فروش اقساطی سایپا ۱۳۲

بررسی مشخصات پراید ۱۳۲

مقدمه

پراید با توجه به تاریخچه طولانی که دارد، مدت زیادی هم در ایران توسط سایپا تولید شد.
این خودرو در اوایل دهه ۷۰ شمسی وارد ایران شد و در ابتدا به صورت وارداتی از کیا موتورز کره وارد میشد که بعد ها سایپا آن را به صورت مونتاژی به بازار عرضه کرد و پس از یک دهه تصمیم به فیس لیفت کردن آن گرفت که این خودرو را در مدل های ۱۴۱، ۱۳۱، ۱۳۲، ۱۱۱ و ۱۵۱ به بازار عرضه کرد.
پراید ارزانترین خودروی موجود در بازار بعد از پیکان بود که سال های بعد پس از متوقف شدن تولید پیکان و آردی، به عنوان تنها خودروی موجود در این بازه قیمتی ماند.
در ادامه به بررسی مشخصات پراید ۱۳۲ میپردازیم.

مشخصات فنی

پراید ۱۳۲ از همان موتور قدیمی M13 پراید های قبلی استفاده میکند که البته کمی بهبود یافته و این موتور ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ تنفس طبیعی یورو ۴، توانایی تولید 71 اسب بخار قدرت و 108 نیوتون متر گشتاور را دارد.
شتاب 0 تا 100 کیلومتر این خودرو با توجه به وزن 905 کیلوگرمی و گیربکس 5 دنده دستی، در حدود 13.4 ثانیه میباشد.
مصرف سوخت پراید 132 به صورت ترکیبی، 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر میباشد و حجم باک این خودرو 40 لیتر است.
ترمز های این خودرو برای چرخ های جلو دیسکی و برای چرخ های عقب کاسه ای میباشد و پراید 132 به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده است.

طراحی خارجی

طراحی چراغ های این خودرو به نسبت پراید 131، باز طراحی شده و این خودرو در اصل نمونه سدان پراید 111 میباشد.
ابعاد این خودرو به ترتیب طول، عرض و ارتفاع، 3952، 1605 و 1455 میلیمتر میباشد.
چراغ های جلو کمی بزرگتر شدند که جلو پنجره هم به نسبت آن ها عوض شده و بزرگتر شده است.
سپر خودرو هم رنگ بدنه شده و زیر سپر هم جای مه شکن ها وجود دارد که خود سایپا آن را نصب نمیکند و شما میتوانید برای این خودرو چراغ های مه شکن نصب کنید.
در نمای جانبی نیز تغییری وجود نداشته و رینگ ها به صورت فولادی میباشد که در سایز 13 اینچی روی این خودرو نصب میشود و قالپاق ها هم همان طرح قدیمی هستند.
لچکی عقب حذف شده و همچنین زه ها هم که هم رنگ بدنه بودند، از روی این خودرو حذف شده است.
دستگیره و آیینه ها مثل قبل بوده و هم رنگ بدنه نمیباشد.
در نمای عقب نیز چراغ ها باز طراحی شده و همچنین سپر خودرو هم رنگ بدنه شده است.
پلاک خودرو بر خلاف پراید های دیگر، روی سپر نصب میشود و در کل فرم چراغ ها و طراحی نمای عقب این خودرو، شاید شما را یاد سوبارو ایمپرزا بیندازد.
روی چراغ ها، مه شکن هم وجود دارد.

طراحی داخلی، امکانات، فضای داخلی و ایمنی

طراحی داخلی به نسبت پراید صبا، تغییر کرده و شبیه به پراید های جدید شده است.
البته کیفیت ادوات داخلی مثل قدیم نبوده و کلا برای ساخت داشبورد و رودری ها از پلاستیک سخت استفاده شده که کیفیت بالایی ندارد.
فرمان خودرو طراحی جدیدی داشته که دارای ایربگ هم شده و صفحه کیلومتر هم باز طراحی شده که به صورت آنالوگ بوده و وسط آن یک صفحه دیجیتالی وجود دارد که اطلاعات بنزین و آمپر را به نمایش میگذارد.
جنس صندلی ها هم پارچه ای بوده که کیفیت متوسطی دارد.
طراحی داخلی این خودرو در کل شما را یاد خودرو هایی مثل تندر 90 میندازد که در کل به طراحی اقتصادی معروف میباشد.
از امکانات پراید 132 میتوان به تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل، بالابر برقی برای شیشه های جلو و چراغ های مه شکن عقب، اشاره کرد.
از نظر سیستم صوتی نیز پراید 132 تعریفی نداشته و دارای 4 بلندگو میباشد که کیفیت بسیار معمولی داشته و حتی در مدل های جدید، باید سیستم رادیو پخش این خودرو را خودتان تهیه کنید و برای استفاده معمولی قابل قبول میباشد.
از نظر ابعاد داخلی هم پراید 132 نه خیلی جادار و نه خیلی کوچک میباشد و فاصله بین دو محور این خودرو در حدود 2345 میلیمتر و فضای صندوق عقب نیز در حدود 410 لیتر میباشد.
از نظر ایمنی نیز پراید 132 دارای 2 ایربگ میباشد که شامل ایربگ های راننده و سرنشین جلو میشود.

تجربه رانندگی

پراید 132 از نظر رانندگی تفاوتی با پراید های دیگر ندارد و فقط همانطور که گفته شد، از نظر ظاهری با بقیه پراید ها متفاوت است.
شتاب و کشش با توجه به وزن کم این خودرو قابل قبول میباشد که البته در سربالایی ها افت توان محسوسی دارد.
شعاع گردش این خودرو با توجه به ابعاد جمع و جور، مناسب بوده و در اکثر معابر شهری، قابلیت دور زدن با یک فرمان را دارد.
هندلینگ پراید 132 هم خوب بوده و فرمان این خودرو به نسبت تیز میباشد.
سیستم تعلیق پراید ها در کل چندان تعریفی نداشته و صندلی ها هم ممکن است در سفر های طولانی، اذیت کننده باشد.
در کل پراید یک خودروی شهری و جاده ای است که برای مسافرت های کوتاه مناسب میباشد.

رقبای موجود در بازار

پراید 132 در بازار رقیب صفر کیلومتری ندارد و شما میتوانید در گزینه های کارکرده، به دنبال فولکس واگن گل، پژو 206 تیپ 2، پژو 405 GLX، پژو پارس سال، لیفان 620 و … باشید.

ارزش خرید

با توجه به اینکه پراید 132 ارزانترین سدان ایران در کنار پراید 131 میباشد، بنابراین میتوان گفت برای خودرو های صفر با این شرایط اقتصادی، ارزش خرید دارد.

سخن نهایی

پراید در کل ارزانترین خودروی کشور بوده که میتواند برای انجام امور داخل شهر و مسافرت های خارج شهر کوتاه، مناسب باشد.


اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

گروه تلگرامی تهران خودرو

خرید اقساطی خودرو های سواری

خرید اقساطی خودرو های سنگین

قولنامه آنلاین

فروش اقساطی سایپا ۱۳۱
فروش اقساطی سایپا ۱۳۱
فروش اقساطی سایپا ۱۱۱
فروش اقساطی سایپا ۱۱۱
خرید اقساطی کوییک آر
خرید اقساطی کوییک آر
فروش اقساطی ساینا EX
فروش اقساطی ساینا EX
بررسی مشخصات پارس سال
بررسی مشخصات پارس سال
خرید اقساطی خودرو تارا (۲)
خرید اقساطی خودرو تارا (۲)

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

Rate this post