فهرست عناوین مقاله

بررسی خودروی آریزو 5

معرفی آریزو ۵ اکسلنت اتومات

مقدمه – معرفی آریزو ۵ اکسلنت اتومات

چری برای هر سری از خودرو های خود؛ نامگذاری دارد؛ برای مثال سگمنت های کراس اوور و اس یو وی را با نام تیگو و سگمنت سدان را با نام آریزو عرضه میکند که آریزو 5 در سال 2015 به بازار جهانی معرفی شد.
آریزو 5 اولین سری از خودرو های آریزو هست که از سال 1395 به بازار ایران راه پیدا کرد و توسط مدیران خودرو عرضه و مونتاژ شده است.
آریزو 5 در بدو ورود برخلاف محصولات دیگر چری، دیگر با لوگوی ام وی ام عرضه نشد و با لوگوی خود چری به بازار عرضه شد و تا سال 1400 نیز اوضاع همین بود.
اما از سال 1400 به بعد به دلایل گفته شده توسط شرکت مثل تحریم و …، دوباره همگی خودرو ها با لوگوی ام وی ام عرضه شدند.
آریزو 5 از طراحی و کیفیت مناسبی بهره میبرد و به نسبت قیمتش نیز ارزنده میباشد؛ برای همین موفق شد فروش خوبی را تجربه نماید.
آریزو 5 در چند تریم عرضه میشد، مثل دنده ای لاکچری، اتوماتیک اکسلنت، اتوماتیک لاکچری، اکسلنت توربو و تریم آی ای که جدیدترین تریم آن است، عرضه شد.

معرفی آریزو ۵ اکسلنت اتومات

مشخصات فنی – معرفی آریزو ۵ اکسلنت اتومات

آریزو 5 در همه تریم ها از یک موتور استفاده میکند و تنها فرقی که میتواند داشته باشد؛ وجود توربو شارژ است.
آریزو 5 تنفس طبیعی از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپه استفاده میکند که توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت و 141 نیوتون متر گشتاور را دارد.
اما با وجود توربو شارژ، این موتور توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتون متر گشتاور را دارد که قدرت به نسبت بیشتر شده و راندمان بهتری را نیز ارائه میدهد.
اما وزن این خودرو تغییر کرده و از 1229 کیلوگرم به 1387 کیلوگرم تغییر کرده است.
گیربکس این خودرو در دو مدل اتوماتیک سی وی تی و 5 سرعته دستی عرضه شده است.
نسخه آی ای نیز از همین مشخصات توربو شارژ بهره میبرد و تنها داشبورد آن مشابه آریزو 6 شده و تغییراتی در بخش طراحی رینگ ها انجام شده است.
شتاب صفر تا صد این خودرو در تریم تنفس طبیعی در حدود 13 ثانیه و در تریم توربو شارژ، در حدود 9 ثانیه برآورد شده است و تریم دنده ای تنفس طبیعی نیز در حدود 12 ثانیه میباشد.
مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

معرفی آریزو ۵ اکسلنت اتومات

طراحی خارجی – معرفی آریزو ۵ اکسلنت اتومات

طراحی بدنه این خودرو از طرح خوبی استفاده میکند و سلیقه خیلی از افراد را میتواند پوشش دهد.
فرم چراغ های بزرگ جلو، دی لایت ها، چراغ های عقب با نئون و ال ای دی؛ و فرم رینگ های 17 اینچی این خودرو، ظاهر خوبی را به آن بخشیده است.
در بخش جلویی، طراحی این خودرو شامل یک جلو پنجره به اصطلاح کهکشانی هست که این طرح کهکشانی به عنوان قاب پشت دی لایت و ورودی هوای سپر نیز استفاده شده است.
تریم وارد شده به ایران چراغ پروژکتور جلو ندارد و دی لایت به جای آن نصب شده است.
نوشته آریزو روی چراغ ها قابل مشاهده هست که نکته جالبی میباشد.
آب پاش ها از روی کاپوت حذف شدند و به زیر شیشه منتقل شدند.
از لوگوی چری نیز دو خط افقی تا پایان جلو پنجره امتداد یافته است.
کاپوت نیز دارای دو خط است که از نوک کاپوت تا زیر شیشه امتداد یافته اند.
در نمای جانبی، خطوطی نیز امتداد یافته است و سایز رینگ 17 اینچی، به زیباتر شدن ظاهر این خودرو، کمک کرده است و آیینه های جانبی نیز راهنما دار هستند اما تاشو برقی نیستند.
ترمز ها برای هر چهار چرخ دیسکی بوده و کالیبر ترمز ها در تریم توربو شارژ، به رنگ قرمز تغییر کردند.
شیشه عقب خودرو دو تکه میباشد و دارای یک تکه کوچک لچکی میباشد.
سقف نیز دارای یک عدد سانروف بوده و آنتن خودرو هم طرح کوسه ای مشکی رنگ میباشد.
در نمای پشت نیز آریزو 5 طرح خشن و خوبی دارد که بین چراغ ها یک نوار کرومی قرار گرفته و چراغ های دنده عقب در اطراف سپر و چراغ مه شکن عقب نیز وسط سپر قرار گرفته است.
چراغ ترمز سوم نیز داخل خودرو روی طاقچه بوده و از ابعاد و سایز مناسبی به نسبت سگمنت خودرو انتخاب شده است.
سه عدد سنسور دنده عقب نیز روی سپر قرار دارند که همرنگ بدنه نیستند و با رنگ مشکی نصب میشوند.
نوشته چری نیز دارای زاویه بوده و در سمت راست قرار گرفته؛ و نوشته آریزو 5 دارای زاویه نیز در سمت چپ خودرو قرار دارد.

معرفی آریزو ۵ اکسلنت اتومات

طراحی داخلی، امکانات، فضای داخلی و ایمنی

طراحی داخلی آریزو 5 نیز ساده و قابل قبول بوده و از پرت بودن دکمه ها و دسترسی سخت پرهیز شده و همه چیز دم دست میباشد.
مانیتور خودرو با وجود لمسی بودن، ولی همچنان حالت موس داشته، اما اکثر کار ها به صورت لمسی انجام میپذیرد.
کیفیت داخل کابین مناسب است و از ایرانی ها بهتر است.
جنس داشبورد و رودری ها کلا پلاستیکی بوده اما جنس خوبی دارند.
فرمان، دسته دنده در تریم دنده دستی و صندلی ها چرمی بوده و با رنگ مشکی و قسمت های نخ با رنگ قرمز عرضه شدند که حالت اسپرتی را القا کند.
کلید های تنظیم آیینه های جانبی و تنظیم ارتفاع نور، سمت چپ راننده قرار دارند.
سیستم تهویه خودرو اتوماتیک نیست ولی دسترسی راحتی دارد.
فاصله بین دو محور این خودرو 2650 میلیمتر میباشد و فضای داخلی این خودرو نه خیلی بزرگ است و نه خیلی کوچک و سایز مناسبی قرار دارد.
از امکانات این خودرو میتوان به دی لایت، اینترفیس، بلوتوث، مانیتور 7 اینچی، سنسور و دوربین دنده عقب، کروز کنترل، سانروف، سیستم نمایش میزان باد لاستیک، روکش چرمی صندلی ها، دارای حالت های رانندگی اکو و نرمال، کیلس استارتر، ورود و خروج بدون کلید، سیستم ضد لغزش و سیستم پایداری الکترونیکی؛ اشاره کرد.
سیستم صوتی این خودرو دارای 6 بلندگو میباشد، که شامل 4 عدد کامپوننت و 2 عدد تیوتر میباشد، و محل نصب کامپوننت ها داخل درب ها و تیوتر ها نیز داخل ستون نصب شدند و کیفیت به نسبت خوبی دارند و از خودرو های ایرانی بسیار بهتر میباشد.
از نظر ایمنی نیز این خودرو توانسته 5 ستاره ایمنی از چاینا انکپ دریافت کند و دارای 6 کیسه هوا میباشد.

تجربه رانندگی – معرفی آریزو ۵ اکسلنت اتومات

آریزو 5 از نیز پشت فرمان هم مانند دیگر مشخصاتش خوب بوده و راضی کننده میباشد.
این خودرو از یک گیربکس سی وی تی در تریم اتوماتیک و یک گیربکس 5 سرعته در تریم دستی استفاده میکند.
در تریم اتوماتیک یک مقدار گیجی گیربکس را دارید که مقداری با موتور هماهنگ نیست.
حرکت خودرو در یک مسیر صاف مناسب است و در سربالایی نیز قابل قبول میباشد ((چه توربو و چه تنفس طبیعی)).
اما فرمان نرم و خوش دستی دارد و در کل داخل این خودرو به دلیل طراحی خوب ستون ها و داشبورد، دید مناسبی دارید.
صندلی ها نرم و راحت هستند؛ ولی صندلی های ردیف عقب ممکن است برای یک سری از افراد، خسته کننده باشند.
در تریم توربو شارژ نیز همین مشکل گیربکس را دارید، اما در کل شتاب بهتری را خواهید داشت.
گیربکس خودرو با وجود سی وی تی بودن، اما تیپ ترونیک دارد و با وجود شبیه سازی دنده ها در گیربکس های سی وی تی، داشتن تیپ ترونیک یک مزیت محسوب میشود.
روی حالت رانندگی اکو، قدرت خودرو به شدت افت کرده و البته مصرف سوخت شما هم کمتر میشود، اما فقط مناسب مسیر های صاف و سر پایینی است و در سربالایی ها اصلا کار آمد نیست.
دید عقب خودرو نیز خیلی کامل نیست چون طاقچه عقب مقداری بر آمدگی دارد و فرم صندوق خیلی اجازه دید وسیع به شما نمیدهد.
آیینه های جانبی از ابعاد مناسبی برخوردارند و به خوبی اطراف را پوشش میدهند؛ اما سنسور نقطه کور ندارند.
در کل پشت فرمان آریزو 5 دارای مزایا و معایبی بوده که به آن ها پرداخته شد.

معرفی آریزو ۵ اکسلنت اتومات

قیمت و رقبای موجود در بازار – معرفی آریزو ۵ اکسلنت اتومات

 
قیمت این خودرو در تریم جدید آی ای، 1.052.800.000 تومان توسط مدیران خودرو اعلام شده است.
رقبای آریزو 5 در بازار، شامل خودرو های بهمن ریسپکت، بسترن بی 30، ام جی 360، ام جی جی تی، لیفان 820 و … میباشد.
این خودرو از لحاظ ظاهر و زیبایی ممکن در سطح خوبی قرار دارد.
از نظر مشخصات فنی هم در سطح قابل قبولی قرار دارد.

معرفی آریزو ۵ اکسلنت اتومات

ارزش خرید – معرفی آریزو ۵ اکسلنت اتومات


ارزش خرید این خودرو به فاکتور های خریدار باز میگردد.

اگر خودرویی با امکانات قابل قبول، ظاهر خوب و فضای متوسط مد نظر شماست که مصرف سوخت و شتاب مناسبی داشته باشد؛ آریزو 5 میتواند گزینه خوبی برای شما باشد که البته میبایست مقداری به گیربکس اتوماتیک سی وی تی آن نیز عادت کنید.

معرفی آریزو ۵ اکسلنت اتومات

سخن نهایی – معرفی آریزو ۵ اکسلنت اتومات

در کل خرید خودرو یک بحث سلیقه ای میباشد و به انتظارات خریدار باز میگردد که آریزو 5 از لحاظ رده قیمتی و …، گزینه مناسبی میباشد و اگر قصد خرید آن را دارید، انتخاب مناسبی را انجام دادید.

 

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

گروه تلگرامی تهران خودرو

خرید اقساطی خودرو های سواری

خرید اقساطی خودرو های سنگین

قولنامه آنلاین

خرید اقساطی آریزو ۵ اکسلنت
خرید اقساطی آریزو ۵ اکسلنت
خرید اقساطی هایما
خرید اقساطی هایما
خرید اقساطی سورن پلاس
خرید اقساطی سورن پلاس
فروش اقساطی شاهین
فروش اقساطی شاهین
عکس آریزو ۵ اکسلنت اتومات

معرفی خودروآریزو ۵ ا اسپرت اکسلنت اتومات : این خودرو در در دو تیپ اصلی لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه شده است؛ مدیران خودرو معمولا لقب اکسلنت را به مدل فول یک خودرو می‌دهد. تیپ اکسلنت تفاوت ظاهری خاصی با تیپ لاکچری ندارد. همان چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ بزرگ با نوارهای کرومی که یادآور طراحی هیوندای اکسنت است و طراحی پشت خودرو که به هیوندای النترا شباهت دارد. مهم‌ترین تفاوت در سقف خودرو رخ داده، جایی که سان‌روف برقی به تیپ اکسلنت اضافه شده و البته تایرها که با یک سایز افزایش، از رینگ ۱۷ بهره ‌می‌برند تا به خودرو حال‌‌وهوای اسپرت‌تری بدهد. این گرایش به حال‌وهوای اسپرت در طراحی داخلی هم با دوخت‌های قرمز رنگ و برجسته‌ روکش فرمان، صندلی‌ها و کنسول وسط منتقل می‌شود. البته مشکل استفاده از پلاستیک خشک در داخل کابین همچنان باقی است. آریزو ۵ در مدل اکسلنت، از همان موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۱۶ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتن‌متر مدل لاکچری سود می‌برد. شتاب اولیه خودرو هم مثل مدل لاکچری اتوماتیک کم‌تر از ۱۷ ثانیه است و همچنان در مصرف ترکیبی چیزی حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند که عدد قابل قبولی برای سدانی با این ابعاد است. آریزو ۵ اکسلنت مثل مدل لاکچری اتوماتیک مجهز به کروز کنترل و سیستم رانندگی ECO برای کاهش مصرف سوخت است و از نیروی کمکی فرمان هیدرولیکی بهره می‌برد. توزیع نیروی ترمز و ترمز ضدقفل، روکش چرم و دکمه‌های کنترل روی فرمان، سنسور عقب، رادیو ضبط با قابلیت پشتیبانی از USB – MP3، صفحه نمایش ۷ اینچی، قابلیت همگام‌سازی موبایل با سیستم صوتی خودرو، سیستم‌های ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های چرمی با تنظیم ۶ جهتی صندلی راننده و ۴ حالته صندلی سرنشین جلو و صندلی تاشوی عقب یک‌تکه، چراغ‌های روز، مه‌شکن عقب و چراغ بدرقه و آینه کناری برقی از تجهیزات مشترک این خودرو با مدل لاکچری اتوماتیک است. اما امکانات و تجهیزات دیگری هم به مدل اکسلنت اضافه شده‌اند که در مدل لاکچری اتوماتیک وجود نداشتند؛ سیستم کمکی کنترل ایستایی در سربالایی (TSC)، سیستم‌های پایداری کنترل کشش و کنترل پایداری (ESP و HHC)، ترمز کمکی (EBA)، چهار کیسه هوای پرده‌ای و کناری جلو علاوه بر دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سنسور فشار باد تایر، نمایش خطوط کمکی پارک «حساس به حرکت فرمان» در نمایش‌گر و البته سان‌روف!

جهت خرید نقدی و اقساطی خودرو آریزو 5 اتومات اکسلنت به صفحه اصلی سایت تهران خودرو مراجعه نمایید 

تجربه رانندگیدر چری آریزو ۵ اکسلنت اتوماتیک نقاط ضعف مدل لاکچری برطرف شده و خودرو در نسخه فول عرضه شده است. این تیپ آریزو ۵ را خیلی سریع می‌توانید از سان‌روف و رینگ‌های بزرگ‌ترش بشناسید. علاوه بر طراحی لوکس چری آریزو ۵ که در مدل‌های لاکچری خریداران را به‌طرف خود جذب می‌کرد، تیپ اکسلنت این خودرو حرف‌های بیش‌تری برای گفتن دارد. در کابین این خودرو صندلی‌های چرمی طوری طراحی شده تا سرنشینان احساس راحتی کاملی داشته باشند. سرنشینان عقب هم جای پای زیادی دارند. صندلی راننده در شش جهت و صندلی سرنشین جلو در چهار جهت قابلیت تنظیم دارد. از امکانات چری آریزو ۵ اکسلنت که با مدل لاکچری مشترک است، می‌توان به کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای برای دو سرنشین جلو و سه سرنشین عقب، سیستم ترمز دیسکی برای چهار چرخ، EBD+ABS، سیستم ضد سرقت الکترونیکی، سیستم مستقل مک‌فرسون با فنر پیچشی و میله‌ نگه‌دارنده و ضد لغزش در سیستم تعلیق جلو و سیستم پیچشی نیمه‌مستقل برای تعلیق عقب اشاره کرد. در چری آریزو ۵ اکسلنت، علاوه بر دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، چهار کیسه هوای کناری و پرده‌ای افزوده شده است. سیستم‌های کمکی ترمز EBA، ضد لغزش TCS، پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کمکی بالارونده HHC و سیستم نمایش میزان فشار باد تایرها هم در این تیپ به خودرو اضافه شده است. در تیپ لاکچری اتوماتیک شاهد تجهیزات جانبی نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی با نمایش خطوط کمکی پارک، صندلی‌های چرمی، قابلیت همگام‌سازی موبایل با سیستم صوتی خودرو و سیستم رانندگی ECO برای کاهش مصرف سوخت، سیستم بالا رفتن اتوماتیک پنجره‌ها هم‌زمان با قفل شدن درها، تنظیم برقی آینه‌های کناری، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، رادار عقب با سه سنسور و چراغ روشنایی در روز بودیم که مهم‌ترین افزوده‌ تیپ اکسلنت سان‌روف برقی است. شاید نقطه ضعف اصلی چری آریزو ۵ اکسلنت ضعیف بودن پیشرانه‌ این خودرو به‌نسبت وزن و ابعاد آن باشد؛ پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری دارای بیشینه قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاورش ۱۴۱ نیوتن‌متر است. این اعداد شاید برای یک خودروی هاچ‌بک یا حتی سدان سبک‌تر قابل‌قبول باشد، اما برای این سدان ۱.۴ تنی اصلاً جالب نیست. شاید به همین دلیل باشد که از یک سال بعد، مدل توربو این خودرو با موتور تقویت‌شده به بازار ارسال شد؛ موتوری که می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار نیرو و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. همچنین، جعبه‌دنده CVT با ضریب دنده پیوسته هم از شتاب اولیه خودرو کاسته است. درون خودرو هم اولین نقطه‌ضعفی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، کیفیت متریال استفاده‌شده درون کابین و استفاده بیش از حد از پلاستیک است…. 

بررسی مزایا و معایآریزو ۵  تفاوت انواع آریزو ۵    مشخصات فنیآریزو ۵   مشخصات فنی آریزو ۵   ابعادآریزو ۵   آپشن ‌های آریزو ۵         امکانات  آریزو ۵          طراحی ظاهری آریزو ۵    طراحی داخلی آریزو ۵      موتور خودرو آریزو ۵      قیمت آریزو ۵

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند.

Rate this post