کشنده C 480 Y120 سقف بلند کشنده سی اند سی نیو فیس

کشنده سی اند سی C 480 Y120 سقف بلند

کشنده سی اند سی نیوفیس یا همان سی اند سی جدید

سی اند سی نیوفیس از اوایل سال ۱۴۰۲ از طرفشرکت آریا دیزل وارد بازار شد .
در این مقاله از تهران خودرو قصد داریم معرفی ، مشخصات فنی سی‌اند‌سی نیوفیس و مقایسه آن با نسل قبلی سی اند سی را برای شما تحریر کنیم.

مقدمه

شرکت  C&C با هدف تولید کامیون های مدرن و با کیفیت و با ترکیب سهامداران معتبری همچون شرکت چری و  CIMC فعالیت خود را آغاز کرده است.این شرکت تولید و فروش انواع کامیون های نیمه سنگین و سنگین شامل انواع کشنده، میکسر، کمپرسی و تانکر حمل مواد سوختی، و همچنین تولید قطعات مربوطه شامل انواع موتور دیزل را در برنامه خود دارد.مأموریت C&C  به گفته خود شرکت ، تولید انواع محصولات دیزل با طراحی زیبا، تکنولوژی روز، کیفیت بالای تولید و مصرف بهینه سوخت می باشد.
بررسی کشنده C&C :
با نگاهی به جاده‌های ایران شاهد تعداد زیادی کامیون‌ چینی در مدل‌های مختلف خواهید بود. کامیون‌هایی که به دلیل تحریم به جای کامیون‌های اروپایی وارد ایران شدند. یکی از این مدل‌ها که فروش نسبتا مناسبی داشته کشنده C&C است. این کامیون با بهره‌گیری از کابین جادار و تجهیزات مناسب توانست به فروش خوبی دست پیدا کند.

مشخصات فنی کشنده C&C

نسخه موجود در ایران این کشنده که مدل U480 است، از یک موتور ۶ سیلندر ۱۲ لیتری با توان ۴۸۰ اسب بخار بهره می‌گیرد. این موتور قادر است حداکثر ۲۲۰۰ نیوتن‌ متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. این موتور در کنار موتور ۴۸۰ اسب بخاری ولوو از نمونه‌های قدرتمند موجود در بازار ایران دسته‌بندی می‌شود.

کشنده C 480 Y120 سقف بلند کشنده سی اند سی نیو فیس

کشنده C 480 Y120 سقف بلند کشنده سی اند سی نیو فیس

مشخصات شاسی و اکسل‌های کشنده سی اند سی

کشنده C&C برای اولین بار در کشنده‌های چینی از سیستم تعلیق بادی در اکسل عقب استفاده کرده است. این ویژگی میزان تحمل وزن بار و هم‌چنین نرمی کشنده را به ارمغان می‌آورد. البته در نسخه‌های ۳ محوره از سیستم تعلیق فنر پارابولیک استفاده می‌شود که تحمل وزن ۱۳۰۰۰ کیلوگرم را برای کشنده مهیا می‌کند که عدد قابل توجهی است.
سیستم تعلیق جلو به صورت فنر پارابولیک مجهز به ضربه‌گیر است و تحمل وزن ۷۵۰۰ کیلوگرم را دارد.
استفاده از شاسی با صلبیت بالا موجب می‌شود این کامیون چینی برخلاف نمونه‌های قدیمی‌تر مقاومت خوبی از خود در برابر تناژهای بالا نشان دهد.

کشنده C 480 Y120 سقف بلند کشنده سی اند سی نیو فیس

کشنده C 480 Y120 سقف بلند کشنده سی اند سی نیو فیس

نمای داخلی و خارجی کشنده (C&C 480)

صحبت کردن درباره طراحی داخلی و نمای خارجی خودروهای سنگین به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول بیشتر سلیقه‌ای است و شرکت‌های بزرگ بنا به تجربه‌ای که در این زمینه کسب کرده‌اند، محصولات و تولیدات خود را به سمت عامه پسند بودن سوق می‌دهند تا از این نظر نقطه ضعفی نداشته باشند. جنبه‌ی دیگر صحبت درباره‌ی نمای داخلی و خارجی کشنده سی اند سی و سایر خودروهای سنگین به شرایط ایمنی و فنی این طراحی‌ها باز می‌گردند. در این جنبه باید مسائلی مانند زاویه دید عالی، دسترسی هرچه بهتر راننده به امکانات خودرو، کیفیت متریال به کار گرفته شده، آیرودینامیک بودن و مواردی از این دست مورد بررسی قرار گرفته و شرایط برای هر خودرویی ارزیابی شود.

مطابق با اکثر خودروهای چینی موجود در بازار ایران، کشنده سی اند سی نیز از نظر طراحی نمای داخلی و خارجی قابل قبول عمل کرده است. یک طراحی شیک و زیبا که با المان‌های عامه پسند همراه شده است. کاربران سی اند سی قبل از هر چیزی با رخ زیبای این غول چینی، اخت گرفته و از دیدن آن لذت می‌برند.
‏ C & C سعی کرده تا در قسمت داخلی این خودرو بهترین شرایط را هم از نظر ایمنی و هم از نظر راحتی برای راننده فراهم آورد. داخل کابین آن شبیه به یک خانه نقلی کوچکی است که در مسیر می‌تواند استراحتی آرامش بخش را برای راننده به دنبال داشته باشد.

تجهیزات و امکانات:

خودروهای سنگین چینی نیز در زمینه تجهیزات ضعیف نیستند و راحتی راننده را به خوبی تضمین می کنند. از جمله امکانات کشنده C&C می توان به فرمان هیدرولیک قابل تنظیم در زاویه و عمق
،قسمت خواب با ۲تخت خواب تاشو،سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (کولر) ،گیربکس اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی دنده ها،بخاری درجا،مجموعه کامل ابزار،جک بالابر،پخش صوت CD همراه با رادیو،پروژکتور،مبدل ۲۴ ولت به ۱۲ ولت جهت ادوات برقی،قفل مرکزی همراه با کنترل از راه دور،آفتاب گیر بیرون شیشه جلو،سقف بازشو،شیشه برقی + آینه بغل ها برقی،آینه گرم کن،بوق بادی،کپسول آتش نشانی،صندلی راننده و کمک راننده با کمک های بادی،کروز کنترل و تاخوگراف ،ریتاردر،بادگیر سقفی و جانبی اشاره

کشنده سی اند سی C&C

کشنده سی اند سی C&C

مزایا و معایب کشنده سی اند سی C&C

همانطور که از نام این خودرو پیداست دارای یک پیشرانه ۴۸۰ اسب بخار است که در کنار کشنده ولوو از قویترین خودروهای سنگین در کشور به شمار می‌رود. موتور این خودرو از نوع بوچای  با استاندارد یورو پنج در بازار عرضه شده است. استهلاک بسیار پایین این خودرو یکی از مزایای بارز این مدل می‌باشد همچنین کاربری کمپرسی این مدل دارای عملکرد بسیار خوبی است. این خودرو از گیربکس ZF  هفت دنده‌ای با ضرایب ۱۲+۲ سرعتی استفاده کرده، دارای ۶ سیلندر خطی مجهز به توربو شارژر و اینتر کولر، با گشتاور ۲۲۳۰ نیوتن متر با حجم روغن گیری ۳۷ لیتر می‌باشد. ظرفیت مخزن سوخت ۶۰۰لیتر، ترمزهای جلو و عقب از نوع دیسکی و مجهز به سیستم‌های ضد قفل ABS ، مجهز به ترمز موتور JACOBS ، ترمز تپه هوشمند HSA، ضد لغزش  ASR است.

علاوه بر مزایا اعلام شده دارای معایبی نیز هست که از معایب اصلی این خودرو عرضه کمتر نسبت به رقبای دیگرش در بازار خودرو، خریداران خاصی در بازار دارد و هر فردی حاضر نیست این خودرو را خریداری کند. تنهایی به رنگ سفید در بازار عرضه می‌شود، همچنین به صورت تک دیفرانسیل تولید شده‌اند.

رقیبان کامیون باری سی اند سی

نگاه عرضه کنندگان خودروهای تجاری به کشورمان در بخش بسیار مهم باری، چندان مورد توجه قرار نگرفته است.
بعد از مدت‌ها، یک کامیون از سی‌اندسی چین با امکانات خوب و به صورت سه محور در این قسمت عرضه شده است که در گذشته، عملکرد خوبی در بخش کشنده‌ها از خود به نمایش گذاشته است. شرایط برای موفقیت این خودرو به نوعی آماده است که البته با شنیدن حرف‌های شاغلین این بخش، به نظر می‌آید که قیمت آن در این روزها کمی تند است.
با توجه به شرایط خاص بازار کشورمان در بخش کامیون‌های باری که ترکیبی از خودروهای قدیمی در حال تولید مثل کامیون باری واگن هود ۲۶۲۴ و کارکرده‌های اروپایی مثل اسکانیا سری P، مرسدس بنزهای آتگو و آکسور، ولوو FM و… هستند، می‌توان گفت هرکدام از این خودروها به نوعی رقیب این کامیون هستند. البته بنز واگن هود به عنوان یک خودرو قدیمی بدون امکانات اما هزینه های نگهداری کم است و کارکرده‌های اروپایی با وجود امکانات اندک، اما کیفیت بالایی دارند و خود را ثابت کرده‌اند.

کشنده C&C در ایران عملکرد موفقی را از خود نشان داده است. این موتور توسط شرکت چینی یوچایی طراحی و تولید شده اما در آن از تکنولوژی شرکت آمریکایی کامینز (Cummins) بهره‌برداری شده است. این موتور از استاندارد آلایندگی اروپا Euro 4 پشتیبانی می‌کند. مطمئنا از کشنده چینی نمی‌توان عملکردی شانه به شانه کشنده اروپایی داشت، اما استفاده از تکنولوژی کامینز برای تولید موتور و گیربکس آلمانی، به این کشنده قابلیت کارکردهای بالا با استهلاک پایین را می‌دهد.
توان خروجی از این موتور توسط گیربکس ۱۲+۲ سرعته ساخت ZF آلمان به محورهای عقب منتقل می‌شود.

استفاده از این موتور با این مشخصات می‌تواند کشنده C&C را حداکثر به سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
برای نگه‌داشتن این کشنده سنگین نیز از سیستم ترمز دیسکی در جلو و عقب مجهز به سیستم‌های کمکی ABS و ASR استفاده شده است. عملکرد این ترمزها خوب ارزیابی شده و قادر هستند کشنده C&C را در مسافت مناسبی متوقف کنند.
در کنار موارد فوق، این کشنده برای ایجاد حداکثر ایمنی مجهز به ترمز تپه HSR و ترمز موتور JACOBS شده است.

مقایسه سی‌اند‌سی نیوفیس با سی‌اند‌سی قدیم

سی اند سی نیوفیس نسبت به سری قبلی دارای همان کابین است با این تفاوت که از نیز جلو پنجره و داشبورد تغییراتی را داشته است.
موتور تغییر کرده و حدود ۱۰۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند و البته استاندارد الایندگی یورو شش را نیز در نسل دارا شده است. گیربکس سی اند سی نیوفیس مجهز به اینتاردر پنج زمانه شده است. تعلیق دیفرانسیل و اتاق نیز بر خلاف سری قبلی این بار چهار بالن شده است.

سخن پایانی

با بررسی فنی و ظاهری کشنده C&C می‌توان گفت این کامیون برای حمل و نقل جاده‌ای ایران گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود. برخورداری از موتور قدرتمند، سیستم تعلیق بادی، فرمان هیدرولیک و گیربکس مجهز باعث شده این کشنده توانایی حمل بارهای تناژ متوسط و سنگین را داشته باشد.
به صورت کلی می‌توان عنوان کرد کشنده C&C عملکردی نسبتا مشابه کشنده‌های اروپایی با قیمتی ارزان‌تر را ارائه می‌دهد، اگرچه نمی‌توان گفت کیفیت و عملکرد تولیدات چین با اروپا برابر است. اما پیشرفت و بهبود کامیون‌های چینی نسبت به نمونه‌های قدیمی کاملا مشهود است.

خرید اقساطی از تهران خودرو

شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط خرید اقساطی کشنده سی اند سی را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی کشنده C 480 Y120 سقف بلند را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی این کشنده مطلع شوید.

 

4.9/5 - (10 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها