بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان X5000L

بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان X5000L

مقدمه – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان X5000L
شرکت آرین دیزل، طی مراسمی در تاریخ ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲، کامیون باری شکموتو X5000L را رونمایی کرد. این شرکت به عنوان یکی از موفق‌ترین خودروسازان تجاری، پس از عرضه کامیونت‌های جک و کشنده شکموتو X5000، سبد محصولات خود را گسترش داده و کامیون باری ۱۰ چرخ شکموتو X5000L را از برند شاکمان ارائه داده است.

توجه به بازار خودروهای کار و تجاری در سال های اخیر رشد چشم‌‌گیری داشته است و اکثر خودروسازان خصوصی و دولتی سعی دارند به این حوزه ورود کنند؛ بر همین اساس، شاهد ایجاد تنوع در بازار کامیون های باری و کمپرسی و همچنین کامیونت ها، در چند وقت اخیر هستیم. با نیازسنجی بازار، برخی شرکت ها نظیر آرین دیزل، آمیکو، ایران خودرو دیزل و بهمن دیزل، به طور جدی به این بخش ورود کرده اند.

تاریخچه و فعالیت های شرکت شاکمان – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان X5000L

گروه هلدینگ خودروی Shaanxi به عنوان کارخانه تولید خودروی Shaanxi در سال ۱۹۶۸ تأسیس شد. این کارخانه در حال حاضر با بیش از ۳۲۰۰۰ پرسنل در شهر شیان واقع شده است. این گروه خودروسازی طیف وسیعی از محصولات از جمله خودروهای نظامی سبک و سنگین، کامیون ها و کشنده های سنگین و سبک ، اتوبوس های کوچک و بزرگ، مینی خودروها، موتورهای کامینز و اجزای مختلف خودرو را طراحی و تولید می کند. کشنده معروف این برند، X5000 در سال ۲۰۱۹ و دیگر کشنده زیبا و جدید آن در نوامبر سال ۲۰۲۰ رونمایی و عرضه شدند. نام تجاری SHACMAN در بازارهای بین المللی شناخته شده است و کامیون ها و کشنده های سنگین SHACMAN نظیر X5000 و X6000 در بیش از صد کشور دنیا به فروش می رسند.

شاکمن اقساطی

شاکمن اقساطی

در واقع می توان گفت، در سال های اخیر، شاکمان به یک خودروساز چند ملیتی تبدیل شده که یکی از نمایندگی های شاکمان در ایران، شرکت آرین دیزل است.

کامیون کمپرسی X5000L چه مشخصاتی دارد؟ – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان X5000L

در خصوص مشخصات فنی، X5000L نیز دقیقاً مانند نسخه کمپرسی از همان پیشرانه ۱۰.۸ لیتری شش سیلندر با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۸۰ نیوتن متر گشتاور بهره می گیرد، با این تفاوت که، گیربکس این مدل به نوع FAST AMT با ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب تغییر یافته است. ظرفیت ناخالص X5000L هم ۲۶ تن و ظرفیت مخزن سوخت آن ۶۰۰ لیتر اعلام شده است.
کامیون کمپرسی X5000D چه امکاناتی دارد؟
از امکانات ایمنی و رفاهی X5000L هم می بایست به مواردی نظیر قابلیت ADR، ریتاردر، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، فرمان چندمنظوره، شیشه بالابر برقی، صندلی راننده با تعلیق بادی، قفل مرکزی با ریموت کنترل، گرم‌کن صندلی راننده، بخاری درجا، دی لایت، اتولایت، سیستم مولتی مدیا، لین دیپارچر، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، تهویه اتومات و… اشاره کرد.

کشنده شاکمان X5000L لیزینگی

کشنده شاکمان X5000L لیزینگی

شک موتو چه برندی است؟
شک موتو در اصل برند شاکمن چین است، که در ایران توسط آرین دیزل مونتاژ و عرضه می شود.

کامیون باری شکموتو آرین دیزل
غربیلک فرمان D شکل بوده و روی آن کلیدهای کنترلی مختلفی تعبیه شده است. در پشت فرمان کامیون باری ۱۰ چرخ شکموتو X5000L نیز ضمن حفظ نشانگرهای عقربه ای، یک نمایشگر دیجیتالی برای کامپیوتر سفری نیز تعبیه شده است. در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی مالتی مدیا قرار دارد. صندلی ها دارای تودوزی پارچه ای بوده و در پشت آنها دو تخت خواب برای استراحت راننده و کمک راننده تعبیه شده است. سقف کابین به قدر کافی بلند بوده که با ایستادن در کابین نیز با محدودیت فضا برای سر مواجه نخواهید بود.

