گارانتی ماشینم تمامم شده چکارکنم
دلایلی که باعث اتمامم گارانتی می شود
گارانتی خودرو چرا اهمیت دارد؟ حتماً بارها نام گارانتی را برای محصولات و خدمات مختلف شنیدهاید. اما شاید به دلیل برخی از موارد خاص، گارانتی را در برخی از محصولات جدی نگیریم. برای مثال، در گوشیهای تلفن همراه که ساخت خارج از کشور هستند، گارانتی چندان نمیتواند برای مصرف کننده داخلی اهمیت داشته باشد.
چرا که اگر کسی بخواهد از گارانتی آن استفاده کند، باید هزینه زیادی را صرف ارسال محصول به شرکت سازنده کند که معلوم نیست به دست شرکت برسد یا حتی آن را جدی بگیرد. اما در مورد محصولات داخل مثل خودرو قضیه فرق میکند. به همین خاطر در ادامه قصد داریم تا به بررسی گارانتی خودرو از زوایای مختلف بپردازیم. اگر گارانتی خودرو موضوعی است که ذهن شما را نیز درگیر کرده است، با ما همراه شوید. دلایلی که باعث اتمامم گارانتی می شود
تعریف گارانتی
در تعریف گارانتی میتوان گفت که گارانتی «Warranty» به معنای «زمانت» و «ضمانتنامه» است. درواقع گارانتی به مجموعه تعهداتی گفته میشود که یک شخص یا شرکت آن را در برابر محصولات یا خدمات خود به مشتریان ارائه میدهد. با وجود گارانتی، افراد با اطمینان خاطر بیشتری میتوانند از یک محصول یا خدمت استفاده کنند.
گارانتی نشاندهندهی این است که یک شرکت یا شخص در برابر محصول یا خدمتی که ارائه میکند، چقدر اعتبار دارد و تا چه حد میتواند مشتری را در مورد کیفیت آن ترغیب کند.
گارانتی میتواند اشکال مختلفی داشته باشد. گارانتی در صنعت خودروسازی نیز دارای ابعاد مختلفی است. به طوریکه بسیاری از افراد از روی گارانتی خودروها به کیفیت و اعتبار ساخت آنها پی میبرند. در ادامه بیشتر به بررسی گارانتی خودرو خواهیم پرداخت.
گارانتی ماشینم تمامم شده چکارکنم
افزایش قابلتوجه گارانتی باتری محصول هیبریدی تویوتا
گارانتی خودرو چیست؟
گارانتی خودرو «Car Warranty» همانطور که از نام آن هم مشخص است، به تضمینهایی اشاره دارد که شرکتهای خودروسازی در قبال خودروهایی که تولید میکنند به مشتریان خود ارائه میکنند. این گارانتی بر طبق قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان داده میشود. درواقع هم شرکتهای واردکننده خودرو و هم شرکتهای تولید کننده خودرو میتوانند این گارانتی را ارائه کنند. برای مثال، در مورد خودروهای ساخت داخل، برخی از گارانتی خودروها به قرار زیر است:
- گارانتی ایران خودرو برای خودرو «سمند» و «دنا» حدود ۳۶ ماه است.
- گارانتی خودرو سایپا برای خودرو «پراید» حدود ۱۸ ماه است.
- گارانتی خودرو شاهین توسط شرکت سایپا به مدت ۳ سال یا مسافت ۶۰ هزار کیلومتر است.
- گارانتی خودرو کوئیک توسط شرکت سایپا به مدت ۲ سال یا مسافت ۴۰ هزار کیلومتر است.
در گارانتی خودروها، هرکدام از دو مورد (مدتزمان یا مسافت) زودتر فرا برسد، شامل گارانتی میشود. این گارانتیها به این معنی است که کلیه قطعات خودروهای نامبرده (بهجز قطعات مصرفی آنها) در طول مدت اعلام شده برای گارانتی ایران خودرو یا گارانتی خودرو سایپا در این مسافت شامل گارانتی شده و شخص خریدار هیچ پولی برای تعمیر یا حتی تعویض موتور، گیربکس یا دیگر قطعاتی غیرمصرفی پرداخت نمیکند.
بلکه ارائه این خدمات بهصورت رایگان شامل گارانتی شده و توسط شرکت سازنده پوشش داده میشود. البته بر برخی از موارد (مانند مواردی که دارای کارت طلای در گارانتی ایران خودرو یا کارت نارنجی در گارانتی خودرو سایپا هستند) قطعات مصرفی خودروها نیز شامل گارانتی میشود و شخص خریدار در زمان گارانتی هزینهای را بابت تعویض قطعات مصرفی پرداخت نمیکند!
آیا خودروهای صفر احتیاجی به گارانتی دارند؟
وقتی حرف از خودرو صفر میشود، معمولاً یک خودرو کاملاً سالم و بدون هیچ مشکلی در ذهن افراد تداعی میشود. اما نمونههای مختلف نشان داده است که حتی خودروهای صفرکیلومتر هم میتوانند دارای عیب و مشکلاتی باشند که در هنگام خرید باید مورد بررسی قرار بگیرند. وقتی قیمت بالایی برای یک خودرو صفر پرداخت میشود، باید خریدار از سلامت تمام قطعات آن خودرو اطمینان حاصل کند.
به همین خاطر است که گارانتی در خودروهای صفر کیلومتر اهمیت بالایی دارد. البته باید به متن قرارداد خودروها نیز توجه کرد، چون در بیشتر موارد عرضهکنندگان خودرو در برگه قرارداد خودرو این موضوع را ذکر میکنند که همه قطعات خودرو فروخته شده به فرد شامل گارانتی است. البته گاهی نوشته میشود که به غیر از موارد قطعات مصرفی خودرو، دیگر موارد در ردیف گارانتی قرار میگیرند. اگرچه این مورد در قرارداد هم ذکر شده باشد، بهتر است در زمان خرید، خودرو را تست کرد!
مشخصات فنی خودرو جک S5
هزینه تعمیرات خودرو در زمان گارانتی بر عهده چه کسی است؟
بهطبع گارانتی خودرو بر عهدهی شرکت سازنده یا نمایندگان قانونی آنها است. در رابطه با این موضوع قوانینی وجود دارد که تمامی عرضهکنندگان خودرو، اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان رسمی و غیررسمی کالاهای سرمایهای مانند خودرو، مؤظف به داشتن نمایندگی و خدمات پس از فروش برای محصولات خود هستند.
بنابراین هر ارائهدهنده خودرو، چه تولیدکننده باشد و چه وارد کننده و عرضه کننده در سطح کشور، باید خدمات پس از فروش خودرو را برای مشتریان خود در نظر بگیرد که اصلیترین این خدمات، ارائه گارانتی خودرو است.
شرایط پذیرش خودرو برای گارانتی چیست؟
برای این که بتوانید از گارانتی خودرو خود استفاده کرده و پذیرش آن را از نمایندگی دریافت کنید، باید شرایط زیر را داشته باشید:
- دفترچه گارانتی خودرو را به همراه داشته باشید.
- در بخش سرویس اولیه دفترچه باید مهر مربوط به انجام سرویس زده شده باشد.
- خودرو شما باید شامل شرایط گارانتی مطالبق با مدتزمان گارانتی و مقدار کارکرد خودرو باشد.
- دفترچه گارانتی باید با مشخصات خودرو کاملاً مطابقت داشته باشد.
اگر مدارک لازم را در هنگام مراجعه به نمایندگی به همراه نداشته باشید یا مدارک شما کامل نباشد، خودرو شما نمیتواند برای گارانتی پذیرش شود. بنابراین بهتر است از همان ابتدای خرید خودرو، مدارک را به درستی چک کنید تا مشکلی ایجاد نشود.
بررسی مشخصات پژو ۲۰۰۸
نکات تکمیلی در رابطه با گارانتی خودرو
اگرچه موضوع گارانتی مشخص است و با توجه به آنچه تا به اینجا در مورد گارانتی گفته شد، میتوان فهمید که گارانتی خودرو چطور ارائه میشود، اما نکات تکمیلی حول این موضوع وجود دارد که آگاهی از آنها برای هر خریدار خودرو ضروری است. برخی از این نکات به قرار زیر هستند:
پس از تمام شدن مدت یا مسافت گارانتیها، میتوان با خرید بسته تمدید گارانتی از نمایندگیهای مجاز خودرو موردنظر، طول دوره گارانتی خودرو خود را تمدید کرد (برای مثال، در شرکت سایپا برای خودرو کوئیک میتوان به مدت ۱ سال یا ۲۰ هزار کیلومتر گارانتی را تمدید کرد).
خودرو زمانی شامل گارانتی میشود که توسط هیچ تعمیرگاه خارج از حوزه نمایندگیهای خود خودرو مورد بازدید یا تعمیر یا تعویض قطعه قرار نگرفته باشد. در غیر اینصورت گارانتی خودرو ابطال میشود.
مشتریان خودروها با چالشهایی در رابطه با گارانتی روبهرو هستند؛ برای مثال، بسیاری از مشتریان در زمان مراجعه با هدف سرویسهای دورهای یا تعمیر خودروی خود، از سوی نمایندگیها پذیرش نمیشوند یا بهسختی پذیرش میشوند. دلیل این مشکل، عدم ارائه یکنواخت خدمات در تمامی نمایندگیها است. به همین خاطر باید در زمان خرید خودرو همه جوانب در نظر گرفته شود و در متن قرارداد کلیه موارد گارانتی به روشنی ذکر شود تا هیچ نمایندگی نتواند از پذیرش آن سر باز زند!
یکی از مهمترین موارد که برای فعال شدن گارانتی حائز اهمیت است، پذیرش اولیه خودرو است که باید قبل از هزار کیلومتر یا در ۶ ماه اولیه پس از تولید، به نمایندگی مراجعه کرده باشد. در صورت عدم مراجعه در زمان گفته شده در اکثر موارد گارانتی خودرو ابطال میگردد.
گارانتی ماشینم تمامم شده چکارکنم
راهنمای انتخاب ردیاب
توجه به موارد فوق میتواند برای استفاده بهتر و هوشمندانهتر از گارانتی خودرو به شما کمک کند.
عوامل ابطال گارانتی خودرو کدامند؟
- دلایل زیادی برای ابطال گارانتی خودروها وجود دارد که اگر بخواهیم برخی از آنها را نام ببریم، به این قرار هستند:
- نصب رینگ یا لاستیک غیراستاندارد
- تغییر ارتفاع خودرو
- نصب روکش صندلی (در خودروهای خاص که دارای صندلی برقی یا ایربگ هستند)
- نصب دزدگیر یا سیستم صوتی
- نصب کفپوش یکپارچه
- نصب کروزکنترل
- دستکاری برق خودرو (باتری، دینام، استارت)
- دستکاری کیلومترشمار خودرو
- کف کشی سرتاسر خودرو
- استفاده از لامپ های غیر استاندارد مث هدلایت زنون و ….
- نصب سنسور دنده عقب صوتی یا تصویری
- نصب شیشه بالابر اتومات ( power window
- نصب سویچ مخفی
- نصب جی پی اس (GPS)
- دودی کردن شیشه های خودرو
- ریمپ کردن خودرو
- دوگانه سوز کردن خودرو
- حذف کاتالیزور
- عدم انجام سرویس های دوره ای درج شده در دفترچه راهنمای خودرو
- انجام تعمیرات خارج از نمایندگی های مجاز
- تصادف خودرونکته : بعضی از خودرو ها گارانتی تصادف هم دارند که شرایط خاص خود را دار که منجر به باطل شدن گارانتی خودرو نمی شود.
- نصب میله تعادل یا به اصطلاح استرس بار
- نصب سر اگزوز
- موتور شویی
- استفاده از باطری با ولتاژ غیر استاندارد ( ظرفیت باطری باید طبق دفترچه راهنمای خودرو باشد)
- استفاده از فیوز یا رله های غیر استاندارد
- تقویت شاستی خودرو
- انجام جوشکاری بر روی بدنه و یا شاسی کشی
- نگهداری از مواد اتش زا در خودرو ( الکل، بطری آب، اسپری و .. )
- کاربری غیر استاندارد از جا فندکی ( شارژ و …. )
- استفاده از اکتان و مکمل های سوخت
- نصب محافظ غیر استاندارد ECU در بازار
- نصب کلاچ اتوماتیک
- نصب منیفولد و یا فیلتر هوای غیر استاندارد
- نصب کمک فنر غیر استاندارد
- نصب شمع غیر استاندارد
- با توجه به این موارد، بهتر است با احتیاط در مورد تعمیرات یا تعویض قطعات خودرو مشمول گارانتی خود اقدام نمایید.
تغییر شرایط سرویس اولیه در زمان گارانتی خودرو
برای جلوگیری از باطل شدن گارانتی خودرو پس از تحویل خودرو حتما قوانین به روز سرویس اولیه را از نمایندگی جویا شوید چرا که سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان برای تنظیم بازار قوانین خاص خود را دارد که شاید در دفترچه راهنما خودرو درج نشده باشد، پس حتما این موضوع بررسی شود.
مجموعه حرفه ای تهران خودرو با تلاش تیم قدرتمند و همچنین با اخذ کارگذاری از بانک ها و لیزینگ های معتبر و دولتی ، گامی مهم و نوین را در عرصه فروش اقساطی خودرو برداشته است.و همچنین شما میتوانید برای راهنمایی ومشاوره دررابطه باموضوع ابطال گارانتی خودرو خودباکارشناسان تهران خودرو درارتباط باشید.
کامیونت ایسوزو ۶ تن
گارانتی ماشینم تمامم شده چکارکنم
دلایلی که باعث اتمامم گارانتی می شود
وی افزود برای خودروی آریا گارانتی ۵ ساله در نظر گرفتهایم. این یعنی خودرو ۵ سال تحت کنترل ماست و آنقدر به کیفیت قطعات اطمینان داریم که میگوییم خودرو ۵ سال میتواند در جاده کار کند و آن را گارانتی می کنیم. ما در شبکه خدمات پس از فروش ایربگ نمیفروشیم. این همه تصادف می شود و ایربگ ماشینها باز میشود ولی ایربگ آن را مجددا چه کسانی تامین می کنند؟ این یعنی احتمالا ایربگی جایگزین نمی شود. زیرا ایربگ قطعه گرانی است و جز شرکتهای خودروسازی کسی نمیتواند آن را تامین کند و این در حالیست که حتی یک عدد هم فروش ایربگ نداریم.
شرایط گارانتی کرمان موتور
به تازگی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، الزام مراجعه مشتری به نمایندگی شرکت عرضه کننده خودرو حداکثر در مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با دست کم یک هزار کیلومتر کارکرد به منظور فعال سازی گارانتی را حذف کرد. نظر بر این موضوع شرکت کرمان موتور نیز امروز طی اطلاعیه ای جدید به نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خود اعلام داشته است :
“احتراما با توجه به لغو قانون پیشین سرویس اولیه از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت به اطلاع می رساند ضوابط جدید گارانتی مرتبط با سرویس اولیه به شرح زیر است:
شایان توجه است که در زمان تحویل خودرو در خصوص زمان سرویس اولیه به مشتری اطلاع رسانی های لازم صورت پذیرد. انجام خدمات سرویس اولیه بین ۴۰۰۰ تا حداکثر ۵۰۰۰ کیلومتر پیمایش و قبل از سپری شدن ۶ ماه از تحویل خودرو (هر کدام زودتر فرا رسد) الزامی است و عدم انجام آن در محدوده زمانی و مسافتی مذکور منجر به ابطال گارانتی کامل خودرو می گردد.
مجموعه حرفه ای تهران خودرو با تلاش تیم قدرتمند و همچنین با اخذ کارگذاری از بانک ها و لیزینگ های معتبر و دولتی ، گامی مهم و نوین را در عرصه فروش اقساطی خودرو برداشته است.و همچنین شما میتوانید برای راهنمایی ومشاوره دررابطه باموضوع ابطال گارانتی خودرو خودباکارشناسان تهران خودرو درارتباط باشید.
گارانتی ماشینم تمامم شده چکارکنم
مشاوره و خدمات حقوقی
شرایط گارانتی بهمن موتور
به موازات افزایش مدت گارانتی محصولات به مدت یک سال، هیچ گونه خللی در شیوه ارائه خدمات و الزامات گارانتی بوجود نیامده است و تمام امتیازات در حوزه گارانتی و خدمات پس از فروش که در مقطع دو سال و در گذشته به مشتریان ارائه می شد، در مقطع سه سال ارائه خواهد شد. نکته مهم تر برای مشتریان شرکت بهمن دیزل این است که آنها به مدت یک سال می توانند از سرویس های ادواری رایگان برای خانواده کامیون های فورس و امپاور بهره مند شوند.
گارانتی ماشینم تمامم شده چکارکنم
شرایط گارانتی مدیران خودرو
مدت گارانتی خودرو حداقل ۲ سال شد
رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرفکنندگان طی نامهای به خودروسازان اعلام کرد که دوره گارانتی خودرو نمیتواند کمتر از ۲ سال باشد.
ضروری است مفاد تبصره یک ماده ۲ قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو (با اصلاحات بند «ب» ماده ۳۴ قانون هوای پاک) که تصریح داشته است «دوره تضمین نمیتواند کمتر از دو سال از زمان تحویل خودرو به مصرفکننده یا کارکردی برابر با ۴۰ هزار کیلومتر (هر کدام زودتر به پایان برسد) باشد.» مبنای ارائه گارانتی به کلیه خودروها قرار گیرد. بدیهی است هرگونه دریافت وجه در قبال فعالسازی مجدد گارانتی غیرقانونی بوده و در صورت عدم رعایت مراتب فوقالذکر، وفق قوانین و مقررات موضوعه اقدام لازم معمول میگردد.
مدت و محدوده اعتبار گارانتی:
.۱ کلیــه اجــزا و قســمت هــای خــودرو بــه غیــر از مــوارد مشــخص شــده در ذیــل چنانچــه در شــرایط عــادی مــورد بهــره بــرداری قــرار گیرنــد بــه مــدت ۳۶ مــاه یــا ۶۰۰۰۰ کیلومتــر از زمــان تحویــل بــه اولیــن مالــک، هرکــدام زودتــر فــرا برســد، تحــت پوشــش گارانتــی قــرار میگیــرد.
.۲ آسـیب هـای رنـگ و خوردگـی ناشـی از ایـرادات کیفـی رنـگ و یـا نحـوه تولیـد بـه مـدت ۳ سـال از زمـان تحویـل بـه مشـتری، تحـت پوشـش گارانتـی قـرار میگیـرد.
.۳ کاتالیسـت، کربـن کنیسـتر، حسـگر دوم اکسـیژن بـه مـدت ۱۸ مـاه یـا ۳۰ هـزار کیلومتـر از زمـان تحویـل بـه مشـتری، هرکـدام زودتـر فـرا برسـد، تحـت پوشـش گارانتـی قـرار میگیـرد.
.۴ صفحــه کالچ بــه مــدت ۶ مــاه یــا ۱۰ هــزار کیلومتــر از زمــان تحویــل بــه مشــتری، هرکــدام زودتــر فــرا برســد، تحــت پوشــش گارانتــی قــرار میگیــرد.
.۵ باتــری بــه مــدت ۱۲ مــاه یــا ۲۰ هــزار کیلومتــر از زمــان تحویــل بــه مشــتری، هرکــدام زودتــر فــرا برســد، تحــت پوشــش گارانتــی قــرار میگیــرد.
.۶ الستیک به مدت ۲۴ ماه یا ۴۰ هزار کیلومتر از زمان تحویل به مشتری، هرکدام زودتر فرا برسد، تحت پوشش گارانتی قرار میگیرد.
.۷ تسـمهها، تیغـه بـرف پاککـن، فیلتـر هـوا، فیلتـر تهویـه مطبـوع، فیلتـر روغـن، فیلتـر بنزیـن، باتـری ریمـوت، فیـوز و رلـه بـه مـدت ۶ مـاه یـا ۱۰ هـزار کیلومتـر از زمـان تحویـل بـه مشـتری، هرکـدام زودتـر فـرا برسـد، تحـت پوشـش گارانتـی قـرار میگیـرد.
.۹ سیســتم پخــش صــوت بــه مــدت ۳۶ مــاه یــا ۶۰ هــزار کیلومتــر، از زمـان تحویــل بــه مشــتری، هرکــدام زودتــر فــرا برســد، تحـت پوشــش گارانتــی قــرار میگیــرد.
ً تبصـره: عملکـرد صحیـح سیسـتم و قطعـات کیسـه هـوا صرفـا مشـمول دوره تضمیـن نبـوده و براسـاس اسـتانداردهای ابالغـی شـامل دوران
تعهــد نیــز میباشــد.
دوره تعهــد یــا دوره تامیــن قطعــات و ارایــه خدمــات فنــى اســتاندارد، برابــر ده ســال از زمــان تحویــل رســمى آخریــن خــودرو بــه مصــرف کننــده میباشــد.
سانگیانگ نیز بهعنوان یکی دیگر از خودروسازان کرهای حاضر در استرالیا، گارانتی هفتساله با کیلومتر نامحدود برای محصولات خود ارائه میدهد. سانگیانگ که جزییات برخی از مدلهای جدید خودروهای خود از جمله Musso، Rexton و Tivoli را برای مشتریان استرالیایی ارائه میداد، تائید کرد که از این پس گارانتی ۷ ساله نیز برای آنان در دسترس خواهد بود. البته خدمات بیشتری علاوهبر نامحدود بودن کیلومتر کارکردی این محصولات وجود دارد. این خدمات شامل جدول برنامه هفتساله برای قیمتگذاری خدمات (که هنوز جزییات آن مشخص نشده است) و هفتسال خدمات کنار جادهای میشود.پس از دو سال وقفه، سانگیانگ برای ارائهی گارانتی ۷ ساله درکنار کیا موتورز قرار میگیرد؛ البته برخی شرکتهای خودروسازی حاضر در بازار استرالیا این نوع گارانتی را بهصورت پیشنهاد با مدت زمان محدود ارائه میدهند. تیم اسمیت، رئیس نمایندگی سانگیانگ در استرالیا گفت:این نوع ضمانتنامه بلندمدت بهمنظور ارائهی خدمات باکیفیت در سطحی بالاتر از سایر شرکتهای محلی کوچک طراحی شده است. اگرچه گارانتی کارخانه به مدت پنج سال و با کیلومتر نامحدود است، اما شرکت واردکنندهی محصولات سانگیانگ در بریتانیای کبیر پوشش گارانتی را به ۷ سال و ۲۴۰ هزار کیلومتر برای مدل دوکابین موسو افزایش میدهد. اسمیت که تجربهی حضور در برندهای محلی استرالیا را در کارنامهی خود دارد، از نمایندگی هاوال جدا شد و به سانگیانگ پیوست. این مدیر محلی از تجربیات خود برای افزایش رقابتپذیری در بازار استرالیا بهره میگیرد. پوشش جدید گارانتی هفتساله برای محصولات سانگیانگ، باعث کمرنگ شدن گارانتی ۳ ساله توسط شرکتهای کوچک محلی و همچنین گارانتی پنجساله توسط شرکتهای بزرگ خودروسازی مانند هیوندای، هوندا، مزدا، اشکودا، هولدن و فورد میشود. تویوتا، فولکسواگن، نیسان، سوزوکی و سوبارو هم برای خودروهای جدید خود گارانتی ۳ ساله (خودروهای موجود در طرح پیشنهادهای ویژه شامل این گارانتی نمیشوند) ارائه میدهند.
گارانتی ماشینم تمامم شده چکارکنم
مجموعه حرفه ای تهران خودرو با تلاش تیم قدرتمند و همچنین با اخذ کارگذاری از بانک ها و لیزینگ های معتبر و دولتی ، گامی مهم و نوین را در عرصه فروش اقساطی خودرو برداشته است.و همچنین شما میتوانید برای راهنمایی ومشاوره دررابطه باموضوع ابطال گارانتی خودرو خودباکارشناسان تهران خودرو درارتباط باشید.
فروش اقساطی ایران خودرو
فروش اقساطی سایپا
فروش اقساطی مدیران خودرو
فروش اقساطی کرمان موتور
فروش اقساطی بهمن موتور
خرید اقساطی تارا
خرید اقساطی دنا پلاس
خرید اقساطی آریزو ۶
دلایلی که باعث اتمامم گارانتی می شود