تا۱۲۰۰میلیون چه ماشینی بخرم

تا۱۲۰۰میلیون چه ماشینی بخرم

فهرست عناوین مقاله

تا ۱۲۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم

بهترین ماشینی که میشه با ۱۲۰۰ میلیون خرید کرد

خرید خودرو برای بسیاری از ما جز تصمیمات مهم و چالش‌برانگیز در زندگی است. بازار خودرو در ایران به عنوان یکی از بازارهای پرتنوع و دارای خودرو های داخلی و خارجی شناخته می‌شود. اما با افزایش نوسانات قیمتی و تغییرات مختلف در بازار، انتخاب یک خودروی مناسب تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌تواند چالش‌برانگیز به نظر بیاید.

در این مقاله، ما به بررسی بهترین گزینه‌های خودرویی در رده قیمتی تا ۸۰۰ میلیون تومان در ایران می‌پردازیم. هدف ما این است که شما را با گزینه‌های متنوعی که در این رده قیمتی وجود دارد آشنا کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری برای خرید خودرو بگیرید. این مقاله به شما اطلاعاتی در مورد ویژگی‌ها، قیمت‌ها و مزایای خودروهای مختلف ارائه می‌دهد تا به شما در انتخاب یک خودروی مناسب کمک کند.

تست داینوی شورولت کوروت جدید با نتیجه‌ای عجیب!

تا ۱۲۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم

۱. تیارا

 

برای خرید تیارا بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید:خرید اقساطی تیارا

 

تا1200میلیون چه ماشینی بخرم

 

مکث موتور، که یکی از زیرمجموعه‌های گروه ماموت است، در بهار ۱۴۰۱ و در جریان چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران، برای اولین‌بار از خودروی TIARA رونمایی کرد و سپس در اواخر زمستان همان سال نیز، اولین سری آنرا تحویل خریداران داد. خودرویی که در بازار ایران با نام تیارا معرفی شده، در واقع محصولی از شرکت خودروسازی BAIC بوده و در بازار چین، آنرا با نام روژیانگ ایکس فایو (Ruixiang X5) می‌شناسند. خودرو تیارا، با اینکه همانند فیدلیتی پرایم، دو نسخه ۵ نفره و ۷ نفره در بازار چین دارد اما شرکت مکث موتور برای بازار کشورمان، فقط نسخه ۷ نفره آنرا اورده است. جالب است بدانید که فضای صندوق تیارا، تنها ۱۴۵ لیتر بوده اما با خواباندن صندلی ردیف سوم، این فضا به ۱۳۸۰ لیتر افزایش می‌یابد. یکی از نکات نسبتا خوب تیارا، قابلیت تنظیم صندلی ردیف دوم است که در اکثر خودروهای چینی، چنین چیزی دیده نمی‌شود. البته ردیف سوم این خودرو، جای زیادی را برای افراد بزرگسال ندارد. همچنین برای سرنشینان این بخش تنها جا لیوانی درنظر گرفته شده و هیچگونه دریچه‌ای برای سیستم تهویه در ردیف سوم نیست. همچنین در ردیف دوم تیارا، با اینکه دریچه تهویه وجود دارد اما متاسفانه قابلیت تنظیم در جهات مختلف را برای سرنشینان عقب ندارد.

تا ۶۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم

تا ۱۲۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم

۲. کلوت

برای خرید کلوت دنده ای و اتومات بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید:خرید اقساطی کلوت

تا1200میلیون چه ماشینی بخرم

 

پیکاپ کلوت یا همان دایون V5 از جدیدترین پیکاپ های آفرودی بازار ایران به حساب می آید.

مکث موتور که در حقیقت شرکتی زیرمجموعه ماموت خودرو محسوب می شود، اولین پیکاپ خود به نام کلوت را رونمایی کرد. کلوت در حقیقت به برجستگی های بین شیارهای نعلی شکل در بیابان ها گفته می شود و از آنجایی که این خودرو نیز به هدف اصلی آفرود در بیابان ها و بیراهه ها تولید شده، نام کلوت برای آن انتخاب شده است. پیکاپ کلوت همان دایون V5 است و خودروی دیگر دایون نیز توسط خودروسازی ایلیا به نام دایون Y5 عرضه خواهد شد که در نمای جلو شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. در هر صورت دایون V5 که یک پیکاپ شاسی مستقل است، قرار است روی خط تولید مکث موتور برود و به نام کلوت به بازار شلوغ پیکاپ ها اضافه شود.کلوت یک پیکاپ دو دیفرانسیل متوسط است و ساختار اتاق مستقل از شاسی را دارد. این خودرو به پیشرانه ۲٫۴ لیتری توربو مجهز است که ۲۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه فناوری نسل چهارم میتسوبیشی را دارد و از سری پیشرانه ۴K22 به حساب می آید. جعبه دنده کلوت از نوع ۶ سرعته دستی بوده که نیرو را به چرخ های جلو و عقب این خودرو می رساند. همچنین برخی جزئیات فنی این گیربکس متناسب با شرایط محیطی ایران تغییر کرده است. همچنین ضریب خروجی دیفرانسیل این پیکاپ جدید نیز متفاوت نسبت به سایر نسخه های نصب شده در دایون V5 است. تنظیم نوع انتقال قدرت به چرخ های جلو و عقب به صورت الکتریکی در این پیکاپ انجام می شود.این پیکاپ جرم خالص ۱۹۲۰ کیلوگرم را دارد و می تواند یک تن بار را با خود حمل کند. همچنین فضای بار کلوت بیشترین عمق را نسبت به رقبا دارد.

 

جدیدترین بخشنامه های فروش شرکت ایران خودرو

۳. زاگرس

 

برای خرید زاگرس بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید:خرید اقساطی زاگرس

 

تا 1200 میلیون چه ماشینی بخرم

 

بازار خودرو ایران این روزها میزبان پیکاپ‌های مختلف است، پیکاپ‌هایی که در اشکال گوناگون به بازار عرضه می‌شوند و اصلا مشخص نیست مشتری ایرانی تا چه حد به تنوع پیکاپ‌ها علاقه نشان می‌دهد یا اصلا قدرت خرید آن‌ها را دارد! پیکاپ زاگرس محصول جدید زامیاد در این بخش از بازار است، خودرویی که پس از زامیاد کارون به دومین پیکاپ فودای از زیرمجموعه سایپا در بازار ایران تبدیل خواهد شد. همکاری زامیاد و فودای از چند سال پیش آغاز شد و تاکنون دو محصول زامیاد پادرا و زامیاد کارون براساس نسخه‌های تک کابین و دو کابین فودای F16 توسط زامیاد به تولید رسیده‌اند. پیکاپ زامیاد زاگرس سومین محصول این شرکت براساس فودای F22 خواهد بود که یک سطح بالاتر از خودروهای پیشین است. در صورتی که زامیاد قیمت مناسبی را برای پیکاپ زاگرس در نظر بگیرد، این خودرو به موفقیت قابل قبولی در ایران دست خواهد یافت.

خرید اقساطی ۲۰۷ MC

داخل زامیاد زاگرس

کابین پیکاپ زاگرس به خوبی نمایان‌گر یک خودرو با اصول طراحی یک دهه پیش است که البته نمی‌توان در مقایسه با وانت بارهای قدیمی بازار، آن را زیبا قلمداد نکرد. ویژگی‌های اصلی کابین پیکاپ زاگرس شامل این موارد هستند: نمایشگر کوچک سیستم سرگرمی، دکمه‌ها و کنترلرهای فیزیکی فراوان، فرمان بزرگ و گرد و طرح V شکل داشبورد. تریم داخلی فودای F22 دو رنگ است اما مشخص نیست که زامیاد زاگرس با همین تریم به تولید خواهد رسید یا خیر. همچنین فرمان خودرو محلی برای دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترل دارد اما فاقد این دکمه‌ها است. انتظار داریم در صورت تولید این پیکاپ توسط زامیاد، چند دکمه کنترلی به فرمان ساده خودرو اضافه شود. در تصاویری که اخیرا از پیکاپ F22 منتشر شدند، شاهد اعمال چند تغییر از سوی فودای در این پیکاپ هستیم. از جمله این تغییرات می‌توان به جایگزینی کنترلرهای سیستم صوتی و سیستم تهویه با یک پنل لمسی اشاره کرد که دکمه‌های دیجیتالی دارد. همچنین فرمان خودرو نیز به دکمه‌های کنترلی مجهز شده است. با این حال نمایشگر سیستم صوتی در پیکاپ زاگرس همچنان کوچک خواهد بود.

