کامیون ایسوزو fvz

کامیونت ایسوزو fvz

کامیونت ایسوزو fvz

مقدمه
در این مقاله از تهران خودرو کامیون ایسوزو fvz را از نظر قیمت، شرایط خرید نقد و اقساط، تجهیزات و مشخصات فنی، معایب و مزایا بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید تا سطح اطلاعات خود را در این رابطه بالا ببرید و با خیال راحت کامیون ایسوزو fvz را خریداری نمایید.
کامیون ۲۶ تن ایسوزو ساخت شرکت ایسوزو ژاپنی در شهر توکیو است.
در زمینه تولید و طراحی انواع ماشین‌های تجاری، اتوبوس، کامیون‌های سبک و نیمه سنگین فعالیت دارد، در سال ۱۹۱۶ شرکت گاز توکیو با همکاری شرکت کشتی سازی ایشیکا واجیما اقدام به تأسیس شرکت خودروسازی ایشیکا واجیما نمود.
در آغاز فعالیت خودروهای شرکت وولزلی را به فروش می‌رساندند؛ تا اینکه در سال ۱۹۲۲ مونتاژ نخستین خودروی این مجموعه بریتانیایی را شروع کرد.
سال ۱۹۳۴ مدیران این شرکت پس از مشاوره با مسئولان وقت وزارت صنعت و بازرگانی ژاپن نام ایسوزو را برای شرکت برگزیدند، که این نام برگرفته از رودخانه ایسوزو در کشور ژاپن بود.
نخستین خودرویی که شرکت ایسوزو طراحی و تولید نمود، خودرو ایسوزو بلل نام داشت که در سال ۱۹۶۱ به بازار ژاپن عرضه کرد.
سال ۲۰۱۲ در رتبه ۲۹ بزگترین خودروسازان جهان قرار گرفت.
نمایندگی برند ایسوزو در ایران مجموعه بهمن دیزل است.
در سال ۱۳۸۲ این شرکت با هدف تولید خودروهای سبک و نیمه سنگین، مینی بوس برای بهبود نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور شروع به فعالیت نمود.

خرید اقساطی ایسوزو fvz

خرید اقساطی ایسوزو fvz

مشخصات کامیون ایسوزو Fvz و تاریخچه آن :
تاریخ تولد کامیون ایسوزو سری F به سال ۱۹۷۰ میلادی برمی‌گردد. این نوع از کامیون‌ها در بازارهای مختلف نام‌های متفاوتی گرفته‌اند.
برای مثال در بازار اندونزی با نام ایسوزو بورنئو بودند. در بخشی از قسمت‌های آمریکای لاتین نیز این نوع از ایسوزوها حضور دارند.
آن چه از نمای جلو این خودرو مشخص است، دو چراغ بزرگ عمودی درون سپر و همچنین نوشته بزرگ ایسوزو در بالای ورودی هوای پیشرانه، است. در این نوع از سری F در میانه سپر یک شکاف افقی وجود دارد که وظیفه آن هوا رسانی به مجموعه فنی است. در تمامی قسمت‌های این کامیون از جمله حاشیه پنجره‌ها و آینه‌های جلویی، پلاستیک مشکی رنگ قرار گرفته است که باعث شده است طراحی این کامیون کاملاً ساده و بدون هیچ شلوغ کاری باشد.

فروش اقساطی کامیون ایسوزو

فروش اقساطی کامیون ایسوزو

نکته‌ی دیگر این که شاسی برای تعبیه‌ی انواع کاربری‌ها در عقب مناسب است.
طول خودرو از سپر جلو تا انتهای شاسی ۹۵۱۵ میلی متر، عرض اتاق ۲۴۰۰ میلی متر و ارتفاع اتاق ۲۸۸۵ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور ۵۰۵۰ میلی متر است.
علاوه بر این، شاسی ۸۵۰ میلی متر عرض و مرکز چرخ های عقب ۱۸۴۹ میلی متر از هم فاصله دارند.
ارتفاع سپر جلو از سطح زمین نیز برابر با ۲۶۰ میلی متر است.

خرید ایسوزو fvz

خرید ایسوزو fvz

مشخصات کامیون ایسوزو Fvz در ایران :
کامیون‌های ایسوزو ایران با مشخصات زیر در بازار موجود هستند:
زیر اتاق FVZ یک بلوک ۶ سیلندر خطی چهارزمانه با تنفس توربوشارژر به کد ۶HK۱-TCS و مجهز به فناوری تزریق مستقیم قرار دارد که دقیقا ۷۷۹۰ سی سی حجم داشته و با نسبت تراکم ۱۷.۵ به ۱ کار می کند.
این پیشرانه حداکثر ۲۸۰ اسب بخار قدرت در ۲۴۰۰ دور بر دقیقه و ۸۸۲ نیوتن متر گشتاور در ۱۴۵۰ دور بر دقیقه تولید کرده و به لحاظ آلایندگی با استاندارد یورو ۵ اروپا مطابقت کامل دارد.
جعبه دنده از نوع ۱+۸ سرعته ساخت ZF است (ZF۹S۱۱۱۰) که از کلاچ تک صفحه ای خشک ۳۸۰ میلی متری با کنترل کننده هیدروپنوماتیکی استفاده می کند و دنده کراولر (Crawler) آن (دنده ای که ضریب بسیار بالایی داشته و برای شروع حرکت با بارهای سنگین و یا حرکت در مسیرهای با شیب بالا استفاده می شود) از ضریب بسیار سنگین ۹.۴۷ به یک سود می برد.
نحوه انتقال قدرت نیز به صورت ۶×۴ بوده که به این معنی است که از مجموع ۶ چرخ خودرو، ۴ عدد آن از نوع محرک و به پیش برنده خواهدبود.
کنترل این باربر ۲۶ هزار کیلوگرمی (ناخالص) بر دوش فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی قرار گرفته است و شاسی نیز از نوع نردبانی بوده و ۷۸۵۰ میلی متر طول و ۸۵۰ میلی متر عرض دارد.
در هر دو محور از ترمزهای کاسه ای پنوماتیکی با ابعاد ۴۱۰ در ۱۸۰ میلی متر و دارای سامانه ضدقفل (ABS) استفاده شده که البته با ترمز پیشرانه مجهز به کنترل کننده هپنوماتیکی نیز پشتبانی می شوند.
زیربدنه رینگ های ۱۰ پیچ ۲۲,۵ اینچی با عرض ۸.۲۵ اینچ و لاستیک های ۲۹۵.۸۰ قرار می گیرند.
عامل اتصال مجموعه چرخ ها به بدنه نیز سامانه تعلیق از نوع فنر تخت چندلایه است که در محور جلو از کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی سود می برد.
‏FVZ با ظرفیت حمل بار حداکثر ۲۶۵ تن در زمره کامیون های سنگین قرار گرفته که به این صورت آن را برابر رقبایی از اسکانیا، ولوو و در آینده مرسدس بنز قرار خواهدداد.
مخزن سوخت آن گنجایشی برابر با ۲۰۰ لیتر دارد. شعاع گردش فرمان ۸,۰۵ متر است و توان صعود و فرود از شیب های حداکثر ۴۷ درصدی نیز برخی دیگر از ویژگی های فنی این ژاپنی تازه وارد را تشکیل می دهند.

مشخصات فنی کامیون ایسوزو fvz :
* نوع موتور کامیون ایسوزو ۶hk1-TCS
* انژکتور ۶ سیلندر خطی ۴ زمانه سوپاپ بالا تراکمی ، تزریق مستقیم مجهز به توربوشارژر و اینترکولر کانال مشترک
* حجم موتور : ۷۷۹۰
* نسبت تراکم ۱۷
* حداکثر قدرت (اسب بخار/نیوتن متر): ۲۴۰۰/۳۰۰
* حداکثر گشتاور (نیوتن متر/ دور در دقیقه): ۱۴۵۰/۸۸۲
* نوع جعبه دنده : ZF9S1110
* کلاچ : تک صفحه ای خشک با کنترلگر هیدروپنوماتیک
* سیستم تعلیق :فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدرولیکی تلسکوپی
* سیستم تغلیق عقب : فنر تخت چند لایه
* نوع ترمز : مجهز به سیستم ترمز ضد قفل کاسه ای
* ترمز کمکی : ترمز با کنترلگر الکتروپنو ماتیکی
* ترمز دستی پنوماتیکی
*
تجهیزات و امکانات کامیون ایسوزو FVZ :
* مطابق با استاندارد آلایندگی اروپا  ۵
* کابین تاشو با مکانیزم الکتروهیدرولیکی
* دید گسترده و راحتی در سوارو پیاده شدن
* کولرو سی دی پلیر
* مکانیزم پنوماتیکی صندلی راننده
* کابین خواب
* شیشه بالابر برقی
* کیسه هواراننده و سرنشین
* ریموت کنترل دربها

مزایا و معایب کامیون ایسوزو fvz :
یکی از مزایای اصلی این کامیون داشتن قدرت موتور فوق‌العاده خوب و استهلاک پایین این ماشین می‌باشد‌.
نوع موتور کامیون ایسوزو hk1 – TCS6، حداکثر قدرت موتور ۳۰۰ اسب بخار در ۲۴۰۰ دور در دقیقه، حداکثر گشتاور ۸۸۲ نیوتن متر در ۱۴۵۰ دور در دقیقه، کلاچ تک صفحه ای خشک با کنترلگر هیدرو پنوماتیک، مجهز به سیستم ترمز ضد قفل کاسه‌ای، ترمز کمکی با کنترلگر ماتیکی، ترمز دستی پنوماتیکی، انژکتور ۶ سیلندر خطی ۴ زمانه سوپاپ بالا تراکمی، تزریق مستقیم مجهز به توربو شارژر و اینترکولر کانال مشترک، حجم موتور ۷۷۹۰ سی‌سی، نسب تراکم ۱۷، نوع جعبه دنده ZF9S1110، سیستم تعلیق جلو فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدرولیکی تلسکوپی، سیستم تعلیق عقب فنر تخت چند لایه
این کامیون دارای تجهیزاتی مانند : استاندارد آلایندگی یورو ۵، کابین تاشو با مکانیزم الکتروهیدرولیکی، دید گسترده و راحتی در سوار و پیاده شدن، کولرو‌ سی دی پلیر، مکانیزم پنوماتیکی صندلی راننده، کابین خواب، شیشه بالابر برقی، کیسه هوا راننده و سرنشین، ریموت کنترل دربها
علی رقم اینکه تناژ این کامیون ۲۶ تن ثبت شده اما توانایی حمل بارهایی با تناژ ۳۵ تن را نیز دارا می‌باشد یا مصرف سوخت نسبتا پایین گزینه‌ای مدرن و اقتصادی در بازار کامیون‌های جفت محور به حساب می‌آید.
علی رقم مزایای زیاد این خودرو دارای معایبی هم می‌باشد که یکی از معایب اصلی این خودرو داشتن قیمت بالا، هزینه تعمیر زیاد کامیون ایسوزو می‌باشد‌، همچنین یکی دیگر از معایبی که میتوان برشمرد طراحی داخل کابین کامیون ایسوزو چهره قدیمی دارد.

رقبای کامیون ایسوزو fvz
رقبای کامیون ایسوزو ۲۶ تن، دیما از مایان گروپ، اسکانیا سری پی، بنز آکسور و اف‌ام از شرکت ولوو را می‌توان نام برد.

جمع بندی و نتیجه گیری
آن چه در این جا بدان پرداختیم، بررسی مشخصات کامیون ایسوزو fvz بود.
این خودروها در صنایع مختلف کاربردهای متفاوتی همچون ماشین حمل زباله، خودروبر، جرثقیل، تانکربر، ماشین حمل خاک و غیره دارند.

خرید اقساطی از تهران خودرو
شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط فروش اقساطی کامیون ایسوزو fvz ۲۶ تن را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی این کامیون ۲۶ تن ایسوزو را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی کامیون ایسوزو fvz مطلع شوید.

خرید اقساطی خودرو های سنگین
اینستاگرام تهران خودرو

4.6/5 - (10 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها