بررسی مشخصات کلوت دنده ای

بررسی مشخصات کلوت دنده ای

مقدمه

مکث موتور به عنوان یکی از نمایندگی و مونتاژ کننده های خودرو در ایران، که زیر مجموعه گروه ماموت میباشد که سابقه واردات محصولات فولکس واگن را داشت، پیکاپی را در سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه کرد که کلوت نام دارد.
این خودرو در دو تریم دنده ای و اتوماتیک به صورت مونتاژی به بازار عرضه شده که این خودرو در واقع همان دایون V5 بوده که در ایران با نام مکث موتور کلوت عرضه میشود.
در ادامه به بررسی مشخصات کلوت دنده ای میپردازیم.

مشخصات فنی

کلوت دنده ای از یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ استفاده میکند که توانایی تولید ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتون متر گشتاور را دارد.
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر مکث موتور کلوت دنده ای با توجه به وزن ۱۹۲۰ کیلوگرمی و گیربکس ۶ دنده دستی، در حدود ۱۴ ثانیه میباشد.
مصرف سوخت کلوت دنده ای به صورت ترکیبی، ۱۰.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک این خودرو هم ۷۲ لیتر میباشد.
ترمز های کلوت دنده ای برای چرخ های جلو دیسکی و چرخ های عقب کاسه ای بوده و این خودرو به صورت دو دیفرانسیل عرضه شده که ۳ حالته میباشد.

طراحی خارجی

کلوت دنده ای از نظر طراحی چندان چشم نواز و به روز نیست، ولی در کل به عنوان یک پیکاپ در این رنج قیمتی، قابل قبول میباشد.
ابعاد این خودرو به ترتیب طول، عرض و ارتفاع، ۵۳۳۰، ۱۸۷۰ و ۱۸۶۴ میلیمتر میباشد.
چراغ های جلوی کلوت کشیده بوده و کمی هم به زبان طراحی فولکس واگن شبیه میباشد که زیر آن کروم کاری وجود دارد و داخل چراغ ها هم از لنز استفاده شده است.
جلوپنجره کرومی کشیده و همچنین لوگوی مکث موتور که وسط آن دیده میشود.
چراغ های مه شکن هم در اطراف سپر نصب شده است.
در نمای جانبی نیز کلوت طراحی ساده ای داشته و دستگیره و آیینه ها همرنگ بدنه میباشد.
رینگ ها آلومینیومی و دو رنگ بوده که طرح خوبی دارد و در سایز ۱۷ اینچی روی این خودرو نصب میشود که البته نکته مثبت آن، وجود تایر های AT روی این خودرو میباشد.
شیشه های جانبی نیز یک تکه میباشد.
طراحی نمای عقب کلوت دنده ای هم بسیار ساده بوده که البته طراحی نمای عقب اکثر پیکاپ ها ساده میباشد.
سپر عقب کلوت مشکی بوده که شبرنگ ها در اطراف آن وجود دارد و لوگوی مکث موتور هم روی دستگیره بار قرار گرفته است.

طراحی داخلی، امکانات، فضای داخلی و ایمنی

از نظر طراحی داخلی، مکث موتور کلوت باز هم ساده بوده و کیفیت ادوات به کار رفته در کابین هم متوسط میباشد.
فرمان کلوت دنده ای چرمی و گرد بوده که روی آن کلید های کروز کنترل و اینترفیس نصب شده است.
طراحی صفحه کیلومتر هم به صورت آنالوگ بوده که وسط آن یک نمایشگر کوچک هم وجود دارد.
داشبورد و رودری ها پلاستیکی بوده که کیفیت متوسطی دارد و برای ساخت داشبورد از دو رنگ نقره ای و مشکی استفاده شده است.
صندلی های کلوت دنده ای هم چرمی بوده که کیفیت متوسطی دارد.
بالای داشبورد هم یک مانیتور نصب شده که کیفیت خوبی دارد و امکانات قابل قبولی هم دارد که در ادامه به آن میپردازیم.
از امکانات کلوت دنده ای میتوان به کروز کنترل، اینترفیس، سیستم کنترل پایداری، چراغ های مه شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل، مانیتور ۹ اینچی لمسی به همراه بلوتوث و نویگیشن، دوربین پارک عقب، سیستم تهویه مطبوع دیجیتالی، کیلس و کیلس استارتر، آیینه های جانبی با تنظیم برقی و قابلیت تاشوندگی به صورت برقی و صندلی های چرمی با تنظیم برقی ۶ حالته برای راننده، اشاره کرد.
سیستم صوتی مکث موتور کلوت دارای ۸ بلندگو بوده که شامل ۴ عدد کامپوننت و ۴ عدد تیوتر میباشد و از کیفیت متوسطی برخوردار است که نباید از آن انتظار سیستم صوتی برند را داشت.
از نظر فضای داخلی و فضای بار هم کلوت برای سرنشینان ردیف جلو مناسب ولی برای سرنشینان ردیف عقب جای کمی داشته و فاصله بین دو محور این خودرو در حدود ۳۱۰۰ میلیمتر و فضای بار هم ظرفیتی در حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم دارد.
از نظر ایمنی نیز کلوت دارای ۲ ایربگ بوده که شامل ایربگ های راننده و سرنشین جلو میباشد.

تجربه رانندگی

مکث موتور کلوت دنده ای پشت فرمان خودروی پر قدرتی بوده ولی حداکثر سرعت و شتاب آنچنانی ندارد.
سیستم تعلیق و نرمی خودرو در کل قابل قبول بوده و فرمان با وجود برقی نبودن، باز هم نرم میباشد.
صدای محیط تا حدودی داخل کابین میاید و عایق بندی هم میتوان در رده قابل قبولی قرار بگیرد.
صندلی ها کمی خشک بوده که در مسافرت های طولانی ممکن است کمی خسته کننده باشد.
دید به جلو، اطراف و عقب این خودرو مناسب بوده و با کمک دوربین پارک عقب هم دید برای پارک کردن بهتر میباشد.
از نظر کشش هم کلوت قدرت خوبی داشته و البته در سربالایی ها افت توان محسوس میباشد.
در بخش تعادل و پایداری هم با توجه به سیستم های موجود، ولی به دلیل سبک بودن بخش بار پیکاپ ها، باید در پیچ های تند، کمی مراقب بود.

رقبای موجود در بازار

رقبای این خودرو در بازار شامل خودرو های آمیکو آسنا، بهمن G9، زاگرس، KMC T8 و … میباشد.

ارزش خرید

کلوت با توجه به امکانات، کیفیت و مشخصات فنی خوب و به نسبت اینکه بازار پیکاپ های کشور به تازگی دارد کمی تنوع پیدا میکند که البته اکثر آن ها هم چینی هستند، در کل قابل قبول میباشد.

سخن نهایی

کلوت دنده ای با توجه به امکانات مناسب و ویژگی های خوبی که برای آفرود های سبک و نیمه سنگین دارد، میتواند خودروی مناسبی برای کسانی که یک پیکاپ دو دیفرانسیل با قابلیت آفرودی میخواهند باشد.

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

گروه تلگرامی تهران خودرو

خرید اقساطی خودرو های سواری

خرید اقساطی خودرو های سنگین

معاوضه خودرو

قولنامه آنلاین

فروش اقساطی کلوت اتومات
فروش اقساطی کلوت اتومات
بررسی مشخصات زامیاد زاگرس
بررسی مشخصات زامیاد زاگرس
فروش اقساطی جک T8 
فروش اقساطی جک T8 
خرید اقساطی پیکاپ G9
خرید اقساطی پیکاپ G9
فروش اقساطی فوتون تونلند G7
فروش اقساطی فوتون تونلند G7
بررسی مشخصات پارس سال
بررسی مشخصات پارس سال
خرید اقساطی خودرو تارا (۲)
خرید اقساطی خودرو تارا (۲)

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

Rate this post