خرید اقساطی کارون

بررسی خودروی زامیاد کارون

مقدمه

زامیاد کارون به عنوان نسخه ۲ کابین پیکاپ پادرا پلاس، توسط شرکت زامیاد در سال ۱۴۰۰ معرفی و در سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه شد.
این خودرو در اصل فودای NHQ1029 میباشد.
کارون از همه لحاظ دقیقا با پادرا پلاس مشابه است و تنها تفاوت آن، ۲ کابین بودنش نسبت به پادرا پلاس است که زامیاد قصد داشته با انجام این امر، تنوعی به بازار پیکاپ های ۲ کابین بازار ببخشد که در این رنج قیمتی فقط کارا ۲ کابین حضور داشت.
در ادامه به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت.

     حتما بخوانید:

     قیمت روز خودروی زامیاد کارون

    

   

مشخصات فنی

زامیاد کارون دقیقا از همان مشخصات فنی نیسان و پادرا پلاس استفاده میکند که همان موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ تنفس طبیعی روی این خودرو نصب شده که توانایی تولید ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتون متر گشتاور را دارد.
همچنین کارون شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ندارد و حداکثر سرعت این پیکاپ روی ۹۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
مصرف سوخت زامیاد کارون به صورت ترکیبی، در حدود ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میباشد و حجم باک این خودرو در حدود ۵۵ لیتر میباشد که برای این خودرو کم میباشد.
وزن زامیاد کارون نیز در حدود ۱۸۹۰ کیلوگرم میباشد که رقم بالایی برای این خودرو میباشد.
فعلا این خودرو به صورت دو دیفرانسیل عرضه نشده و دیفرانسیل کارون عقب میباشد و این خودرو فقط به صورت بنزینی عرضه شده و هنوز نسخه های دوگانه سوز و دیزلی آن معرفی نشدند.
ظرفیت بار این خودرو در حدود ۱۶۲۰ کیلوگرم میباشد.

طراحی خارجی

کارون دقیقا شبیه پادرا پلاس است که البته وقتی به آن نگاه میکنید کمی زبان طراحی رنج روور را مشاهده میکنید که مشخص است مقداری کپی شده، اما برای کمپانی که تا به حال نیسان تولید میکرده، میتواند پیشرفت خوبی باشد و از لحاظ طراحی و امکانات از نیسان بهتر میباشد.
طول، عرض و ارتفاع کارون به ترتیب، ۵۲۰۰، ۱۷۵۰ و ۱۷۶۰ میلیمتر میباشد.
چراغ های جلوی کارون مربعی شکل هستند و داخل آن ها نیز لنز گذاشته شده است.
یک جلوپنجره مستطیلی نیز وسط چراغ ها قرار گرفته و مه شکن ها هم اطراف سپر نصب شدند.
خطوطی نیز از روی کاپوت عبور کرده که امروزه روی اکثر خودرو ها وجود دارد.
در نمای جانبی، گلگیر های بزرگی برای این خودرو نصب شده و علاوه بر آیینه های جانبی راهنما دار، روی گلگیر ها نیز چراغ های راهنمای جانبی نصب شده است که دور آن را با کروم کاری تزیین کرده اند.
دستگیره های درب و قاب آیینه های جانبی کرومی هستند و یک رکاب نیز زیر درب ها در نظر گرفته شده است.
با توجه به اینکه این خودرو ۲ کابین میباشد، نباید از آن انتظار فضای بار زیادی را داشت و طراحی عقب این خودرو به کلی با پادرا پلاس فرق دارد و از چراغ های جدیدی برای کارون استفاده شده و سپر این خودرو نیز عوض شده است.
طراحی داخلی، امکانات و فضای داخلی
داخل زامیاد کارون دقیقا مشابه پادرا پلاس میباشد و آن هم به دلیل اینکه این خودرو نسخه ۲ کابین پادرا پلاس محسوب میشود.
طراحی داخلی این خودرو اصلا با نیسان قابل قیاس نیست و بسیار جلوتر از آن میباشد.
نکته ای که توی ذوق میزند این است که برای کارون ایربگ گذاشته نشده و از فرمان پراید برای آن استفاده شده است.
خودرویی که به دست زامیاد عرضه میشود با نمونه اصلی این خودرو که فودای NHQ1029 نام دارد، تفاوت هایی دارد که به کل داشبورد و فرمان آن فرق دارد، روی کاپوت آن هواکش نصب شده، دارای رینگ آلومینیومی میباشد و ارتفاع خودرو هم کمی بالاتر هست و همچنین موتور این خودرو با کارون تفاوت دارد و در حدود ۱۳۶ اسب بخار قدرت تولید میکند.
در هر صورت خودرویی که ما الان داریم، داشبوردش از پلاستیک خشک ساخته شده و بخش هایی از رودری نیز پارچه ای هستند.
از امکانات کارون میتوان به بالابر برقی برای هر ۴ شیشه، تنظیم آیینه های جانبی برقی، آیینه های جانبی راهنما دار، چراغ های مه شکن جلو و عقب، بلوتوث و تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل اشاره کرد.
سیستم صوتی این خودرو اصلا جای بحث ندارد و تنها در حد رادیو و مصارف خیلی معمولی قابل استفاده میباشد، و دارای دو عدد بلندگو است که داخل درب های جلو نصب میشود و البته این خودرو جای تیوتر هم دارد ولی برای آن نصب نمیشود.
فضای داخلی کارون از لحاظ راحتی بسیار بهتر از نیسان است ولی از ردیف عقب این خودرو نباید انتظار زیادی داشته باشید و فاصله بین دو محور کارون در حدود ۳۰۳۰ میلیمتر میباشد.

تجربه رانندگی کارون 

این خودرو از نظر رانندگی مانند پادرا پلاس میباشد و جزو ارزانترین پیکاپ های دو کابین بازار است.
فرمان خودرو هیدرولیک و نسبتا نرم میباشد اما از آن انتظار نرمی و هندلینگ خودرو های سواری را نباید داشته باشید.
شتاب خودرو در جهت قدرت خوب است اما شتابی ندارد.
شعاع گردش این خودرو بسیار کم است و در دور برگردان ها ناچار به دنده عقب گرفتن هستید.
دید به جلو و اطراف خوب ولی به عقب کافی نیست.
دنده ها کمی خشک عوض میشوند که بهتر بود کمی روی آن ها کار میشد.
در سر بالایی ها، کارون همچنان قدرتش را دارد ولی شتابی در کار نیست.
کولر کارون قابل قبول بوده و برای رفع نیاز کافی است.
رقبای موجود در بازار
کارون با خودرو هایی مثل کارا ۲ کابین، وینگل، کاپرا و … مقایسه میشود که از کارا ۲ کابین بهتر و از بقیه پیکاپ ها در سطح پایین تری قرار میگیرد.

ارزش خرید کارون

با توجه به اینکه این خودرو ۲ کابین میباشد، جزو یکی از ارزانترین پیکاپ های ۲ کابین بازار است که در این رنج قیمتی انتخاب دیگری هم به صورت صفر کیلومتر وجود ندارد.

سخن نهایی

اگر قصد خرید یک خودروی دو کابین را دارید که قدرت خوبی داشته باشد و اما شتاب و … برای شما مهم نیست، میتوانید کارون را انتخاب کنید.

فروش اقساطی پادرا پلاس
فروش اقساطی پادرا پلاس
خرید اقساطی نیسان دوگانه سوز
خرید اقساطی نیسان دوگانه سوز
نیسان دیزلی اقساطی
نیسان دیزلی اقساطی
خرید اقساطی پیکاپ فوتون اتومات
خرید اقساطی پیکاپ فوتون اتومات

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

فروش اقساطی پادرا پلاس

برای خرید اقساطی پادرا پلاس لیزینگی با اقساط طولانی و تحویل فوری با چک صیادی و شرایطی مناسب با کمترین پیش پرداخت کلیک کنید.

خرید اقساطی پادرا پلاس لانگ

برای خرید اقساطی پادرا پلاس لانگ لیزینگی با اقساط طولانی و تحویل
فوری با چک صیادی و شرایطی مناسب با کمترین پیش پرداخت کلیک کنید.

خرید اقساطی پادرا پلاس دوگانه

برای خرید اقساطی پادرا پلاس دوگانه لیزینگی با اقساط طولانی و تحویل فوری با چک صیادی و شرایطی مناسب با کمترین پیش پرداخت کلیک کنید.

خرید اقساطی کارون

برای خرید اقساطی کارون لیزینگی با اقساط طولانی و تحویل فوری با چک صیادی و شرایطی مناسب با کمترین پیش پرداخت کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)