بهترین خودروهای آفرود در بازار

بهترین خودروهای آفرود در بازار

فهرست عناوین مقاله

بهترین خودروهای آفرود در بازار

 

بهترین خودروهای آفرود در بازار

یکی از آرزوهای رانندگان لذت گشت‌وگذار در جاده‌های برفی، ماسه‌ای، کوهستانی و طبیعت است؛ ولیکن هر خودرویی را نمی‌توان به مسیرهای ناهموار، بیراهه و نامناسب برد و با آن سفر کرد. یکی از دلایل تولید بهترین خودروهای آفرود؛ همین مسئله است؛ تا افراد بتوانند بسیار راحت‌تر از گذشته، در دشت و بیابان و کوه با خودروی خود سفری دل‌انگیز داشته باشند.

بعد از نوسانات قیمت خودرو که در اواخر دهه ۹۰ شمسی رخ داد، طیف وسیعی که علاقمندان خودروهای آفرود، دست از عشق و علاقه‌شان کشیدند چراکه هم تامین قطعات و هم هزینه تعمیرات خودرو، دیگر مثل گذشته‌ها نبود. همه ما زمانی را به یاد داریم که تنها با هزینه‌ای در حدود ۱۰ میلیون تومان، می‌شد شاسی‌بلندی را برای آفرودسواری آماده کرد ولی این روزها با این قیمت، یک جفت لاستیک آفرود خارجی هم پیدا نمی‌کنید.

آنهایی که با بودجه کم به آفرودسواری روی آورده‌اند، حالا با فروش خودرو خودشان، قید آفرود را زده‌اند. آنهایی که با بودجه متوسط به دنیای آفرود، قدم گذاشته‌اند، حالا کمتر آفرود می‌روند و بیشتر ترجیح می‌دهند که چرخ‌های خودروی‌شان روی آسفالت بچرخد تا روی زمین خاکی. آنهایی هم که با هزینه و بودجه زیاد، تبدیل به آفرودر شده‌اند، حالا به سراغ خودرویی جایگزین برای مصرف شهری‌شان رفته‌اند تا از یک خودرو برای آنرود و از یکی دیگر نیز برای آفرود استفاده کنند.

شرکت شورولت سیلورادو در مسابقات آفرود

بهترین شاسی بلند آفرود با قیمت کم

آنهایی که قیمت خودرو برای‌شان از همه چیز مهم‌تر است؛ معمولا انتخاب آسان‌تری دارند چراکه در بازه قیمتی کم، تقریبا همه گزینه‌ها، مشخص و واضح است. شما با انبوهی از شاسی‌بلندهای کلاسیک و قدیمی سروکار دارید مانند: انواع جیپ آهو و صحرا و شهباز و همچنین لندرور سری مونتاژ. اما راننده این خودروها علاوه‌بر داشتن مهارت رانندگی، باید مکانیک خوبی هم باشد. پس اگر تصور می‌کنید که از پس تعمیرات کناره جاده‌ای این خودروها برنمی‌آیید، فریب قیمت اندک‌شان را نخورید!

 لندرور

 

بهترین خودروهای آفرود در بازار

 

با اندکی هزینه بیشتر، انواع مدل‌های پاژن پیش روی شماست و برای آفرودبازها، پاژن، اقتصادی‌ترین گزینه خرید خواهد بود. البته در همین محدوده قیمتی، انواع لندکروزر تک‌کابین و همچنین لندکروزر دوکابین نیز قابل خریداری هستند که تولید اکثرشان به سال‌های دهه ۸۰ میلادی برمی‌گردد. البته این لندکروزرها هرچقدر که شرایط بهتری داشته باشند، قیمت‌شان بصورت نجومی‌ بالا می‌رود.

لندکروزر تک‌کابین

 

بهترین خودروهای آفرود در بازار

بهترین وانت های بازار خودرو

اما همه این خودروها را فراموش کنید! در بازه قیمتی کم، جدی‌ترین گزینه خرید برای آفرودبازها، چیزی به غیر از نیسان پاترول است. هرچند که مدرک دقیقی از این حرف نداریم ولی می‌گویند که پاترول با هدف استفاده در جنگ ایران و عراق، خریداری و به ایران آورده شد.

لندکروزر سری ۴۰ با کد شناسایی J40 شاید اولین اقدام رسمی تویوتا در خانواده لندکروزر برای تولید یک شاسی‌بلند (یا وانت) با ویژگی‌های کاربردی و حقیقی بود. با معرفی در دهه ۱۹۶۰ و تولید ۲۵ ساله تا سال ۱۹۸۴ میلادی، سری ۴۰ به یکی از محبوب‌ترین محصولات تاریخ تویوتا بدل شد. ترکیبی از ویژگی‌های درخور توجه نظیر قیمت اقتصادی، استحکام بالا، هزینه نگهداری و استهلاک کم باعث شد سری ۴۰ در میان محصولات خانواده لندکروزر با چشم دیگری دیده شود.

سری ۴۰ همانند سایر سری‌های مدرن‌تر لندکروزر درنسخه‌‌های مختلف شاسی‌بلند سه در و پنج در، وانت تک کابین و دو کابین به تولید رسید که هریک براساس سیستم نام‌گذاری تویوتا با کد مختص به خود شناخته می‌شود اما تمام آن‌ها از زیرشاخه خانواده سری ۴۰ به شمار می‌آیند.

 

نیسان پاترول

بهترین خودروهای آفرود در بازار

بهترین خودرو داخلی برای خرید کدام است؟ + ارزش خرید

 

نیسان پاترول در اواسط دهه ۶۰ شمسی، تولیدش در پارس خودرو شروع شد. سپس در اوایل دهه ۷۰ میلادی نیز به تجهیزاتی جدیدی مانند فرمان هیدرولیک و کولر مجهز شد و سرانجام نیز در اوایل دهه ۸۰ شمسی، به علت آلایندگی بالای موتور و پاس نکردن الزامات استاندارد، پارس خودرو ترمز تولیدش را کشید و از آن خداحافظی کرد. پاترول هم موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری (از سری Z نیسان) و هم موتور ۶ سیلندر ۴ لیتری (از سری P40 نیسان) داشت. موتورهای اولیه آن ساخت ژاپن بودند اما بعدها با موتورهای ساخت شرکت مگاموتور، تولید می‌شد. جالب است بدانید که موتور چهار سیلندر پاترول، نسخه اولیه از همان موتوری است که این روزها در دل وانت نیسان زامیاد Z24 نیز می‌تپد.

پاترول وزن بالایی دارد، گیربکس و دیفرانسیل و موتورش واقعا جان‌سخت است و لوازم یدکی و تعمیرکاران آن معمولا در اکثر شهرها وجود دارد. همه این‌ها باعث شده تا آفرودبازها، با صرف‌نظر از معایب نیسان پاترول، آنرا به عنوان بهترین گزینه خرید در بازه قیمتی کم، بشناسند.

 

 نیسان پیکاپ دوکابین

 

بهترین خودروهای آفرود در بازار

 

بهترین خودروهای شاسی بلند ایران از کراس اورهای چینی تا مدل های ژاپنی و آلمانی

وقتی پارس خودرو از پاترول خداحافظی کرد، بلافاصله تولید نیسان رونیز را شروع کرد تا شاید جای خالی آنرا با رونیز پر کند.بارها درباره رابطه خوب و البته مقطعی بین پارس‌خودرو و نیسان ژاپن اشاره کردیم. ماحصل فصل جدید همکاری بین این دو شرکت ماکسیما، مورانو، پیکاپ، سرانزا و شاسی‌بلندی به اسم رونیز بود. خودرویی که برخلاف تصور خیلی زود تبدیل به شاسی‌بلند قشر ثروتمند جامعه شد. شاید به خاطر اسم آن و شاید به خاطر طراحی‌اش بود که این‌چنین در جامعه مقبول افتاد. جذابی این خودرو به اندازه‌ای بوده که هنوز هم برای آن مشتریان پر و پا قرصی وجود دارد. رونیز بازار ایران در واقع، نسل اول نیسان پالادین بازار چین یا نیسان ایکسترا بازار آمریکاست. رونیز در بازار ایران به طرزی برق‌آسا رشد کرد. هم از سوی خانواده‌ها با استقبال روبه‌رو شد و هم از سوی جوانان و به‌ویژه آفرودرها. این را بگذارید به حساب قابلیت‌های فنی و ظاهر با ابهتش. چراکه رونیز از نظر آپشن تقریباً حرفی برای گفتن نداشت. شاید تنها چیزی که این خودرو را بین هم‌کلاسانش متفاوت می‌کرد جعبه‌دنده کمکی‌اش و فرم خاص باز شدن درهای عقبش بود.

بهترین شاسی بلند آفرود با قیمت متوسط

یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های بازار در این بازه قیمتی، کیا موهاوی ۸ سیلندر است؛ خودرویی که بعد از مدل ۲۰۱۳ دیگر در کشورمان حضور نیافت. موهاوی هرچندکه با شاسی مستقل ساخته شده اما نباید با این توجیه، مدل ۶ سیلندرش را بعنوان اولین گزینه خریدتان، انتخاب کنید چراکه این موتور، در مقایسه با قلب ۸ سیلندرش، برای جثه ۲۰۰۰ کیلوگرمی‌ موهاوی، کارساز نیست. پس به همین دلیل باید از هیوندای وراکروز هم صرف‌نظر کنید.

اما بعد از توقف واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در سال ۲۰۱۳، با شاسی‌بلندهای جدیدی آشنا شدیم که علی‌رغم فول‌سایز بودنشان اما از موتورهای ۴ سیلندر بهره می‌بردند. مهم‌ترین این خودروها رکستون G4 بود که رامک خودرو آنرا در مدل ۲۰۱۸ به ایران آورد. البته از اواخر سال ۱۳۹۹، این شرکت در کارخانه نوراموتور پارس، توانست رکستون مونتاژی را هم بسازد.

هاوال H9 بهمن موتور که در تیراژ محدودی به ایران وارد شد، در کنار فوتون ساوانای عظیم خودرو، تنها شاسی‌بلندهای چینی بازار ایران هستند که می‌توان به سیستم محرکه ۴WD آنها اعتماد کرد اما اگر راستش را بخواهید، به غیر کیفیت ساخت و آپشن‌ها، این چینی‌ها نیز تفاوت خاصی با رکستون G4 ندارند و نباید برای آفرود سنگین، روی آنها حساب باز کرد.

 فنی فوتون ساوانا

 

 

معرفی بهترین خودرو های ایران خودرو

در کنار معرفی برندهای هاوال، ماهیندرا و هن‌تنگ به بازار کشورمان، نخستین برندی که عظیم خودرو مونتاژش را در ایران آغاز کرد، فوتون بود؛ برندی که از زیرمجموعه‌های BAIC است و تا پیش از این به‌عنوان شریک تجاری ایران‌خودرو (برای تولید پیکاپ تونلند) آن را می‌شناختیم. ساوانا نخستین شاسی‌بلند فوتون است. این خودرو اولین‌بار در سال ۱۳۹۶ و در نمایشگاه خودرو مشهد به بازار کشورمان معرفی شد اما بعد از فرازونشیب‌های بسیار، سرانجام اولین سری مونتاژی آن در آبان‌ماه ۹۷ از خطوط تولید عظیم خودرو در بروجرد، بیرون آمد. ساوانا شاسی‌بلندی فول‌سایزی است که به لحاظ توانایی آفرود، مشابه هیچکدام از رقبای چینی و کره‌ای نیست و تقریبا نمونه مشابه -صفر کیلومتری- در بازار ایران ندارد. طراحی ساوانا از سوی فوتون به چیزی حدود یک دهه پیش بازمی‌گردد. در واقع این خودرو مهندسی معکوسی است از نسل اول تویوتا فورچونر که سال ۲۰۰۵ رونمایی شد. البته فوتون هیچ‌گاه این موضوع را تأیید نکرد. از سویی دیگر کارشناسان بر این باورند که طراحی داخلی ساوانا نیز برگرفته از اینفینیتی‌های سری QX متعلق به سال ۲۰۰۵ است. 

 

 هاوال H9

 

بهترین خودروهای آفرود در بازار

 

هاوال در ایران سرنوشت عروس هزار داماد را دارد! اولین سری H9 با کمک دیار خودرو و در مدل ۲۰۱۶ به ایران آمد. سپس بدست عظیم خودرو افتاد اما موفقیتی نصیبش نشد. دست آخر هم گروه بهمن نقش مالک آن را ایفا کرد و توانس نسخه‌های فیس لیفت این غول چینی را در مدل ۲۰۱۸ به ایران بیاورد. به نظر می‌رسد بعد از H2، H9 دومین هاوال بهمنی‌هاست؛ خودرویی که خود را اصلاً در حد و اندازه‌های بقیه چینی‌ها نمی‌داند و قصد رقابت با کره‌ای‌ها و حتی ژاپنی‌ها را دارد. هاوال H9 که از طراحی ضعیفی رنج می‌برد، جسته و گریخته از روی مرسدس‌بنز GL و تویوتا پرادو کپی‌کاری‌هایی کرده است؛ اما در عین حال می‌توان این خودرو را با موجی از آپشن‌هایش شناسایی کرد. درباره فول بودن H9 همین بس که صندلی‌های جلویی آن ماساژور دارند! در بازدهی بالای پیشرانه H9 شکی نیست اما ایراد کار اینجاست که وزن خالصش (بدون احتساب مایعات آن) به بیش از ۲.۳ تن می‌رسد. 

 

میتسوبیشی پاجرو فاینال ادیشن

 

بهترین خودروهای آفرود در بازار

نسل چهارم میتسوبیشی پاجرو یکی از قدیمی­‌ترین خودروهای شاسی­‌بلندی است که همچنان تولید می­‌شود. هرچند آغاز تولید این مدل به سال ۲۰۰۶ بازمی‌گردد، ولی حقیقت این است که زیرساخت فنی آن با نسل سوم نقاط مشترک زیادی دارد، خودرویی که سابقه تولید آن به سال ۱۹۹۹ بازمی­‌گردد. با توجه به این نکته، با اطمینان می­‌توان ادعا کرد که با خودرویی بسیار قدیمی روبرو هستیم.

نسخه Final Edition از میتسوبیشی پاجرو در سال ۲۰۱۹ در ژاپن معرفی شد تا فرصت برای یک خداحافظی خاطره­‌انگیز از هموطنانش برای این مدل فراهم شود. از آنجا که تاسیسات میتسوبیشی در ساکاهوگی از ماه مارس ۲۰۲۱ به تولید پاجرو خاتمه داده، ۸۰۰ دستگاه از این خودرو تحت نام Final Edition برای عرضه به مشتریان اهل استرالیا آماده شده است.

این خودروی هفت نفره در سه تریم GLS , GLX و اکسید (Exceed) و با پیشرانه ۳.۲ لیتری ۴ سیلندر توربودیزل به استرالیا آمده که ۱۸۹ اسب­‌بخار قدرت و ۴۴۱ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده پنج سرعته اتوماتیک به چهارچرخ منتقل می­‌کند. گنجایش محفظه سوخت این خودرو برابر با ۸۸ لیتر است.

این نسخه از پاجرو همچون سایر نمونه­‌های عرضه شده در استرالیا به برخی لوازم جانبی مجهز شده که توسط نمایندگان خودروساز ژاپنی به این خودرو اضافه می­‌شود. این موارد اضافه شامل محافظ کاپوت، کفپوش، محافظ لبه صندوق و دفترچه سرویس و راهنمای خودرو با روکش چرمی می­‌شود.

 سوزوکی گراند ویتارا

 

بهترین خودروهای آفرود در بازار

 

سوزوکی گراند ویتارا از نظر طراحی در برابر شاسی‌بلندهای امروزی حرف چندانی برای گفتن ندارد و قدیمی بودن ظاهرش تقریباً در تمامی زوایا مشهود است؛ البته این خودرو در ابتدای عرضه به بازار ظاهری شیک و مطابق با مد روز آن دوران داشت و به واسطه خطوط مستحکم و چهره مردانه‌اش دل علاقه‌مندان به خودروهای شاسی‌بلند را حسابی به دست آورده بود؛ حتی همین الان هم می‌توانیم از مواردی مثل هارمونی مناسب خطوط و هماهنگی عالی میان قطعات سوزوکی گراند ویتارا به عنوان نکاتی مثبت یاد کنیم اما در هر صورت در دوره و زمانه‌ای که انواع و اقسام خودروهای خوش‌قیافه با طراحی مدرن در خیابان‌ها دلبری می‌کنند، این چهره قدیمی و تکراری دیگر جذابیت چندانی ندارد و حالا جای خالی نسل جدید سوزوکی گراند ویتارا بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

البته ویتارای ایران‌خودرو، یک بار در سال ۱۳۹۵ زیر عمل جراحی زیبایی رفته و رینگ‌ها، چراغ‌ها، سپر و جلوپنجره‌اش را به روز رسانی کرده است؛ اما این فیس‌لیفت به قدری جزئی بود که بسیاری افراد تصور کردند تغییرات حاصله دست‌پخت طراحان وطنی بوده؛ حال آن‌که این تغییر چهره توسط خود شرکت سوزوکی انجام شده و با مقداری تاخیر در نمونه‌های وطنی اعمال شد. در واقع خود سوزوکی ژاپن هم روی این بدنه تاکید ویژه‌ای داشت و این نسل را با یک سری تغییرات، برای سال‌های طولانی (البته نه به اندازه ما!) روی خط تولید حفظ نمود.

تویوتا پرادو چهار در

 

بهترین خودروهای آفرود در بازار

نسل چهارم پرادو (اتاق J150) از مدل ۲۰۱۰ به ایران رسید. پرادو نسل چهارم همچون گذشته، در نسخه‌های ۲در و ۴در به کشورمان آمد که کم‌آپشن‌ترین تیپ آن، TXL نام داشت. تیپ فول پرادو نسل چهارم نیز دیگر مانند نسل سوم نام‌گذاری نمی‌شد چراکه تویوتا مدل ۲در آن را با نام VX و مدل ۴در آن را نیز با نام VXL به ایران فرستاده بود و هیجان‌انگیزتر اینکه خود VXL نیز دو تیپ آفرود و آنرود داشت. رادار جلو (شامل کروز هوشمند و ترمز اضطراری)، کمکی حرکت در شیب، صندلی برقی راننده، دوربین جانبی راننده و سیستم پخش JBL از مهم‌ترین تجهیزات استاندارد پرادو VXL آنرود و ویژگی‌هایی مانند کرال کنترل، مولتی‌ترین، دوربین جانبی دو طرف و تعلیق سه‌حالته ازجمله امکانات استاندارد پرادو VXL آفرود هستند. متاسفانه به‌علت واردات غیرشرکتی پرادو به‌صورت انبوه (در هر دو نسل) نمی‌توان وجود همه این آپشن‌ها را قطعی دانست از این‌رو، خرید این ژاپنی در بازار دست‌دوم‌ها نیازمند دقت فراوانی است. 

تویوتا اف جی کروز

 

بهترین خودروهای آفرود در بازار

در زمانی که نام هامر به‌عنوان یکی از قدرتمندترین خودروهای آفرود جهان مطرح می‌شد، تویوتا تصمیم گرفت با احیای مدل کلاسیک FJ و ترسیم طرحی نزدیک به هامر، محصولی متفاوت را راهی بازار کند. این خودرو با اینکه از سال ۲۰۰۸ به کشورمان آمد اما مدلهای شرکتی آن از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ و عمدتاً در تیپ «اکستریم» در ایران عرضه شد و در این مدت به‌عنوان شاسی‌بلندی متفاوت با طراحی ظاهری جوان‌پسند در بازار مطرح بود. با این وجود در سال ۲۰۱۴ با توجه به وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس (بالای ۲۵۰۰ سی‌سی)، عرضه اف‌جی کروزر در بازار ایران متوقف شد و حالا نمونه‌های دست‌دوم این ژاپنی جذاب، بازار گرمی میان هواداران آفرودسواری دارد. 

هامر H3

 

این خودرو یک قابلیت‌هایی دارد که ما نمی‌توانیم آن را بررسی کنیم. مثلاً اینکه با H3 می‌توان تا عمق ۷۰ سانتی‌متری با سرعت حدود ۱۰ کیلومتر برساعت در آب فرو رفت را باید کجا تست کنیم؟ جالب‌تر اینجاست که می‌گویند اگر سرعت حدود ۳۰ کیلومتر برساعت شود حد مقاومت آن به ۵۰ سانتی‌متر کاهش می‌یابد.

بیایید اعتراف کنیم که هامر H3 یکی از بهترین آفرودهای دنیا از نظر زوایای زیر و بند است. به طوری که زاویه حمله در این خودرو ۳۷.۴ درجه و زاویه فرار ۴.۷ درجه است. در خودروهای آفرود یک زاویه مهم دیگر نیز وجود به اسم Break-Over که اشاره به میزان دور بودن کف خودرو از موانع زیر آن دارد که در این خودرو ۲۲.۱ درجه است. همه اینها به زبان خودمانی این می‌شود که با H3 می‌توان از یک دیوار ۴۰ سانتی‌متری بدون هیچ مشکلی عبور کرد و روی جاده‌ای با شیب جانبی حدود ۴۰ درجه بدون احساس واژگونی حرکت کرد.

عملکرد سنتی سیستم کنترل کشش را فراموش کنید. اینجا روی هامر قرار نیست TCS سرعت را کنترل کند. در عوض حمایت از هرزگردی چرخ‌ها و متوقف کردن خودکار آن‌ها را شاهد هستیم. آن هم به صورت هوشمند برای هر یک از چرخ‌ها. تنظیم کردن شدت درگیر شدن چرخ با سطح زیرین بر حسب شرایط، یکی از بهترین قابلیت‌های این آفرود است. ترمزها در این خودرو عملکردی فراتر از توان خود دارند؛ یعنی باید داشته باشند. متوقف کردن یک آجر ۲ تنی روی چهار چرخ مثلاً در سربالایی خاکی یا در سرپایینی درون آب نمی‌تواند کار یک لنت و دیسک ترمز ساده باشد. به همین دلیل جنرال موتورز روی هامر H3 از فناوری Stabilitrak استفاده کرده که نوع پیشرفته‌ای از ESP متعارف است.

غیر از همه دلایلی که گفتیم، همین تایرهای خاص ۳۳ اینچی با رینگ‌های ۱۶ اینچی‌اش توانایی‌های آفرود هامر H3 را تقویت کرده است. تایرهایی که با فنربندی حیرت‌انگیزش ترکیبی بی رقیب ساخته‌اند.

 

 

فروش اقساطی ایران خودرو

فروش اقساطی سایپا

فروش اقساطی مدیران خودرو

فروش اقساطی کرمان موتور

فروش اقساطی بهمن موتور

خرید اقساطی تارا 

 خرید اقساطی دنا پلاس

 خرید اقساطی آریزو ۶

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

تهران خودرو در آپارات

گروه تلگرامی تهران خودرو

خرید خودرو های اقساطی از تهران خودرو

فروش اقساطی سایپا

فروش اقساطی ایران خودرو

فروش اقساطی پارس خودرو

فروش اقساطی بهمن موتور

فروش اقساطی امپاور

 

بهترین خودروهای آفرود در بازار

Rate this post