مشخصات فنی کامیون باری شکموتو X5000L

مشخصات فنی و موتوری – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان X5000L

  • موتور کامیون باری شکموتو مدل ISM450E5 به صورت ۶ سیلندر خطی دارای استاندارد آلایندگی یورو۵ و مجهز به توربوشارژ می‌باشد. قدرت موتور این خوردو ۴۵۰ اسب بخار بوده که موتور قدرتمندی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. حجم موتور کامیون باری جفت شکموتو ۱۰.۸ لیتر بوده و دارای گشتاور ۲۰۸۰ نیوتنی می‌باشد.
    در بحث گیربکس، این کامیون مجهز به گیربکس FAST از نوع F16JZ24A+QHG50B و سیستم تعویض دنده تمام اتوماتیک می باشد. کامیون باری شکموتو(شاکمن) دارای ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب با کلاچ تک صفحه ای دیافراگمی به قطر ۴۳۰ میلی متر می باشد.
    سیستم ترمز کار شده بر روی این کامیون باری بسیار ایمن طراحی شده و ترمز جلوی آن به صورت دیسکی و ترمز عقب آن کاسه ای می باشد. ترمز کمکی کامیون باری شکموتو، مجهز به سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEBS) ، سیستم ESC، ریتاردر ۵ مرحله ای و سیستم ترمز موتور JACOB می باشد.

زیربندی و جلوبندی

  • کامیون باری شکموتو، دارای شاسی به ضخامت ۸mm+5mm بوده و محور جلوی آن از نوع ۹.۵T HANDE brand و محور عقب آن ۱۶T HNADE- تک محور محرک کاهشی با ترمز دیسکی- نسبت سرعت ۴.۲۶۶ می باشد.
    سیستم تعلیق جلو کامیون باری شاکمن به صورت فنر شمشی چندلایه با کمک فنر تلسکوپی(پارابولیک) و تعلیق عقب نیز فنر شمشی چندلایه با کمک فنر تلسکوپی(میل تعادل عقب) است.

مشخصات ظاهری و ابعاد

  • کامیون باری جفت محور شکموتو دارای طول ۹۷۰۰ میلی متر، عرض ۲۵۵۰ میلی متر و ارتفاع ۳۹۷۵ میلی متر و همچنین فاصله محوری ۴۳۷۵ میلی متر می باشد.
    وزن خالص این خودرو ۹۸۰۰ کیلوگرم بوده و توانایی حمل بار تا ۲۶ تن (با احتساب وزن خودرو) را دارد.

تجهیزات و امکانات جفت باری شکموتو

  • 
سقف کوتاه دارای یک تخت خواب

کابین تعلیق هیدرولیک

فرمان چند منظوره با سیستم کروز کنترل

بالابر کابین دستی

شیشه بالابر برقی

قفل مرکزی با ریموت کنترل

سیستم تعلیق بادی صندلی راننده

سیستم گرمکن برقی

سیستم هشدار کمربند ایمنی راننده

گرمایش برقی آینه دید عقب

چراغ روز LED

چراغ جلو خودکار

هشدار کمربند ایمنی سرنشین

مخزن هوا فشرده آلومنیومی

سیستم مدیریت خودرو
  • سیستم LDWS

مولتی مدیا

دوربین ۳۶۰درجه با قابلیت دید نقطه کور

سیستم کنترل فشار باد لاستیک

بخاری درجا

سانروف

سخن پایانی

در پایان ، به نظر می رسد با توجه به پیشرانه قدرتمند X5000L و همچنین بهره گیری آن از گیربکس Fast AMT در کنار امکانات گسترده این کامیون، می توان بازار بسیار خوبی را برایش متصور شد و احتمالاً قابلیت کنار زدن رقبا را خواهد داشت. باید گفت آرین دیزل با برنامه ریزی مناسب و همکاری گسترده با یک برند مشخص، توانسته است ضمن جا انداختن محصولات خود در بازار، شبکه خدمات مناسبی را نیز برای مشتریانش فراهم کند، که این امر از ویژگی های متمایزکننده این شرکت به حساب می آید، چراکه این روزها شاهد هستیم که برخی شرکت های کار و تجاری ساز، به جای فعالیت با یک برند باکیفیت و نسبتاً نام‌دار، با چندین برند به صورت همزمان و البته ناقص کار می کنند که معمولاً نتیجه ای برای‌شان ندارد.

 

خرید اقساطی از تهران خودرو

شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط خرید اقساطی کامیون شاکمن X5000L را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی کامیون شاکمن X5000L را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی این کامیون مطلع شوید.

 

  1. اینستاگرام تهران خودرو
  2. گروه تلگرامی تهران خودرو
  3. معاوضه خودرو
  4. خرید اقساطی خودرو های سواری
  5. خرید اقساطی خودرو های سنگین
  6. واتساپ تهران خودرو
Rate this page
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها