بررسی کامل کشنده دیما + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامل کشنده دیما + خرید اقساطی + جدول مشخصات

مقدمه – بررسی کامل کشنده دیما + خرید اقساطی + جدول مشخصات
در این مقاله از تهران خودرو می‌خواهیم در رابطه با کشنده دیما صحبت کنیم.
افرادی که قصد خرید این کشنده را دارند سوالات متعددی در ذهن شان ایجاد می‌شود از جمله مشخصات فنی ، معایب و مزایای آن، خرید نقد و اقساط، انکانات و تجهیزات این کشنده که قصد داریم در ادامه این مقاله به این سوالات پاسخ دهیم،
تا انتها همراه ما باشید.

شرکت مایان

  • شرکت مایان از بهترین شرکتهای خودروسازی در ایران می باشد. این شرکت به خاطر تحریم های ایران و کمبود تولید کشنده در ایران با همراه داشتن کارشناس های حرفه ای تصمیم به تولید و عرضه نوعی کشنده گرفت. در سال ۱۳۹۹ با تحقیق روی ویژگی ها و مواد تولیدی شروع به فعالیت و طراحی کشنده کرد و در نوروز ۱۴۰۰ از کشنده دیما رونمایی کرد. این کشنده اولین تولید شرکت مایان در زمینه ساخت خودروهای سنگین و نیمه سنگین بود. در گذشته این شرکت فقط روی ساخت کامیون های سبک کار می کرد و آنها را صادر هم می کرد. کشنده دیما محصولی بسیار قوی و موجب سربلندی شرکت مایان است. تولیدی شرکت مایان در قزوین می باشد.

بررسی کشنده دیما

  • کشنده دیما یک خودرو چینی ساخت کمپانی جک موتورز می‌باشد. این کمپانی جز ۱۰ برند برتر خودرو در کشور چین است، مجموعه جک در سال ۱۹۹۹ میلادی احداث شده، در پس توسعه این شرکت سهام آن در سال ۲۰۰۱ تحت عنوان جک موتورز وارد بازار بورس شانگهای چین شد. در سال ۲۰۰۲ شرکت جک تولید خودروهای سواری و مسافربری را شروع کرده، خودروسازی جک در پی پیشرفت و بهبود در این بازار رقابتی تصمیم به تأسیس مرکز تحقیق و توسعه و طراحی جک – ایتالیا را در سال ۲۰۰۵ تاسیس نموده، همچنین  شرکت جک در سال ۲۰۱۰ جایزه ملی کیفیت را در چین دریافت نموده است. بررسی کامل کشنده دیما + خرید اقساطی + جدول مشخصات
کشنده دیما

کشنده دیما

  • محصولات خودروسازی جک در سال ۱۳۹۱ وارد بازار ایران شد.‌ گروه خودروسازی مایان در سال ۱۳۷۵ تاسیس شد. با تلاش و پشتکار فراوان خود توانست استانداردهای بزرگ جهانی TUV ‌ و FRC محیط زیست را برای اولین بار در کشور دریافت کند.  شرکت مایان نمایندگی شرکت EVOBUS، زیگلر آلمان، خدمات پس از فروش شرکت فوسو را بر عهده دارد.
    مجموعه خودروسازی مایان کشنده جک را با نام کشنده دیما در ایران مونتاژ و به بازار روانه کرده است.

مشخصات فنی کشنده دیما

  • کمپانی JAC برای این کشنده هم از پیشرانه‌های طراحی شده با کمک MAN آلمان استفاده کرده است و هم از موتورهای کامنز ساخته شده در چین. نمونه‌های عرضه شده در کشورمان از موتور کامنز ISGe5 بهره می‌برند که قبلا نیز در محصولات چینی عرضه شده در کشورمان، دیده‌ایم. این موتور روی کامیون‌های فوتون سری H4 و H5 ایران‌خودرودیزل، کامیون امپاور ۴۹۰ اسبی گروه بهمن و محصولات جدید شاکمان از ویرا دیزل نیز دیده می‌شود.
    البته که از برخی کشنده‌های گفته شده، ترمز موتوری به روزتر و پیشرفته‌تری دارد.
خرید اقساطی کشنده دیما

خرید اقساطی کشنده دیما

  • پیشرانه دیما با توجه به حجم ۱۱.۸ لیتری خود و قدرت تولیدی ۴۹۰ اسب‌بخار به همراه گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن‌متری، بازده خوبی ارائه می‌کند که نشان از تکنولوژی بالای آن دارد. استاندارد آلایندگی آن برابر با یورو ۵+eev است که برای کنترل آلایندگی خود از تکنولوژی SCR که با استفاده از پاشش مایع ادبلو بوده، استفاده می‌کند.
کشنده دیما لیزینگی

کشنده دیما لیزینگی

  • گیربکس اتوماتیک این کشنده از سری تراکسون ZF است، که ۱۲+۲ دنده دارد و اینتاردر آن نیز از نوع هیدرولیکی ۵ حالته است. تعلیق اتاق از نوع بادی با ۴ بالن باد بوده و محور جلو نیز دارای سیستم تعلیق فنر شمش پارابولیک به همراه میل موجگیر و کمک‌فنر است. محور عقب دارای تعلیق بادی با دو بالن باد با قابلیت تنظیم ارتفاع و حافظه است، که البته در محور عقب با وجود بادی بودن سیستم تعلیق، میل موجگیر دیده نمی‌شود.

جعبه دنده کشنده دیما

سیستم انتقال قدرت استفاده شده در کشنده دیما ساخت شرکت مشهور آلمانی ZF بوده ۱۲ سرعته تمام اتوماتیک و بدون پدال کلاچ است. این گیربکس دارای ۱۲ دنده به جلو و دو دنده به عقب از نوع سنکرونیزه می باشد.

سیستم ترمز دیما

  • سیستم ترمز استفاده شده در کشنده دیما ساخت شرکت مشهور WABCO بوده که از نوع دوم داره مستقل بادی است. در این کشنده از سیستم کنترل الکترونیکی ترمز EBS، سیستم ترمز ضد قفل ‏ ABS و همچنین سیستم ضد لغزش ASR/TC استفاده شده است. امکانات این سیستم ترمز به همین جا ختم نمی شود. سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC به همراه ریتاردر هیدرولیکی ۵ مرحله‌ای و ترمز موتور با توان ۳۷۰ اسب بخار، خشک کن هوا و ترمز تریلر از جمله این سیستم ها هستند. بررسی کامل کشنده دیما + خرید اقساطی + جدول مشخصات

سیستم تعلیق و فنربندی دیما

  • کشنده دیما در محورهای جلو و عقب از سیستم‌های تعلیق پیشرفته استفاده کرده است. سیستم تعلیق این کشنده در محور جلو از نوع پارابولیک بوده که دارای سه لایه فنر به همراه کمک فنر و میل موجگیر است. این سیستم تعلیق در محور عقب جای خود را به سیستم تعلیق بادی ساخت شرکت WABCO-ECAS است که دارای کمک فنر و دو بالشتک هوا نیز می باشد. این سیستم تعلیق قابلیت تنظیم ارتفاع از راه دور و همچنین یک سیستم حافظه برای ذخیره سازی ارتفاع های مختلف می باشد.

طراحی داخلی و بیرونی کشنده دیما – بررسی کامل کشنده دیما + خرید اقساطی + جدول مشخصات

  • در اکثر محصولات سبک و سنگین چینی می‌توان رگه‌هایی از خودروهای موفقی را دید. در اولین نگاه به دیما و خطوط بدنه آن، می‌توان فهمید که طرح این خودرو از مرسدس‌بنز آکتروس نسل چهارم گرفته شده است. دیما دارای چهره‌ای اصطلاحا کامیونی است، که برای یک کشنده مناسب بوده و از این نظر ابهت بالایی دارد. اتاق از نوع سقف بلند است و طرح جلوپنجره، آینه‌های جانبی، چراغ‌های بزرگ جلو و خطوط روی بدنه به خوبی باهم هماهنگ هستند، که از این نظر یکی از بهترین چینی‌هاست. فلاپ روی سقف و پشت اتاق، ضریب درگ این خودرو را بهبود می‌بخشند که اگر با فلاپ‌های روی شاسی نیز همراه شود، هم از این نظر بهتر خواهد شد و هم در زیباتر شدن آن اثر به سزایی خواهد داشت. بررسی کامل کشنده دیما + خرید اقساطی + جدول مشخصات

این کشنده با همکاری شرکت مگنا اشتایر اتریش در سال ۲۰۱۷ طراحی و ساخته شده است و با توجه به بهینه‌‌سازی‌هایی که در طراحی اتاق آن صورت گرفته، منجر به کاهش ۱۵ درصدی مقاومت در برابر باد و در نتیجه، کاهش ۷ درصدی در مصرف سوخت نسبت به جک گالوپ K6 شده است. نکته منفی در طراحی این کشنده، وجود شیشه در پشت اتاق به سبک بسیاری از کامیون‌های چینی برای دیدن بیرون است که امروزه وجود این شیشه، کلا از دنیای کامیون‌ها خداحافظی کرده است.
داخل کابین نیز کپی‌برداری دقیقی از طراحی داخل کابین آکتروس MP4 است. تمام خطوط داشبورد و جایگیری قطعات روی آن، شباهت بسیار بالایی به داشبورد آکتروس نسل چهارم دارد. این شباهت و کپی‌برداری را می‌توان در طرح فرمان کشنده دیما نیز دید. ضمن این‌که طراحی دو رنگ این بخش، آن را جذاب‌تر کرده است.

