خرید اقساطی پراید وانت

بررسی مشخصات پراید 151

مقدمه

پراید تاریخچه بسیار طولانی دارد که از دهه 70 شمسی در بازار ایران حضور داشته و اوایل به صورت وارداتی از کره و بعد ها توسط سایپا به صورت مونتاژی عرضه میشده است.
تاریخچه پراید به شرکت فورد بر میگردد که در ابتدا این خودرو را طراحی کرده و در بازار آمریکا و کانادا با نام فورد فستیوا عرضه میشده که بعد ها به شرکت مزدا رسیده و موتور معروف BP برای این خودرو تولید میشده است.
سپس به کره جنوبی رسید که کیا موتورز با کمی تغییرات آن را توسط خود تولید میکرد و در آخر هم به سایپا رسید که طی سالیان طولانی تولید شده و همچنان روی خط تولید میباشد.
از دهه 90 شمسی پراید با مدل های جدید 131، 132، 111 و 151 عرضه شد که 151 به عنوان وانت این خودرو نامگذاری شد و در اصل امر وانت کردن این خودرو را سایپا به عهده گرفت و این خودرو در بازار جهانی، در کلاس پیکاپ عرضه نشد.
در ادامه به بررسی مشخصات پراید 151 میپردازیم.

مشخصات فنی

پراید 151 از همان موتور قدیمی استفاده میکند که M13 نام داشته که البته کمی هم نسبت به قدیم بهینه شده و این موتور 1.3 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ تنفس طبیعی یورو 4، توانایی تولید 71 اسب بخار قدرت و 108 نیوتون متر گشتاور را دارد.
شتاب 0 تا 100 کیلومتر این خودرو با توجه به وزن 900 کیلوگرمی و گیربکس 5 دنده دستی، در حدود 13.4 ثانیه میباشد.
مصرف سوخت پراید وانت به صورت ترکیبی، 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و حجم باک این خودرو 49 لیتر است.
ترمز های پراید 151 برای چرخ های جلو دیسکی و برای چرخ های عقب کاسه ای میباشد و همچنین این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده است.
ظرفیت بار پراید وانت در حدود 500 کیلوگرم اعلام شده و با توجه به فاصله بین دو محور 2345 میلیمتری و طول و عرض 3928 و 1605 میلیمتری، میتوان گفت برای بار های سبک جادار و مناسب میباشد.

طراحی خارجی

پراید وانت از نظر طراحی حرفی برای گفتن ندارد و همچنین منظور از فیس لیفت، تغییر گرافیک چراغ های جلو بوده و چراغ ها شفاف شده اند.
جلو پنجره و سپر مانند قبل بوده و تغییری نداشته است.
ابعاد این خوردو به ترتیب طول، عرض و ارتفاع، 3928، 1605 و 1455 میلیمتر میباشد.
در نمای جانبی نیز درب عقب حذف شده و کلا فرمت خودرو تغییر کرده است.
محل باک بنزین تغییر کرده و پشت درب جلو قرار میگیرد.
محل بستن طناب به همراه گیره هم در اطراف قسمت بار وجود دارد که کمک خوبی به محکم کردن بار میکند.
در برخی از تریم ها داخل قسمت بار کفی هم نصب میشود که به اصطلاح به آن لاینر هم میگویند.
رینگ ها همان فولادی قدیمی بوده و در سایز 13 اینچی روی پراید وانت نصب میشود که طرح قالپاق هم همان طرح قدیم میباشد.
نمای عقب هم به کلی تغییر کرده و از چراغ های کوچک عمودی برای این خودرو استفاده شده که دارای مه شکن هم میباشد.
پلاک خودرو هم روی سپر رفته و سپر هم با طراحی جدیدی ساخته شده است.

طراحی داخلی، امکانات و ایمنی

طراحی داخلی مانند پراید های دیگر بوده با تفاوت اینکه ردیف عقبی در این خودرو وجود ندارد و شما فقط میتوانید در تنظیم صندلی ها، صندلی را به سمت جلو بکشید که این امر ممکن است برای افراد قد بلند کمی اذیت کنند باشد.
داشبورد و رودری ها کلا پلاستیکی بوده که از پلاستیک سخت برای ساخت آن استفاده شده و کیفیت چندانی ندارد.
فرمان هم طرح جدید داشته که دارای ایربگ هم میباشد.
صفحه کیلومتر هم به صورت آنالوگ میباشد که یک نشانگر دیجیتالی برای نشان دادن بنزین و آمپر وجود دارد.
جنس صندلی ها هم پارچه ای بوده که کیفیت متوسطی دارد.
در کل طراحی داخلی پراید شما را یاد تندر 90 میندازد که به طراحی اقتصادی هم معروف میباشد.
از امکانات پراید وانت میتوان به تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل، بالابر برقی برای شیشه ها و چراغ های مه شکن عقب اشاره کرد که البته این خودرو در مدل پلاس آپشن های خوبی داشت که این مدل دیگر تولید نمیشود و امکانات این مدل شامل مانیتور 7 اینچی لمسی، سنسور پارک عقب، دوربین پارک عقب، صندلی های چرمی و تنظیم آیینه های جانبی به صورت برقی، میباشد.
از نظر سیستم صوتی نیز پراید 151 اصلا تعریفی نبوده و دارای 2 بلندگو میباشد که حتی سیستم رادیو پخش این خودرو را باید خودتان تهیه کنید و برای استفاده کاملا معمولی جوابگو میباشد.
از نظر ایمنی نیز پراید وانت دارای 2 ایربگ بوده که شامل ایربگ های راننده و سرنشین جلو میشود.

تجربه رانندگی

پراید وانت از نظر رانندگی نیز با پراید های دیگر تفاوتی ندارد، ولی فضای داخلی آن کمی ممکن است برای افراد قد بلند، کوچک باشد.
صندلی ها و سیستم تعلیق چندان تعریفی نبوده و در مسافرت های طولانی ممکن است اذیت کننده باشد.
شعاع گردش پراید 151 مناسب بوده و این قابلیت دور زدن با یک فرمان را در اکثر معابر شهری دارد و همچنین هندلینگ این خودرو هم قابل قبول بوده و به نسبت تیز میباشد.
شتاب و کشش پراید وانت قابل قبول بوده و البته با بار و در سربالایی ها، افت توان محسوس میشود.
از نظر تعادل و پایداری نیز به دلیل کم وزن بودن بخش بار، ممکن است در پیچ ها اگر قسمت بار خالی باشد، خودرو در برود و باید مواظب آن بود.

رقبای موجود در بازار

پراید 151 در بازار رقیبی نداشته و ارزانترین پیکاپ صفر کیلومتر موجود در بازار همین خودرو میباشد.

ارزش خرید

از نظر ارزش خرید نیز پراید وانت به دلیل اینکه تنها پیکاپ بی رقیب در این بازه قیمتی میباشد، ارزش خرید دارد.

سخن نهایی

اگر به دنبال یک وانت سبک برای انجام امور سبک هستید، پراید وانت گزینه خوبی هم از نظر مصرف سوخت و هم از نظر فراوانی قطعات میباشد.

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

گروه تلگرامی تهران خودرو

خرید اقساطی خودرو های سواری

خرید اقساطی خودرو های سنگین

قولنامه آنلاین

خرید اقساطی آریسان ۲
خرید اقساطی آریسان ۲
فروش اقساطی آریسان
فروش اقساطی آریسان
خرید اقساطی وانت کارا تک کابین
خرید اقساطی وانت کارا تک کابین
فروش اقساطی نیسان دوگانه سوز
فروش اقساطی نیسان دوگانه سوز
بررسی مشخصات پارس سال
بررسی مشخصات پارس سال
خرید اقساطی خودرو تارا (۲)
خرید اقساطی خودرو تارا (۲)

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

Rate this post