتومبیل را نسبت به جاده و خودروهای اطراف نیز تحت کنترل قرار می‌دهد، سرعت را متناسب با شرایط جاده تغییر می‌دهد و هنگام نیاز به صورت اتوماتیک ترمز می‌کند. اما سیستم کروز کنترل سرعتی، روی یک سرعت مشخص حرکت می‌کند و راننده برای ترمز کردن، باید پای خود را روی پدال ترمز قرار بدهد تا سیستم خاموش شود و کنترل ماشین دوباره به دست راننده بیافتد.

عوارض شستشوی موتور خودرو

سیستم استارت بدون کلید

آپشن KS، این امکان را به راننده می‌دهد که بدون نیاز به استفاده از کلید بتواند درهای خودرو را باز و قفل کند و موتور را استارت بزند. راننده با استفاده از کارت یا سوئیچ هوشمند در فاصله یک متری، قفل درها را به صورت اتوماتیک باز می‌کند و زمانی که پشت فرمان خودرو قرار می‌گیرد؛ بدون نیاز به فشار دکمه استارت خودرو، پدال ترمز را نگه داشته و در نهایت خودرو روشن می‌شود.

در بعضی از خودروهای جدید، جهت رفع مشکل هک ‌شدن کد سوئیچ هوشمند از چندین کد استفاده می‌شود و در هر بار استفاده، به صورت تصادفی بین سه تا هشت کد برای سنسور خودرو ارسال می‌شود تا ایمنی آن افزایش یابد.

<<برای مشاوره وخرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

آشنایی با تمام آپشنهای خودرو در ایران

پارک اتوماتیک و دوربین دید جانبی و عقب

سیستم Auto Park با کمک سنسورهای تعبیه‌‌ شده در سپرهای (جلو و عقب) ماشین و همچنین یک کامپیوتر پردازش‌گر مخصوص، مواردی همچون طول و عرض جای پارک، فضای موجود برای مانور اتومبیل و نحوه قرار‌گیری آن در محل پارک را محاسبه می‌کند.

آپشن اتوپارک در دو نوع دستیار پارک اتوماتیک و پارک اتوماتیک فول ارائه می‌شود. در نوع دستیار پارک، کنترل دنده و ترمز به عهده راننده است؛ اما در نوع پارک اتوماتیک فول، تمامی عملیات پارک توسط خود سیستم انجام می‌شود که مختص خودروهای بسیار لوکس است.

همانند سیستم صوتی و دزدگیر، سنسورهای فراصوت هشدار دهنده سیستم کمک پارک و دوربین دید عقب ازجمله آپشن‌های افترمارکت به شمار می‌آیند که در گذشته تنها به اختیار مالک و صرف هزینه اضافه بر خودرو مورد نظر نصب می‌شد.

امروزه با افزایش پیچیدگی تکنیک‌های رانندگی و عبور از دوران کلاسیک، سیستم‌های هشدار دهنده و ایمنی از هر آپشن دیگری بیشتر مورد توجه خودروسازان قرار می‌گیرند. در نتیجه چند سال پیش استفاده از سنسورهای پارک و دوربین دید عقب در خودروهای عرضه شده در بازار آمریکای شمالی به یک آپشن استاندارد و کاملا اجباری تبدیل شد و به همین دلیل تقریبا همه خودروهای عرضه شده در بازار بزرگ ایالات متحده بدون تردید به سنسورهای کمک پارک و دوربین دید عقب مجهز هستند.

<<برای مشاوره وخرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

آشنایی با تمام آپشنهای خودرو در ایران

با مشاهده تاثیر شگرف این آپشن‌ها بر افزایش ایمنی و سلامت راننده و عابران پیاده، برخی خودروسازان پا فراتر گذاشته و سیستم‌های پوشش ۳۶۰ درجه تصویری و فراصوتی را بر محصولات خود به کار گرفتند تا راننده در هر لحظه از وضعیت خودرو خود و افراد احتمالی دور و بر آن آگاه باشد.

این سیستم نسبتا نوین که به چشم عقاب (Eagle Eye) شهرت دارد، دربرخی از خودروهای جدید امروزی پا از مرز تخیل فراتر گذاشته و به جای استفاده از چهار دوربین مجزا، گاها از ده‌ها دوربین بهره می‌گیرند که به نظر اغراق آمیز و بیهوده به نظر می‌رسد اما با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی‌های صنعت خودرو دور از انتظار نخواهد بود که در آینده نزدیک استفاده از چنین سیستم‌هایی در همه خودروهای تولیدی جهان اجباری شود.

<<برای مشاوره وخرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

سیستم دید در شب

رانندگان در مسیرهای کم ‌نور و حتی فاقد نور می‌توانند با استفاده از سیستم Night Vision بدون هیچ مشکلی رانندگی کنند. سیستم دید در شب، مجهز به یک دوربین و سیستم مادون قرمز است که مسیر رانندگی را از مادون قرمز دریافت و به صورت سیاه و سفید روی یک نمایشگر یا صفحه کیلومتر‌شمار نشان می‌دهد و در نتیجه راننده را از وضعیت جاده مطلع می‌کند. این امکان، یکی از آپشن‌های بسیار محبوب افرادی است که بیشتر در شب و جاده‌های کم نور رانندگی ‌می‌کنند.

رادار نقطه کور

منظور از نقطه کور خودرو، محدوده‌ای در قسمت عقب اتومبیل با ابعاد ۹.۵ در ۳ متر است که در زاویه مناسب دید راننده قرار ندارد؛ وظیفه رادار نقطه کور این است که ورود هر مانع یا خودرویی را در این محدوده به اطلاع راننده برساند.

آپشن نشانگر هشدار نقطه کور، چراغ زرد رنگی روی آینه‌های کناری خودرو است که با ورود هر مانعی در محدوده، به رنگ قرمز در‌می‌آید؛ همچنین در برخی از مدل‌های ماشین، این هشدار علاوه بر تغییر رنگ با سیستم ویبراتور صندلی خودرو یا بوق هشدار به اطلاع راننده می‌رسد.

فروش اقساطی سایپا

فروش اقساطی مدیران خودرو

فروش اقساطی کرمان موتور

فروش اقساطی بهمن موتور

خرید اقساطی تارا 

 خرید اقساطی دنا پلاس

 خرید اقساطی آریزو ۶

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

تهران خودرو در آپارات

گروه تلگرامی تهران خودرو

خرید خودرو های اقساطی از تهران خودرو

فروش اقساطی سایپا

فروش اقساطی ایران خودرو

فروش اقساطی پارس خودرو

فروش اقساطی بهمن موتور

فروش اقساطی امپاور

Rate this post