بررسی مشخصات جک جی ۴

بررسی خودروی جک جی ۴

مقدمه – بررسی مشخصات جک جی ۴

بررسی مشخصات جک جی ۴ در سال ۱۳۹۷ توسط کرمان موتور به بازار عرضه شد که یکی از خودرو های خوش قیمتی بود که با گیربکس اتوماتیک عرضه میشد؛ از همین رو با استقبال خوبی نسبتا خوبی مواجه شد که البته این میزان از استقبال به پای برادر بزرگترش یعنی جک جی ۵ نرسید؛ اما در حد خودش هم خوب بود.
این خودرو بین مدل های جی ۳ و جی ۵ قرار میگیرد و پس از توقف تولید جک جی ۳ در سال ۲۰۱۳؛ این خودرو پا به عرضه گذاشت تا بتواند جای خالی اورا در سبد محصولات کمپانی جک پر کند.
این خودرو در حال حاضر ارزانترین سدان تولیدی این کمپانی میباشد.
در ادامه این مقاله به بررسی این خودرو میپردازیم.

بررسی مشخصات جک جی ۴

مشخصات فنی – بررسی مشخصات جک جی ۴

جک جی ۴ دقیقا از همان موتوری استفاده میکند که برادر بزرگترش یعنی جک جی ۵ دنده دستی از آن استفاده میکرد.
این موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توانایی تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتون متر گشتاور را دارد.
با توجه به وزن ۱۱۱۰ کیلوگرمی این خودرو و گیربکس سی وی تی که دارد، شتاب این جک جی ۴ از حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتر در حدود ۱۱ ثانیه توسط کمپانی اعلام شده است.
ترمز های جک جی ۴ برای هر ۴ چرخ دیسکی میباشد و مصرف سوخت جک جی ۴ به صورت ترکیبی ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و حجم باک این خودرو ۴۵ لیتر میباشد.
گیربکس سی وی تی که این خودرو دارد، دارای دو حالت رانندگی اسپرت و برفی است که البته در حالت اسپرت چندان تفاوتی هم با حالت نرمال نمیبینید.
جک جی ۴ به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده است.

بررسی مشخصات جک جی ۴

طراحی خارجی – بررسی مشخصات جک جی ۴

شاید برای شما هم جالب باشد اما طراح این خودرو همان فردی است که آلفارومئو ۸ سی را نیز در سال ۲۰۰۶ طراحی کرده و برنده جایزه نیز شده است.
این فرد دنیل گاگلیونه هست که در استودیوی ایتالیایی جک مشغول میباشد.
طراحی خارجی این خودرو ساده ولی به نسبت قابل قبول میباشد.
ابعاد این خودرو به ترتیب طول، عرض و ارتفاع؛ ۴۴۳۵، ۱۷۲۵ و ۱۵۰۵ میلیمتر میباشد.

طراحی بخش جلویی این خودرو ساده میباشد و حتی چراغ ها با ساده ترین طرح ممکن طراحی شدند تا در اقتصادی ترین حالت بتوانند عرضه شوند.
روی سپر هم دو عدد چراغ پروژکتور قرار گرفته که نور دهی خوبی را دارند.
یک جلوپنجره ساده با رنگ کرومی و لگوی ستاره ای شکل جک که وسط آن نصب شده است.
روی کاپوت خطوطی وجود دارد که به جز بحث آیرودینامیک، به زیبایی این ظاهر ساده نیز کمک کرده است.
نمای جانبی جک جی ۴ نیز همانند بخش های دیگر به صورت ساده طراحی شده و یک خط در مسیر دستگیره های درب عبور کرده و یک گودی نیز پایین درب ها قرار دارد که از سادگی بیش از حد نمای جانبی خودداری شود.
آیینه های جانبی راهنما دار هستند و رینگ های خودرو در سری های جدید تغییر کرده و با رینگ رنو ساندرو یکی شده است و ۱۵ اینچی میباشد.
نمای عقب جک جی ۳ همانند جلوی آن باز ساده بوده و فرم چراغ ها هم شبیه به چراغ های جلو هستند که یک نوار کرومی هم بین چراغ ها قرار گرفته است.

دو عدد مه شکن هم روی سپر قرار گرفته است و چراغ ترمز سوم هم داخل روی طاقچه قرار گرفته است.

بررسی مشخصات جک جی4 بررسی مشخصات جک جی۴

طراحی داخلی، امکانات، فضای داخلی و ایمنی

نمای داخلی جک جی ۳ کمی شبیه به هیوندای اکسنت هست که طرح قابل قبولی دارد و امکانات قابل قبولی را نیز به نسبت قیمتش به شما ارائه میدهد.
غربیلک فرمان شبیه به دیگر خودرو های جک میباشد و اینترفیس و کروز کنترل نیز روی آن نصب شده است.
طراحی صفحه کیلومتر هم ساده ولی معقول میباشد.
برای ساخت داشبورد از پلاستیک نرم استفاده شده و از همین جنس برای رودری ها نیز استفاده شده است.
صندلی های جک جی ۳ چرمی بوده و ردیف عقب نیز به همین صورت طراحی شده و روی درب های عقب جالیوانی نیز برای سرنشینان گذاشته شده است.
از امکانات این خودرو میتوان به کروز کنترل، اینترفیس، سیستم کنترل پایداری از پاییز ۱۴۰۱، سنسور فشار باد تایر، سنسور پارک عقب، سنسور نور، مه شکن چراغ های جلو و عقب، فرمان برقی، مانیتور مجهز به بلوتوث، صندلی های چرمی، خروجی ۱۲ ولت برق، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل و تنظیم آیینه های جانبی برقی اشاره کرد.
سیستم صوتی جک جی ۴ شامل ۶ عدد بلندگو میباشد که ۲ عدد مربوط به تیوتر هاست و پشت آیینه ها نصب میشوند و بلندگو های جلو داخل درب ها و بلندگو های عقب روی طاقچه نصب میشوند که حجم و کیفیت صدای مناسبی را به نسبت قیمتش دارد و نباید از آن انتظار سیستم صوتی های برند را داشت.
فضای داخلی جک جی ۴ متوسط است و فاصله بین دو محور این خودرو ۲۵۶۰ میلیمتر میباشد و فضای صندوق عقب هم ۵۵۰ لیتر میباشد که برای صندوق عقب فضای مناسب و برای داخل کابین هم فضای به نسبت معقولی است.
از نظر ایمنی این خودرو توانسته ۵ ستاره ایمنی از سازمان چاینا انکپ دریافت کند و دارای ۲ ایربگ میباشد که شامل ایربگ های راننده و سرنشین جلو میباشد.

تجربه رانندگی – بررسی مشخصات جک جی ۴

جک جی ۴ قطعا به دلیل ابعادی که دارد خودروی خوش دستی میباشد و چون خیلی ستون های پهن و بدنه بزرگی ندارد به خوبی میتوان به اطراف آن دید داشت و موقع رانندگی دچار مشکل نمیشوید.
فرمان خودرو به لطف نیروی کمکی برقی بسیار نرم میباشد و شعاع گردش خوب آن هم میتواند به خوبی در اکثر دوربرگردان های شهر دور بزند.
تعلیق خودرو به نسبت خوب عمل کرده ولی ردیف عقب خیلی نرم نیست.
شتاب خودرو با توجه به سی وی تی بودن مقداری در حرکت اولیه کند میباشد اما در حرکت ثانویه خودش را نشان میدهد؛ اما اگر با گیربکس ۵ یا ۶ سرعته اتوماتیک عرضه میشد، نتیجه بهتری را ارائه میداد.
دید عقب خودرو هم در هنگام پارک کردن خودرو خوب است و به کمک سنسور و دوربین پارک عقب؛ این سهولت افزایش یافته و به راحتی میتوانید با این خودرو پارک کنید.
هندلینگ این خودرو خیلی تیز نیست اما از خودرویی مثل سایپا شاهین بسیار بهتر است.

بررسی مشخصات جک جی ۴

رقبای موجود در بازار – بررسی مشخصات جک جی ۴

رقبای این خودرو در بازار شامل خودرو های سایپا شاهین، تارا، پژو ۲۰۷، جیلی جی سی ۶، برلیانس اچ ۲۳۰، رنو ساندرو، رنو تندر ۹۰ و … میباشد.
این خودرو با توجه به قیمت، امکانات و کیفیت ساختی که دارد؛ از بسیاری از این خودرو های نامبرده از لحاظ کیفی بهتر میباشد.

بررسی مشخصات جک جی ۴

ارزش خرید – بررسی مشخصات جک جی ۴

این خودرو با توجه به اینکه با گیربکس اتوماتیک عرضه شده و کیفیت و امکانات خوبی را به نسبت قیمتش ارائه میدهد؛ میتواند یکی از گزینه های خوب بازار باشد.

سخن نهایی – بررسی مشخصات جک جی ۴

بازار خودرو های سدان دیگر مثل خودرو های کراس اوور و اس یو وی طرفدار ندارد؛ ولی این خودرو یکی از خودرو های سدانی میباشد که در بازار عرضه میشود و از امکانات و مشخصات خوبی هم برخوردار است.
اگر قصد خرید یک خودروی سدان خانوادگی اتوماتیک را دارید؛ این خودرو میتواند گزینه خوبی برای شما به شمار برود.

اینستاگرام تهران خودرو

پنل خرید خودرو های اقساطی در دیوار

محصولات کرمان موتور

خرید اقساطی ایران خودرو

نقد و بررسی جک S3

بررسی مشخصات جک T8
بررسی مشخصات جک T8
خرید اقساطی پژو پارس تیوفایو سفارشی
خرید اقساطی پژو پارس تیوفایو سفارشی
بررسی مشخصات جک جی4
خرید اقساطی جک جی 4
بررسی مشخصات خودروی دنا
بررسی مشخصات پارس سال
بررسی مشخصات پارس سال
خرید اقساطی خودرو تارا (۲)
خرید اقساطی خودرو تارا (۲)

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

Rate this post