بررسی کامل مشخصات کامیونت فوسو ۶ تن سقف بلند + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامل مشخصات کامیونت فوسو ۶ تن سقف بلند + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامل مشخصات کامیونت فوسو ۶ تن سقف بلند + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامیونت فوسو – بررسی کامل مشخصات کامیونت فوسو ۶ تن سقف بلند + خرید اقساطی + جدول مشخصات

کامیونت فوسو محصول شرکت فوسو ژاپن است. کمپانی فوسو زیر مجموعه شرکت دایملر آلمان محسوب میشود، که یکی از معتبرترین برندهای کامیونت در جهان است که میتوان کیفیت و تکنولوژی فنی مرسدس بنز را از آن انتظار داشت.
مایان گروپ نمایندگی انحصاری شرکت میتسوبیشی FUSO  در ایران را بر عهده دارد.
شرکت مایان از سال ۱۳۷۵ شروع به کار کرد؛ در ابتدای فعالیت خود مشغول به ساخت تریلر در جهت بهبود وضعیت نوسازی حمل و نقل با سرمایه خصوصی شد.
این شرکت در سال ۱۳۹۶ توانست نمایندگی شرکت فوسو ژاپن را اخذ نماید.کامیونت فوسو یکی از برندهای معتبر و با کیفیت در سطح جهانی شناخته شده است. بزرگترین دستاورد این مشارکت با شرکت فوسو اعطای استاندارد‌های بزرگ و جهانی TUV, FRC محیط زیست به این شرکت بود که برای اولین بار در کشور ایران صورت گرفته است. شرکت مایان در سال ۲۰۰۵ به عنوان لیدر سازندگان تریلر یخچالی در خاورمیانه برگزیده شده است.
کارخانه مایان گروپ در تهران واقع شده است. کامیونت فوسو در تمامیه تناژها  در کلاس بدون خواب طراحی و تولید شده است.

کامیونت فوسو ساخت کدام کشور است؟
یکی از بهترین و پر فروش ترین انواع کامیونت ها در سراسر کشور های دنیا، کامیونت فوسو FUSO می باشد. شرکت فوسو، یک شرکت ژاپنی می باشد که در سال ۱۹۳۲ میلادی تاسیس شده است. این شرکت در زمینه تولید خودرو هایی از جمله کامیونت فوسو فعالیت می کند. خودرو هایی که توسط این شرکت خودروسازی تولید می شوند، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در بسیاری از مناطق دنیا، این کامیونت ها مورد استفاده قرار می گیرند. در تولید این ماشین آلات از بهترین و جدید ترین تکنولوژی ها استفاده شده است. همچنین در تولید این نوع کامیونت ها به گونه ای عمل شده است که در مصرف سوخت صرفه جویی به عمل آید. بعلاوه از تولید بیش از حد گاز های گلخانه ای جلوگیری به عمل می آید. این نوع کامیونت در سه تناژ ۶، ۸.۵ و ۵.۶ تولید شده و در کشور های مختلف دنیا از جمله کشور ایران مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، کامیونت فوسو، یکی از بهترین و پر طرفدار ترین انواع کامیونت ها می باشد که امروزه در بسیاری از مناطق دنیا از این نوع کامیونت استفاده می شود. این مدل کامیونت چند سالی است که توسط شرکت های مختلف ایرانی به بازار های داخلی ایران وارد می شود و مورد استفاده مردم ایران قرار می گیرد. طراحی زیبا و چشم نواز این کامیونت های ژاپنی و کاربرد های متعددی که در موارد مختلف دارند، باعث شده است تا روز به روز بر تعداد کاربران و مشتریان این نوع کامیونت افزوده شود. در ادامه ی این مقاله و در پاراگراف های بعدی شما را با ویژگی ها و مشخصات فنی تناژ های مختلف این نوع کامیونت آشنا می سازیم.

جدول مشخصات کامیونت فوسو ۶ تن بلند

کامیونت فوسو ۶ تن بلند

محصولی از شرکت خودروسازی مایان خودرو بوده و در دسته کامیونت ها ۶ تن قرار میگیرد.
طول کلی این کامیونت ۶۶۸۵ میلی‌متر بوده و طول بارخور آن ۴۹۳۹ میلی متر میباشد. حداکثر توان موتور فوسو ۶۰۰۰ بلند ، ۱۱۰ KW (150 HP) @ 350 RPM بوده و حداکثر گشناور آن ۳۷۰NM @ 1320 -2800 RPM است.گیربکس به کار رفته در فوسو ۶ تن بلند دستی بوده و ۵ سرعته میباشد. سیستم ترمز کامیونت فوسو دیسکی، هیدرولیکی دو مداره مجهز به ABS+EBD+ESP میباشد. محفظه سوخت ۱۰۰لیتری برای این خودرو تعبیه شده و سایز لاستیک آن ۲۰۵/۷۵ R17 است.

ویژگی ها و مشخصات فنی کامیونت فوسو ۶ تن

همانند کامیونت فوسو ۸.۵ تن، کامیونت فوسو ۶ تن نیز ویژگی ها و مشخصاتی دارد که بیشتر این ویژگی ها و مشخصات، مشابه کامیونت فوسو ۸.۵ تن می باشند. تنها تفاوت هایی که در این خصوص وجود دارد، شامل موارد زیر هستند:
سیستم محدود کننده سرعت
یکی از مهم ترین تفاوت هایی که کامیونت فوسو ۶ تن با کامیونت فوسو ۸.۵ تن دارد، این است که فوسو ۶ تن دارای سیستم محدود کننده سرعت می باشد.
ریموت کنترل
ریموت کنترل، یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های کامیونت فوسو ۶ تن با ۸.۵ تن می باشد. کامیونت فوسو ۶ تن، دارای ریموت کنترل می باشد. علاوه بر قفل مرکزی که در مورد همه ی انواع کامیونت ها وجود دارد، این مدل کامیونت دارای ریموت کنترل نیز می باشد.

همین طور آخرین طرح این کامیونت ها به سال ۲۰۱۰ بر می گردد و فیس لیفت آن سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. در اسناد کمپانی مایان معین نشده که آیا این کامیونت های ایرانی با کابین جدید تولید و عرضه می شود و یا خیر؟
این کامیونت دارای اتاق ۳ نفره، با وزن ناخالص تا ۶ تن، باک سوخت ۱۷۰ لیتری، شامل گرم کن سوخت، چراغ نور روز، قفل مرکزی و ریموت، تاخوگراف، گرم کن آینه ها، ترمز هیدرولیکی و دیسکی، مجهز به ای بی اس فاقد قفل و مقاومت الکترونیکی، خفه کن، قفل دیفرانسیل و مشخصه های ریز داخلی دیگر می باشد.

بررسی کامل مشخصات کامیونت فوسو ۶ تن سقف بلند + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامل مشخصات کامیونت فوسو ۶ تن سقف بلند + خرید اقساطی + جدول مشخصات

 

کامیونت فوسو که توسط میتسوبیشی کمپانی بزرگ در دایملر آی جی آلمان و شرکت ژاپنی سازنده کشنده ها و تریلر و کامیون طراحی، تولید و عرضه شده است. این کمپانی در سال ۱۹۲۳ نخستین اتوبوس خود را به بازار وارد نمود. با توجه به اینکه زمان زیادی از ورود این کامیونت ها به داخل نمی گذرد ولی قادر است توجه بازار داخل ایران را به خود جذب نماید. شرکت فوسو یکی از برترین سازنده های وسایل نقلیه سنگین در حال حاضر می باشد و بعد از لغو تحریم ها تصمیم به ورود محصولات خود در بازار حمل و نقل جاده ای ایران دارد.

بررسی حضور کامیونت فوسو در ایران – بررسی کامل مشخصات کامیونت فوسو ۶ تن سقف بلند + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بازار کامیونت فوسو در ایران به دلیل وسعت محیط درون شهری و همین طور تقاضای حمل بار بین شهری از جایگاه مخصوصی در صنایع حمل بار در ایران برخوردار می باشد. امروزه تنها مارک خوش نام و معروف کامیونت در بازار داخل این برند است و کامیونت های دیگر ارائه شده در ایران ساخت کشور چین می باشند. بنابراین هر اندازه که چین به برندهای اروپایی نمی رسد ولی نمی توان از بعضی از برندهای خوب چینی همچون فوتون با جک در این حوزه شد، چرا که این شرکت ها هم از پشتوانه فنی خوبی مثل ولوو و اینترناش بهره می برند.
بنابراین یکی از اساسی ترین کمبودهای بازار کامیونت در ایران عدم حضور برندهای معتبر و درجه یک بخش کامیونت می باشد. در دوره های قبل حضور ایویکو دیلی دست خریدار را جهت انتخاب یک کامیونت با سطح کیفی بالا و ایمن باز می گذاشت. ولی با خروج ایویکو دیلی از چرخه تولید، فوسو به یکه تاز بازار مبدل گشت و کمپانی های معروف با ارائه مدل های جدید این برند تمام تلاش خود را نمود جایگاه خود را به عنوان تنها ارائه دهنده کامیونت درجه یک اثبات نماید.

خرید لیزینگی کامیونت فوسو ۶ تن بلند

خرید لیزینگی کامیونت فوسو ۶ تن بلند

 

کامیونت ۶ تن فوسو – بررسی کامل مشخصات کامیونت فوسو ۶ تن سقف بلند + خرید اقساطی + جدول مشخصات

کامیونت ۶ تن فوسو از محبوبیت فراوانی برخوردار می باشد و دارای موتوری کم مصرف از نظر سوختی است و همچنین گاز کمتری نیز در مقایسه با دیگر گازهای آلاینده تولید می نماید. این موتور قوی در این کامیونت که آلمانی است جزء قوی ترین موتورهای موجود در بازار کامیون های ژاپنی به حساب می آید. اکثر تجهیزات کامیونت ۶ تن از طراحی های خارجی بهره برده است.
موتور این کامیونت ۴ سیلندر و حجمی برابر ۳ لیتر دارد و توان موتور آن ۱۵۰ اسب بخار می باشد. همچنین مجهز به توربو شارژر و اینتر کولر می باشد. نصب فیلتر دوده بر روی این کامیونت صورت گرفته و استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد. گیربکس مکانیکی این کامیونت ۵ دنده می باشد.

مزایا و معایب کامیونت فوسو ( ۶ تن ) – بررسی کامل مشخصات کامیونت فوسو ۶ تن سقف بلند + خرید اقساطی + جدول مشخصات

  • یکی از مزایای اصلی این کامیونت تنوع بالای آن در کاربری می‌باشد که دارای کابری‌های یخچالی، مسقف فلزی، مسقف چادری، باری چوبی، باری فلزی و… سرعت خوب و بالای این کامیونت نسبت به هم نوعان دیگر خود در بازار است.
  • مزایای دیگر آن، نبود لوازم فیک در بازار است و تمام قطعات این خودرو به صورت اصل در بازار وجود دارد، مصرف سوخت بسیار پایین این خودرو، موتوری که بر روی این کامیونت تعبیه شده است ساخت مرسدس بنز آلمان، با توان ۱۵۰ اسب بخار با گشتاوری ۳۷۰ نیوتن متر می‌باشد که یکی از قدرتمندترین نوع موتور به شمار می‌رود.
  • یکی از معایب بارز این خودرو نداشتن کابین خواب می‌باشد که اکثر خودروهای تولید کشور ژاپن بدون خواب طراحی و تولید می‌شوند ، محدودیت لوازم یدکی در پی تحریم‌ها از سال ۹۷ و افزایش قیمت چشمگیر لوازم یدکی و قطعات این خودرو می‌باشد‌.تا سال ۱۳۹۷ قیمت این خودرو حتی بالاتر از ایسوزو بود که بعد از تحریم‌ها و نبود قطعات این خودرو در بازار به صورت چشمگیری قیمت فوسو سقوط کرد.

رقبای کامیونت فوسو ( ۶ تن ) – بررسی کامل مشخصات کامیونت فوسو ۶ تن سقف بلند + خرید اقساطی + جدول مشخصات

رقبای اصلی کامیونت فوسو ژاپنی، برند ایسوزو ژاپن می‌باشد‌ و در وهله بعدی  خودرو کامیونت های فاو از شرکت سیبا موتور، هیوندای نیوفیس از شرکت سروش دیزل می‌باشد.

خرید اقساطی از تهران خودرو

  1. شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط خرید اقساطی کامیونت فوسو ۶ تن را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
  2. در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی کامیونت فوسو ۶ تن بلند را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی این کامیونت مطلع شوید.

 

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

گروه تلگرامی تهران خودرو

معاوضه خودرو

خرید اقساطی خودرو های سواری

خرید اقساطی خودرو های سنگین

Rate this page
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها