سوالات میزبان (اجارهدهنده)
چطور در سامانه اجاره تهران خودرو ماشین اضافه کنم؟
برای ثبت ماشین، باید ابتدا در ثبتنام کنید، بعد وارد حساب کاربری خود شوید، اطلاعاتتان را تکمیل کنید و اطلاعات خودرو را در فرم مربوطه وارد کنید. همچنین لازم است، قیمت ماشین اجارهای را هم پر کنید. بعد از ثبت ماشین، تیم پشتیبانی با شما تماس میگیرید و بعد از بررسی شرایط کلی، ماشین شما را برای نمایش روی سایت تایید میکند.
آیا میتوانم چند ماشین را با هم ثبت کنم؟
بله، محدودیتی ندارد و به هر تعدادی میتوانید ماشین ثبت کنید و اجاره بدهید.
چه اطلاعاتی برای ثبت ماشین در سپریس باید داشته باشم؟
برای ثبت خودرو در سپریس اطلاعات کلی شامل نام، نامخانوادگی، شماره ملی و مشخصات کامل ماشین مانند پلاک، کارکرد، مشخصات فنی و…. لازم است.
آیا احتمال سرقت ماشینم وجود دارد؟
با استفاده از امکانات فراهم شده از سوی سامانه اجاره تهران خودرو و رعایت موارد زیاد میتوانید با اطمینان بیشتری ماشینتان را اجاره بدهید:
درخواست اجاره مشتریانی را قبول کنید که بیمه اجاره خودرو خریداری کردهاند، این بیمه شامل پوشش سرقت خودرو هم است.
مهمانان (اجارهگیرندهها) با استفاده از سرویس موردتایید بانک مرکزی از نظر سوابق و رفتارهای مالی مانند وضعیت بدهیهای بانکی، چکهای برگشتی، وضعیت ضامن شدن مشتری و… اعتبارسنجی میشوند.
همینطور میزبانها برای ضمانت از مواردی مانند چک و سفته استفاده میکنند. تلاش ما بر این است که این موارد را به حداقل ممکن برسانیم و در آخر میتوانید بر روی ماشین،ردیاب دارای سیم کارت نصب کنید که از راه دور قابل کنترل است.
آیا احتمال دارد ماشینم آسیب ببیند؟
مشتری زمانی که دارد درخواست اجاره میدهد میتواند بیمه اجاره خودرو برای ماشین شما در مدت زمان اجاره خریداری کند که شامل پوششهای سرقت، تصادف و خسارت، بلایای طبیعی، شکست شیشه، رنگ و مواد شیمایی است. در صورت خسارت احتمالی میتوانید از محل بیمه خریداری شده توسط مشتری جبران خسارت کنید و از بیمه خودتان استفاده نکنید. در هنگام بررسی درخواستهای اجاره، درخواست مشتریانی که بیمه خریدهاند را قبول کنید.
چقدر از ماشینم میتوانم درآمد کسب کنم؟
میتوانید با وارکردن برند ،مدل و ارزش ماشین در صفحه ی ماشین حساب تخمینی از درآمد حدودی خود داشته باشید.
چرا خودم شخصا ماشینم را اجاره ندهم و از طریق سامانه اجاره تهران خودرو اقدام کنم؟
سامانه اجاره تهران خودرو بهعنوان سیستم آنلاین اجاره خودرو برای میزبان مزایایی دارد. از جمله؛ هزینه کمتر بازاریابی، عدم نیاز به پاسخگویی تلفنی به مهمانها (اجارهگیرندهها ) و در نتیجه صرفهجویی در زمان و ثبت خودرو بدون محدودیت. همچنین در صورتی که در این بین خسارتی به خودرو شما وارد شود ، بیمه بیمه اختصاصی این سامانه تمام این خسارات را جبران خواهد کرد.همچنین تنظیم قرارداد حرفه توسط تیم حقوقی تهران خودرو انجام خواهد شد.
ماشینم باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا بتوانم آن را در سایت قرار دهم؟
سلامت کامل خودرو از نظر فنی، ظاهر منطقی، تمیزی و دارا بودن بیمه شخص ثالث تا پایان مدت زمان اجاره از ضروریات ثبت خودرو در سامانه است
ماشینم برای اجاره چه شرایطی باید داشته باشد؟
برای ثبت ماشین جهت اجاره، لازم است خودروی شما بیمه شخص ثالث داشته باشد، از نظر فنی سالم باشد و مدارک مالکیت یا وکالت اجاره را داشته باشید.
چطور میتوانم شانس اجاره رفتن ماشینم را بیشتر کنم؟
برای ثبت ماشین در سامانه اجاره تهران خودرو جهت اجاره، لازم است خودروی شما بیمه شخص ثالث داشته باشد، از نظر فنی سالم باشد و مدارک مالکیت یا وکالت اجاره را داشته باشید.
بهعنوان میزبان در هنگام تحویل ماشین چه کاری باید انجام بدهم؟
با درج قیمت مناسب، شرایط فنی مناسب ماشین، پاسخگویی سریع (قبول و یا رد درخواست در مدت زمان کوتاه)، تحویل خودرو در محل اجارهگیرنده، بدون دلیل کنسل نکردن رزرو و دریافت امتیاز بالا و کامنتهای خوب توسط کاربران، درخواست اجاره خودرو شما هم بیشتر خواهد شد.
بهعنوان میزبان چه مدارکی را باید بررسی کنم؟
مدارک شامل گواهینامه و کارت شناسایی مهمان (اجارهگیرنده) را چک کنید و با اطلاعات وی با قراردادی که تیم ما برای شما ارسال کرده ایم، تطبیق دهید، مدارک ماشین شامل کارت ماشین، بیمهنامه شخص ثالث، سند یا وکالت اجاره و مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشید و به مهمان نشان دهید.
ماشینی که اجاره میدهم باید چه بیمهای داشته باشد؟
برای اجاره خودرو بیمه شخص ثالث اجباری و بیمه بدنه امتیازی است برای بالا بردن شانس اجارهی خودروی شما.
آیا میتوانم بخش قبول درخواست را حذف کنم؟ (ماشینم همیشه حاضر است)
در حال حاضر خیر. قبول درخواست جزء پروسه اجاره خودرو است و قابل حذف نیست. اما در آینده ممکن است این امکان فراهم شود.
قوانین کنسلی چگونه مشخص میشود؟
شما به عنوان میزبان (اجارهدهنده) در زمان ثبت خودرو، شرایط کنسلی را مشخص میکنید
چطور میتوانم شرایط اجاره ماشینم را تغییر دهم؟
برای تغییر شرایط اجاره خودرو ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید و سپس با کلیک بر روی گزینهی تغییر تاریخ و قیمت میتوانید اصلاحات موردنظر را اعمال کنید.
اگر در زمان تحویل متوجه شوم که ماشینم خسارت دیده است باید چیکار کنم؟
در صورتی که مهمان بیمه اجاره خودرو خریداری کرده است، به تیم پشتیبانی اجاره تهران خودرو اطلاع دهید که لینک اعلام خسارت به بیمه را دراختیار شما قرار دهند و مدارک و ودیعه را تا زمان گرفتن خسارت از بیمه نزد خود نگه دارید. و در صورتی که مهمان بیمه اجاره خودرو تهیه نکرده است، مدارک و ودیعه را تحویل ندهید، پس از مشخص شدن میزان خسارت و تعمیر ماشین، مبلغ خسارت از حساب مهمان کسر و مدارک را به ایشان برگردانید.
بهعنوان میزبان باید کجا ماشین را تحویل بدهم؟
در زمان ثبت ماشین در سامانه، میتوانید نحوه تحویل ماشین را مشخص کنید؛ خودرو را در محل مهمان تحویل دهید یا مهمان ماشین را از شما تحویل بگیرد.
آیا میتوانم برای اجاره ماشینم تخفیف در نظر بگیرم؟
بله، قیمت و تخفیف را در صفحه ثبت اطلاعات ماشین میتوانید مشخص کنید. برای تعداد روزهای بالاتر میتوانید درصد تخفیف را در صفحه ماشین لحاظ کنید.
ماشینم را در سامانه ثبت کردهام اما در لیست خودروهای اجارهای نیست؟
ممکن است رزرو فعال داشته باشید،باید در زمان هایی غیر از زمانی که ماشین در اجاره هست جستجو کنید
چقدر برای قبول یا رد درخواست اجاره خودرو وقت دارم؟
اگر رزرو در ساعات اداری انجام شده باشد حداکثر تا ۲ ساعت بعد باید به آن پاسخ داده شود و در ساعات غیراداری تا ۱۰ ساعت بعد برای قبول یا رد درخواست اجاره زمان دارید
چقدر از مبلغ اجاره ماشین را سامانه اجاره تهران خودرو بر میدارد؟
۱۵ درصد از مبلغ اجاره به عنوان کارمزد از حساب شما کسر میشود.
اگر چندین بار درخواستها را رد کنم چه اتفاقی میافتد؟
رد مداوم درخواستها میتواند بهمرور بر روی درخواستهای اجاره ماشین شما تاثیر بگذارد و شانس اجاره رفتن خودرویی که ثبت کردهاید را پایین بیاورد.
در تماس با مهمان چه مواردی را چک کنم؟
موارد مانندی سن فرد، اطلاعات گواهینامه، محل سکونت و … را تیم پشتیبانی با مهمان چک میکند و در اختیار شما میگذارد اما شما هم میتوانید این موارد و هر سوال و ابهام دیگری که دارید مانند شغل، هدف از اجاره ماشین را از مهمان بپرسید و با اطمینان خاطر بیشتری خودروتان را اجاره دهید
آیا میتوانم ماشینم را برای اجاره دادن نزد شرکت تهران خودرو بگذارم؟
خیر ، این امکان وجود ندارد. ماشین نزد شما خواهد بود و برای هر درخواست رزروی پیامک میگیرید که میتوانید بررسی کنید و درصورت در دسترس بودن ماشین آن را تایید و در اختیار مهمان بگذارید
درخواست را قبول کردهام اما منصرف شدهام، آیا میتوانم آن را کنسل کنم؟
این مورد با نارضایتی مهمان همراه خواهد بود و در سامانه اجاره تهران خودرو در حال حاضر امکان لغو درخواست قبول شده را ندارد. اما در شرایط خاص میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید تا توسط کارشناسان ما بررسی و به مهمان اطلاع داده شود.
آیا باید ماشین را خودم به محل تحویل ببرم؟
تحویل در محل مهمان اجباری نیست و میتوانید هنگام ثبت ماشین، محل تحویل را مشخص کنید.
هزینه اجاره چگونه با من تسویه میشود؟
پس از تحویل ماشین توسط شما و تایید توسط مهمان، مبلغ اجاره ماشین رپس از کسر کارمزد،در لحظه به حساب شما واریز خواهد شد.
چطور پس از تحویل، میتوانم بفهمم ماشین کجاست؟
در صورتی که روی خودروی خود، ردیاب نصب کنید در لحظه میتوانید ببینید که ماشین دقیقا کجا قرار دارد
هنگام بازگشت ماشینم چه مواردی را بررسی کنم؟
در زمان تحویل مجدد خودرو، بدنه ماشین، تمیزی داخل خودرو، قطعات ماشین و میزان بنزین را بررسی کنید. از چکلیست سفر ما برای چک کردن این موارد میتوانید استفاده کنید.
اگر مهمان کیلومتر بیشتری با ماشین من رفته بود چه کنم؟
در این صورت لازم است متناسب با توافق در قرارداد، هزینه کیلومتر بیشتر را از ودیعه مهمان کسر کنید.
چطور ماشین اجارهای را پس بگیرم؟
باز تحویل ماشین توافقی است و محل و نحوه تحویل خودرو را باید در زمان عقد قرارداد با مهمان هماهنگ کنید.
ماشین سرساعت تعیین شده به من تحویل داده نشده است چکار کنم؟
در این شرایط با مهمان تماس بگیرید و زمان برگشت و میزان تاخیر را جویا شوید و مبلغ آن را در حساب وی منظور کنید. و اگر به نتوانستید با مهمان صحبت کنید به تیم پشتیبانی اطلاع بدهید.
آیا بیمه اجاره خودرو فرانشیز دارد؟
بله. فرانشیز برای سرقت ۲۰ درصد و برای تصادف ۱۰ درصد است.
اگر هنگام ثبت ماشین روی وب سایت تهران خودرو ، نام ماشینم در لیست ماشینها نبود باید چیکار کنم؟
به تیم پشتیبانی اطلاع دهید در کمتر از چند دقیقه نام خودرو شما به سایت اضافه میشود.