کامیون ۸ تن – Tiger V

مقدمه
با ورود ماشین های نو چینی مانند فاو، دانگ فنگ و… بازار ماشین های سنگین کشورمان رونق و حال و هوای تازه‌ای به خود گرفته است.
کامیونت فاو هم از آن مدل ماشین هایی است که در سراسر جهان بسیار پرطرفدار بوده و از بازار ماشین های سنگین سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌ است. یکی از این ماشین های پرفروش و پر کاربرد این شرکت، کامیونت فاو ۸ تن است که هرسال استقبال بینظیری از آن میشود.

سیبا موتور نماینده کامیونت فاو
شرکت سیبا موتور پس از ارائه موفق کامیون‌‌های FAW در ایران اقدام به عرضه محصول جدید کامیونت فاو ۶ تن FAW با نام تجاری taiger v با موتور قدرتمند ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر نموده است. گروه صنعتی فاو، شرکت خودروسازی دولتی چینی است، که در زمینه تولید انواع خودرو، کامیون‌های سبک، متوسط و سنگین سهم بسزایی در بازار خودروهای جهان را دارد.

کامیونت ۸ تن فاو :

کامیونت فاو یکی از پرطرفدارترین کامیونت‌های موجود در بازار خودروسازی است که تولید گروه فاو سیبا موتور است و در دو نسخه کامیونت فاو شش تن و هشت تن قابلیت تولید دارند و اگرچه موتور و گیربکس این کامیون مشابه کامیونت‌های دیگر در بازار خودروسازی است به دلیل داشتن کابین و شاسی متفاوت نسبت به سایر رقبا توانسته عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

کامیونت ۸ تن فاو Tiger V محصولی از شرکت خودروسازی سیبا موتور بوده و در دسته کامیونت های ۸ تن قرار میگیرد.
وزن خالص این کامیونت ۳۲۰۰ کیلوگرم بوده و ظرفیت محور جلوی آن ۲۵۰۰ کیلوگرم میباشد.
موتور به کار رفته در این خودرو ۴ سیلندر خطی ۱۶سوپاپ با قابلیت توربو شارژ میباشد.
حجم موتور کامیونت ۸ تن فاو ۳۷۶۰ سی سی بوده و قدرت آن ۱۴۰/۲۶۰۰ اسب بخار بر دقیقه است.
گیربکس به کار رفته در فاو ۸ تن دستی بوده و دارای ۶ دنده میباشد.
محفظه سوخت ۱۳۰ لیتری با جنس فلزی برای این ماشین تعبیه شده و حداکثر توان روی شیب آن ۳۳ درصد میباشد.

مشخصات فنی کامیونت فاو ۸ تن :
این کامیون از موتور پر قدرت ۱۴۰ اسب بخاری بهره میبرد و از جدیدترین استاندارد های روز دنیا پیروی میکند از جمله استاندارد مربوط به آلایندگی یورو ۵.
از دیگر مشخصات فنی این خودرو میتوان به:
* قدرت موتور فاو ۸ تن: ۱۴۰ اسب بخار
* حداقل گشتاور: ۱۲۰۰ نیوتن متر
* سیستم سوخت رسانی: دیزل
اشاره کرد.

تجهیزات ویژه
* گیربکس ZF
* موتور ۱۴۰ اسب بخاری مجهز به اینتر کولر و توربوشارژر
* واحد کنترل موتور
* شیشه برقی
* نمایشگر دیجیتال اطلاعات خودرو
* تهویه مطبوع
* سیستم ترمز ضد قفل مجهز به کنترلگرهای الکترونیکی جهت تعادل در سطوح لغزنده
* عملکردحداکثر توان بالاروی از شیب ۳۵ درصد و حداقل شعاع گردش ۶/۸ متر کابین مجهز به ترشن بار (دسترسی آسان به موتور)
* دید گسترده و راحتی در سوار و پیاده شدن
* دارای کولر CD Player و شیشه بالابر برقی

رقبای کامیونت فاو (۶ تن و ۸ تن) :
با وجود اینکه این مدل معایبی بسیار کمی دارد ولی همچنان دارای رقبایی در بازار خودرو است.
رقیب اصلی این مدل کامیونت جک از شرکت آرین دیزل است و در وهله بعدی کامیونت فورس  از شرکت بهمن دیزل و کامیونت الوند از سایپا دیزل و کامیونت فوسو ازمایان گروپ می‌باشد علاوه بر خودروهای ذکر شده تمامیه خودروهای در تناژ ۸ تن و ۶ تن می‌تواند از رقبای این مدل به حساب آیند. با توجه به کاربری خاص و توان بسیار بالایی که دارد همچنان طرفداران زیادی در بازار خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین دارد.

مزایا و معایب کامیونت فاو (۶ تن و ۸ تن)
کامیونت فاو دارای کابین تمام جوشکاری فلزی می‌باشد که برای پوشش دهی از ضد زنگ‌های مخصوصی در آن استفاده شده و اتاق را در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم می‌کند.کابین این خودرو از عایق‌های صوتی و حرارتی ساخته شده و در هر نوع آب و هوایی آسیب نخواهد دید.کمک فنرهای بسیار نرمی دارد که سیستم تعلیق این خودرو از فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدرو تلسکوپی دو طرفه می‌باشد.
مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS  ، ریتارد و کروز کنترل که شرایط رانندگی ایمن را برای راننده بخصوص در مسیرهای طولانی و دارای شیب زیاد فراهم میکند. موتور کامینز آمریکایی با حجم موتور ۳۷۶۰، با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و یورو پنج، گیربکس ZF  آلمانی می‌باشد. کابین این مدل با توجه به پوشش دهی ضد زنگی که دارد در مدت طولانی بسیار کم دچار پوسیدگی و خوردگی می‌شود.
از ویژگی‌های برتر کاموینت ۸ تن فاو  نسبت به تناژ های ۸ تن دیگر در بازار داشتن کابین خواب راحت تر و بهتر، شاسی بلند تر این مدل  کامیونت است.
این مدل معایب بسیار کمی نسبت به خودروهای هم تناژ خود در بازار دارد. از معایبی که برای این مدل میتوان برشمرد گیربکس ضعیف آن نسبت به دو برند جک و الوند است. ولی با توجه به مزایا و مشخصات فنی دارای طرفداران زیادی است.

نتیجه‌گیری
کامیونت فاو ۸ تن از مقرون به صرفه ترین خودروهای ایران است. در کنار تمامی مزیت هایی که خود دارد، پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت سیبا موتور هم ارزش افزوده این ماشین را بیشتر نیز میکند.

خرید اقساطی از تهران خودرو
شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط خرید اقساطی کامیونت فاو ۶ تن و ۸ تن را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی کامیونت فاو را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی این کامیونت مطلع شوید.

 

4.9/5 - (10 امتیاز)