کشنده ولوو fh460

کشنده ولوو fh460

مقدمه
‎ولوو از سال ۱۳۶۴ با مشارکت یکی از شرکت های داخلی توانست محصولات خود را وارد کشورمان کند.

‎کمپانی ولوو یکی از بزرگترین شرکت های کامیون سازی اروپایی است که رانندگان ایرانی سالهاست با آن آشنایی دارند.

‎کیفیت بالای سیستم فنی و کامل بودن تجهیزات و امکانات رفاهی کامیون های ولوو توانسته رضایت عده ی زیادی را جلب کند.

‎موتورهایی با قدرت بالا و طبق آخرین استاندارد های اروپا از ویژگی های بارز کامیون های این شرکت سوئدی است.

خرید اقساطی ولوو fh460

خرید اقساطی ولوو fh460

‎ولوو اف اچ یا همان اف هاچ کامیون های فوق سنگین که با نام کشنده معروف هستند جزو محبوبترین خودروهای سنگین در سراسر دنیا هستند.
‎سایپا دیزل در ایران نماینده رسمی ولوو بوده که اجازه مونتاژ سری اف اچ  کامیون و کشنده های موفق  این کمپانی را بر عهده داشت.
‎کشنده ای که توسط شرکت سایپا دیزل در کشور مونتاژ شده، از نوع ۴×۶ بوده است. بدین صورت که نوعی کشنده ده چرخ دو دیفرانسیل به حساب می آید. در حدود سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ این کشنده در بازار به صورت صفر کیلومتر در حال تولید بود که در آن زمان، قیمت این کامیون زیر ۵۰۰ میلیون تومان جهت خرید نقدی بود. با این حال پس از تحریم مجدد بازار خودرو کشور، تولید و مونتاژ کشنده ولوو در تمامی مدل ها متوقف گردید. این امر سبب گردید تا امروزه تنها خرید کشنده ولوو Fh460 تنها به صورت کارکرده میسر باشد.
‎البته با واردات مجدد کامیون های اروپایی در سال های اخیر مجدداً مدلهای جدیدتر کشنده ولوو Fh460 البته از نوع تک دیفرانسیل در بازار موجود شده‌اند

خرید کشنده ولوو fh460

خرید کشنده ولوو fh460

کشنده ولوو FH460
این کامیون در کلاس سنگین و فوق سنگین مدل های مختلفی دارد که با تصاحب مکرر عنوان قوی ترین کشنده دنیا و کامیون ملی سال ، یکی از محبوب ترین و پر تیراژ ترین کامیون های دنیا می باشد .
این مدل از ولوو به غیر از آمریکای شمالی در سرتاسر دنیا یافت می شود و از این حیث می توان گفت یکی از گسترده ترین فروش در سرتاسر دنیا را این کامیون دارد نکته ای که در خودرو های سواری و کامیون ها به ندرت دیده می شود.
اف اچ در دو مدل سنگین FH و فوق سنگین FH16 عرضه می گردد و از ابتدای معرفی تا کنون ۴ ویرایش کلی را پشت سر گذاشته که از سری اول تا چهارم می باشد.

مشخصات فنی موتور کامیون ولوو Fh460
‏Fh460 سیلندری با قدرت ۴۶۰اسب بخار، گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر و استاندارد آلایندگی یورو ۶ می باشد. گیربکس بکار رفته در آن ۱۶ دنده ای است که ۱۲ دنده در جلو و ۴ دنده در عقب آرایش شده است. سیستم ترمز این کشنده از نوع کاسه ای و به ترمز کمکی ABS , و ترمز توقف اضافی مجهز شده است. ولوو اف اچ دارای دو مخزن سوخت ۶۵۰ لیتری و ۶۱۰ لیتری می باشد و همچنین مخزن ادبلو را نیز داراست. کروز کنترل،فشارسنج روغن،تاخوگراف،فیلتر آبگیر سوخت از دیگر تجهیزات این کشنده پر طرفدار است.

کشنده ولوو fh460

کشنده ولوو fh460

‎گیربکس کشنده Fh460
‎کشنده ولوو Fh460 در بخش گیربکس، از یک گیربکس ۱۶ دنده استفاده می کند که دارای آرایش ۱۲ دنده به جلو و ۴ دنده عقب به همراه دو دنده کرال است. حداکثر گشتاور ورودی به این گیربکس از سمت موتور ۲۵۰۰ نیوتن متر است. اتصال موتور و گیربکس در این کشنده با یک سیستم کلاچ ۲ صفحه هیدرولیک و بادی با قطر صفحه ۴۰۰ میلیمتر صورت می گیرد.

