کشنده رنو T480

مقدمه
شرکت رنوتراکس از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای تجاری در اروپا به شمار می‌رود. جدیدترین محصول این شرکت کشنده رنو T است که توانسته عنوان کامیون برتر را کسب کند. تاریخچه تأسیس این شرکت به آغاز تولید اولین خودروهای سواری شرکت رنو در سال‌های ۱۸۹۵ و ۱۸۹۸ توسط ماریوس برلیت و لویی رنو باز می‌گردد. سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ آغاز تولید انبوه خودروهای سواری، کامیون و موتورهای هواپیما در شرکت رنو بود.

رنو T تلفیقی از طراحی ناب فرانسوی و مهندسی بی عیب سوئدی میباشد .

در ۱۲۵ سال حضور رنو، همواره این برند کامیون سازی هدف خود را بر افزایش آسایش راننده، بهینه سازی رانندگی و کاهش مصرف سوخت قرار داده‌است.
شرکت رنو پروژه‌ی سری T را در سال ۲۰۱۳ برای جایگزینی سری پریمیوم (Premium) راه اندازی کرد.

ولی آیا کشنده رنو T می‌تواند جایگزین خوبی برای سری استثنایی مگنوم که تضمین کننده‌ی فروش رنو در این سال‌ها بوده‌است، هم باشد؟
کشنده رنو T در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و در سپتامبر همان سال در جشنواره IAA در فرانسه موفق به دریافت جایزه کامیون سال ۲۰۱۵ شد.

در نگاه اول با دیدن کامیون رنو T شما یاد سری مشهور مگنوم با آن کابین سه تکه‌ی معروف می‌افتید ، اما با دقیق شدن متوجه تفاوت‌های چشمگیری خواهید شد که به شما می‌فهماند این مگنوم نیست این سری T است.
طراحی ظاهری مدرن با جذابیت خاص چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند، همانند زیبایی جذب کننده اسکانیا R420 نسل ۲ در زمان خودش .
یکی از مزیت‌های نمای بیرونی این کشنده، جعبه‌های جانبی بزرگ آن است. طراحی جذاب جلو پنجره که هماهنگ با چراغ‌های جلو است، منظره‌ای چشم نواز از جلو به نمایش می‌گذارد.

در نمای جانبی جز ساختار درب‌ها که کمی ضعیف است، مشکل دیگری به چشم نمی‌آید. مهندسان رنو علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی در طراحی کابین، سعی درآیرودینامیک و هدفمند کردن کابین برای کاهش وزن و در نتیجه کاهش مصرف سوخت داشته‌

معرفی کشنده رنو تی ۴۸۰
همانطور که پیش‌تر هم به آن اشاره شد، کمپانی رنو یکی از غول‌های صنعت خودروسازی و به‌ویژه کامیون‌سازی است که توانسته با ارائه‌ی محصولات خوش‌ساخت و باکیفیت اعتماد مشتریان خود را جلب کند. یکی از محصولاتی که سهم بسزایی در این اعتمادسازی داشته کشنده رنو t480 است.
این کشنده از جمله محصولاتی است که خیلی زود توانست توانایی‌های خود را در عمل به اثبات برساند و در زمره‌ی محصولات پرطرفدار رنو قرار بگیرد. سیستم تعلیق کشنده رنو ۴۸۰ که عملکرد بسیار خوبی در مسیرهای ناهموار و سخت دارد، در کنار طراحی آیرودینامیک این کشنده که اصطکاک هوا و مصرف سوخت را به شدت پایین می‌آورد، از جمله مواردی هستند که کامیون کشنده رنو t480 را نسبت به سایر رقبا متمایز کرده است.

نسخه های محدود کشنده رنو T
رنو تراکس هم مانند سایر برند ها تعدادی نسخه محدود از کشنده های خود تولید کرده است.
رنو T به تنهایی ۵ نسخه ویژه و محدود دارد.
‏T High Edition، T High Renault Sport Racing، T High Mundial Edition، T High 520 “Real Steel،  T High Edition – Team Alpine
این کشنده ها در بین سالهای ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۸ عرضه شدند و تنها در برخی از امکانات  و قدرت پیشرانه، با نسخه اصلی تفاوت دارند.

مشخصات فنی:

موتور:
۶ سیلندر خطی، آب خنک، توربو شارژر و اینتر کولر، دارای استاندارد آلایندگی EURO5 اروپا، ۲۴ سوپاپ، قطر و کورس پیستون ۱۵۲*۱۲۳ میلیمتر، دارای حجم ۱۰۸۴۰ سانتیمتر مکعب، حداکثر قدرت ۴۶۰ اسب بخار در ۱۷۰۰ دور در دقیقه، حداکثر گشتاور ۲۲۴۰ نیوتون متر از ۹۵۰ تا ۱۴۰۰ دور در دقیقه، حجم روغن گیری موتور ۳۶ لیتر

سیستم ترمز کشنده رنو T480
در کشنده رنو T480 از سیستم ترمز دیسکی با دو مدار مستقل، در هر دو محور جلو و عقب استفاده شده است. در این کشنده از حجم انبوهی از سیستم های کمکی ترمز استفاده شده است. انواع سیستم های ترمز ضد قفل، سیستم کنترل لرزش، کنترل پایداری و سیستم خفه کن اگزوز از جمله این سیستم ها هستند.

سیستم تعلیق کشنده رنو T480
سیستم تعلیق کشنده رنو T480 در محور عقب از نوع بادی مجهز به سیستم کنترل از داخل کابین است. این سیستم از کمک فنر های تلسکوپی و میل تعادل نیز برای محور عقب بهره برده است. در حالیکه در محور جلو از سیستم کمک فنر پارابولیک به همراه میل موجگیر استفاده شده است.

اوزان کشنده T480
مجموع وزن ناخالص کشنده رنو T480 در حدود ۱۹ تن است. این کشنده دارای کارت ۴۴ تنی است که ظرفیت مناسبی را برای حمل انواع بار های موجود در شبکه حمل و نقل کشور ارائه می دهد. وزن کل شاسی بدون بار در حدود ۷ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم است.
باک سوخت تعبیه شده در کشنده رنو T480 در مجموعه دارایی ۱۰۴۰ لیتر ظرفیت است. این ظرفیت در دو باک آلومینیومی مجزا در دو سمت شاسی کشنده نصب شده است. لازم به ذکر است که حجم مخزن ادبلو این کشنده در حدود ۹۰ متر است. برای گرمایش سوخت ورودی به موتور در این نسل از کشنده داف، از سیستم گرمکن سوخت استفاده شده است. به این ترتیب می توان مطمئن شد که عملکرد کشنده در فصول سرد سال، به خصوص در هنگام راه اندازی بدون مشکل خواهد بود.

تجهیزات استاندارد Renault T480

کشنده رنو T480 دارای فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم زاویه و عمق، کابین سقف بلند، دو تخت خواب، یخچال ۲۴ لیتری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک  (کولر)،  با قابلیت بخاری در جا مجهز به سیستم گرمکن آب رادیاتور جهت استارت بهتر در مناطق سردسیر، جک بالابر ۲۰ تن با کنترل از روی غربیلک فرمان، پروژکتور عقب،همراه با کنترل از راه دور، مبدل ۲۴ به ۱۲ ولت جهت ادوات برقی داخل کابین،قفل مرکزی، MP3 Player ، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، آفتاب گیر بیرون شیشه جلو، سانروف برقی، دنده پنج، کابل اضافی ۱۵ پین،عایق حرارتی کابین، کله کن برقی، شیشه بالابر برقی، چراغ خواب، صندلی راننده بادی و گرمکن دار، صندلی شاگرد بادی با قابلیت تنظیم دستی، تاخوگراف، آیینه های جانبی برقی همراه با گرمکن، بادگیر جانبی با قابلیت خم شوندگی، صفحه نمایش دیجیتالی با منوی فارسی، بادگیر سقف با قابیلت تنظیم ارتفاع، ریموت کنترل تنظیمات داخل کابین کنار تختخواب، کوپلینگ باد یدک کش انتهای شاسی، کوپلینگ اتصال مستقیم از پمپ باد

سایر ویژگی ها
* مصرف سوخت کمتر نسبت به مدلهای قبلی
* بهبود ضرایب آیرودینامیک
* مذیریت هوشمند بهینه ساز مصزف سوخت در تعویض دنده (Fuel eco)

نمای داخلی کامیون کشنده رنو تی ۴۸۰
فضای داخلی کابین کشنده رنو ۴۸۰ از هر کامیون دیگری بزرگ‌تر است و با بالا آمدن از ۴ پله قابل دسترسی است. داخل کابین فضای بسیار راحتی دارد. پنج محفظه‌‌ی نگهداری وسیله در بالای کنسول، دو محفظه نگهداری در زیر تخت، سه حالت روشنایی، جا لباسی، دو تخت خواب راحت،  میز ناهارخوری تاشو و … همگی از مواردی هستند که سفر با کشنده رنو t480 را دلپذیر‌تر می‌کند. علاوه بر این کنسول ارگونومیک، صندلی و فرمان قابل تنظیم، که البته دکمه‌های کروز کنترل و کنترل تلفن هم روی آن تعبیه شده است، رانندگی با رنو t480 را به شدت لذت بخش‌تر می‌کند.

رنو T در ایران
کشنده‌ی رنو T در ایران توسط نماینده‌ی رنوتراکس یعنی شرکت آریادیزل عرضه و پشتیبانی می‌شود. رنو تی‌های عرضه شده در ایران از موتور ۱۳ لیتری ۴۸۰ اسب بخاری در کنار گیربکس AT2612F تمام اتوماتیک که دارای ۱۲ دنده روبه جلو و سه دنده به عقب است، استفاده می‌کند.
رنو تی‌های آریادیزل به ریتاردر گیربکسی مجهز نبوده و فقط ترمز موتوری عمل کننده بر روی سوپاپ‌ها یعنی OptiBrake در سرازیری‌ها به عنوان ترمز کمکی یاری دهنده‌ی این کشنده هستند. البته باید گفت که ترمز موتوری به کار رفته در رنو تی یکی از قوی‌ترین ترمز موتوری‌های کشنده‌های مطرح اروپا است.
آریادیزل برای کشنده‌های مونتاژی خود از اتاق متوسط سری T استفاده می‌کند که ارتفاع خارجی کمتری نسبت به اتاق High دارد، اما از جاداری همان کابین High بهره‌مند است.
وزن کشنده‌ی رنو تی آریادیزل در حدود ۷۴۰۰ کیلوگرم است که به علت استفاده از کابین متوسط، از مدل High در حدود ۱ تن سبک‌تر است. حداکثر وزن مجاز این کشنده که در کارت آن توسط پلیس‌راه ثبت شده‌است، ۴۴ تن می‌باشد.
تفاوت ظاهری این کشنده با نمونه‌های اروپایی در نبود گاردهای بغل و همچنین استفاده از رنگ مشکی بیشتر در طراحی است. در داخل کابین هم، داشبورد ساده‌ترین نوع داشبورد سری تی می‌باشد که از طراحی ساده‌تری با به کارگیری الیاف کربنی کمتر بهره‌مند است.
یکی دیگر از تفاوت‌ها رنو تی آریادیزلی با نمونه‌های مونتاژ خارج از ایران محل قرارگیری باکس باتری است. در مدل‌های مونتاژ اروپا، باکس باتری در انتهای شاسی برای خنک ماندن و افزایش عمر باتری قرار گرفته‌است، در حالیکه در رنوهای آریادیزل، باکس باتری در بغل شاسی قراردارد.
کشنده‌ی مونتاژی آریادیزل بر اساس رنو تی مدل ۲۰۱۴ است و می‌توان آن‌را پایه‌ای ترین مدل سری تی دانست.

رنو تی۴۸۰ نیوفیس ۲۰۲۲

همان طور که میدانید از سال ۲۰۰۸ کمپانی رنو تراکس توسط کمپانی ولوو خریداری شده است .
به همین دلیل محصولات رنو تراکس از نظر فنی مشابه محصولات کمپانی ولوو تراکس است .
در واقع ولوو با تولید کامیون های رنو سعی کرده است کامیون های ولوو اقتصادی تر را تحویل بازار بدهد .
یعنی محصولات رنو همان ولوو هایی شده اند که اقتصادی تر شده اند و برای افرادی که تصمیم دارند از دانش ولوو استفاده کنند اما بودجه کافی ندارند مناسب است .
بعنوان مثال در کشنده رنو تی موتور ،گیربکس و شاسی دقیقا مشابه با کشنده ولوو اف اچ نسل چهار بود .
و یا در کشنده پرمیوم نسل آخر موتور ،شاسی و گیربکس دقیقا مشابه با کشنده ولوو نسل سوم بود ،یعنی بعنوان مثال موتور ،گیربکس و شاسی رنو ۴۶۰ با موتور شاسی و گیربکس ولوو اف اچ ۴۸۰ مشابه است .
اما آخرین سری تولیدات کامیون های رنو مانند رنو تی نیوفیس ۲۰۲۲ که بررسی کردیم دیگر موتور ،گیربکس و شاسی دقیقا مشابه با هم نسل خود در ولوو یعنی ولوو نیوفیس ۲۰۲۲ نیست .
این بار از تکنولوژی های جدید ولوو مانند سیستم پیستون های مواج و سیستم جفت سوپر کمک گرفته شده است و یک موتور جدید تولید شده که اختصاصی کشنده رنو باشد .

خرید اقساطی از تهران خودرو
شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط خرید اقساطی کشنده رنو T480 را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی کشنده رنو را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی این کشنده مطلع شوید.

4.9/5 - (10 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها