تا ۸۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم

تا ۸۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم

فهرست عناوین مقاله

تا ۸۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم

بهترین ماشینی که میشه با ۸۰۰ میلیون خرید کرد

خرید خودرو برای بسیاری از ما جز تصمیمات مهم و چالش‌برانگیز در زندگی است. بازار خودرو در ایران به عنوان یکی از بازارهای پرتنوع و دارای خودرو های داخلی و خارجی شناخته می‌شود. اما با افزایش نوسانات قیمتی و تغییرات مختلف در بازار، انتخاب یک خودروی مناسب تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌تواند چالش‌برانگیز به نظر بیاید.

در این مقاله، ما به بررسی بهترین گزینه‌های خودرویی در رده قیمتی تا ۸۰۰ میلیون تومان در ایران می‌پردازیم. هدف ما این است که شما را با گزینه‌های متنوعی که در این رده قیمتی وجود دارد آشنا کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری برای خرید خودرو بگیرید. این مقاله به شما اطلاعاتی در مورد ویژگی‌ها، قیمت‌ها و مزایای خودروهای مختلف ارائه می‌دهد تا به شما در انتخاب یک خودروی مناسب کمک کند.

 

۱. ام وی ام ایکس ۳۳ کراس

 

برای خرید ام وی ام ایکس ۳۳ کراس بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید:خرید اقساطی ام وی ام ایکس ۳۳ کراس

 

تا ۸۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم

 

همزمان با آمادگی شرکت چری، برای عرضه مدل ۲۰۲۳ از کراس‌اور کوچک TIGGO 3X به بازار چین، شرکت مدیران خودرو نیز برای مونتاژ این محصول جدید در بازار ایران، اعلام آمادگی کرده است. همانطور که می‌دانید، چری تیگو ۳X که در برخی بازارهای صادراتی با نام TIGGO 2 فروخته می‌شود، همان ام‌وی‌ام X22 خودمان است که تاکنون در دو سری مختلف، به بازار کشورمان راه یافته.

چری تیگو ۲ یا ۳X که نخستین‌بار در سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد و به عنوان ارزان‌ترین عضو از خانواده تیگو شناخته می‌­شود. این کراس‌اور چینی که در ایران با نام ام وی ام X22 و X22 پرو در بازار عرضه می‌شود، در جایگاهی پایین‌تر از تیگو ۳ (ام وی ام X33) قرار گرفته تا نظر مشتریان جوان‌تر را جلب کند.

در سال ۲۰۲۰، ظاهر چری تیگو ۳X مورد بروزرسانی قرار گرفت و لقب پلاس (پرو) هم به انتهای نام آن اضافه شد. تغییرات جزئی همچون چراغ‌های باریک جلو و تغییر طراحی رینگ‌ها، تاثیر مهمی بر چهره تیگو ۳X گذاشت، هرچند که شباهت به محصولات جدید هیوندای هم قابل انکار نیست. 

ام وی ام ایکس ۳۳ کراس به پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ مشابه با X22 پرو مجهز شده است، که پس از بازنگری‌ اکنون ۱۱۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ دنده شبیه‌سازی شده به چرخ‌های جلو انتقال می‌­دهد. رسانه­‌های ایرانی در پیست تست چری موفق به ثبت شتاب صفر تا صد ۱۴ ثانیه شده‌­اند، که نسبت به X22 پرو به مراتب بهبود یافته است، هرچند که کیفیت بیشتر تایر و بنزین را نمی­‌توان بی­‌تاثیر دانست.

البته این احتمال نیز وجود دارد که مدیران خودرو، ایکس ۳۳ کراس را با پیشرانه تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس ۵ دنده دستی هم در ایران عرضه کند.

۲.ام وی امMVM X22 PRO

 

برای خرید ام وی ام ایکس ۲۲ پرو بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید: خرید اقساطی ام وی ام ایکس ۲۲ پرو 

 

تا ۸۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم

 

ام وی ام x22 پرو دنده ای یکی از محصولات شاخه ام وی ام از شرکت مدیران خودرو است که در واقع نسخه اقتصادی از X22 پرو اتوماتیک به حساب می آید.

اخیرا گروه خودروسازی مدیران خودرو قصد دارد نسخه ام وی ام X22 پرو MT یا همان ام وی ام X22 پرو دنده ای را با ظاهر تا حدی شبیه به  X22 PRO اما با تغییراتی در بخش فنی به بازار ایران عرضه کند. X22 پرو دنده ای ، خودرویی اقتصادی از نوع هاچ بک کراس و در کلاس طراحی B است که ظاهری اسپرت و جوان پسندانه تری نسب به نسل قبلی خود (MVM X22) دارد.X22 دنده ای با اینکه یک خودرو اقتصادی محسوب می شود اما توانسته سطح امکانات به نسبت خوبی را با توجه به رده قیمتی ، در خود جای دهد و ارزش خرید خود را بالا ببرد.به صورت کلی ام وی ام  ایکس ۲۲ پرو دنده ای یا همان ام وی ام ایکس ۲۲ پرو MT همان زبان پلتفرم و زبان طراحی x22 pro است که ظاهری اسپرت و جوان پسندانه دارد و طراحی آن حس خوبی را به بیننده القا می کند. در نمای جلو چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند جلو پنجره بزرگ و مشبک و کهکشانی است که در میانه آن لوگوی MVM قرار گرفته است.

چراغ های بالا که به صورت نواری قرار گرفته اند چراغ های روشنایی اصلی نیستند بلکه چراغ های روشنایی روز (day light) هستند که از نوع led هستند. چراغ های روشنایی اصلی در زیر چراغ های روشنایی روز و در سپر قرار گرفته اند که نوع  چراغ ها بر خلاف نسخه اتومات X22 pro، از نوع هالوژنی است. این سبک از طراحی و نحوه قرار گیری چراغ ها، به تقلید از سبک طراحی خودروهای هیوندا انجام گرفته و جدا از اینکه چهره اسپرت تری را به خودرو می دهد، سطح و عمق نور دهی بیشتری نیز دارد.

همچنین در نمای جلو x22 پرو دنده ای دیفیوزر جلو را مشاهده می کنیم که به رنگ نقره ای و در زیر قسمت پلاک قرار گرفته است. در نماهای جانبی ام وی ام x22 پرو دنده ای یک خط طراحی را مشاهده می کنیم که از قسمت گلگیر جلو شروع شده و تا قسمت چراغ های عقب کشیده می شود.

موتور X22 پرو دنده ای، موتوری ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده و مجهز به زنجیر تایم و از نسل سوم موتور های چری است که قادر است قدرت نهایی ۱۱۶ اسب بخار و گشتاورنهایی ۱۴۳ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل کند. انتظار می رود X22 پرو دنده ای شتاب ۰-۱۰۰ را با توجه به وزن ۱.۲ تنی خود، در بازه زمانی ۱۶ ثانیه طی کند.

 از نکات مثبت ام وی ام ایکس ۲۲ دنده ای می توانیم به هماهنگی خوب میان موتور و گیربکس اشاره کنیم.سیستم تعلیق جلو آن از نوع مک فرسون است و سیستم تعلیق عقب از نوع توییست بیم است که با توجه به اقتصادی  بودن این ماشین سواری نرم و قابل قبولی را فراهم می کند.

خرید اقساطی جک J4

۳.جک J4

 

برای خریدجک J4 بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید:خرید اقساطی جک J4

 

تا ۸۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم

خرید اقساطی ۲۰۷ MC

جک جی ۴ کرمان موتور در اصل از تولیدات اقتصادی گروه خودروسازی JAC چین به حساب می‌آید.این خودرو با کیفیت نسبتا خوبی که دارد جز ماشین های پرطرفدار است.

J4 محصول ۲۰۱۳ است و جایگاهی بین J3 و J5 دارد. از آنجایی که تولید J3 در ۲۰۱۳ متوقف شد، می‌توان J4 را ارزان‌ترین سدان جک به حساب آورد. جک، محصولاتش را در قالب دو برند مختلف تولید می‌کند؛ یکی Heyue مختص محصولات ارزان‌تر و دیگری Refine که مختص محصولات نسبتا لوکس‌تر است. سدان J4 نیز از برند Heyue است و به همین دلیل در برخی بازارها با نام Heyue A30 نیز آن را می‌شناسند. جک J4 تنها یک پیشرانه دارد که از سری HFC4GB2 است. کرمان موتور با کمک این پیشرانه مشترک (که در قلب J5 دنده‌ای مونتاژی نیز می‌تپد) می‌تواند بخش قابل توجهی از هزینه‌هایش را کاهش دهد. جک J4 همچنین پلتفرم یکسانی با جک S3 دارد و حتی فاصله محوری این دو برادر کاملا مشابه است. جالب است بدانید که طراحی بیرونی J4 در استودیو ایتالیایی جک و توسط Daniele Gaglione انجام شده است؛ همان شخصی که سال ۲۰۰۶ برای طراحی بیرونی آلفارومئو ۸C برنده جایزه بهترین طراحی سال (CDOTY) شده بود. شرکت کرمان موتور در پاییز ۱۴۰۱، چهار ویژگی جدید را به خودروهای جک جی۴ اضافه کرد که عبارتند از: نشانگر تعویض دنده یا GSI، دیسکی شدن ترمزهای عقب، اضافه شدن کنترل پایداری یا ESP و اضافه‌شدن چراغ‌های دی‌لایت که دقیقا در زیر مه‌شکن‌های جلو قرار گرفته‌اند. 

خرید اقساطی تیگو ۷ IE

۴.شاهین اتومات

 

برای خرید شاهین اتومات بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید:خرید اقساطی شاهین اتومات

 

 

جدیدترین بخشنامه های فروش محصولات ایران خودرو دیزل

شاهین، جدیدترین خودرو ملی سایپا در سال ۱۳۹۷ در نمایشگاه شیراز معرفی شد تا آغازگر دوران تازه‌ای برای نارنجی‌پوشان باشد. شاهین که در ابتدا با نام «رهام» معرفی شده بود، اولین محصول سایپا روی پلتفرم SP100 بود و راه ورود خودروهایی مانند آریا و اطلس را باز کرد. این خودرو در سال ۱۴۰۰ با جعبه دنده دستی در طرح فروش سایپا عرضه شد و شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT در سال ۱۴۰۱ به بازار خواهد آمد.

شاهین جدیدترین خودرو سایپا است که مدل‌های دنده‌ای آن به دست مشتریان رسیده و روی پلتفرم جدید SP100 ساخته شده است، با این حال زیر کاپوت آن همان موتور خودرو ۴ سیلندر ۸ سوپاپه ۱.۵ لیتری قرار دارد که قبلا در تیبا، ساینا و کوییک به کار رفته بود. البته اضافه کردن سیستم توربوشارژ به این پیشرانه، موجب شده تا قدرت شاهین اتوماتیک به ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۷۸ نیوتن.متر برسد.

با توجه به اینکه سایپا و ایران خودرو قراردادی برای همکاری در حوزه پیشرانه امضا کرده‌اند، این احتمال وجود دارد که در شاهین اتوماتیک از موتور TU5P ایران خودرو استفاده شود که هم‌اکنون زیر کاپوت تارا قرار دارد.

سدان جمع و جور سایپا دارای گیربکس CVT با ۶ دنده مصنوعی است، اما با جعبه دنده کوییک اتوماتیک و ساینا اتوماتیک تفاوت دارد و عملکرد بهتری خواهد داشت.

شاهین قرار بود در دو تیپ S (نیمه فول آپشن) و G (فول آپشن) عرضه شود که فعلا فقط شاهین G در بازار موجود است. شاهین G دنده‌ای دارای آپشن‌هایی شامل نمایشگر مالتی مدیا، دوربین عقب، اتولایت، ناوبری و استارت بدون کلید است، اما شاهین اتوماتیک آپشن‌های بیشتری خواهد داشت و به کروز کنترل، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، شیشه‌های دودی، ایربگ‌های جانبی و صندلی‌های برقی جلو مجهز می‌شود.

 

فروش اقساطی تیگارد X35 مدل ۱۴۰۲ با تحویل فوری

 

۵.تارا اتومات

 

برای خرید تارای اتومات بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید: خرید اقساطی تارای اتومات 

 

اگر روی همان موتور TU5P تارا دنده‌ای، گیربکس ۶ دنده دنا پلاس توربو اتومات را نصب کنید، حاصل کارتان خودرویی بنام تارا اتوماتیک است؛ محصولی که زمستان ۱۴۰۰ به بازار کشورمان راه یافت. تارا اتوماتیک، حدود ۱۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از تارا دنده‌ای است اما اعداد و ارقام منتشر شده توسط ایران خودرو، نشان می‌دهد که شتاب حدود ۰.۵ ثانیه و مصرف سوختش نیز حدود ۰.۳ لیتر تغییر کرده. به لحاظ فنی، تغییر محسوس دیگری در این خودرو رخ نداده اما به لحاظ تجهیزات، ایران خودرو اکثر امکاناتی که از تارا دنده‌ای حذف کرده بود، برای تارا اتومات از آنها استفاده کرده است. بعنوان مثال: ایربگ‌های جانبی اضافه شده‌اند و رینگ خودرو نیز از فولادی به آلومینیومی تغییر یافته. آینه‌های جانبی از نوع تاشو برقی هستند. دوربین عقب به مالتی‌مدیا افزوده شده و تنظیم صندلی‌های جلو که قبلا از نوع دستی بود، حالا از نوع برقی است. روکش صندلی‌ها از پارچه، به چرم و پارچه تغییر کرده و روکش چرمی به غربیلک فرمان هم افزوده شده. سانروف، سنسور نور (اتولایت) و سنسور باران از دیگر تجهیزات تارا اتوماتیک هستند. ایران خودرو همچنین گفته که تارا اتومات، اولین محصول تولید داخل این شرکت است که سیستم کیلس استارتر در آن وجود دارد. 

۶.دنا پلاس اتومات

 

برای خریددنا پلاس اتومات بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید:خرید اقساطی دنا پلاس اتومات

 

 

ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز ۱۳۹۵ معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل ۱۳۹۶ آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در ابتدا امکانات رفاهی مشتری پسندی مانند سانروف، مانیتور بزرگ‌تر، دوربین عقب، ایربگ جانبی، کروز کنترل، دی‌لایت‌های جدید و چراغ خوش‌آمدگویی روی دنا پلاس قرار داده بود. البته از اواسط سال ۹۷ بعضی از این آپشن‌ها (ایربگ جانبی و سانروف) مجددا از خانواده دنا پلاس حذف شدند! مهم‌ترین حذفیات این خودرو مواردی مانند ایربگ‌های جانبی، سانروف، جاعینکی و سیستم پشتبانی نویگیشن است. در قسمت فنی نیز دنا پلاس، تفاوتی با دنا معمولی ندارد. کیفیت ساخت آن نیز اندکی بهتر از دناست اما همچنان از تندر پلاس، کمتر است. حال به سراغ دومین عضو خانواده دنا، یعنی نسخه «پلاس توربو دنده‌ای» برویم؛ خودرویی که تولید آن از اواسط سال ۹۶ آغاز شد اما اولین سری آن در سال ۹۷ بدست مشتریانش رسید. به لحاظ فنی، تفاوت پلاس توربو با پلاس معمولی مانند تفاوت سورن توربو با سورن معمولی است؛ یعنی ایران خودرو فقط سیستم توربوشارژ را به پیشرانه EF7 این خودرو افزوده و چندین تغییر فنی جزیی در آن اعمال کرده. البته به لحاظ تجهیزات ظاهری نیز دنا پلاس توربو با چندین ویژگی متفاوت‌تر به تولید رسیده است مثل: رینگ بزرگتر با طراحی جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با طرح توربو و نوار قرمز رنگ و سر دنده جدید. اما سومین عضو خانواده دنا، نسخه «پلاس توربو اتومات» است که از گیربکس ۶ سرعته اتومات بهره می‌برد و به همین دلیل نیز وزن خالصش حدود ۷۰ کیلوگرم بیشتر شده. درباره گیربکس اتومات این خودرو باید این نکته را بدانید که حتی در حالت تیپ ترونیک نیز به شما اجازه نمی‌دهد دور موتور را بالاتر از ۴۵۰۰ ببرید. دنا پلاس توربو اتومات که تحویل آن از نیمه اول ۹۹ شروع شد، در تجهیزات و کیفیت ساخت متاسفانه دقیقا مانند دنا پلاس توربو دنده‌ای است؛ فقط به این تفاوت که به «فرمان برقی» مجهز شده. از تابستان ۱۴۰۱ نیز دناپلاس توربو با گیربکس ۶ دنده به بازار کشورمان آمد که تنها تفاوتش با مدل‌های توربو ۵ دنده، بازهم در «فرمان برقی» خلاصه می‌شد. ایران خودرو همچنین از زمستان ۱۴۰۱ نسخه لوآپشن دنا پلاس معمولی را هم به بازار آورد که رینگ آلومینیومی نداشت و ترمز عقب آن نیز از دیسکی به کاسه‌ای تغییر کرده بود. شرکت ایران خودرو در بهار ۱۴۰۲ دو آپشن جدید «سنسور نور» و «سنسور باران» را به خانواده دنا پلاس توربو (دستی و اتومات) افزود. 

۷.توربو دنده ای

 

برای خریددنا پلاس توربو ۶ دنده بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید:خرید اقساطی دنا پلاس توربو ۶ دنده

 

 

آن طور که ایران خودرو در شرایط فروش جدید محصولاتش، مانند گذشته اعلام کرده است، احتمال آن زیاد بوده تا به مشتریان این سری از پیش فروش ها، دنا پلاس توربو دنده ای با امکانات جدید تحویل داده شود.

در ماه های آتی تعهدات مربوط به دنا پلاس توربو دنده ای با تحویل نسخه جدید انجام می شود. این خودرو قرار است تا با جعبه دنده ۶ سرعته دستی به بازار بیاید و به طور کامل، نسخه ۶ دنده دستی جایگزین نسخه قبلی شود.

همچنین بر اساس تولیدات آزمایشی انجام شده برای دنا پلاس توربو دنده ای جدید، مشخص است که فرمان کمکی برقی جایگزین ساختار هیدرولیکی شده و این سدان خانوادگی نیز، مانند دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک، پژو ۲۰۷i و رانا پلاس پانوراما به جعبه فرمان EPS یا همان کمکی برقی مجهز گردیده است.

در حال حاضر دنا پلاس توربوشارژر دنده ای با پیشرانه TC7 تولید می شود. این پیشرانه ۱٫۶۵ لیتری توربو شارژر ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی توان خودرو را به چرخ های جلو می رساند. سانروف ، کروز کنترل ، تهویه اتوماتیک، صندلی های جلوی برقی، نمایشگر لمسی، دوربین دنده عقب، چراغ روشنایی روز، رهیاب ماهواره ای، آینه های تاشو برقی، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، دو کیسه هوا (کیسه های هوای جانبی جلو سفارشی) و… از جمله امکانات تیپ دنده ای دنا پلاس توربوشارژر است.

۸. ۲۰۷ اتومات سقف فلز

 

برای خرید پژو ۲۰۷ اتومات بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید:خرید اقساطی پژو ۲۰۷ اتومات

 

هرچند از اواخر سال ۹۴، ایران خودرو ثبت‌نام ۲۰۷ جدید را آغاز کرد اما اولین سری آن در مدل ۹۵ بدست مشتریانش رسید. ۲۰۷ نیوفیس به لحاظ ظاهری تنها در فرم چراغ‌ها (اضافه‌شدن دی‌لایت) و طراحی مجدد آینه‌های جانبی‌اش (اضافه‌شدن راهنمای LED) با سری اول ۲۰۷ متفاوت است. درون کابین نیز یک مانیتور لمسی (با دوربین و نویگیشن) به بالای کنسول اضافه شده، سیستم صوتی تغییر کرده و به هندزفری مجهز شده، فرمان دارای دکمه‌های کنترلی است و اهرم تنظیم سیستم صوتی نیز در زیرفرمان دیده می‌شود. اما ایران خودرو از پاییز ۹۷، «رینگ آلومینیومی» و «کروز کنترل» را از تجهیزات استاندارد ۲۰۷ دنده‌ای و همچنین «رینگ آلومینیومی» را از تجهیزات استاندارد ۲۰۷ اتومات حذف کرد. همچنین از ابتدای سال ۹۹ نیز آپشن جدید «فرمان برقی» نیز برای خریداران پژو ۲۰۷ هاچبک، قابل سفارش شد. ایران خودرو همچنین از نیمه دوم سال ۹۹، پژو ۲۰۷ هاچبک پانوراما را به بازار فرستاد؛ خودرویی که هم در نسخه دنده‌ای و هم در نسخه اتومات عرضه شده است. نکته جالب اینجاست که ایران خودرو در ۲۰۷ هاچبک سقف پانوراما، «ترمز عقب دیسکی» را هم سفارشی کرده درحالیکه در ۲۰۷ هاچبک سقف فلزی، ترمزهای جفت دیسکی بصورت استاندارد هستند. بنابراین برای خریداری ۲۰۷ هاچبک پانوراما دنده‌ای، باید چک کنید و ببینید آیا چهار آپشن «فرمان برقی»، «رینگ آلومینیومی»، «کروزکنترل» و «ترمز عقب دیسکی» روی خودروی موردنظرتان نصب شده یا خیر. از اواخر بهار ۱۴۰۰ نیز ایران خودرو، سیستم مالتی‌مدیای ۲۰۷ را به‌روزسانی کرد و قابلیت جدید MirroLink را برای اولین‌بار به آن افزود؛ قابلیتی که به شما این امکان را می‌دهد تا از اپلیکیشن‌های اندروید و iOS موبایل‌تان، در مالتی‌مدیا ۲۰۷ نیز استفاده کنید. به دلیل اضافه‌شدن «میرور لینک»، دو ویژگی قدیمی یعنی دی‌وی‌دی پلیر و نویگیشن آفلاین نیز از مالتی‌مدیای جدید ۲۰۷ حذف شده است. ایران خودرو در بهار ۱۴۰۱ عرضه پژو ۲۰۷ ام سی را شروع کرد که بدلیل داشتن سقف قرمز، به ۲۰۷ دو رنگ نیز معروف شد. با اینکه ۲۰۷MC به رینگ مشکی و تریم قرمز (هم در نمای بیرونی و هم در نمای داخلی خودرو) مزین شده اما مهم‌ترین تفاوتش با سایر اعضای خانواده ۲۰۷ در داشتن موتور TU5P به همراه گیربگس جدید ۶AT است. بنابراین نسبت به مابقی ۲۰۷ها، هم خروجی بهتری در قدرت و گشتاور داشته و هم مصرف سوخت پایین‌تری را به ارمغان آورده است. پژو ۲۰۷MC آپشن‌هایی مانند ترمز دیسکی عقب، فرمان برقی، کروز کنترل و رینگ آلومینیومی را بصورت استاندارد دارد. ایران خودرو از نیمه دوم سال ۱۴۰۱، تولید پژو ۲۰۷ اتوماتیک (هم با سقف فلزی و هم با سقف شیشه‌ای) را نیز آغاز نمود که موتور TU5P و گیربکس جدید AT6 دارد. شرکت ایران خودرو در نیمه اول ۱۴۰۲ تلاش کرد تا جای خالی پژو ۲۰۶ را در خانواده ۲۰۷ پر کند. به همین دلیل نیز دو تیپ جدید برای پژو ۲۰۷ را به بازار فرستاد. تیپ اول، اصطلاحا TU3 نام دارد چراکه موتور ۱۳۶۰ سی‌سی ۸ سوپاپ تی.یو.سه روی آن گذاشته بودند. پژو ۲۰۷ تیپ TU3 در واقع همان پژو ۲۰۶ تیپ ۳ بود ولی با بدنه ۲۰۷ عرضه می‌شد! این یعنی فرمان هیدرولیک، ترمز عقب کاسه‌ای، رینگ ۱۴ اینچ فولادی و شیشه بالابر برقی جلو و عقب دارد. البته برخلاف ۲۰۶ تیپ ۳، ایران خودرو روی ۲۰۷ تیپ TU3، کروز کنترل را بصورت استاندارد نصب کرده است. دومین تیپی که در سال ۱۴۰۲ براساس ۲۰۶ اما برای خانواده ۲۰۷ عرضه گردید، اصطلاحا با نام تیپ ۵ معرفی شد. این محصول نیز در واقع همان ۲۰۷ بود که داشبورد ۲۰۶ را روی آن گذاشته بودند. البته ایران خودرو، اکثر آپشن‌های خوب پژو ۲۰۷ را از روی ۲۰۷ تیپ ۵ حذف کرده است: فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، ترمز دیسکی عقب، سنسور عقب، مالتی مدیا و کروزکنترل از جمله آپشن‌هایی هستند که روی ۲۰۷ تیپ ۵ وجود ندارد.

۹. ۲۰۷ اتومات پانوراما

 

برای خرید پژو ۲۰۷ اتومات پانوراما بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید: خرید اقساطی پژو ۲۰۷ پانوراما

 

پژو ۲۰۷ پاناروما یکی از اعضای جدید خانواده پژو ۲۰۷ ایران خودرو محسوب می‌شود که به سقف شیشه‌ای ثابت مجهز شده و لذت رانندگی بیشتری برای کاربران این هاچبک فرانسوی به وجود می‌آورد. در این مقاله به بررسی مشخصات فنی ۲۰۷ پاناروما، آپشن‌ها، مزایا و معایب و کلیه خصوصیات این محصول پرداخته‌ایم

شرکت ایران خودرو در سال ۹۹ تصمیم گرفت سقف فلزی برخی مدل‌های پژو ۲۰۷ را با یک نمونه شیشه‌ای ثابت تعویض کند تا بدین ترتیب لذت رانندگی با این خودرو ارتقا پیدا کرده و حس حضور در یک محصول مدرن‌تر به مشتری انتقال یابد. اینجا بود که پژو ۲۰۷ پاناروما به مرحله تولید رسید و از آن به بعد مشتریان ایران خودرو با عضو جدیدی از این خانواده روبه‌رو شدند. به‌جز اضافه شدن سقف شیشه ای، پژو ۲۰۷ مذکور تفاوت ظاهری و فنی خاصی با مدل‌های سقف فلزی ندارد و همان فرم همیشگی و نسبتا قدیمی را به نمایش می‌گذارد. درون کابین نیز تحول خاصی مشاهده نمی‌شود و همان طراحی داخلی قبل را در اینجا نیز می‌توان دید.

هرچند قیمت پژو ۲۰۷ در نسخه پاناروما کمی گران تر از نسخه عادی است اما، در بحث مشخصات فنی ۲۰۷ پاناروما تغییر و تحول چشمگیری دیده نمی‌شود. موتور TU5 به حجم ۱.۶ لیتر قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن ‌متر گشتاور است. پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای با گیربکس پنج سرعته دستی و یا چهار سرعته اتوماتیک از سوی ایران خودرو به تولید رسیده است. میانگین مصرف سوخت نمونه دستی برابر ۶.۶ لیتر در ۱۰۰کیلومتر بوده و شتاب صفر تا صد رسمی آن معادل ۱۱.۶ ثانیه اعلام شده است. این ارقام برای نمونه اتوماتیک پژو ۲۰۷ پاناروما به ترتیب برابر با ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و ۱۲.۶ ثانیه به طور رسمی ارزیابی شده است. حداکثر سرعت هر دو نمونه از پژو ۲۰۷ پانوراما نیز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. 

در مورد تجربه سواری با پژو ۲۰۷ می‌توان گفت که سواری تقریبا نرم را با این خودرو تجربه خواهید کرد. کابین ۲۰۷ پاناروما عایق‌بندی مناسبی داشته و نسبت به دیگر محصولات هم‌رده داخلی سروصدای کمتری درون آن احساس می‌شود که درنتیجه حس لذت بخشی را با آن تجربه خواهید کرد. ضمن آنکه میزان شتاب و چابکی این هاچبک خانوادگی نسبتا هیجان‌انگیز و قابل قبول است؛ به‌ویژه در نسخه مجهز به گیربکس دستی این مورد بیشتر می‌تواند شما را راضی کند.

البته با توجه به تغییرات نرم‌افزاری جهت تطابق با استاندارد آلایندگی یورو ۵، شاید در ابتدای حرکت کمی وقفه بین اعمال فشار روی پدال گاز و دریافت پاسخ از سمت موتور را احساس کنید، اما به غیر از این مورد می‌توان گفت که سواری و شتاب نسبتا هیجان‌انگیزی را با پژو ۲۰۷ احساس خواهید کرد. در مورد هماهنگی و دقت گیربکس اتوماتیک انتقادهایی وجود دارد ولی با این حال در شرایط عادی می‌توان گفت که گیربکس وظیفه خود را تقریبا به طرز مناسب انجام می‌دهد.

شرکت ایران خودرو آپشن‌هایی مثل کروز کنترل، فرمان برقی، ترمز عقب دیسکی و رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی را به صورت آپشنال برای ۲۰۷ پاناروما دنده ای در نظر گرفته است. اما نسخه اتوماتیک این خودرو کروز کنترل را به صورت استاندارد در تمامی نسخه‌های ارائه می‌دهد. به غیر از این موارد سایر امکانات شامل: ترمز ضد قفل ABS و EBD، دو کیسه هوای جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کلیدهای کنترل روی فرمان، سامانه مالتی مدیا با نمایشگر، دیلایت، سنسور و دوربین دنده عقب، تنظیم دستی صندلی‌های جلو در چهار جهت و…، به صورت آپشن های پیش‌فرض در کلیه نسخه‌های پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای حضور دارند. اگر بودجه کافی برای خرید ۲۰۷ ندارید، از طرح خرید اقساطی پژو ۲۰۷ شرکت همراه مکانیک استفاه کنید و بدون ضامن و با اقساط بلند مدت خودروی مورد پسند خودتان را خریداری کنید.

در مجموع به نظر می‌رسد با توجه به نبود رقبای قدر فعلا پژو ۲۰۷ پاناروما می‌تواند به عنوان یک هاچبک خانوادگی نسبتا شکیل و زیبا با توان حرکتی مناسب در خدمت مشتریان باشد. اما باید منتظر ماند و دید که محصولات وارداتی رقیب این خودرو در چه سطح قیمتی وارد بازار می‌شوند تا آن زمان بتوان تصمیم دقیق‌تری برای خرید این محصول یا رقبای وارداتی آن گرفت.

۱۰. پادرا پلاس

برای خرید پادرا پلاس بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید:خرید اقساطی پادرا پلاس

 

 

وانت پادرا پلاس را اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران ۱۳۹۷ دیدیم. در آن زمان، زامیاد نگران بود که مبادا تولید وانت نیسان Z24 و Z28 را بدلیل استانداردهای ۸۵گانه از دست بدهد. به همین دلیل بلافاصله برای تولید پادرا پلاس، بعنوان جانشین وانت نیسان آبی، اعلام آمادگی کرد. وانت پادر پلاس قرار بود در سال ۱۳۹۸ به بازار بیاید اما این اتفاق نیفتاد و از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ به بازار آمد. مهم ترین نکته درباره پادرا پلاس این است که این وانت، ساخت زامیاد نیست! بلکه یک وانت چینی به نام لیون (Lion) است که با اصلاحاتی فنی، در بازار ایران عرضه شده. جالب اینجاست که سازنده اصلی وانت پادرا، همان شریک قدیمی زامیاد، یعنی شرکت فودای (Foday) است. پادرا پلاس نیز در واقع نسل جدید فودای لیون اف ۱۶ یا LION F16 محسوب می‌شود وانت پادرا پلاس نسبت به وانت‌ پادرا (سری قدیم)، ویژگی‌های نسبتا خوبی دارد مانند: دستگیره آسان بازشو، شیشه بالابر و آینه برقی، صندلی جدید با ارگونومی بهتر، صندلی ۳ حالته راننده، بهبود سیستم تهویه دستی (با کولر و بخاری)، سیستم صوتی جدید، قابلیت نصب مانیتور، قابلیت نصب ایربگ، فرمان هیدرولیک، مه شکن جلو و عقب، ترمز دیسکی جلو، ترمز کاسه ای عقب، ریموت و قفل مرکزی، ایموبلایزر، ترمزهای ABS به همراه EBD. شرکت زامیاد برای وانت پادرا پلاس، در ابتدا از همان پیشرانه ۲.۴ لیتری وانت پادرا (سری قدیم) استفاده می‌کرد که استاندارد یورو ۴ داشت اما از بهار ۱۴۰۰، زامیاد موفق شد تا مدل‌های یورو ۵ این وانت را هم با موتور ارتقایافته +M24 بسازد. این موتور بهبودیافته، همان موتور نیسان آبی است ولی تغییرات خوبی در آن اعمال شده مانند: طراحی مجدد منیفولد دود، مجموعه کاتالیست جدید، کالیبراسیون EOBD، استفاده از سیستم سوخت رسانی جدید (Return Less) و تغییر دریچه گاز از نوع مکانیکی به نوع برقی. در موتورهای +M24 زامیاد، مشخصات خروجی موتور (توان و گشتاور) تغییر محسوسی نکرده و مدل‌های یورو ۴ و یورو۵ آن مشابه یکدیگرند اما در عین حال، مصرف سوخت در مدل‌های یورو ۵ حدود ۱.۵ لیتر کمتر از مدل‌های یورو ۴ است. شرکت زامیاد در اواسط سال ۱۴۰۱، مدل دوگانه‌سوز پادرا پلاس را هم به بازار آورد. در این مدل، خروجی موتور در حالت بنزین، تفاوتی نکرده اما در حالت گاز، قدرت موتور حدود ۱۴ واحد و گشتاور نیز حدود ۲۷ واحد، کاهش یافته است. کاهش ۱۵ لیتری حجم باک بنزین و کاهش ۱۴۰ کیلوگرمی ظرفیت بارگیری، از دیگر تفاوت‌های فنی میان مدل بنزینی با مدل دوگانه‌سوز است.

۱۱. کارون

برای خرید اقساطی کارون بصورت اقساطی برروی لینک روبه رو کلیک کنید:خرید اقساطی کارون

 

 

بعد از عرضه وانت پادرا پلاس تک کابین، شرکت خودروسازی زامیاد از نیمه دوم سال ۱۴۰۱، نسخه دوکابین این وانت را هم به بازار کشورمان فرستاد؛ خودرویی که دیگر نامش پادرا پلاس نیست و باید آنرا «زامیاد کارون» صدا بزنیم! تولید آزمایشی وانت کارون (با نام کارخانه‌ای P2i) از اوایل سال ۱۴۰۰ شروع شد و حتی قرار بود در ایام دهه فجر ۱۴۰۰ رونمایی شود اما بدلایلی، این اتفاق با تاخیر چندماهه همراه شد و سرانجام اولین رونمایی آن در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ اتفاق افتاد. وانت کارون، به لحاظ ظاهری، همان وانت فودای لیون F16 است ولی شرکت زامیاد برای کاهش قیمت تمام‌شده آن، برای شاسی و پلتفرم آن، از نیسان آبی کمک گرفته است. البته سیستم تعلیق کارون، اندکی نرم‌تر از وانت پادراپلاس شده و فرمان‌پذیری و مانورپذیری آن نیز بهتر از آن است. به لحاظ ظاهری، در نمای جلویی خودرو، هیچگونه تفاوتی میان کارون و پادراپلاس وجود ندارد اما در نمای عقبی کارون، چندین تغییر جدید دیده می‌شود که عبارتند از: چراغ عقب جدید، سپر عقب جدید، گارد اتاق بار و لاینر کف اتاق بار. به لحاظ تجهیزات و امکانات نیز کارون دقیقا مشابه پادرپلاس بوده و چیزی بیشتر یا کمتر از آنرا ندارد. بنابراین می‌توان چنین گفت که به غیر از اضافه‌شدن ردیف دوم صندلی‌ها، که آن هم بدون تغییر در طول خودرو یا فاصله محوری انجام شده است، وانت کارون تفاوتی با وانت پادراپلاس ندارد. از سیستم ترمزش بگیرید که از نوع هیدرولیکی بوستردار با ABS و EBD است و ترمزهای دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب دارد، تا سیستم تعلیقش که در جلو از نوع کمک‌فنر هیدرولیکی با میل موجگیر و در عقب نیز از نوع کمک‌فنر هیدرولیکی با فنر تخت است. اما شباهت‌های پادراپلاس و کارون، صرفا در ابعاد و اندازه‌ها نیست بلکه در قوای فنی نیز این موضوع به چشم می‌خورد؛ زامیاد برای وانت کارون از همان موتور M24 و گیربکسی ۶ دنده‌ای استفاده کرده که قبلا نیز در وانت پادرا پلاس دیده بودیم.

 

 

تا ۸۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم

 

فروش اقساطی ایران خودرو

فروش اقساطی سایپا

فروش اقساطی مدیران خودرو

فروش اقساطی کرمان موتور

فروش اقساطی بهمن موتور

خرید اقساطی تارا 

 خرید اقساطی دنا پلاس

 خرید اقساطی آریزو ۶

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

تهران خودرو در آپارات

تهران خودرو نماشا

گروه تلگرامی تهران خودرو

خرید خودرو های اقساطی از تهران خودروفروش اقساطی سایپا

فروش اقساطی ایران خودرو

فروش اقساطی پارس خودرو

فروش اقساطی بهمن موتور

فروش اقساطی امپاور

 

Rate this post