‎سیستم تعلیق و فرمان کشنده ولوو Fh460
‎سیستم تعلیق کشنده ولوو Fh460 این در محور جلو از نوع کمک فنر دار بوده و از نوع پارابولیک به همراه کمک فنر و میل موجگیر بهره می برد. این کمک فنر ها در محور عقب جای خود را به سیستم فنر شمشی به همراه کمک فنر و میل موج گیر میدهد. بهره مندی این کشنده از این سیستم تعلیق باعث گردیده تا امکان حمل بارهای فوق سنگین نیز با این کشنده میسر گردیده باشد.
‎سیستم فرمان استفاده شده در کشنده ولوو Fh460 از نوع هیدرولیک قابلیت تنظیم در دو جهت مختلف است‌. این فرمان قابلیت گردش از حالت قفل به قفل چپ به راست را در ۴.۵ دوره ارائه می دهد. قطر این غربیلک در حدود ۴۵ سانتی متر است.

‎سیستم ترمز کشنده ولوو Fh460
‎سیستم ترمز استفاده شده در کشنده ولوو Fh460 در محورهای جلو و عقب از نوع کاسه ای است. برای این سیستم دو مدار مستقل برای محورهای جلو و عقب طراحی گردیده است که با هوای فشرده در مدار های مستقل عمل می کنند. سیستم های کمکی ترمز این کشنده سیستم ترمز. ABS و ترمز توقف اضافی از نوع فنری که برای محور عقب تعبیه شده، تشکیل شده است. این سیستم فنری، مجهز به سوپاپ ترمز وزنی است که باعث شده تا قدرت توقف اضطراری در این کشنده وجود داشته باشد.

‎بررسی دیگر ویژگی‌های کامیون ولوو FH460

‎از نظر اندازه نیز طول بیشتری نسبت به ولوو ۵۰۰ دارد (۶ متر و ۹۴ سانتی‌متر) اما پهنای کابین هر دو کامیون حدود دو و نیم متر است. ولوو ۴۶۰ دارای ۱۲ دنده جلو، ۴ دنده عقب و دو دنده کرال است. در ضمن سیستم ترمز این خودرو، ABS بوده و برای توقف بهتر در سراشیبی‌ها از تکنولوژی ریتاردر ۳ زمانه در آن استفاده شده است.
‎برای جلوگیری از انحراف و کاهش تصادفات جاده‌ای، داخل اف اچ ۴۶۰ سنسور بین خطوط به کار رفته است. این سیستم با اعلام هشدار به راننده مانع خروج ماشین از خطوط جاده‌ای می‌شود. هم‌چنین از امکانات رفاهی کامیون ولوو ۴۶۰ می‌توان به صندلی بادی راننده، سیستم تهویه برای رفع آلودگی هوا، دریچه سقف، شیشه بالابر برقی و سیستم‌ تنظیم سرعت اتوماتیک اشاره کرد.

‎کابین کامیون ولوو FH460
‎کابین کامیون کشنده اف اچ با طراحی منحصر بفرد شرکت ولوو و مجهز بودن به امکانات رفاهی مناسب توانسته سطح رضایتمندی رانندگان از خود را همیشه در بالاترین جایگاه نگه دارد و حکم خانه دوم آن ها را داشته باشد. رانندگان خودروهای سنگین همیشه درحال تردد در جاده و پیمودن سفرهای طولانی هستند برای همین کابین جا دار، محل خواب اضافی  کامیون ولوو اف اچ، احساس رفاه را برای رانندگان فراهم خواهد کرد.
‎علاوه بر راحتی گزینه دیگری که همیشه از اهمیت زیادی برخوردار است ایمنی است.
‎کابین کشنده ولوو اف اچ به گونه ای طراحی شده که راننده دید خوبی را نسبت به جلو و اطراف دارد، آینه های کناری نیز در این امر نقش بسزایی دارند و تمامی نقاط کور را پوشش خواهند داد. صفحه نمایش دیجیتال داخل کابین با داشتن اپلیکیشن های مخصوص اطلاعات بخش های مختلف را به شما خواهد داد تا بتوانید به راحتی به روی کامیون خود کنترل داشته باشید. سیستم تهویه بکار برده شده در کابین هوا را به خوبی تهویه می کند.
‎آفتابگیر بیرونی و داخلی،بخاری و کولر درجا،لاستیک زاپاس،کمربند ایمنی برقی،دریچه سقف،سیستم صوتی پیشرفته،یخچال کوچک و بوق الکتریک برقی از امکانات کشنده ولوو اف هاچ هستند که میتوانیم نام ببریم.

‎عوامل موثر در کیفیت کامیون ولوو FH460
‎هنگام رانندگی با Volvo 460 احتیاجی به نصب برنامه‌های مسیریاب مانند ویز یا بلد نیست. زیرا این کامیون مجهز به نوی‌گیشن است و به شما کوتاه‌ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد پیشنهاد می‌کند. اما در مجموع کیفیت قطعات، تجهیزات و فناوری‌های به کار رفته در هر اتومبیلی مهم‌ترین دلیل برای افزایش فروش آن است. لازم است بدانید علاوه بر موارد گفته شده، مقرون به صرفه بودن قیمت ولوو FH460 در مقایسه با سایر کامیون‌های دیگر نسل سوم این شرکت از مهم‌ترین دلایل انتخاب آن به شمار می‌آید.

‎ در ادامه به معرفی چند نمونه دیگر از دلایل خرید کامیون ولوو fh460 می‌پردازیم.
۱. لاستیک زاپاس و برف پاک‌کن چند زمانه
۲. کپسول آتش‌ نشانی
۳. جعبه کمک‌های اولیه
۴. مبدل کاهش انرژی برق ۲۴ به ۱۲ ولت
۵. سیستم تاخوگراف و نمایشگر دیجیتال
۶. سیستم هشدار دنده عقب
۷. قفل مخزن سوخت و چراغ قوه
۸. پوشش ضد زنگ داخل کابین فولادی راننده

اف اچ ۴۶۰ و کشورهای تولید کننده‌ی آن
این ولووی محبوب که به زبان فرانسوی نیز تلفظ می‌شود، در بسیاری از کشورها تولید شده و بازار عرضه گردیده است. این کشورها، شامل موارد ذیل می‌شوند:
۱. تهران (ایران)؛
۲. گوتنبرگ (سوئد)؛
۳. بنگالورو (هند)؛
۴. بریربن (استرالیا)؛
۵. قاهره (مصر)؛
۶. دوربان (آفریقای جنوبی)؛
۷. گنت (بلژیک)؛
۸. کوریتیبا (برزیل).

اف اچ ۴۶۰ و مزایای آن
۱. محصولی بسیار پرقدرت است؛
۲. پرطرفدار و پرفروش است؛
۳. دارای کیفیت بالایی می‌باشد؛
۴. از بهترین تجهیزات در ولوو اف اچ، استفاده شده است؛
۵. ولوو اف اچ؛ دارای سه محور پر قدرت است؛
۶. اف اچ ۴۶۰، قابلیت این را دارد که ۱۰۰ تن بار را حمل و جا به جا کند؛
۷. ولوو اف اچ، جزو ماشین‌های سنگین‌کش، به حساب می‌آید؛
۸. نکته‌ی حائز اهمیت این است که ولوو اف اچ با اسکانیا ۴۶۰، در رقابت است؛
۹. ظاهرا ولوو اف اچ، بسیار جذاب و هیجان انگیز است؛
۱۰. ولوو اف اچ، در مناطق جنوب ایران بسیار کاربردی است؛
۱۱. همچنین ولوو اف اچ، برای حمل و جا به جایی وسایل نظامی بسیار کاربردی است.

‎سخن پایانی
‎همانطور که در ابتدا گفتیم کامیون های برند ولوو سری اف اچ نه تنها در ایران بلکه در جهان دارای طرفداران بسیاری هستند و جزو پرفروش ترین ها محسوب می شوند.ما در این مقاله به بررسی و نکاتی درباره مشخصات فنی مانند موتور و مشخصه های کابین کامیون کشنده ولوو اف اچ ۴۶۰ و … پرداختیم تا کمی به اطلاعات شما درباره این کشنده پر قدرت و کاربردی بیافزاییم.

خرید اقساطی از تهران خودرو
شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط فروش اقساطی کشنده Fh460را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی این کشنده ولوو را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی این کشنده مطلع شوید.

خرید اقساطی خودرو های سنگین
اینستاگرام تهران خودرو

4.7/5 - (10 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها