علت بوی بنزین در ماشین چیست؟

علت بوی بنزین در ماشین چیست؟

فهرست عناوین مقاله

بوی بنزین در ماشین برای عده‌ای خوشایند است؛ اما برخی دیگر با استشمام بوی بنزین فورا دچار حالت تهوع می‌شوند. فرقی نمی‌کند که شما جزء کدام دسته هستید. در هر صورت باید توجه داشته باشید که به مشام رسیدن بوی بنزین داخل خودرو نشانه‌ای از یک نقص فنی است. مشکلی که اگر با سهل‌انگاری نسبت به رفع آن اقدام نکنید، خطرات جدی را در پی خواهد داشت.

تنفس قهرمان المپیک با اگزوز هیوندای نکسو!

علت بوی بنزین داخل ماشین

دلایل گوناگونی برای استشمام بوی بنزین در کابین خودرو وجود دارد که ما به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

علت بوی بنزین در ماشین چیست؟

مطالب جذاب در خصوص پژو ۲۰۷ پانا اتومات

نشتی بنزین

وجود قطرات بنزین در زیر خودرو معمولا نشان دهنده نشتی در بخش‌های مختلف سیستم سوخت‌رسانی خودرو خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به باک سوخت آسیب دیده، لوله‌های انتقال سوخت معیوب، انژکتور سوخت خراب و… اشاره کرد. همچنین کاهش سریع میزان بنزین داخل باک که با نگاه به درجه بنزین در پشت آمپرها نیز مشخص شده می‌تواند به شما در فهمیدن نشتی بنزین کمک کند. اگر این مشکل وجود داشته و شما آن را نادیده بگیرید احتمالاً آتش گرفتن خودرو وجود خواهد داشت. برای حل این مشکل نباید خودرو را برانید بلکه باید با یدک‌کش و مکانیکی خبره تماس بگیرید. مکانیک شاید بتواند نشتی‌های کوچک سیستم سوخت‌رسانی را رفع کند اما درصورتی‌که نشتی جدی باشد مشکلات بزرگ‌تری می‌تواند به وجود آید و واضح است که رفع آن هزینه و زمان بیشتری را طلب خواهد کرد.

 

خرابی درپوش باک سوخت

ورود دودهای اگزوز به کابین خودرو

 

 

دودهای داخل اگزوز نتیجه سوختن بنزین در پیشرانه است. این دود از طریق لوله اگزوز از خودرو دور می‌شود و معمولاً مبدل‌های کاتالیتیک یا کاتالیزورها باعث کاهش میزان آلایندگی خودروها می‌شوند؛ بنابراین اگر شما بوی بنزین را حس می‌کنید شاید این امر نشان دهنده نشتی اگزوز باشد. در این حالت صدای تولیدی اگزوز بیشتر از حالت عادی بوده و معمولاً در زمان شتاب گیری باعث ایجاد حالت ناخوشایندی می‌شود. هرچقدر صدای ناهنجار تولیدی بیشتر باشد نشتی اگزوز به پیشرانه نزدیک‌تر است. برای حل این مشکل می‌بایست اقدام به بررسی نشتی و یافتن آن کرده و در نهایت اگزوز را تعویض نمایید.

زیر و بم ورود دستگاه قضا به خودروسازی

خرابی کنیستر

 

کنیستر مسئول جمع‌آوری بخارهای بنزین است. درصورتی‌که این قطعه آسیب دیده یا خراب شده باشد احتمال نشتی بنزین به کابین وجود خواهد داشت. اگر متوجه بوی شدید بنزین در کابین خودرو شدید و درعین‌حال عملکرد پیشرانه نیز افت کرده شاید این امر نشان دهنده خرابی کنیستر باشد. برای تعویض این قطعه باید به نمایندگی‌های مجاز و همچنین مکانیک‌های باتجربه مراجعه کنید.

 

فروش اقساطی دنا پلاس اتومات ۱۴۰۲ با تحویل فوری

 

قدیمی بودن خودرو

 

 

تکنولوژی‌های بکار رفته در خودروهای کاربراتوری قدیمی باعث می‌شود بویی شبیه بنزین در زمان استارت و خاموش کردن خودرو احساس شود. همچنین خودروی دست‌دوم شاید فاقد سیستم‌های جمع‌آوری آلاینده‌های مشابه خودروهای صفرکیلومتر باشند. این امر می‌تواند باعث ورود آسان بخارهای بنزین به داخل کابین شود. این مشکل شاید راه‌حل مستقیمی نداشته باشد و به‌طورکلی سرویس و تعمیر خودروهای قدیمی کار دردسرسازی است اما خود مالک با بررسی دلایلی که در بالا ذکر شد شاید بتواند علت بوی بنزین داخل ماشین را پیدا کند.

 

تا ۷۰۰ میلیون چه خودرویی بخریم؟

 

وقتی برای بار اول متوجه بوی بنزین شدیم چه‌کار کنیم؟

بوی بنزین ممکن است در داخل کابین یا بیرون خودرو احساس شود. اگر این بو در داخل خودرو به مشام شما رسیده سریعاً سیستم تهویه یا بخاری را خاموش کرده و خودرو را بررسی نمایید؛ اما اگر بوی بنزین از بیرون خودرو می‌آید سعی کنید منبع آن را پیدا کنید. نشتی سوخت بررسی نشده می‌تواند ریسک‌های زیادی در بر داشته باشد. البته برای بررسی بخش‌هایی همچون لوله‌های سوخت، انژکتورها و فیلتر سوخت نیازمند فردی باتجربه خواهید بود. نکته مهم اینکه بخار بنزین حاوی متان بوده و با سوختن خود باعث ایجاد کربن مونوکسید می‌شود که بسیار سمی است. بوی بنزین کم فقط باعث ایجاد سردرد می‌شود اما بوییدن طولانی‌مدت آن می‌تواند مشکلات سلامتی زیادی در پی داشته باشد.

 

فروش اقساطی پارس سال کارکرده مدل ۹۸

بوی بنزین داخل ماشین بعد بنزین زدن

همان‌طور که گفته شد احساس بوی بنزین در کابین پس از حضور در پمپ‌بنزین عادی است و این بو پس از چند دقیقه از بین می‌رود اما درصورتی‌که بوی بنزین همچنان در کابین خودرو حس می‌شود می‌بایست علت آن را با استفاده از مقاله آموزشی ما پیدا کنید.

علت بوی بنزین از اگزوز

اگزوز وظیفه جمع‌آوری آلاینده‌ها و بخارهای بنزین و هدایت آن‌ها به بیرون از خودرو را دارد. در صورت وجود نشتی در اگزوز احتمال ورود بنزین به کابین و استشمام بوی بنزین وجود خواهد داشت به همین خاطر درصورتی‌که مطمئن هستید بوی بنزین از اگزوز است به دنبال پیدا کردن نشتی و تعویض اگزوز یا رفع نقیصه خام سوزی موتور باشید.

اینستاگرام تهران خودرو
واتساپ تهران خودرو
تهران خودرو در آپارات
تهران خودرو نماشا
گروه تلگرامی تهران خودرو
خرید خودرو های اقساطی از تهران خودرو

فروش اقساطی سایپا
فروش اقساطی ایران خودرو
فروش اقساطی پارس خودرو
فروش اقساطی بهمن موتور
فروش اقساطی امپاور

 

4.3/5 - (10 امتیاز)