بررسی مشخصات پژو پارس اتوماتیک

فهرست عناوین مقاله

بررسی خودروی پژو پارس اتوماتیک

مقدمه
پژو پارس اتوماتیک در سال ۱۳۸۸ به بازار معرفی شد و به جز گیربکس اتوماتیک، تفاوتی که با پژو پارس های دیگر داشت در این بود که کلا سری اتوماتیک این خودرو با موتور TU5 به بازار عرضه شدند.
این خودرو چندان با فروش بالایی مواجه نشد، ولی باز هم به نسبت بد نفروخت و بودند خریدارانی که یک خودروی اتوماتیک سدان میخواستند که موتور به روز تری نیز نسبت به پارس سال داشت.

مشخصات فنی بررسی مشخصات پژو پارس اتومات
پژو پارس اتوماتیک همانطور که گفته شد از موتور TU5 استفاده میکند که این موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور را دارد.
با توجه به گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک و وزن ۱۲۱۴ کیلوگرمی این خودرو؛ شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در حدود ۱۵ ثانیه اعلام شده است.
مصرف سوخت پارس اتوماتیک به صورت ترکیبی، ۸.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میباشد و حجم باک این خودرو نیز ۷۰ لیتر میباشد.
ترمز های پژو پارس اتومات از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ برای هر ۴ چرخ دیسکی بوده و در مابقی مدل ها، چرخ های عقب کاسه ای میباشد.

طراحی خارجی بررسی مشخصات پژو پارس اتومات
طراحی این خودرو تفاوتی با پژو پارس های دیگر ندارد و روی گلگیر نوشته اتوماتیک را میتوانید ببینید.
ابعاد این خودرو به ترتیب طول، عرض و ارتفاع؛ ۴۴۹۸، ۱۷۰۴ و ۱۴۱۰ میلیمتر میباشد.
این خودرو نسبت به پژو پارس های دیگر، دارای رینگ آلومینیومی میباشد و در برخی از سری ها، چراغ های عقب دودی میباشند.
طراحی جلوی این خودرو که برای همه ما آشنا میباشد؛ دو عدد چراغ هالوژنی که الهام گرفته شده از پژو ۴۰۶ هستند و چراغ های مه شکن کشیده که هم تراز با چراغ ها میباشد.
اکثر اجزای این خودرو هم رنگ بدنه میباشد، از جمله جلوپنجره، دستگیره های درب، سپر و … که خودرو را یک دست کرده اند. نوار  کرومی نیز از ابتدا دور تا دور این خودرو روی سپر ها و زه ها نصب میشده که دور شیشه های جانبی و شیشه عقب نیز مشاهده میشود.
در نمای جانبی تنها رینگ ها تغییر کردند و همه چیز مثل قبل میباشد؛ رینگ های خودرو در سایز های ۱۴ و ۱۵ اینچی در بازار موجود میباشند و طرح آن ها در هنگام ثبت نام قابل انتخاب است.
در نمای عقب نیز همه چیز مثل قبل پیش رفته و همانطور که گفته شد در یک سری مدل ها، چراغ های عقب دودی نیز روی این خودرو نصب میباشد.

طراحی داخلی، امکانات، فضای داخلی و ایمنی
طراحی داخلی خودرو نیز تفاوتی با پژو پارس های دیگر ندارد.
دیده میشود که عده ای از فروشندگان، این خودرو را با امکاناتی همچون کیلس استارتر، مانیتور اندروید و … میفروشند که باید گفت تمامی این امکانات توسط فروشنده نصب شدند و کمپانی در نصب آن ها نقشی نداشته است.
تنها تفاوتی که داخل این خودرو به چشم میخورد، اتومات شدن گیربکس میباشد و نمایشگر وضعیت گیربکس نیز روی صفحه کیلومتر نمایش داده میشود.
مانند پژو پارس های دیگر، در این خودرو نوار های چوبی روی داشبورد قرار گرفته که البته طرح چوب هستند و در اصل پلاستیکی میباشند.
اگر به گیربکس این خودرو نگاه کنید؛ متوجه میشوید که حالت تیپ ترونیک ندارد، اما حالت های اسپرت، برفی و دنده های ۱، ۲ و ۳ برای این گیربکس تعریف شده است؛ همچنین گیربکس این خودرو از گیربکس های قدیمی برند آیسین ژاپن است.
صندلی های پارس اتومات پارچه ای میباشد و از نظر امکانات دیگر تفاوتی با تریم های دیگر ندارد.
از امکانات پژو پارس اتوماتیک میتوان به اینترفیس، سنسور پارک عقب، دما سنج، تاریخ شمار، چراغ های مه شکن جلو و عقب، بالابر برقی برای هر ۴ شیشه، اتولاک، مسترلاک، تنظیم برقی پشتی صندلی، اتوفلاشر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز های دیسکی برای هر ۴ چرخ از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶، سیستم اخطار سرقت با بوق، آیینه های جانبی تاشو برقی به همراه چراغ راهنما و تنظیم برقی و ایزوفیکس اشاره کرد.
یک سری امکانات نیز به صورت سفارش مدیران روی این خودرو نصب میشد که شامل مانیتور های پشت سری به همراه دی وی دی پلیر و کنترلر گیم، صندلی های چرمی، کفپوش صندوق و کابین، شیشه سولار و گیرنده تلویزیون میباشد.
سیستم صوتی این خودرو تفاوتی با پژو پارس های دیگر ندارد و البته کیفیت بالایی هم ندارد و در حد استفاده معمولی جوابگو میباشد و شامل ۶ عدد بلندگو است که از این تعداد، ۲ عدد مربوط به تیوتر هاست که روی داشبورد نصب میشوند و کامپوننت های جلو روی درب و کواکسیال های عقب روی طاقچه نصب میشوند.
از نظر ابعاد داخلی نیز همانطور که در بررسی پژو پارس های دیگر گفته شد؛ این خودرو از ابعاد مناسبی برخوردار است و فاصله بین دو محور این خودرو در حدود ۲۶۶۹ میلیمتر میباشد و فضای صندوق عقب نیز در حدود ۴۷۰ لیتر میباشد.
از نظر ایمنی، پژو پارس دارای دو ایربگ میباشد که شامل ایربگ های راننده و سرنشین جلو میباشد.

تجربه رانندگی بررسی مشخصات پژو پارس اتومات
رانندگی به این خودرو تفاوت هایی با پژو پارس های دیگر دارد و از نظر شتاب و کشش مقداری ضعیف تر از پژو پارس های دنده ای عمل میکند، اما خیلی هم تفاوت ندارد.
گیربکس این خودرو به دلیل قدیمی بودن مقداری کند عمل میکند و اگر از گیربکس بهتری برای این خودرو استفاده میشد؛ قطعا عملکرد بهتری میتوانست داشته باشد.
گزارش شده که این گیربکس بعد از گذشت مدتی و بالا رفتن کارکرد خودرو، تقه میزند که میبایست با دقت به آن رسیدگی کرد تا از ایرادات احتمالی جلوگیری کرد.
نرمی خودرو مانند پژو پارس های دیگر میباشد؛ صندلی های جلو مقداری خشک میباشند اما صندلی های عقب وضعیت بهتری نسبت به صندلی های جلو دارند.
در تریم های سفارش مدیران که بسیار هم کم هستند؛ کیفیت اجزا بهتر است و امکانات بیشتری را نیز در اختیار دارید.
در سر بالایی ها میبایست گیربکس را روی حالت اسپرت قرار دهید یا از دنده های ۲ و ۳ برای کشش بهتر استفاده کنید و چون گیربکس این خودرو ۴ سرعته میباشد؛ نسبت دنده ها با پژو پارس دنده ای بسیار تفاوت داشته و به کل باید به آن عادت کنید.
کولر و بخاری خودرو تفاوتی با پارس های دیگر ندارد و قابل قبول میباشد.
هندلینگ و پایداری خودرو قابل قبول میباشد و تفاوتی با پارس های دیگر ندارد.

رقبای موجود در بازار بررسی مشخصات پژو پارس اتومات
خودرو هایی که قابل قیاس با این خودرو هستند؛ با توجه به اینکه خود این خودرو هم کارکرده میباشد، و شامل خودرو های هیوندای آوانته اتوماتیک، رنو تندر ۹۰ اتوماتیک، جیلی امگرند اتوماتیک، جیلی GC6 اتوماتیک، رنو مگان اتوماتیک و … میباشند.
ارزش خرید
اگر گیربکس این خودرو پیشرفته تر بود و حس بهتری را به راننده میداد، قطعا این خودرو فروش بهتری را تجربه میکرد و ارزش خرید بالاتری داشت؛ اما باز هم خرید پژو پارس اتوماتیک در این بازه قیمتی چندان هم بد نمیباشد و میتواند انتخاب جالبی برای افرادی که دنبال یک خودروی اتوماتیک هستند باشد.

سخن نهایی بررسی مشخصات پژو پارس اتومات
خودرو های اتوماتیک مدتی هست که در مدل های زیادی به بازار عرضه میشوند و به دلیل تقاضای مردم؛ روز به روز در حال افزایش میباشد.
پژو پارس اتوماتیک نیز با توجه به ایراداتش اما خودروی خوبی میباشد و میتواند گزینه خوبی برای خرید بین رقبایش باشد.

اینستاگرام تهران خودرو
واتساپ تهران خودرو
تهران خودرو در آپارات
تهران خودرو نماشا
گروه تلگرامی تهران خودرو
خرید خودرو های اقساطی از تهران خودرو

فروش اقساطی سایپا
فروش اقساطی ایران خودرو
فروش اقساطی پارس خودرو
فروش اقساطی بهمن موتور
فروش اقساطی امپاور

فروش اقساطی تندر ۹۰ پلاس
فروش اقساطی تندر ۹۰ پلاس
خرید اقساطی تندر ۹۰ اتوماتیک
خرید اقساطی تندر ۹۰ اتوماتیک
خرید اقساطی ام وی ام ۳۱۵ پلاس
خرید اقساطی ام وی ام ۳۱۵ پلاس
خرید اقساطی برلیانس H330
خرید اقساطی برلیانس H330
فروش اقساطی پژو ۲۰۷ دنده ای - سقف پانورامیک
فروش اقساطی پژو ۲۰۷ دنده ای - سقف پانورامیک
خرید اقساطی ساندرو اتومات
خرید اقساطی ساندرو اتومات
خرید اقساطی سمند Lx
خرید اقساطی سمند Lx
خرید اقساطی جک جی4
خرید اقساطی جک جی۴
بررسی مشخصات پارس سال
بررسی مشخصات پارس سال
خرید اقساطی خودرو تارا (۲)
خرید اقساطی خودرو تارا (۲)

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

Rate this post