عادت های بد رانندگی که باید کنارگذاشته شوند

عادت های بد رانندگی که باید کنارگذاشته شوند

فهرست عناوین مقاله

عادت های بد رانندگی که باید کنارگذاشته شوند

نکاتی برای جلوگیری از تصادف در حین رانندگی

 

با چند مورد از عادتهای بد رانندگی آشنا شوید:

اگر تصور می‌کنید که عادت‌های بد رانندگی شما بی‌خطر بوده و آسیبی به دیگران نمی‌رساند سخت در اشتباه هستید. برخی از این رفتارهای نادرست حتی از جنبه قانونی نیز جرم محسوب می‌شوند. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین عادتهای بد رانندگی اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱- استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی

عادت های بد رانندگی که باید کنار گذاشته شوند

بعد از یک روز پرمشغله که فرصتی برای چک کردن پیام‌ها و ایمیل‌های خود نداشته‌اید؛ شاید تصور کنید حال که در حال بازگشت به منزل هستید حین رانندگی زمان مناسبی برای ارسال پیام‌های صوتی و بررسی ایمیل‌هایتان است. با وجود اینکه نادیده گرفتن هشدار چشمک زن پیام‌های گوشی همراه سخت است، با آن مقابله کنید و یکی از عادتهای بد رانندگی خود را همین امروز اصلاح کنید. شاید فردا خیلی دیر باشد.

 

نکات مهم خرید خودروی صفر

 

۲- عدم رعایت فاصله ایمن با خودروهای دیگر

با توجه به شرایط جوی، ترافیک موجود در مسیر (به دلیل شلوغی، طوفان و باران) ممکن است که رانندگان از رعایت فاصله ایمن با خودروی جلویی غافل شوند. سعی کنید به طور کلی در حین رانندگی فاصله منطقی و محتاطانه قانونی را رعایت نمایید. به این ترتیب احتمال وقوع حوادث دلخراش نیز به حداقل می‌رسد.

 

در همین مورد بخوانید: فروش اقساطی خودرو های داخلی

۳- تعویض لاین رانندگی بدون راهنما زدن

زمانی که ترافیک شدیدی در مسیر حاکم است، راهنما زدن برای تغییر خطوط ضروری است. زیرا دیگر رانندگان را از هدف شما آگاه می‌کند. شاید زمانی که مسیر خلوت است از راهنما زدن امتناع کنید، اما به خاطر داشته باشید استفاده از عادتهای خوب رانندگی در همه شرایط مفید و سودمند است و نشانه‌ای از همراهی شما با قوانین و پیروی از آن می‌باشد.

 

قولنامه آنلاین

۴- افزایش سرعت غیر مجاز یکی از عادتهای بد رانندگی

عادت های بد رانندگی که باید کنار گذاشته شوند

برای رسیدن به محل کار خود عجله دارید و خیابان خلوت است. پدال گاز را فشار می‌دهید تا چند دقیقه زودتر به مقصد برسید؟ یکی از مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای و شهری استفاده از سرعت بالا در حین رانندگی است که سبب عدم کنترل ماشین در شرایط حساس شده و واژگونی آن را در پی خواهد داشت. به طوری که آمار ۲۷ درصدی از کل تلفات رانندگی را به خود اختصاص می‌دهد.

 

۵- روشن نکردن چراغ‌های خودرو

عادت های بد رانندگی که باید کنار گذاشته شوند

بدیهی است که برای رانندگی در شب باید چراغ‌های جلو ماشین را روشن کنید. ولی با توجه به اوضاع جوی مثل بارانی بودن هوا یا لغزندگی جاده یا حوالی غروب نیز میتوانید با روشن کردن چراغ‌ها رانندگی بهتر و ایمن‌تری را تجربه کنید. ضمن اینکه به دید افقی شما کمک میکند، سایر خودرو ها را از حرکت شما آگاه می‌نماید.

 

چگونه آگهی خودم رو ویژه کنم و فروش سریعتری داشته باشم؟ …

۶- نبستن کمربند ایمنی

عادت های بد رانندگی که باید کنار گذاشته شوند

نبستن کمربند ایمنی یکی دیگر از عادتهای بد رانندگی است. هنوز هم رانندگانی وجود دارند که تنها در مسیرهایی که از وجود دوربین یا پلیس راه اطمینان دارند؛ اقدام به بستن کمربند ایمنی می‌کنند. در حالی که شرط اول برای استارت زدن و حرکت خودرو ابتدا بستن کمربند ایمنی و سپس چک کردن دید مناسب در آیینه‌ها است. فرقی نمی‌کند که در شهر رانندگی می‌کنید، ترافیک سبک است یا سرعت ایمن دارید؛ باید کمربند ایمنی را ببندید.

 

عادت های بد رانندگی که باید کنارگذاشته شوند

 

تست تصادف ب‌ام‌و سری ۱ و ۳، پژو ۲۰۸ و جیپ چروکی

۷- پارک کردن در مناطق غیرقانونی و ممنوعه

عادت های بد رانندگی که باید کنار گذاشته شوند

جدای از اینکه پارک دوبل در خیابان‌های باریک مشکلات ترافیکی برای سایر خودروها و حتی عابران ایجاد می‌کند. باید به قوانین پارک در محل‌های خاص نیز توجه کنید. برخی خیابان‌ها دارای ساعات پارک قانونی محدودی هستند. اگر برای مدت طولانی ناچار به پارک هستید، سعی کنید وسیله نقلیه خود را در نزدیک‌ترین پارکینگ عمومی قرار دهید.

 

۸-افزایش سرعت با مشاهده چراغ زرد راهنمایی

عادت های بد رانندگی که باید کنار گذاشته شوند

چراغ قرمز برای ایست کامل و توقف، سبز برای عبور ایمن و رنگ زرد چراغ راهنمایی و رانندگی مربوط به کاهش سرعت و نزدیک شدن به محدوده ناامن تردد است. چرا هنوز برخی افراد با دیدن چراغ زرد به سرعت خود می‌افزایند؟ رد شدن رانندگان از چراغ زرد جزو عادتهای بد رانندگی است. خوب است در این موارد خود را به جای عابرین پیاده بگذارید، آیا از اینکه حقوق شهروندی شما را زیر پا بگذارند خوشحال می‌شوید؟!

عادت های بد رانندگی

 

۹-ذخیره کم سوخت در خودرو

عادت های بد رانندگی که باید کنار گذاشته شوند

در خودرو های مدرن امروزی پمپ سوخت برای خنک ماندن در باک شناور است، رانندگی با باک خالی و سوخت کم موجب گرم شدن این پمپ و خرابی های پی در پی آن می شود. بهتر است حداقل یک چهارم از حجم باک خود را پر نگه دارید تا با چنین مشکلی مواجه نشوید.

 

معرفی بهترین خودرو های ایران خودرو

عادت های بد رانندگی که باید کنارگذاشته شوند

 

۱۰-استفاده از سردنده به عنوان استراحت گاه

عادت های بد رانندگی که باید کنار گذاشته شوند

هیچ نیازی به لمس اهرم دنده نیست مگر زمانی که بخواهید برای تعویض دنده اقدام کنید. قرار دادن دستتان روی اهرم دنده موجب ایجاد فشار و وزن اضافی در بوش ها و سیستم های هماهنگ کننده می شود که در گذر زمان فرسودگی قطعات داخلی گیربکس را در پی خواهد داشت.

 

۱۱-استفاده نکردن از ترمز دستی

اغفال در استفاده از ترمز دستی حتی در مسیر های صاف، موجب انتقال تمام وزن خودرو روی قطعه ای به نام «Parking Pawl» می شود.

این قطعه در واقع ضامنی برای ثابت نگه داشتن چرخ دنده هاست، این ضامن اندازه ای بسیار کوچک دارد و در صورتی که به صورت مداوم تحت فشار وزن خودرو قرار گیرد، شکسته و عملاً دنده P خودروی شما بی استفاده می شود. استفاده از ترمز دستی عمر قطعات گیربکس خودرو را افزایش می دهد؛ دلیلی منطقی نیز برای استفاده نکردن از آن وجود ندارد.

 

۱۲-حمل بار اضافی

مفاهیم ساده سازی و سبک کردن، نه تنها در خودروهایی خودروهایی مانند لوتوس بلکه برای تمامی اتومبیل ها صادق است؛ ولی منظور ما از این دو مورد برداشتن صندلی های عقب و حذف عایق های صدای خودرو نیست.

همواره از حمل وسایل اضافی پرهیز کنید، چرا که هر کیلوگرم بار اضافی در مصرف سوخت و هندلینگ خودرویتان اثر گذار است و ضمناً فشار بیشتری بر سیستم تعلیق و ترمزها وارد می کند. همواره سعی کنید تا حد امکان صندوق خودرو را خالی از موارد غیر ضروری نگه دارید.

 

نکات مهم برای تنظیم و نوشتن مبایعه نامه خودرو

 

۱۳-افزایش دور هنگامی که پیشرانه سرد است

دادن زمانی دو الی سه دقیقه ای به پیشرانه، جهت درجا کار کردن، بسیاری عمل ایده آلی است. موتور خودرو در طی این مدت گرم شده و چرخه روغن کاری در میان اجزای آن به نحو مناسبی صورت می پذیرد؛ اگرچه در طی این مدت باید از فشار آوردن روی پدال گاز پرهیز کنید.

بالا بردن دور موتور جهت تسریع فرآیند گرم شدن پیشرانه یا برای شنیدن صدای لذت بخش تولید شده از اگزوزها، سبب تغییرات ناگهانی در دمای بخش های مختلف موتور که هنوز تحت روغن کاری قرار نگرفته اند می شود. به موتور خودرو فرصت کافی را دهید، پس از آن هم صدای بهتری تولید می کند و هم نرم تر کار خواهد کرد.

 

۱۴-حرکت و ترمز کردن شدید

اجتناب از این یک مورد بسیار راحت است. تقریباً همه ما گاهی وسوسه می شویم که پدال گاز را کمی بیشتر فشار دهیم. مسئله این است که این فشارهای بی مورد بر پدال گاز، اثرات منفی روی بخش انتقال قدرت به همراه دارد.

از سوی دیگر گاز دادن بی مورد و حرکت سریع با ترمز شدید و توقف ناگهانی همراه بوده، که این امر نیز سبب هرچه سریع تر فرسوده شدن لنت ها می شود. هوشیاری در رانندگی، آماده بودن برای شرایط مختلف و فشردن آرام پدال ها بهترین استراتژی برای رانندگی است.

اینستاگرام تهران خودرو
واتساپ تهران خودرو
تهران خودرو در آپارات
تهران خودرو نماشا
گروه تلگرامی تهران خودرو
خرید خودرو های اقساطی از تهران خودرو

فروش اقساطی سایپا
فروش اقساطی ایران خودرو
فروش اقساطی پارس خودرو
فروش اقساطی بهمن موتور
فروش اقساطی امپاور

4.7/5 - (10 امتیاز)