افزایش قیمت خودروها در بازار دیماه ۱۴۰۲

افزایش قیمت خودروها در بازار دیماه ۱۴۰۲

فهرست عناوین مقاله

افزایش قیمت خودروها در بازار دیماه ۱۴۰۲

بالا رفتن قیمت خودروها در بازار دیماه ۱۴۰۲

احتمال افزایش قیمت خودرو از دی‌ماه؛ آرامش پیش از طوفان

با نزدیک‌شدن به زمستان ۱۴۰۲ و سه ماه انتهایی سال، انتظار افزایش قیمت خودرو وجود دارد.

بازار خودروی کشور این روزها در یک آرامش نسبی به‌سر می‌برد، بااین‌حال بعید است که این آرامش رنگ‌و‌بوی تداوم داشته باشد. با نزدیک‌شدن به زمستان ۱۴۰۲ و سه ماه انتهایی سال، انتظار افزایش قیمت خودرو وجود دارد.

دولت در ابتدای سال ۱۴۰۲، وعده واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو به کشور را داده بود. بااین‌حال براساس آمار گمرک و همچنین تعداد خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه، چنین وعده‌ای محقق نشده است. آمار واردات خودرو به کشور همچنان کمتر از پنج هزار دستگاه است و تاکنون کمتر از ۲۰۰۰ دستگاه خودرو وارداتی به مشتریان تحویل داده شده‌اند. مشکل تأمین ارز بزرگ‌ترین مانع برای واردات خودرو است. این مشکل به‌طور هم‌زمان تولیدکنندگان و مونتاژکاران را نیز تهدید می‌کند و باعث شده است تا تولید و عرضه خودرو نیز کاهش یابد. بدیهی است کاهش عرضه در بازار همواره افزایش قیمت را به‌همراه خواهد داشت.

 

بهترین خودرو داخلی برای خرید کدام است؟ + ارزش خرید

 

چرا قیمت خودرو در آینده نزدیک افزایش می‌یابد؟

 کاهش قیمت ایجادشده در بازار خودرو ناشی از رکود است. این رکود از ابتدای سال بر تمامی بازارها حاکم شده و بازار خودرو نیز از آن در امان نمانده است. مصرف‌کنندگان قدرت خرید خود را از دست داده‌اند و تقاضایی در بازار وجود ندارد.

مصرف‌کنندگان و مشتریان عادت دارند تا در ماه‌های پایانی سال، بازار تب‌وتاب بیشتری به خودش بگیرد که این تب‌وتاب تحت عنوان بازار شب عید معروف شده است. این رویه در بازار خودرو نیز مشاهده می‌شود؛ جایی که مشتریان تصمیم می‌گیرند خودروهای جدید خریداری کنند و تعطیلات نوروز را با اتومبیلی جدید سپری نمایند. در سال ۱۴۰۱، شب عید بازار خودرو منجر به فوران قیمت‌ها در سال جدید شد.

فولکس‌واگن تیگوان ۲۰۲۰، ایمن‌تر و گران‌تر!

 

 قیمت روز خودرو

 

بااین‌حال، شرایط شب عید سال ۱۴۰۲ متفاوت است. در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ همچنان شاهد رکود در بازار خودرو خواهیم بود. این رکود با افزایش قیمت خودرو در بازار همراه می‌شود. پس از آغاز سال ۱۴۰۳ نیز تولیدکنندگان خواهان افزایش بهای محصولات خود می‌شوند، چرا که هزینه‌های تولید خودرو و عوارض قانونی به‌صورت سالانه افزایش می‌یابد. بنابراین رکود تورمی یا رکود همراه با افزایش قیمت خودرو تا بهار ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت. درصورتی‌که خریداران برای خرید خودرو در سال آینده مراجعه کنند، ممکن است بار دیگر شاهد یک انفجار در بازار خودرو باشیم.

توقف رکورد ۹۳ ماه رشد پیاپی فروش سوبارو

 

افزایش قیمت خارجی‌ها، محرک اصلی بازار

همانند همیشه، جرقه افزایش قیمت در بازار خودرو از سمت اتومبیل‌های وارداتی آغاز شده است. پس از آنکه مشتریان و فعالان بازار از واردات خودرو و تأثیرات مثبت آن ناامید شدند، قیمت خودروهای وارداتی در بازار با افزایش مواجه شد. به سبک دوره‌های گذشته، تورم موتور پیشران قیمت در بازار خودرو است. اگر طی همین دوره افزایش بهای ارز رخ دهد، این رویه تشدید خواهد شد. افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار سایر بخش‌ها را نیز همراه خودش به بالا می‌کشد.

 

خودروهای کارکرده، گران‌تر از همیشه!

 

فرم ثبت نام خرید اقساطی 

 

قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه، ۳ دی ۱۴۰۲ در حال تکرار روند افزایشی هفته گذشته است. از هفته گذشته با وجود ثبات نرخ ارز، بازار خودرو تحت تأثیر افزایش تقاضا، به صورت صعودی گزارش می‌شود؛ اما دلیل ادامه این روند چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار خودرو امروز، یک‌شنبه ۳ دی ۱۴۰۲ کار خود را با افزایش قیمت در اغلب محصولات آغاز کرد. روند بازار خودرو تحت تأثیر سه مولفه نرخ دلار، عرضه و تقاضا، تغییر می‌کند که در شرایط فعلی با توجه به ثبات نرخ دلار، احتمالاً تغییراتی در میزان عرضه و تقاضا خودرو، باعث صعود دوباره بازار پس از چندین ماه رکود شده است.

میزان عرضه خودرو توسط خودروسازان داخلی با توجه به روند تحویل تعهدات، تغییر چندانی ندارد؛ اما بازار شب عید می‌تواند تقاضا را افزایش دهد که همین افزایش تقاضا، می‌تواند عامل رشد قیمت‌های فعلی باشد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت صعودی دارد.

 

علت انصراف گسترده مردم از طرحهای فروش خودرو

 

افزایش قیمت خودروها در بازار دیماه ۱۴۰۲

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی همانند هفته گذشته به صورت افزایشی گزارش می‌شود.

ساینا S دنده‌ای دوگانه‌سوز یکی از اقتصادی‌ترین محصولات دوگانه‌سوز بازار داخلی است که پنج میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ ۳۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G سدان لوکس سایپاست که از ماه‌های گذشته در محدوده ۵۸۰ میلیون الی ۵۹۰ میلیون تومان نوسان دارد. این خودرو امروز با سه میلیون تومان افت قیمت کار خود را آغاز کرد تا با ارزش ۵۸۸ میلیون تومان معامله شود.

سمند سورن‌پلاس دوگانه‌سوز یکی دیگر از محصولات بازار داخلی است که با سوخت CNG نیز کار می‌کند. این خودرو با صعود ۱۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، وارد کانال ۶۵۰ میلیون تومان شد.

رانا پلاس پانوراما از سدان‌های سقف شیشه‌ای ایران خودرو نیز حدود پنج میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ ۵۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

افزایش قیمت خودروها در بازار_دیماه 1402

پنل تهران خودرو در سایت دیوار 

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند داخلی‌های بازار، افزایش جزئی را تجربه می‌کند.

جک J4 آپشنال یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای مونتاژی بازار به شمار می‌رود که با رشد ۱۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته وارد کانال ۷۵۰ میلیون تومان شد.

کی‌ام‌سی K7 کراس‌اوور لوکس کرمان موتور نیز ۱۵ میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما ۸S جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو، ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با یک میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

 

بالا رفتن قیمت خودروها در بازار دیماه ۱۴۰۲

بیشتر بدانید : خرید اقساطی خودرو بدون پیش پرداخت

افزایش قیمت خودروها در بازار دیماه ۱۴۰۲

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودرو در روزهای گذشته از رکود چندین ماهه خود خارج شده و معاملات آن در حال رونق گرفتن است. همان‌طور که در گزارش‌های پیشین نیز اشاره شد، درصورتی که واردات خودرو به همین تعداد کم بسنده شود، احتمالاً رشدهای بیشتری نیز در انتظار بازار باشد. 

بازار خودرو این روزها در برزخ به سر می‌برد، بدین معنی که قیمت‌ها در کف بازار میل به افزایش دارند اما غیبت مشتری‌ها مانع تحقق این امر می‌شود. حال قیمت خودرو امروز، دوشنبه، ۴ دی ۱۴۰۲، چه تغییراتی داشت؟

قیمت خودرو امروز، دوشنبه، ۴ دی ۱۴۰۲، در بازار افزایشی گزارش می‌شود. به‌رغم این افزایش قیمت، بازار خودرو همچنان در برزخ به سر می‌برد، بدین معنی که قیمت‌ها در کف بازار میل به افزایش دارند، اما غیبت مشتری‌ها مانع تحقق این امر می‌شود. برای شرح بهتر وضعیت بازار خودرو، اگر تعبیر رکود تورمی بدبینانه هم باشد، اما اتفاقی شبیه به آن مشاهده می‌شود.

قیمت‌ اکثر محصولات در روز جاری با افزایش جزئی و در چند مورد محدود نوسان شدید دارد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز با شیب ملایم در حال افزایش قیمت است.

قیمت خودروهای داخلی

در بازار خودروهای داخلی تنها در یک مورد کاهش قیمت اتفاق افتاده و آن هم مربوط به خودروی پرطرفدار پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف پانارومیک است که با ۱۱ میلیون تومان کاهش نهایتا با قیمت ۷۸۷ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

سایر خودروها نظیر شاهین دنده‌ای، پژو پارس سال، سورن پلاس بنزینی، کوییک S و ساینا S همگی با افزایش قیمت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جزئی دو میلیون تا پنج میلیون تومانی نسبت به روز گذشته ارزش‌گذاری شده‌اند.

دو خودروی پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک و تارا V2 دنده اتوماتیک، پرچم‌داران افزایش قیمت در بخش خودروهای داخلی بازار هستند بدین صورت که پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک با ۱۱ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روزگذشته با قیمت ۷۹۲ میلیون تومان و خودرو تارا دنده اتوماتیک V2 نیز با افزایش قیمت ۱۶ میلیون تومانی سرانجام در بازار ۷۸۵ میلیون تومان معامله می‌شوند.

بیشتر بخوانید : مدارک مورد نیاز جهت خرید اقساطی خودرو

افزایش قیمت خودروها در بازار دیماه ۱۴۰۲

قیمت خودروهای مونتاژی

در بخش خودروهای مونتاژی، بازار با فراز و فرودهای کمتری مواجه است. خودروی هایما S8 ایران خودرو با ۱۱ میلیون تومان کاهش، در نهایت با قیمت یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

خودروی دیگری که با نوسان قیمت شدید مواجه شد، تیگو ۷ پرو است که با ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روزگذشته سرانجام با قیمت نهایی یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. سایر خودروها نیز در این بخش با افزایش قیمت نسبی مواجه بوده‌اند که از جمله آن‍‌ها می‌توان به آریزو ۵ اکسلنت توربو مدیران خودرو اشاره کرد که با شش میلیون تومان افزایش، با قیمت ۹۷۵ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید : دریافت وام بانکی با سند خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو

پیش‌بینی اکثر کارشناسان در رابطه با روند بازار خودرو اکثرا بر تداوم رکود متکی است. آن‌طور که آن‌ها می‌گویند در بخش خودروهای داخلی با توجه به اعمال استانداردهای ۸۵ گانه شاهد افزایش قیمت از جانب خودروسازان هستیم که طبیعتا افزایش قیمت در مبدا کارخانه موجب رشد قیمت‌ها در بازار می‌شود.

در بخش خودروهای مونتاژی نیز با توجه به قیمت‌گذاری دستوری از جانب شورای رقابت، خودروسازان بخش خصوصی با کاهش تنوع سبد محصولات و کاهش تیراژ مواجه هستند که این موارد موجب افزایش قیمت خودروها در بازار می‌شود.

برای خرید لیزینگی خودرو های دیگر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

خرید اقساطی ایران خودرو با بهترین شرایط

لیزینگ خودرو

Rate this post