کشنده کاوه تک محور

کشنده کاوه تک محور

مقدمه
در این مقاله از تهران خودرو به تاریخچه ی ورود کشنده کاوه تک محور،
مشخصات کشنده کاوه تک محور ، مشخصات فنی و ایمنی و تجهیزات و مقایسه ی این کشنده با کشنده کاوه جفت محور میپردازیم .

تاریخچه ورود کشنده کاوه به ایران :
کشنده کاوه محصول کمپانی جهانی دانگ فنگ می باشد که در ایران با نام کاوه و البرز روانه بازار می شود.
نام قسمت کامیون سازی کمپانی دانگ فنگ ، DFCV است که ۴۵% از سهام آن در اختیار کمپانی ولوو تراکس می باشد.
کشنده جفت محور کاوه در سایپا تولید و به واسطه شرکت سایپا دیزل روانه بازار می شود و قابل اطمینان در میان رقیبان خود در بازار می باشد.

همان طور که در جریان هستید، چند سالی است کشور چین بر آن شده است که با تولید خودروهایی با کیفیت به یکی از اَبر قدرتان خودروسازی دنیا تبدیل شود. اگر بخواهیم موفقیت های بزرگ خودروسازان چینی در این زمینه را نادیده بگیریم، حقیقتا کوتاهی کرده ایم!
محصولات چینی نیز می توانند با هم نوعان اروپایی خود رقابت کرده و جای خالی آن ها را در جاده های ایران پر کنند! نمونه اش همین کشنده کاوه که سال هاست سلطان بی رقیب جاده های پر پیچ و خم کشور ما است و خم به ابرو نمی آورد!

استفاده از استانداردهای رنو در ساخت کاوه :

شاید برایتان جالب باشد بدانید که ساخت این کشنده بر اساس استانداردهای شرکت رنو فرانسه صورت می پذیرد. پس جای تعجب نیست اگر کشنده کاوه با برخورداری از قیمتی مناسب تر از کشنده های اروپایی به یکه تاز بازار ایران تبدیل شود. امکانات متنوع و بی نظیر کشنده کاوه دست به دست هم داده و کارایی آن را به طور معجزه آسایی افزایش داده اند. وجود قطعات با کیفیت در ساختار این کشنده آن را به شهرتی جهانی رسانده و اکنون کاوه یکی از سرسخت ترین رقبای اسکانیا و ولوو محسوب می شود!

مشخصات کشنده کاوه تک محور :

کشنده کاوه تک محور از محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا است که در زیر مجموعه گروه سایپا به اسم سایپا دیزل تولید می شود. کامیون کشنده تک محور کاوه دارای گیربکس قدرتمند ۱۶ دنده و تجهیزاتی مانند چراغ مه شکن عقب و جلو، دکمه استار موتور خارج از کابین و … است که توانسته به قابلیت اطمینان بالایی در میان رقیبان خود در بازار حمل و نقل جاده ای کشور دست پیدا کند. کشنده تک محورکاوه دارای ۴۲۰ اسب بخار قدرت است و حداکثر گشتاور آن ۱۸۷۰ نیوتن متراست.

مشخصات فنی کشنده تک محور کاوه :

سیستم تعلیق
* سیستم تعلیق جلو: فنرپارابولیک با میل موجگیر و کمک فنر
* سیستم تعلیق عقب : فنر شمشی با میل موجگیر و کمک فنر
سیستم ترمز
* سیستم ترمزKAVEH 4*2 : دارای دو مدار مستقل در جلو و عقب ، بادی ، مجهز به کمپرسور دو سیلندر ، که با هوای فشرده کار میکند ، سیستم ضد قفل ترمز (ABS t WABCO ) و ترمز توقف اضافی روی محورهای عقب از نوع فنری ، تانک باد آلومینیومی ، سوپاپ ترمز وزنی ، ترمز تریلی ، ترمز پارکینگ
ایمنی و تجهیزات کشنده تک محور کاوه
* لوازم سنجش : KAVEH 4*2شامل سرعت سنج ، تاخوگراف ، دور سنج و درجه حرارت آب ، میزان سوخت ، فشار باد مخازن سیستم ( مدار جلو و عقب ) ، فشار روغن و کلیه علائم هشداردهنده و اطلاعات خاص که بطور الکتریکی در صفحه نمایش دیجیتال ارائه می شود.
*
کابین
* اتاق : KAVEH 4*2 : مدل خوابدار از نوع فولادی ،تمام جوشکاری شده با پوشش مخصوص ضد زنگ ، دارا جک بالا بر برقی – هیدرولیکی ، صندلی راننده بادی قابل تنظیم ،دارای دو تختخواب ، سیستم تهویه مطبوع ( کولر + بخاری) بادگیر سقفی و جانبی ، دریچه سقف برقی ، سیستم تعلیق بادی عقب اتاق

تجهیزات استاندارد کاوه تک محورKAVEH 4*2:

بوق شهری و بادی ،سیستم خودکار تنظیم سرعت (کروز کنترل) ، اتصالات برق و باد تریلر با سوکت هفت پل ف فیلتر آبگیر سوخت ، کپسول آتش خاموش کن ، بکسل بند جلو ، جعبه کمک های اولیه ، آفتابگیر داخلی ، قفل درب مخزن سوخت ، جک و ابزار آلات ، علائم و چراغ های هشدار دهنده ، رادیو پخش ، چراغ مه شکن عقب و جلو ، مثلث خطر ، شیشه بالابر برقی ، گلگیر عقب و جلو ، گارد بغل ، دنده پنج و چرا؛ قوه ، علائم شبرنگ ، کلید استارت موتور از بیرون ، محفظه گرم کن / سرد کن ، بخاری درجا ، GPS ، کلید انتخاب مخزن

مشخصات کلی کشنده تک محورکاوه:
* طول کامیون : ۶۳۱۰
* عرض کامیون (کابین) : ۲۵۰۰
* ارتفاع سقف کامیون تا سطح زمین (بدون بار) : ۳۸۵۰
* عرض شاسی از جلو: ۹۴۰
* عرض شاسی از عقب : ۸۱۰
مشخصات فنی کشنده کاوه :
* مدل سیستم تعویض دنده کابلی – سنکرونیزه – ZF 16S221
* حداکثر گشتاور ورودی کامیون کشنده کاوه  ۲۲۰۰ نیوتن متر
* تعداد دنده ها ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب
* حداکثر گشتاور ورودی ۲۲۰۰ نیوتن متر
* ظرفیت روغن ۱۳ لیتر
* مدل موتور کشنده کاوه تک محور (تکنولوژی رنو)RENAULT dci420
* استاندارد آلایندگی EUROIV
* قدرت موتور ۴۲۰ اسب بخار در ۱۹۰۰ دور دردقیقه
* حداکثر گشتاور ۱۸۷۰ نیوتن متر در ۱۲۰۰ دور در هر دقیقه
* تعداد سیلندر ۶
* حجم مجموع سیلندرها ۱۱ لیتر
* ظرفیت روغن ۳۴ لیتر
* ظرفیت مایع خنک کننده ۴۰ لیتر

کشنده کاوه تک محور و جفت محور چه تفاوت هایی با هم دارند؟!
می خواهید کشنده کاوه بخرید، اما بین انتخاب نوع تک محور و جفت محور سردرگم مانده اید؟! آیا از تفاوت های میان این دو نوع بی اطلاع هستید؟! آیا یک جدول مقایسه ای می تواند شما را از سردرگمی نجات داده و تصمیم گیری را برایتان ساده تر کند؟! پس با کارشناسان تهران خودرو مشورت کنید و با خیال راحت تصمیم نهایی را اخذ کنید.

خرید اقساطی خودرو های سواری

خرید اقساطی خودرو های سنگین

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

کانال تلگرامی تهران خودرو

تهران خودرو در آپارات

تهران خودرو در نماشا

4.7/5 - (10 امتیاز)