طراحی زامیاد زاگرس

سبک طراحی پیکاپ زاگرس یا همان فودای F22‌ برای مشتریان ایرانی آشنا است که دلیل آن عرضه پیکاپ‌های چینی مختلف به بازار کشورمان است. طراحی قسمت جلو پیکاپ زاگرس را می‌توان شبیه به مکث کلوت دانست که البته این شباهت بی‌دلیل نیست، چرا که پیکاپ زاگرس، مکث کلوت و شاسی بلند دایون Y5 براساس یک پلتفرم توسعه یافته‌اند. به همین دلیل هر سه خودرو از نظر طراحی به یکدیگر شباهت دارند. شباهت بین پیکاپ زاگرس و مکث کلوت در نمای عقب نیز ادامه دارد، جایی که سبک طراحی چراغ‌ها و درب قسمت بار به یکدیگر شبیه است. نمای جانبی پیکاپ زاگرس نیز با استفاده از یک حجم فانتزی خفیف و زه‌های پلاستیکی مشکی رنگ تا حدودی از سادگی خارج شده است.

بهترین وانت های بازار خودرو

مشخصات زامیاد زاگرس

تنها ظاهر و پلتفرم پیکاپ زاگرس با مکث کلوت مشترک نیست، بلکه پیشرانه این خودرو نیز با برخی دیگر از پیکاپ‌های چینی بازار ایران اشتراک دارد. پیکاپ زاگرس به موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی میتسوبیشی مجهز است که پیش‌تر آن را در کاپرا و کاپرا ۲، آمیکو آسنا و فوتون بنزینی دیده بودیم. این پیشرانه ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و راندمان متوسطی دارد. عمر این پیشرانه به دو دهه پیش باز می‌گردد، بنابراین نباید توقع خاصی را در زمینه مصرف سوخت از این موتور داشت. لازم به ذکر است که فودای F22‌ با سه پیشرانه در چین عرضه می‌شود اما احتمالا نسخه تولید شده توسط زامیاد تنها با موتور ۲.۴ لیتری عرضه خواهد شد. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه ۱۰.۴ لیتر در صد کیلومتر است و تنها با گیربکس پنج سرعته دستی عرضه می‌شود.

۴. ایکس ۳۳کراس اتومات

 

برای خرید ایکس ۳۳x کراس اتومات بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید:  خرید اقساطی ایکس ۳۳x کراس اتومات

 

تا۱۲۰۰میلیون چه ماشینی بخرم

 

ایکس ۳۳ کراس یکی از جدیدترین محصولات مونتاژی مدیران خودرو است که به نوعی می توان آن را نسخه فیس لیفت و به روز شده X22 پرو دانست زیرا شباهت های زیادی میان آن ها به چشم می خورد. به طور کلی این خودرو در کلاس کراس اوورهای کوچک و شهری قرار می گیرد و به همین دلیل احتمالاً مانند X22 قدیمی، X22 پرو و جک S3 با استقبال خوبی از طرف مردم رو به رو شود.

ام وی ام x33 کراس دومین عضو از خانواده اومودا چری است و با نام اومودا C3 شناخته می‌شود. این خودرو برخلاف چری اومودا C5 (فونیکس FX)، محصول کاملاً جدیدی نیست و درواقع یک فیس‌لیفت اساسی از چری تیگو ۳x (ام وی ام X22) محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که ایران جزو اولین کشورهای دنیا است که خودرو x33 کراس در آن عرضه می‌شود و این خودرو هنوز به صورت رسمی در خود کشور چین رونمایی نشده است. هرچند x33 کراس نسخه فیس‌لیفت ام وی ام x22 محسوب می‌شود اما قرار است به صورت موازی با x22 تولید شود و نقش x33 جدید را در سبد محصولات مدیران خودرو ایفا کند.

خودرو x33 کراس اصول طراحی یکسانی با ام وی ام x22 دارد اما به وضوح مدرن‌تر و اسپرت‌تر شده است. در نمای جلو این خودرو شاهد دی‌لایت‌های یکپارچه با جلوپنجره هستیم که جلوه‌ای مدرن و منحصر به فرد دارد.

در نمای جانبی ام وی ام x33 کراس تفاوت چندانی نسبت به ایکس ۲۲ نمی‌بینیم و فقط طراحان سعی کرده‌اند با طرح متفاوت رینگ‌ها و یک‌سری جزئیات نارنجی رنگ، حس اسپرت‌تری را به بیننده القا کنند.

نمای عقب x33 کراس جایی است که به رسم دیگر خودروهای به‌روز چینی، چراغ‌های عقب متصل به‌هم را می‌بینیم. هرچند این چراغ‌ها گرافیک جذابی دارند اما طرح آن‌ها چندان با استایل کلی خودرو هماهنگ نیست. البته در هر صورت، این سبک طراحی باعث شده است تا نمای عقب ام وی ام x33 کراس نسبت به x22 مدرن‌تر دیده شود.

اما وقتی پا به داخل کابین ام وی ام x33 کراس می‌گذاریم، شخصیت مستقلی را می‌بینیم که تقریباً هیچ شباهتی به x22 ندارد. هم‌چنین وجود المان‌هایی مثل پشت آمپر تمام دیجیتال و مانیتور قرارگرفته در راستای آن، دریچه‌های تهویه به‌هم پیوسته، دکمه‌های پیانویی سیستم تهویه و نورپردازی داخلی باعث شده است تا سرنشینان خود را در فضایی کاملاً مدرن احساس کنند.

در ضمن ترکیب دو رنگ آبی و سفید در داشبورد، متفاوت و جذاب است. اما فراموش نکنیم که این ترکیب رنگی به مراقبت بیش‌تری از سوی مالک نیاز دارد.

مشخصات x33 کراس تفاوت چندانی با ام وی ام x22 پرو ندارد و در این خودرو هم شاهد یک پیشرانه سه سیلندر ۱ لیتری توربو و گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) هستیم. حداکثر گشتاور پیشرانه x33 کراس مشابه پیشرانه x22 پرو و برابر با ۱۵۰ نیوتن متر است اما حداکثر قدرت آن ۱۰ واحد بیش‌تر شده و به ۱۱۲ اسب بخار رسیده است.

کمی بعد از نسخه اتوماتیک، نمونه دنده‌ای x33 کراس هم به بازار خواهد آمد که مشابه x22 پرو دنده‌ای از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۳ نیوتن‌متر در کنار گیربکس ۵ سرعته دستی بهره می‌گیرد.

۵. آریزو ۶ پرو

 

برای خرید آریزو ۶ پرو بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید: خرید اقساطی آریزو ۶ پرو

 

تا۱۲۰۰میلیون چه ماشینی بخرم

شرکت چری در سال ۲۰۱۸ یک سدان نسبتا لوکس با نام آریزو جی ایکس یا همان آریزو ۶ را راهی میدان کرد. این خودرو تا سال ۲۰۲۱ تحول خاصی را تجربه نکرد، اما در این سال پای اولین نسخه فیس‌لیفتش به بازار چین و سایر کشورها باز شد. آریزو ۶ پرو که در چین با عنوان «آریزو ۵ پلاس» شناخته می‌شود، درواقع با دو نوع فیس‌لیفت مختلف به مشتریان چینی تحویل داده می‌شود. با این وجود شرکت مدیران خودرو تصمیم گرفته نسخه اوزاوا با طرح چهره نسبتا محافظه‌کارانه‌تر را وارد بازار ایران کند؛ که البته به نظر ما بهتر بود ورژن xiao با چهره اسپرت‌تر در ایران حاضر می‌شد تا هیجان بیشتری به بازار سدان‌های مونتاژ داخل تزریق می‌کرد.

فونیکس آریزو ۶ پرو (Arrizo 6 Pro)، از لحاظ فنی هیچ‌گونه تفاوتی با نسخه فعلی ندارد و همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس سی وی تی ۹ سرعته را به منظور تامین نیرو محرکه خود استخدام کرده است. پیشرانه‌ای با قدرت ۱۴۷ و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر.

به این ترتیب انتظار می‌رود شتاب صفر تا صد رسمی آریزو ۶ پرو چیزی نزدیک به ۹ ثانیه باشد، هرچند در آزمون‌های تجربی این میزان به بالاتر از ۱۰ ثانیه نیز می‌رسد. حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر از دیگر ویژگی‌های فنی آریزو ۶ پرو به شمار می‌رود. این خودرو ۱۳۴۴ کیلوگرم وزن دارد و باک بنزین آن هم پذیرای ۴۸ لیتر سوخت خواهد بود.

امکانات آریزو ۶ پرو

بدون شک این خودرو نسبت به آریزو ۶ معمولی امکانات بیشتری را دارا خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم کروز کنترل، صندلی‌ راننده با تنظیمات برقی در ۶ و گودی کمر در ۴ جهت، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی کنسول مرکزی، صفحه تمام دیجیتال پشت آمپر، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، گرمکن صندلی‌های جلو، شارژر وایرلس، آینه‌های تاشونده برقی، سانروف، سنسورهای پارک در هر دو انتها، دوربین ۳۶۰ (داینامیک عقب، جلو و جانبی)، استارت دکمه‌ای، روکش صندلی‌های چرمی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل باد تایرها، نورپردازی داخلی خودرو با ۶۴ رنگ و…

 

۶. آریزو ۵ اسپرت

 

برای خرید آریزو ۵ اسپرت بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید: خرید اقساطی آریزو ۵ اسپرت

 

 

شرکت مدیران خودرو، در سال ۱۳۹۶ نسخه توربوشارژ آریزو ۵ را در ایران معرفی کرد. سپس در سال ۱۴۰۰، این شرکت، آریزو ۵ توربو IE را به ایران آورد که جلوپنجره کهکشانی داشت. اما حدود ۲ سال بعد از معرفی تیپ IE، تیپ دیگری از این خودرو در اوایل سال ۱۴۰۲ و با نام جدید آریزو۵ اسپرت معرفی شد. چری آریزو ۵ اسپرت، که البته با لوگوی MVM در کشورمان به تولید رسیده است، به لحاظ فنی، هیچگونه تغییر خاصی را تجربه نکرده است. بنابراین همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و همان گیربکس CVT سابق را در زیر کاپوتش می‌بینیم. در قسمت ظاهری نیز با تغییرات چشمگیری روبرو نیستیم؛ مهم‌ترین ویژگی ظاهری در آریزو ۵ اسپرت را باید جلوپنجره جدیدش بدانیم که برخلاف تیپ IE، دیگر از نوع کهکشانی نبوده و با خطوط کرومی عمودی، تزیین شده است. علاوه بر جلوپنجره، سپرهای جلو و عقب نیز تغییر کرده و ظاهر جوان‌پسندتری به این خودرو چینی بخشیده‌اند. اگر به درون کابین آریزو ۵ اسپرت برویم، با ۵ تغییر جدید مواجه می‌شویم که هرچند فضای کابین را متحول نکرده‌اند اما اتمسفر بهتری را برای راننده و سرنشینان فراهم آورده‌اند. این تغییرات، عبارتند از: ۱. فرمان جدید دی کات ۲. تغییر پنل سیستم تهویه با کنترل لمسی ۳. دوخت قرمز برای صندلی‌ها و رودری‌ها ۴. اضافه‌شدن تنظیم برقی برای صندلی راننده ۵. اضافه شدن گرمکن برای صندلی‌های جلو. از موارد جدید دیگر نیز می‌توان به «ریموت انجین» اشاره کرد که قابلیت خاموش و روشن ماشین را فراهم آورده است.

۷. ریسپکت

 

برای خریدریسپکت بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید: خرید اقساطی ریسپکت

 

 

با داخلی سازی ۲۰ تا ۳۰ درصدی، خودرو ریسپکت پرایم در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به بازار ایران عرضه شد. ریسپکت بهمن موتور، در واقع محصول سال ۲۰۲۱ از شرکت چینی KAIYI است و در بازار آسیای شرقی نیز با نام ژاندو (Xuandu) شناخته می‌شود. با اینکه می‌گویند چینی‌ها، این خودرو را با پلتفرم بهبودیافته آریزو ۷ ساخته‌اند اما حجم تغییرات ظاهری انجام شده روی آن، آنقدر زیاد و گسترده است که امکان ندارد با دیدن این خودرو، به یاد محصولات چری بیفتید. همچنین ریسپکت را باید نخستین محصول در عصر جدید گروه بهمن بدانیم چراکه اولین محصولی است که با لوگوی تجاری جدید بهمن، به بازار ایران آمده است. طراحی زیبا، صندلی‌های یکپارچه اسپرت، کابین جادار و کیفیت ساخت قابل قبول از جمله ویژگی‌هایی خوب سدان ریسپکت است که ما را به آینده این خودرو، امیدوارتر می‌کند. شرکت بهمن موتور در پاییز ۱۴۰۲، «ریسپکت نیو» یا «ریسپکت تیپ ۲» را با چندین تغییر ظاهری، معرفی کرد. اولین تغییر مربوط به صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی است، درحالیکه تا قبل از این، ریسپکت دارای صفحه کیلومتر آنالوگی بود. دومین تغییر نیز مربوط به اهرم تعویض دنده کاملا جدیدی است که هم فضای کابین را مدرن‌تر و جذاب‌تر از قبل کرده و هم به دلیل الکترونیکی بودنش، استهلاک مجموعه پیشرانه را کاهش داده است. ضمن اینکه کلیدهای ESP و درایو مد نیز جابجا شده و در کنار اهرم دنده قرار گرفته‌اند. 

 

۸. هایما S5

 

برای خرید هایما S5 بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید: خرید اقساطی هایما S5

 

 

S5 بعد از دوقلوهای S7، سومین محصول هایما در کشورمان است که تولیدانبوه آن در اواخر پاییز ۹۶ در ایران خودرو خراسان آغاز شد. S5 هرچند تفاوت ظاهری آشکاری با S7 ایران خودرو دارد اما از زبان طراحی جدید هایما بهره می‌برد؛ همان زبانی که اولین‌بار در سومین فیس‌لیفت S7 (مدل ۲۰۱۷ بازار چین) نیز استفاده شد. هایما S5 در رده کراس‌اورهای کامپکتی مانند ام‌وی‌ام X33S، لیفان X60، چانگان CS35 و جک S3 بوده اما به‌لطف توربو، تنها رقیب مستقیمش هاوال H2 است. در بحث تجهیزات نیز هایما S5 تقریبا مشابه جک S3 است ولی کروز کنترل و دوربین ۳۶۰ درجه را بیشتر از جک دارد اما درعوض، جک S3 از فرمان برقی بهره می‌برد درحالیکه فرمان هایما S5 از نوع هیدرولیکی است. صندوق عقب S5 نیز هرچند ۸۰ لیتر کوچک‌تر از S7 است اما با داشتن ۳۲۰ لیتر، فضای نسبتا خوبی (تقریبا معادل ۲۰۶ صندوقدار) در اختیارتان قرار می‌دهد. ایران خودرو همچنین از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ عرضه نسخه جدید هایما S5 را آغاز کرد. در این نسخه جدید، با اینکه بهبودهایی در مجموعه موتور، پلوس‌های جلو، دسته موتور، رادیاتور، کاتالیست اگزوز و سوییچ چراغ ترمز عقب انجام شده است اما مهم‌ترین ویژگی آن تغییر گیربکس بود؛ هایما S5 قبلا از گیربکس CVT بهره می‌برد ولی در این نسخه جدید، گیربکس به اتوماتیک (AT) تغییر یافته. در نمای ظاهری S5 جدید، به غیر از قرمزشدن کالیپرهای ترمز، تغییر چشمگیری وجود ندارد. در نمای داخلی کابین نیز علاوه بر تغییر صفحه کیلومتر، رنگ رودری‌ها که قبلا دو رنگ بود، حالا به مشکی تغییر یافته است. رنگ روکش صندلی‌ها که قبلا دو رنگ بود، حالا به رنگ تیره درآمده و جنس روکش‌ها نیز که قبلا چرمی بود، حالا به چرم و پارچه تبدیل شده است. 

۹.زوتی DL5

 

برای خرید زوتی DL5 بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید: خرید اقساطی زوتی DL5

 

 

بعد از تصویب آزادسازی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، شرکت پارس خودرو نیز دست به کار شد و با همکاری شریک قدیمی خود، یعنی شرکت زوتی، کراس‌اور کوچکی با نام DL5 را ابتدا در تابستان ۱۴۰۲ رسما رونمایی کرد و سپس در پاییز ۱۴۰۲ نیز تحویل اولین سری آنرا با مدل ۲۰۲۳ آغاز نمود. البته نام DL5 صرفا برای بازار ایران بوده چراکه در بازار چین، این زوتی را با نام T300 می‌شناسند. دلیل تغییر نام این خودرو هم داستان جالبی دارد؛ شرکت خودروسازان راین در فاصله سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، حدود ۲۰۰۰ پارت مونتاژی T300 را از زوتی خریداری کرده بود ولی بعدها به دلیل مشکلات مالی طرف چینی، این قرارداد به مرحله اجرایی نرسید. به دلیل همین مشکلات حقوقی نیز پارس خودرو مجبور به تغییر نام خودرو و استفاده از نام جدید DL5 شده است. این محصول، نخستین‌بار در سال ۲۰۱۷ به بازار چین رفت و عجیب‌تر آنکه در سال ۲۰۲۱ نیز تولیدش در چین متوقف گردید؛ سال ۲۰۲۱ همان سالی است که زوتی به دلیل بحران مالی، اعلام ورشکستگی کرده بود. بنابراین می‌توان حدس زد که چرا این خودرو، دیگر در بازار چین تولید نشده است. البته در سال ۲۰۲۲ اعلام شد که حق مونتاژ برخی از محصولات زوتی، به چندین شرکت دیگر فروخته شده که خودرو T300 نیز یکی از آنها بود.

 

۱۰.لیفان X70

 

برای خرید لیفان X70 بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید: خرید اقساطی لیفان X70

 

 

از اواخر دهه ۸۰ شمسی که لیفان پا به ایران گذاشت، این شرکت محصولاتش را در کرمان موتور، مونتاژ می‌کرد. اما یک دهه بعد و دقیقا از سال ۹۸ بود که کرمان موتور خبر داد از این به بعد، محصولات لیفان را در شرکت «خودروسازان بم» تولید می‌کند؛ همان شرکتی که تا قبل از این، محصولات جیلی GC6 را تولید می‌کرد. خودروسازان بم از نیمه دوم سال ۹۹، مونتاژ نخستین محصول لیفان را بنام لیفان X70 شروع کرد. ابعاد X70 تقریبا مشابه X60 است و همچنان در رده کراس‌اورهای جمع و جور قرار می‌گیرد. لیفان X70 که از سال ۲۰۱۸ تولیدش در چین شروع شده، با همان پلتفرم لیفان X7 ساخته شده است اما برخلاف آن، لیفان X70 فقط در نسخه ۵ نفره قابل سفارش است. طراحان لیفان برای خلق X70 از همان الگوهایی استفاده کردند که در سال ۲۰۱۷ برای لیفان X80 نیز به‌کار برده بودند؛ یعنی یک جلوپنجره عریض با خطوط افقی به همراه چراغ‌هایی کشیده، همه چیز طراحی لیفان X70 را خلاصه می‌کند.

 

 

تا ۱۲۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم

فروش اقساطی ایران خودرو

فروش اقساطی سایپا

فروش اقساطی مدیران خودرو

فروش اقساطی کرمان موتور

فروش اقساطی بهمن موتور

خرید اقساطی تارا 

 خرید اقساطی دنا پلاس

 خرید اقساطی آریزو ۶

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

تهران خودرو در آپارات

تهران خودرو نماشا

گروه تلگرامی تهران خودرو

خرید خودرو های اقساطی از تهران خودروفروش اقساطی سایپا

فروش اقساطی ایران خودرو

فروش اقساطی پارس خودرو

فروش اقساطی بهمن موتور

فروش اقساطی امپاور

 

Rate this post