بررسی مشخصات کی ام سی کی۷
بررسی مشخصات کی ام سی کی 7

بررسی خودروی کی ام سی K7

مقدمه

کی ام سی کی ۷ خودروی کراس اووری است که از سال ۱۴۰۰ در بازار ما حضور پیدا کرد و توسط کرمان موتور به بازار عرضه شد که البته اسم اصلی این خودرو جک ایکس ۷ میباشد که به لطف کرمان موتور به کی ام سی کی ۷ تغییر نام پیدا کرد.
این خودرو هنوز در نسل اول خود تولید میشود و نسل های دیگر آن به بازار جهانی عرضه نشده است.
این خودرو امکانات و مزیت های خوبی به نسبت رقبا و قیمتش دارد که در ادامه این مقاله به آن میپردازیم.

مشخصات فنی کی ام سی کی ۷

کی ام سی کی ۷ از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ استفاده میکند که توانایی تولید ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتون متر گشتاور را دارد.
این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده و شتاب کی ام سی کی ۷ از حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتر با توجه به وزن ۱۷۳۵ کیلوگرمی و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه ای که دارد؛ در حدود ۱۰.۸ ثانیه اعلام شده است.
مصرف سوخت کی ام سی کی ۷ به صورت ترکیبی، ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است و حجم باک این خودرو نیز ۶۴ لیتر میباشد.
ترمز های کی ام سی کی ۷ برای هر ۴ چرخ دیسکی میباشد.
که این مشخصات فنی دقیقا با جک اس ۵ جدید یکی میباشد و هر دو از یک موتور مشترک استفاده میکنند.

طراحی خارجی کی ام سی کی ۷

این خودرو در بخش ظاهری خوب عمل کرده و البته ممکن است طرح باریک بودن چراغ های جلو و پیوسته بودن چراغ های عقب سلیقه هر کسی نباشد؛ اما فعلا طراحی دارد به این سمت پیش میرود و اکثرا این طراحی را میپسندند.
فرم چراغ های جلو همانطور که گفته شد باریک میباشد که البته دی لایت و چراغ راهنما روی آن قرار دارد و چراغ های اصلی در اطراف سپر نصب شدند.
جلو پنجره فرم آبشاری دارد و مقداری هم خمیده شده که دور آن نیز یک نوار کرومی قرار گرفته است که به بهبود ظاهر خودرو کمک کرده است و یک ورودی هوا هم روی سپر وجود دارد.
روی کاپوت خطوطی رد شده که محل قرار گیری لوگو را نیز گود کرده اند و لوگوی کی ام سی در یک گودی جلوی کاپوت قرار گرفته است و این خطوط تا اول شیشه جلو امتداد یافته است.
در نمای جانبی کی ام سی کی ۷ خیلی نکته خاصی ندارد و فقط خطوط رد شده زیر شیشه و زیر درب مشاهده میشود تا دم چراغ و چرخ عقب امتداد یافته است.
شیشه های جانبی یک تکه میباشد و یک لچکی پشت شیشه عقب قرار گرفته و دور تا دور شیشه هارا یک نوار کرومی پوشش داده است.
چراغ های راهنمای جانبی روی آیینه قرار گرفته است و دستگیره های درب به رنگ بدنه هستند و کرومی نیستند.
پلاستیک های کوچکی دور چرخ ها و زیر درب ها به صورت پیوسته نصب شده است که از آن ها به عنوان زه نیز یاد میشود.
رینگ های جانبی کمی سایز کوچکی دارند اما خود رینگ از طرح خوبی برخوردار است و میتواند به نمای خودرو زیبایی خوبی ببخشد.
روی سقف نیز روف ریل هارا مشاهده میکنید که مثل بقیه کراس اوور و اس یو وی ها روی این خودرو هم نصب شده است.
در نمای عقب چراغ های پیوسته و طرح اگزوز ۴ خروجی اسپرت جلب توجه میکنند که البته این اگزوز ها فیک میباشند و لوله اگزوز اصلی از زیر سپر خودرو رد شده است.
لوگوی کی ام سی وسط چراغ ها قرار گرفته و چراغ ها نئونی میباشند.
در اطراف سپر چراغ های مه شکن و دنده عقب نیز قرار گرفته است که مثل خودرو هایی مثل تیگو ۵ و کیا اسپورتیج میباشد.
باله خودرو هم دو رنگ میباشد و ترکیب مشکی هم در آن به کار رفته که چراغ ترمز سوم هم زیر باله قرار گرفته است.

طراحی داخلی، امکانات، فضای داخلی و ایمنی

طراحی داخلی این خودرو بسیار خوب انجام شده و حس خوبی را به راننده و سرنشینان القا میکند.
برای ساخت داشبورد فقط از ترکیب رنگ مشکی و جنس چرم مصنوعی و پلاستیک استفاده شده است که کیفیت خوبی هم دارد.
یکی از آپشن های مهم این خودرو که خیلی هم به آن اشاره میشود؛ داشتن سیستم صوتی اینفینیتی میباشد که از کیفیت صدای بالایی برخوردار است.
فرمان خودرو گرد است و فرم ساده ای دارد و کلید های اینترفیس و کروز کنترل روی ان قرار گرفته شده است.
دوخت استفاده شده برای رودری، فرمان و صندلی در این خودرو به رنگ قرمز و بخش هایی از آن نیز سفید رنگ میباشد.
دسته دنده خودرو طرح خلبانی دارد و بیشتر شبیه به خودرو های ب ام و هست که در طراحی های جدید کی ام سی از آن استفاده میشود.
صفحه کیلومتر خودرو تمام دیجیتالی و از کیفیت بالایی برخوردار میباشد.
طرح داشبورد کمی شبیه به سانتافه نسل چهارم میباشد که البته به ایران نیامد.
مانیتور خودرو ۱۲.۳ اینچی لمسی میباشد که از کیفیت خوبی برخوردار میباشد و بزرگ هم میباشد.
سنتر خودرو هم وسط داشبورد دیده میشود.
جنس صندلی ها چرمی میباشد و از کیفیت خوبی برخوردار است.
ردیف عقب این خودرو همانند جلوی آن طراحی شده و خروجی تهویه مطبوع هم برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است.
از امکانات این خودرو میتوان به کروز کنترل، اینترفیس،کیلس، کیلس استارتر، سنسور و دوربین پارک عقب، دی لایت، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سنسور فشار باد تایر، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور، فرمان برقی، تنظیم برقی ارتفاع نور، دوربین جانبی و ۳۶۰ درجه، مانیتور ۱۲.۳ اینچی لمسی، بلوتوث، نویگیشن، قابلیت میرر لینک، صفحه کیلومتر دیجیتالی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوال همراه با دریچه برای سرنشینان عقب، صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در ۶ جهت و دارای مموری، صندلی سرنشین جلو برقی با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، صندلی های چرمی، ماساژور صندلی راننده، درب صندوق عقب برقی به همراه جک، خروجی ۱۲ ولت، ایزوفیکس، صندوق پران هوشمند، آیینه های جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن، آیینه عقب الکتروکرومیک، سقف پانورامیک و آنتی ترپ اشاره کرد.
سیستم صوتی کی ام سی کی ۷ که از برند اینفینیتی استفاده میکند؛ از کیفیت بالایی برخوردار است و دارای ۱۰ عدد بلندگو میباشد و از این تعداد شامل تعدادی تیوتر، کامپوننت، سنتر و ساب ووفر میباشد و همگی در کنار هم صدای با کیفیتی را به شما ارائه میکنند که مثل خودرو های هیوندای میباشد که زمانی از این برند برای خودرو هایش استفاده میکرد.
از نظر فضای داخلی و ابعاد قطعا کی ام سی کی ۷ خودروی جاداری میباشد و برای خانواده ها میتواند گزینه خوبی باشد.
فاصله بین دو محور این خودرو ۲۷۵۰ میلیمتر و فضای صندوق عقب این خودرو نیز ۹۶۰ لیتر میباشد همانطور که میبینید رقم بالایی میباشد و برای خانواده های پر جمعیت هم کاملا جوابگو میباشد.
از نظر ایمنی این خودرو هنوز در تست سازمان چاینا انکپ حاضر نشده است، اما از ایمنی بالایی برخوردار است و دارای ۴ ایربگ میباشد که شامل ایربگ های راننده، سرنشین جلو و ایربگ های جانبی جلو میباشد.

تجربه رانندگی با کی ام سی کی ۷

این خودرو به دلیل داشتن گیربکس ۶ سرعته، مشخصات فنی و امکانات خوب؛ رانندگی لذت بخشی را ارائه میدهد.

دسته دنده خودرو ممکن است در اولین بار برای شما گنگ باشد اما کم کم به آن عادت خواهید کرد.
دید به جلو و اطراف خودرو خوب است اما دید به عقب خیلی خوب نیست که به کمک دوربین ها و سنسور پارک عقب تا حدودی این مشکل برطرف شده است.
شتاب خودرو راضی کننده میباشد و فرمان هم به لطف برقی بودن بسیار نرم میباشد.
سیستم تعلیق به خوبی عمل کرده و با توجه به کراس اوور بودن، مقداری تکان داخل خودرو هست اما در کل خود صندلی ها و تعلیق خودرو نرم میباشد که در مسافت های طولانی خیلی اذیت کننده نمیباشد.
کولر و بخاری خودرو به خوبی کار میکند و افت توانی در آن مشاهده نمیشود و حتی با کولر و سرنشین در سر بالایی هم باز خودرو کشش خوبی دارد.
از نظر تعادل هم با داشتن انواع سیستم های کمکی که در بخش آپشن ها نامبرده شد؛ باز هم لایی کشی و فرمان دادن تیز و پیچیدن با سرعت بالا در این خودرو ایده های خوبی نمیباشد و بهتر است مثل دیگر کراس اوور ها با آن رفتار کرد.
کلید های خودرو مقداری دور از هم هستند و باید به محل قرارگیری آن ها عادت کنید.
ترمز های خودرو مثل خودرو های سدان و هاچبک نیست ولی باز از قدرت خوبی برخوردار است.

رقبای موجود در بازار

رقبای این خودرو در بازار شامل خودرو های جی ام سی اس ۳۵۰، تیگو ۷ پرو، لاماری، فیدلیتی پرایم ۵ نفره، دیگنیتی و … میباشد که این خودرو از نظر یک سری امکانات از آن ها بهتر میباشد و از نظر فنی مشابه آن هاست.

ارزش خرید کی ام سی کی ۷

با توجه به کیفیت ساخت، امکانات و مشخصات فنی این خودرو و همچنین ابعاد بزرگ صندوق عقب و فضای داخلی؛ این خودرو از ارزش خرید خوبی برخوردار میباشد.

سخن نهایی

اگر شما یک خانواده پر جمعیت یا حتی کم جمعیت یا حتی یک فرد مجرد هستید که به دنبال یک خودروی کراس اوور با امکانات زیاد، مشخصات فنی خوب و کیفیت مناسب میگردید؛ و سیستم صوتی یک خودرو هم برای شما حائز اهمیت است و قصد دارید به صورت فابریکی آن را استفاده کنید و سیستم صوتی آن را تقویت نکنید؛ این خودرو میتواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

فروش اقساطی کرمان موتور 

خرید اقساطی خودروی کار کرده از دیوار 

خرید اقساطی بهمن موتور 

خرید اقساطی ایران خودرو 

 

خرید اقساطی MVM X22 PRO
خرید اقساطی MVM X22 PRO
خرید اقساطی خودرو
خرید اقساطی X55 پرو
فروش اقساطی سهند
فروش اقساطی سهند
بررسی مشخصات خودروی دنا
بررسی مشخصات پارس سال
بررسی مشخصات پارس سال
خرید اقساطی خودرو تارا (۲)
خرید اقساطی خودرو تارا (۲)

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

Rate this post