بررسی کوییک اتوماتیک پلاس

بررسی خودروی کوییک اتوماتیک پلاس

مقدمه

کوییک اتوماتیک در سال ۱۳۹۷، بعد از معرفی و تولید کوییک دنده ای؛ به بازار معرفی و عرضه شد و در کنار کوییک دنده ای تولید شد.
کوییک اتوماتیک به غیر از اینکه از گیربکس اتوماتیک استفاده میکرد، امکانات بیشتری نسبت به کوییک دنده ای داشت و همین امر سبب ترغیب خریداران شد و اینکه یکی از ارزانترین خودرو های گیربکس اتوماتیک موجود در بازار بود، خریداران را بیشتر به خرید این خودرو ترغیب میکرد.
این خودرو در سال ۱۴۰۱ با تریم دو رنگ هم عرضه شد که در اصل همان کوییک آر اتوماتیک است.
که در ادامه به بررسی مشخصات فنی، نوع گیربکس استفاده شده و امکانات آن میپردازیم.

مشخصات فنی بررسی کوییک اتومات پلاس

کوییک اتومات از نظر مشخصات فنی، تفاوتی با کوییک دنده ای ندارد و هر دو از همان موتور M15 استفاده میکنند که این موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ، توانایی تولید ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتون متر گشتاور را دارد و تنها تفاوت آن ها با یکدیگر؛ بحث گیربکس است که کوییک اتومات از یک گیربکس CVT با ۶ دنده مصنوعی استفاده میکند و به نسبت کوییک دنده ای از شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر کمتری برخوردار میباشد.
شتاب کوییک اتومات از حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتر، با توجه به گیربکس گفته شده و وزن ۱۱۰۵ کیلوگرمی این خودرو، در حدود ۱۵ ثانیه اعلام شده است.
مصرف سوخت کوییک اتومات به صورت ترکیبی، ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بر اساس اعلام کارخانه میباشد و حجم باک این خودرو نیز ۴۱ لیتر میباشد.
ترمز های کوییک اتومات برای هر ۴ چرخ دیسکی میباشد و این یک نکته مثبت نسبت به کوییک دنده ای میباشد.

طراحی خارجی بررسی کوییک اتومات پلاس

کوییک اتوماتیک از نظر طراحی تفاوتی با کوییک دنده ای ندارد، ولی به کوییک اتوماتیک رینگ اضافه شده و همچنین در کوییک آر اتوماتیک، یک باله بالای درب صندوق اضافه شده که معمولا به رنگ مشکی میباشد.
رینگ های استفاده در این خودرو در چند طرح میباشد که هنگام ثبت نام، قابل سفارش میباشد.
در نمای جلو، کوییک اتوماتیک از طراحی ساده ای استفاده میکند که البته نسبت به تیبا بهتر شده و خریداران امتیاز بیشتری را به آن میدهند.
طلق چراغ همچنان تیره میباشد که حالت اسپرت تری را به خودرو بدهد.
جلوپنجره مانند قبل است و لوگوی سایپا وسط آن نصب شده و دو خط کرومی رنگ در امتداد آن هستند.
چراغ های مه شکن در اطراف سپر نصب شدند که دی لایت ها نیز در کنار آن ها نصب شده است.
دیفیوزری پایین سپر نصب شده که بیشتر جنبه تزیینی دارد.
کاپوت کوییک ساده طراحی شده و خطوط معمولی روی آن وجود دارد.
در نمای جانبی، کوییک اتومات تفاوتی با کوییک دنده ای نداشته و فقط همانطور که گفته شد، رینگ های ۱۴ اینچی به آن اضافه شده که طرح آن در هنگام ثبت نام، قابل انتخاب میباشد.
روی گلگیر و در اثری از نوشته ای بر اساس اتوماتیک بودن خودرو وجود ندارد و فقط نوشته کراس را میبینید که روی کوییک دنده ای هم به همین شکل میباشد.
شیشه های عقب خودرو دو تکه میباشد که باعث دید بهتر میشود.
دستگیره های درب این خودرو به حالت پوش اوت بوده که اکثر خودرو های جدید از این نوع دستگیره استفاده میکنند، اما به رنگ پلاستیکی است و همرنگ بدنه نیست.
یک خط از گلگیر جلو شروع شده و تا گلگیر عقب امتداد یافته تا به ظاهر ساده این خودرو کمکی کند.
در نمای عقب، فرم همه چیز به همان شکل است، چراغ ها از همان طرح کوییک دنده ای استفاده میکنند و همچنان نوشته ای مبنا بر اتوماتیک بودن این خودرو روی درب صندوق به چشم نمیخورد و فقط نوشته کوییک را مشاهده میکنید؛ البته در سری های قدیمی، کلمه CVT مبنا بر نوع گیربکس این خودرو روی درب صندوق نصب میشد.

طراحی داخلی، امکانات، فضای داخلی و ایمنی

اما بیشترین تغییرات کوییک اتومات، در بخش طراحی داخلی میباشد که البته خود طراحی تغییری نکرده و فقط یک سری امکانات به آن اضافه شده که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم.
به کوییک اتوماتیک یک مانیتور ۷ اینچی اضافه شده که بالای داشبورد نصب میشود و کامپیوتر کوچک سفری به جای آن حذف شده است و این مانیتور، امکانات بیشتری را به شما ارائه میدهد.
پنل داشبورد رنگ قبلی خود را دارد و از طرح مشکی و نقره ای استفاده میکند.
رادیو پخش خودرو سر جایش بوده و این رادیو پخش با مانیتور خودرو سینک میباشد و مثل خودرو هایی مثل پژو ۲۰۷ و رنو مگان میباشد؛ همچنین خواندن اطلاعات USB، کارت حافظه و … به عهده این رادیو پخش میباشد.
فرمان خودرو دی کات میباشد و روی آن کلید های اینترفیس و کروز کنترل قرار گرفته است.
پنل تهویه مطبوع دیجیتالی بوده ولی اتوماتیک نشده است که از این رو تفاوتی با کوییک دنده ای ندارد.
از نکات مثبت دیگر در کوییک اتومات، اضافه شدن کیلس استارتر به این خودرو است که کلا سوییچ حذف شده و استارت خودرو توسط دکمه انجام پذیر میباشد و سیستم ورود و خروج بدون کلید هم به این خودرو اضافه شده است.
طراحی صفحه کیلومتر خودرو بسیار بهبود یافته و نسبت به طرح بسیار قدیمی و ساده کوییک دنده ای، خیلی بهتر شده است.
اگر هم یک نگاهی به دنده این خودرو کنید، متوجه میشوید که حالت تیپ ترونیک و اسپرت هم دارد.
ردیف عقب کوییک اتومات، تفاوتی با جلوی آن ندارد و شیشه بالابر ردیف عقب این خودرو در تریم دنده ای هم برقی بود.
از امکانات کوییک اتوماتیک میتوان به کیلس، کیلس استارتر، اینترفیس، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی، سنسور و دوربین پارک عقب، دی کات برقی، سنسور فشار باد تایر، سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو، سیستم هشدار نبستن کمربند، دی لایت، چراغ های مه شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل، بالابر برقی برای هر ۴ شیشه، تنظیم آیینه های جانبی برقی، مانیتور ۷ اینچی لمسی مجهز به ورودی های بلوتوث، USB و کارت حافظه، نویگیشن، تهویه مطبوع دیجیتالی و ایزوفیکس صندلی اشاره کرد.
سیستم صوتی این خودرو همچنان جای بحثی ندارد و در حد استفاده معمولی مناسب است، اما به دلیل تغییر کردن سیستم مالتی مدیای این خودرو، کیفیت صدا، در حد خیلی کمی از کوییک دنده ای بهتر شده است.
فضای داخلی کوییک نیز همانطور که گفته شد از پراید بهتر بوده و فاصله بین دو محور آن ۲۴۱۲ میلیمتر میباشد و حجم صندوق عقب کوییک نیز ۲۲۵ لیتر میباشد.
از نظر ایمنی، کوییک اتوماتیک دارای ۲ ایربگ میباشد که شامل ایربگ های راننده و سرنشین جلو میباشد.

تجربه رانندگی

رانندگی با این خودرو کمی با کوییک دنده ای تفاوت دارد.
گیربکس این خودرو حتی با داشتن حالت های اسپرت و تیپ ترونیک، اما به دلیل CVT بودن، از کوییک دنده ای کند تر است و در سربالایی ها ممکن است کمی اذیت کند.
دید به جلو اطراف خودرو مناسب بوده اما دید به عقب این خودرو کمی با مشکل مواجه بوده اما به لطف سنسور و دوربین پارک عقب، این مشکل تا حدودی برطرف شده است.
فرمان خودرو بسیار نرم شده و طرح آن هم جذابتر از قبل شده است و داشتن کلید های اینترفیس اضافه شدن کروز کنترل به آن، از نکات مثبتی میباشد که این فرمان جدید دارد.
طرح صفحه کیلومتر مثل قبل خسته کننده نیست و بسیار بهتر شده است.
کیفیت دسته دنده و اجزای آن از کوییک دنده ای بسیار بهتر میباشد.
مانیتور این خودرو اطلاعات مناسبی را ارائه میدهد که شامل نویگیشن، اطلاعات کامل موسیقی، دوربین پارک عقب و … میباشد.
کولر و بخاری کوییک اتومات تفاوتی با کوییک دنده ای ندارد و هر دو یکسان هستند.
تنها ایرادی که نسبت به کوییک دنده ای گفته شد؛ کند بودن گیربکس میباشد و در باقی موارد، کوییک اتومات بهتر از کوییک دنده ای عمل کرده است.
رقبای موجود در بازار
رقبای این خودرو در بازار، خودرو های صفر نیستند و اگر این خودرو را بخواهیم با خودرو های اتوماتیک دیگر مقایسه کنیم، میتوانیم با خودرو های H30 کراس، برلیانس H220 اتومات، برلیانس H230 اتومات، پروتون جن ۲ اتومات، ولا وی، هیوندای ورنا اتومات و کیا ریو اتومات؛ مقایسه کنیم.


ارزش خرید بررسی کوییک اتومات پلاس

اگر قصد خرید یک خودروی صفر کیلومتر اتومات را دارید؛ این خودرو تنها گزینه پیش روی شما با این بودجه است و اگر از این خودرو خوشتان نیامده، میتوانید به سراغ گزینه های کارکرده نیز بروید.
سخن نهایی
کوییک اتومات با توجه به گیربکس CVT و مقداری کند بودن نسبت به کوییک دنده ای؛ اما در کل به نسبت قیمت و امکاناتی که دارد، میتواند ارزنده باشد.

اینستاگرام تهران خودرو
واتساپ تهران خودرو
تهران خودرو در آپارات
تهران خودرو در نماشا
خرید خودرو های اقساطی از تهران خودرو
گروه تلگرامی تهران خودرو

فروش اقساطی سایپا

فروش اقساطی ایران خودرو 

فروش اقساطی کشنده امپاور

خرید لیزینگی سایپا 

قولنامه آنلاین خودرو 

خرید خودرو بدون پیش پرداخت 

وام با سند خودرو 

امکانات کوییک آر
امکانات کوییک آر
بررسی مشخصات تیبا ۲
بررسی مشخصات تیبا ۲
خرید اقساطی خودرو
خرید اقساطی ام وی ام ۱۱۰ اس
خرید اقساطی ام وی ام ۱۱۰ اس
خرید لیزینگی برلیانس H230
خرید لیزینگی برلیانس H230
فروش اقساطی مدیران خودرو
فروش اقساطی مدیران خودرو
بررسی مشخصات خودروی دنا
بررسی مشخصات پارس سال
بررسی مشخصات پارس سال
خرید اقساطی خودرو تارا (۲)
خرید اقساطی خودرو تارا (۲)

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

Rate this post