مقایسه ساینا ex و ساینا s چیست

مقایسه ساینا ex و ساینا s چیست

مقایسه ساینا ex و ساینا s چیست

 

مهم ترین اطلاعات عمومی خودرو که هر راننده باید بداند

مقایسه ساینا ex و ساینا s چیست

چند وقتی است که عرضه نسخه فیس لیفت ساینا با تیپ S در بازار آغاز شده و تولید این سدان در کارخانه سایپا کاشان و پارس خودرو افزایش یافته است. برای خیلیا مطرح است که چه تفاوت هایی میان ساینا EX و ساینا S گروه خودروسازی سایپا وجود دارد؟

ساینا ex بخرم یا ساینا s

<<برای مشاوره و خرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

مقایسه ساینا ex و ساینا s چیست

با توقف تولید پراید و تیبا، ساینا به ارزان‌ترین سدان صفرکیلومتر بازار کشور تبدیل شده است و به نوعی انتخاب اول و آخر بسیاری از اقشار جامعه محسوب می‌شود.

ساینا ex بخرم یا ساینا s

<<برای مشاوره و خرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

مقایسه ساینا ex و ساینا s چیستمقایسه ساینا ex و ساینا s چیست

ساینا ex بهتر یا ساینا s

ویژگی های ظاهری ساینا S نسبت به نمونه اولیه

ساینا EX نسخه پایه این سدان اقتصادی با ظاهر اولیه به حساب می آید. ساینا S هم نمونه پایه نمونه فیس لیفت این عضو خانواده X200 است و از چند ماه قبل وارد خط تولید سایپا سیتروئن ( سایپا کاشان ) و پارس خودرو شده است.

ساینا یکی از خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا است که بر روی پلتفرم آشنای X200 توسعه و ساخته شده است. این سدان کلاس B پس از معرفی و عرضه به بازار با مدل های SX و EX توانست فروش قابل توجه و محبوبیت خوبی را بدست آورد.

ساینا ex بهتر یا ساینا s

ساینای فیس لیفت که فعلاً در تیپ S تولید می شود، در نمای بیرونی سپری متفاوت نسبت به ساینا EX دارد و جلو پنجره آن سبکی جدید را نشان می دهد. همچنین چراغ روشنایی روز به ساینا S اضافه شده و برای همین تا حدی ظاهر نمونه جدید این خودرو را به روزتر از ساینا EX کرده است. در نمای جانبی تفاوت خاصی میان این دو خودرو دیده نمی شود. اما در بخش عقب شاهد هستیم که تفاوت های زیادی میان ساینا EX و ساینا S وجود دارد. در بخش عقب ساینای فیس لیفت با سپر جدیدی طرف هستیم و همچنین کاسه چراغ ها و درِ صندوق عقب هم به طور کامل تغییر کرده است. از سویی دیفیوزر هم به سپر عقب ساینا S اضافه شده و تا حدی طرحی اسپرت را به این سدان کلاس B پلاس داده است.

<<برای مشاوره و خرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

مقایسه ساینا ex و ساینا s چیست

 

در نمای داخلی تفاوت های میان ساینا EX و ساینا S جزئی تر است. به شکلی که وجه تمایزها به طرح غربیلک فرمان، جلو آمپر و پنل دکمه های سمت چپ داشبورد خلاصه می شوند. در تیپ پایه ساینای فیس لیفت که همان نسخه S است، جلو آمپر شکلی جدید دارد و با گرافیک به روزتر بر روی این خودرو نصب شده است. همچنین غربیلک فرمان از نوع طرح D بوده و شکلی به روزتر از فرمان ساینا EX دارد. البته باید در نظر داشت که این طرح فرمان با دکمه های تنظیمات سیستم صوتی در ساینا آپشنال هم وجود دارد و از سویی نمونه دارای کروز کنترل آن در سال های قبل بر روی ساینا اتوماتیک نصب شده است.همچنین ریموت و سوییچ ساینای فیس لیفت متفاوت از نمونه های قبلی بوده و طرحی جدید را دارد.

چه امکانات بیشتری در ساینا S نسبت به نسخه EX وجود دارد؟

در نسخه S ساینای فیس لیفت که سطح پایه این خودروی ارتقا یافته به حساب می آید، امکاناتی مانند دو کیسه هوای SRS، شیشه ها و آینه های برقی، سنسور پارک عقب، دماسنج محیط، استاندارد ایزوفیکس صندلی ها، تهویه الکتریکی دستی، سیستم صوتی MP3 و USB با چهار باند، بلوتوث، چراغ روشنایی روز، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب، رینگ فولادی، ترمز ABS، EBD، کامپیوتر سفر، دکمه الکتریکی صندوق پران، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، سامانه نمایش وضعیت جعبه دنده و راهنمای تعویض دنده GSI و… وجود دارد.

با نگاهی به فهرست امکانات ساینا S متوجه خواهیم شد که نسخه پایه این خودروی فیس لیفت برخی ویژگی ها را مانند سامانه GSI، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفر، صندوق پران برقی و… را بیشتر از ساینا EX دارد.

دومین تیپ ساینای فیس لیفت، نسخه G نام دارد که با ویژگی های فنی مشابه به امکاناتی نظیر کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تریم داخلی چرم و پارچه، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، رهیاب ماهواره ای و… مجهز شده است. همچنین ساینا G در بحث طراحی کابین تا حدی متفاوت از ساینا EX و ساینا آپشنال بوده و جا نمایی برخی امکانات آن متفاوت از نمونه های اولیه این سدان کلاس B پلاس است.

مشخصات فنی ساینا S و ساینا EX

هر دو این خودروها به خانواده موتور M15 مگا موتور مجهز هستند. این پیشرانه ۱۵۰۲ سی سی حجم دارد و با ساختار ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ، ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند. توان این پیشرانه نیز توسط جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلوی ساینا S و ساینا EX می رسد. اما با وجود شباهت های عددی پیشرانه های این دو مدل از ساینا، ساختار فنی این خودروها تا حدی نسبت به هم متفاوت است.

به گفته مهندسان مگا موتور، در آینده نزدیک پیشرانه ارتقا یافته خانواده X200 با نام M15GSI بر روی ساینا S، ساینا G، کوییک S، کوییک G و اطلس نصب می شود. این پیشرانه همان حجم ۱۵۰۲ سی سی را دارد و به سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ ها ( VVTi ) مجهز شده است. همچنین ساختار پاشش سوخت و جرقه زنی M15GSI متفاوت از سایر تیپ های M15 بوده و خروجی دود آن از نوع استیل یا همان هدرز است. در این پیشرانه ها بالانسر شفت جدیدی نصب شده و مجموع این تغییرات سبب شده است تا M15GSI قدرتی در بازه ۹۰ تا ۹۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۳۵ تا ۱۳۸ نیوتن متر تولید کند.

<<برای مشاوره و خرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

مقایسه ساینا ex و ساینا s چیست

یکی دیگر از تفاوت های فنی ساینا S با ساینا EX، ساختار برق و الکترونیک این خودروها است که در نمونه فیس لیفت این خودرو از سامانه BCM و مدیریت یک پارچه استفاده شده است. این سامانه باعث می شود تا ساینا S در بخش الکتریک قوی تر از نسخه های قبلی باشد و دوام و کارایی بهتری را از خود به نمایش بگذارد. همچنین وجود این ساختار یک پارچه در ساینای فیس لیفت سبب شده تا در صورت تمایل مشتریان، امکان نصب اصولی آپشنی چون کروز کنترل بر روی ساینا S نیز فراهم باشد.

از جمله تغییرات فنی اعمال شده برای ساینای فیس لیفت، ارتقای عایق بندی کابین و بخش محفظه پیشرانه این خودرو است. همین اتفاق سبب گردیده تا نفوذ صدا به کابین ساینا S کمتر از ساینا EX باشد و سکوت بهتری در داخل این خودرو احساس شود. در بخش ساختار سازه ساینای فیس لیفت هم گفته می شود که استحکام بخش عقب و جلوی این خودرو تا حدی بیشتر شده است.

<<برای مشاوره و خرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

مقایسه ساینا ex و ساینا s چیست

مقایسه ساینا ex و ساینا s چیست

تفاوت ظاهری ساینا S و ساینا EX در چیست؟

ساینا فیس لیفت در حال حاضر با تیپ S در بازار حضور دارد و نسبت به نسخه EX به کاسه چراغ های جدید عقب، سپر جلو و عقب جدید، چراغ روشنایی روز، درِ صندوق عقب جدید، غربیلک فرمان جدید، دیفیوزر و… مجهز شده است.

<<برای مشاوره و خرید خودرو مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان شرکت تهران خودرو در ارتباط باشید>>

مقایسه ساینا ex و ساینا s چیست

چه تفاوت فنی میان ساینا S و EX وجود دارد؟

هر دو این خودروها به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ مجهز هستند و ۸۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند. اما در ساینا S از سیستم دریچه گاز جدید و مدیریت پیشرانه ارتقا یافته استفاده شده و همین مسئله باعث بهبود عملکرد پیشرانه M15 یورو ۵ در ساینا S نسبت به ساینا EX شده است.

تفاوت ساینا ex و ساینا s

ساینا S نسبت به ساینا EX با ارتقای کیفی مواجه شده است؟

به گفته مهندسان سایپا و بازرسان کیفی، در ساینا S از عایق بندی تقویت شده کابین استفاده می شود و همچنین دقت مونتاژ اجزای بدنه نیز در آن نسبت به ساینا EX ارتقا پیدا کرده است.

فرق ساینا با ساینا اس از نظر فنی

ساینا و ساینا اس از نظر فنی تفاوت خاصی ندارند و هر دو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۸ سوپاپ با حداکثر قدرت ۸۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌ متر مجهز هستند. این پیشرانه نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به محور جلو این سدان اقتصادی منتقل می‌کند.

فرق ساینا با ساینا اس از نظر آپشن

مقایسه ساینا و ساینا اس از نظر آپشن کمی دشوار است. چراکه هر دو خودرو در تیپ‌های مختلفی به بازار آمده‌اند. تیپ‌های ساینا معمولی شامل SX، EX، اتوماتیک و پلاس (آپشنال) می‌شود. ساینا اس هم تاکنون در تیپ‌های پایه، آپشنال، آپشنال ۸۵ گانه، اتوماتیک و دوگانه سوز روی خط تولید سایپا آمده است.

پرتعدادترین تیپ‌های این دو برادر در بازار شامل ساینا EX و ساینا s پایه هستند که هر دو از امکاناتی مثل شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، تهویه مطبوع الکتریکی، صندلی‌های پارچه‌ای، فرمان هیدرولیک، مه‌شکن جلو و عقب، رادیوپخش ساده با درگاه USB، سنسور پارک عقب، ترمز ABS+EBD و ۲ ایربگ بهره می‌برند.

تفاوت ساینا ex و ساینا s

تفاوت دو تیپ مذکور هم در بهره‌گیری ساینا اس از دی‌لایت، کامپیوتر سفری، استاندارد ایزوفیکس برای نصب صندلی کودک، نمایشگر تعویض دنده (GSI) و روکش چرمی غربیلک فرمان خلاصه می‌شود. البته ساینا s اخیراً در نسخه‌های آپشنال ۸۵ گانه تولید می‌شود که علاوه بر این امکانات از سنسور نور (اتولایت) و سنسور فشار باد لاستیک (TPMS) هم برخوردار است.

برای مقایسه دقیق‌تر ساینا EX و ساینا s از نظر آپشن می‌توانید به سراغ جدول زیر بروید:

مدل خودرو ساینا EX ساینا s پایه ساینا اس ۸۵ گانه
دی‌لایت ندارد دارد دارد
کامپیوتر سفری ندارد دارد دارد
ایزوفیکس صندلی ندارد دارد دارد
نمایشگر تعویض دنده (GSI) ندارد دارد دارد
غربیلک فرمان معمولی D کات با روکش چرمی D کات با روکش چرمی
سنسور نور (اتولایت) ندارد ندارد دارد
سنسور فشار باد لاستیک (TPMS) ندارد ندارد دارد

 

بررسی مزایا و معایب ساینا

بدون شک مهم‌ترین مزایای ساینا را می‌توان، گستردگی نمایندگی‌های این خودرو در سطح کشور، قیمت مناسب و مقرون به صرفه ساینا، هزینه نگهداری کم و امکانات نسبتا مناسب در نسخه آپشنال، برشمرد. همچنین لازم است بدانید که، ساینا دنده‌ای EX دارای ایزوفیکس است. اگر بخواهیم در مورد معایب ساینا صحبت کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کیفیت پایین متریال استفاده شـده در این خودرو
  • وجود پلتفرم و پیشرانه قدیمی
  • ایمنی نامناسب
  • عملکرد کند گیربکس در نسخه اتوماتیک ساینا

جدول مشخصات کلی ساینا

SAINA نام لاتین خودرو
سدان کلاس بدنه
B – سدان شهری جمع و جور سگمنت جهانی
ایران کشور سازنده
۱۳۹۲ سال طراحی
۵ تعداد سرنشین
سایپا شرکت عرضه کننده

 

انواع ساینا

ساینا پس از عرضه، به دلیل قیمت مناسب و کارکرد قابل قبول با استقبال زیادی روبه‌رو شد. همین موضوع باعث شد تا شرکت سایپا، به مرور انواع ساینا را در تیپ‌ها و مدل‌های گوناگون روانه بازار کند. با این وجود، افراد زیادی در مورد خصوصیات و ویژگی‌های تیپ‌های مختلف ساینا اطلاعی ندارند. بنابراین قصد داریم، در ادامه انواع ساینا را به طور خلاصه به شما معرفی کنیم.

ساینا معمولی (SX و EX)

در ابتدای تولید ساینا، تیپ‌های SX و EX تولید و به بازار عرضه شد، که تیپ SX یک نسخه کم آپشن از ساینا بود. ساینا SX، دارای آپشن‌هایی یکسان با تیبا صندوق‌دار و امکاناتی کاملا معمولی به شرح زیر بود:

  1. شیشه‌های برقی در قسمت جلو
  2. تهویه نسبتا مطبوع دستی
  3. مه شکن در قسمت جلو و عقب خودرو
  4. فرمان هیدرولیک
  5. ترمز ABS به همراه EBD
  6. دو ایربگ در قسمت جلو

تیپ EX نسبت به ساینا SX، نسخه‌ای فول آپشن‌تر و دارای امکاناتی به شرح زیر بود:

  1. سنسور پارک عقب
  2. شیشه‌های برقی در قسمت عقب و تنظیم برقی آینه‌های کناری
  3. تهویه الکتریکی مناسب
  4. رینگ آلومینیومی
    همین امکانات ساده موجب استقبال بیشتر از ساینا EX شد. در نهایت تولید و عرضه ساینا SX و EX محدود به همان سال ۱۳۹۵ بود.

مقایسه ساینا ex و ساینا s چیست

تفاوت ساینا ex و ساینا s

ساینا اتوماتیک

در سال ۹۷ شرکت سایپا تصمیم گرفت که، نسخه اتوماتیک ساینا را، همزمان با عرضه کوییک پلاس، تولید و وارد بازار نماید. ساینا اتوماتیک یکی از ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک در بازار ایران بود، اما این خودرو فقط در سال ۹۷ عرضه شد. ساینا اتوماتیک دارای امکاناتی به شرح زیر بود:

  1. گیربکس CVT پانچ بلژیک
  2. دستگیره‌های آسان بازشو که مشابه دستگیره‌های کوییک بود
  3. کی‌لس استارتر
  4. کروز کنترل
  5. فرمان برقی

ساینا پلاس (ساینا آپشنال)
ساینا پلاس یا آپشنال در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰، تولید و عرضه شد. این خودرو یکی از تیپ‌هایی بود که، تولید محدودی داشت. ساینا پلاس را در بازار به نام ساینا آپشنال می‌شناسند. مشخصات فنی ساینا پلاس با ساینا EX، تقریبا یکسان است اما آپشن‌های آن بیشتر است. آپشن‌های ساینا پلاس به شرح زیر است:

  1. سیستم مالتی مدیا
  2. مانیتور لمسی و نویگیشن
  3. روکش‌های چرمی صندلی
  4. کف‌پوش سه بعدی کف کابین و صندوق
  5. فرمان D-Cut چرمی به همراه کلیدهای کنترل سیستم صوتی
  6. دوربین دید عقب
  7. شیشه‌های دودی عقب

ساینا S

ساینا اس تیپ بادوام‌تری نسبت به مدل‌های قبلی بود و همچنان هم به فروش می‌رسد. این مدل در اواخر سال ۱۳۹۹ روانه بازار شد و بر خلاف نسخه‌های قبلی ظاهر آن نیز با تغییراتی مواجه شد. البته از نظر فنی نیز تغییراتی جزئی روی ساینا s اعمال شده بود. در ساینا S طراحی موارد زیر تغییر یافته است.

 

  1. سپر جلو و جلو پنجره
  2. چراغ‌های عقب
  3. درب صندوق و سپر عقب
  4. غربیلک فرمان D-Cut
  5. چیدمان سمت چپ دکمه‌های فرمان که متفاوت از ساینا EX است
  6. برقی شدن دریچه گاز در ساینا S
  7. پیشرانه استاندارد یورو ۵
  8. دی لایت
  9. راهنمای تعویض دنده GSI
  10. ریموت کنترل تاشو
    تغییر در طراحی این موارد، ظاهری امروزی‌تر به خودرو بخشید.

جدول مشخصات ابعاد، وزن و ظرفیت ساینا

در ادامه جدول مشخصات ابعاد، وزن و ظرفیت ساینا را مشاهده می‌کنید.

طول ۴۲۱۵ میلیمتر
عرض ۱۶۶۳ میلیمتر
ار تفاع ۱۴۸۴ میلیمتر
فاصله بین چرخ‌های جلو ۱۴۱۰ میلیمتر
فاصله بین چرخ‌های عقب ۱۴۱۰ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۴۱۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۰۵۰ کیلوگرم (دنده‌ای) / ۱۰۸۵ کیلوگرم (اتوماتیک)
حجم مخزن سوخت ۴۱ لیتر
قطر رینگ ۱۴ اینچ
چرخ جلو و عقب R14 185/60
حجم صندوق عقب ۳۷۰ لیتر
تعداد سرنشین ۵ نفر

 

بررسی مشخصات فنی ساینا

سایپا تفاوت‌های عمده‌ای در بخش فنی با تیبا ایجاد نکرده و همان موتور ۱.۵ لیتری تیبا بر روی ساینا هم سوار شده‌است. در جدول زیر مشخصات فنی تیپ‌های مختلف ساینا و تفاوت‌های آن‌ها با یکدیگر را مشاهده می‌کنید:

ساینا در تیپ معمولی، دارای ترمز جلو دیسکی و در تیپ آپشنال، دارای ترمز جلو دیسکی خنک شونده است. ترمز‌های عقب ساینا از انواع کاسه‌ای هستند. در ادامه باید گفت که ساینا به دلیل وزن زیاد و موتور ضعیفی که دارد، خودرویی سریع نیست.

مقایسه ساینا ex و ساینا s چیست

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی saina

شرکت سایپا اعلام کرد که، خودروی ساینا در چهار تیپ و به همراه آپشن‌های مختلف عرضه می‌شوند. همچنین ساینا دنده‌ای در ابتدا تولید با دو نسخه SX و EX وارد بازار شد ولی از نظر امکانات نسبت به نسخه‌های معمولی و آپشنال تفاوت زیادی نداشت.

امکانات داخلی خودرو ساینا

تیپ‌های مختلف ساینا در امکانات زیر مشترک هستند:

 

  1. کلید مجهز به ریموت
  2. سیستم تهویه نیمه اتومات
  3. سنسور پارک دنده عقب
  4. نمایش دمای محیط بیرون
  5. ترمز ضد قفل ABS و EBD
  6. پشت سری تیلیت‌دار صندلی جلو
  7. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  8. طراحی بر مبنای استاندارد محافظت از عابر پیاده
  9. قفل مرکزی
  10. کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
  11. قفل ایمنی کودک برای درها
  12. آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی
  13. چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
  14. چراغ مه‌شکن جلو و عقب
  15. شیشه بالابرهای برقی
  16. ایموبیلایزر
    به غیر از موارد فوق تیپ معمولی و تیپ SE-A مجهز به صفحه نمایش MFD نیز هستند.

در تیپ‌های SE-A و SE-A (LUX) دارای کروز کنترل، محدود کننده سرعت، چراغ‌های همراهی تا درب منزل، کامپیوتر سفری، نشانگر وضعیت دنده و پورت AUX و USB نیز دیده می شود.

ساینا در تیپ آپشنال دارای امکاناتی به شرح زیر است:

  • شیشه‌های دودی
  • دوربین دید عقب
  • سیستم پایش فشار باد تایرها
  • کنترل صدا در مدل‌های SE-A (LUX)
    همچنین به غیر از تیپ معمولی ساینا، بقیه تیپ‌ها مجهز به ایزوفیکس هستند. در ساینا آپشنال هم صندلی‌ها از جنس چرم است. سیستم مسیریاب و ورود بدون کلید، از امکاناتی هستند که در تیپ SE-A (LUX) مشاهده می‌شود.

مقایسه ساینا ex و ساینا s چیست

رقبای ساینا در بازار

احتمالا در مورد رقبای ساینا در بازار سوالاتی دارید. به همین دلیل، بهتر است بدانید، اگر سگمنت و قیمت ساینا را در نظر بگیرید، تیبا صندوق‌دار، تاکنون تنها رقیب ساینا بوده است. البته اگر تفاوت قیمت را در نظر نگیریم، خودروهای کارکرده‌ای مانند رانا، ۲۰۶ صندوق‌دار و تندر ۹۰ را می‌توان، رقبای جدی این خودرو دانست.

لازم به ذکر است خودرو جدیدی به نام سهند به وسیله پارس خودرو مونتاژ و در سال ۱۴۰۲ وارد بازار می‌شود. سهند در ابتدا قرار بود به وسیله، سایپا تولید شود. مشخصات این خودرو مانند سایپا اطلس است و تفاوت زیادی با آن ندارد. سهند یکی از رقبای ساینا به حساب می‌آید.

تفاوت ساینا ex و ساینا s

بررسی ارزش خرید خودروی ساینا

کارشناسان برای بررسی ارزش خرید این خودرو، با در نظر گرفتن رنج قیمتی ساینا، طراحی ضعیف و کیفیت پایین قطعات آن، معتقدند ارزش خرید ساینا زیاد نیست. همین امر موجب شده که، ارزش خرید خودروهای کم کارکرده‌ای مانند ۲۰۶ تیپ دو از ساینا بیشتر باشد. در این مقایسه علاوه بر ارزش خرید، طراحی زیباتر، هندلینگ بهتر و ایمنی بیشتر ۲۰۶ تیپ دو هم مطرح است. باید خاطر نشان کنیم که، گیربکس اتوماتیک ساینا در مدل‌های فول آپشنال برای رانندگی شهری گزینه مناسبی در میان مدل‌های ارزان قیمت سایپا است.

البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که ساینا یک سدان جمع و جور است که برای سفرهای شهری و رانندگی‌های روزمره مناسب است. شرایط فنی ساینا در مقایسه با رقبایش در یک سطح قرار دارد و طراحی ظاهری بهتری از تیبا و تیبا ۲ داشته است. همچنین اگر فروش فوری خودرو برای شما مهم است، ساینا یک گزینه مناسب است که خودروی دست دوم آن هم، در مدت کوتاهی به فروش می‌رسد.

تفاوت ساینا ex و ساینا s

فروش اقساطی ایران خودرو

فروش اقساطی سایپا

فروش اقساطی مدیران خودرو

Rate this post