جدول مشخصات کشنده دیما

  • روبه‌روی صندلی شاگرد، یک میز از داخل داشبورد خارج می‌شود که وسیله خوبی برای صرف غذا و یا قرار دادن لپتاپ است. صندلی‌ها طراحی خوبی دارد و ارگونومی بالایی دارند و وجود زیر آرنجی برای هر دو صندلی، یک امتیاز به شمار می‌آید. همچنین دیما دارای دو تخت خواب است و به لطف سقف بلند و کف تخت و صاف کابین، هم فضای زیادی در داخل اتاق داریم و هم تردد راننده در داخل کابین، بسیار راحت خواهد بود. به این ترتیب می‌توان به طراحی داشبورد که با یک تقلب زیرکانه همراه است و نمای داخلی این کشنده، نمره قبولی داد.
    سیستم‌های ایمنی و رفاهی کشنده دیما
    کشنده دیما دارای سیستم‌های ایمنی و رفاهی مثل بسیاری از محصولات جدید بازار است. دکمه‌های روی غربیلک فرمان، بخاری درجا، قطع‌کن باتری از داخل و بیرون، صندلی بادی راننده با تنظیمات کامل، تاخوگراف، مه‌شکن جلو و عقب و پروژکتور روی شاسی، قفل دیفرانسیل و … را می‌توان در بسیاری از دیگر کشنده‌های جدید نیز مشاهده کرد. ضمن این‌که امکاناتی مثل هشداردهنده خروج از خطوط جاده، نمایش فشار هوای تایرها، تاییدیه حمل کالای خطرناک ADR، سیستم مدیریت ناوگان، سانروف برقی، یخچال و سیستم پخش مانیتوردار از دیگر تجهیزات سفارشی این خودرو است.

مزایا و معایب کشنده دیما – بررسی کامل کشنده دیما + خرید اقساطی + جدول مشخصات

  • این کشنده طراحی زیبا به سبک کشنده آکتروس را دارد، طراحی کابین عالی با فضای داخلی مناسب، دارای سقف بلند از جنس گالوانیزه با پوشش دهی ضد زنگ، دارای استاندارد آلایندگی Euro+EEV، قدرت موتور ۴۹۰ اسب بخار با ۱۹۰۰ دور در دقیقه با توان تولید گشتاوری  ۲۳۰۰نیوتن متر با ۱۱۰۰-۱۳۰۰ دور در دقیقه، سیستم کاهنده آلایندگی کاتالیست هوشمند (SCR)، مجهز به سیستم کنترل NOx، با ۶ سیلندر ۱۲ لیتری، جعبه دنده مدل ZF، ظرفیت مخزن سوخت ۱۲۰۰ لیتر، ظرفیت مخزن ادبلو ۶۰ لیتر، دوعدد باتری با ظرفیت ۱۸۰ آمپر ساعت، ظرفیت دینام ۱۱۰ آمپر، ولتاژ ۲۴ ولت، مجهز به سیستم ترمز دو مدار مستقل، ترمزهای جلو وعقب دیسکی WABCO، سیستم کنترل الکتریکی ترمز (EBS)، سیستم ضد لغزش (ASR/TC)، ترمز تپه (Hill hold)، سیستم الکترونیکی نیروی ترمزی در چرخ‌ها (EBD)، سیستم ضد قفل ترمز(ABS)، ریتارد هیدرولیکی ۵ مرحله ای، خشک کن هوا، دارای ترمز تریلر، ترمز موتور (i-Brake) با توان ۳۷۰ hp می‌باشد. یکی از مزایای اصلی این کشنده بازار خرید و فروش فوق‌العاده خوب این محصول می‌باشد.
    از معایبی که برای این کالا می‌توان برشمرد قیمت بالا این خودرو چینی است.

رقبای کشنده دیما – بررسی کامل کشنده دیما + خرید اقساطی + جدول مشخصات

  • با ورود هر خودرو به جاده‌های کشور رقبایی برای آن در نظر گرفته میشود. رقیب اصلی کشنده دیما در حال حاضر کشنده فوتون از کارخانه ایران خودرو دیزل می‌باشد.

 

  • خرید اقساطی از تهران خودرو
    شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط خرید اقساطی کشنده دیما را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
    در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی کشنده دیما را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی این کشنده مطلع شوید.

 

  1. معاوضه خودرو های سواری
  2. خرید اقساطی خودرو های سنگین
  3. خرید اقساطی خودرو های سواری
  4. واتساپ تهران خودرو
  5. اینستاگرام تهران خودرو

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها