بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان Y3 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان Y3 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان Y3 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

مقدمه

کشنده شاکمان Y3 یکی از محصولات نوپای گروه ویرا دیزل از زیر مجموعه‌های گروه صنعتی ماموت و نماینده رسمی شاکمان در بازار خودروهای سنگین ایران است. این کامیون کشنده با نام تجاری VIRA Y3 به تازگی وارد بازار شده و توانسته است توجهات زیادی را به خود جلب کند. این محصول به واسطه ویژگی‌های منحصر به فرد و امکانات جذابی که ارائه می‌دهد، به عنوان یک رقیب جدی برای دیگر کامیون‌های کشنده در بازار ایران شناخته می‌شود. در این مقاله از تهران خودرو قصد داریم به تحلیل و بررسی ویژگی‌های کشنده شاکمان ویرا Y3 بپردازیم.

نگاهی به کشنده شاکمان Y3 – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان Y3 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

شاکمن همکاری بالایی با MAN آلمان دارد که این حقیقت را می‌توان در ظاهر اکثر محصولات این شرکت دید. چرا که کابین این خودروها از ساخته‌های MAN گرفته شده‌اند که شامل اتاق‌های سری F و TGA و TGS هستند.
کشنده Y3 شاکمن نیز از اتاق MAN TGS سری اول و دوم که البته تفاوت چندانی باهم ندارند، استفاده کرده که حالت کرکره‌ای بالای سقف در انتهای کابین که به نوعی امضا MAN هست، این شراکت را تایید می‌کند. البته شیشه‌های جانبی و همچنین شیشه کوچکی که در امتداد شیشه درب‌ها قرار دارد هم موارد بعدی هستند که با کابین TGS مشترک‌اند.

بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان Y3 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان Y3 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

 

ظاهر این خودرو، نسبتاً زیبا بوده و البته در مقایسه با برخی از رقبای حال حاضرش، کمی قدیمی و ساده به نظر می‌آید. اما در مجموع می‌توان به آن نمره قبولی را داد. البته همراهی مجموعه کامل بادگیر اتاق، به زیباتر شدن این خودرو کمک می‌کند که کاش، بادگیرهای شاسی نیز همراه این خودرو بودند.

اما در داخل کابین، وضعیت بهتر می‌شود. طراحی زیبای داشبورد که با دورنگ بودنش، زیبایی آن را بیشتر می‌کند و کیفیت خوب مواد سازنده داشبورد، از نکات مثبت این بخش است. ارتفاع تونل موتور کمی زیاد است که این وضعیت، تردد در اتاق را کمی محدود می‌کند. البته این وضعیت، برای کشنده‌هایی با این ارتفاع اتاق، طبیعی است. خم اندک داشبورد به سمت راننده، به همراه فرمان Dشکل در کنار مجموعه پشت آمپر زیبای Y3، مجموعه‌ای قابل‌قبول و زیبا را تشکیل می‌دهند.

مشخصات فنی کشنده شاکمان ویرا Y3

یکی از ویژگی‌های کشنده شاکمن Y3، موتور کامینز (Cummins) با گیربکس ایتون (EATON) است که به واسطه آن توانایی‌های خود را به رخ سایر رقبا می‌کشد. کشنده ویرا به موتور ۶ سیلندر ۱۲ لیتری با قدرت ۴۹۰ اسب بخار با توان تولید ۲۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور و استاندارد آلایندگی EURO V – EEV تجهیز شده است. توان موتور از طریق گیربکس AMT برند آمریکایی ایتون (EATON) اتوماتیک ۱۲ سرعته و ۲ دنده عقب به چرخ‌ها منتقل می‌گردد. این گیربکس همچنین به ریتاردر قدرتمند و کارآمد از برند VOITH آلمان مجهز شده است. همچنین دارای یک مخزن سوخت ۲۰۰+۸۰۰ لیتری به همراه مخزن ادبلو (AdBlue) 45 لیتری می‌باشد.

خرید لیزینگی شاکمان Y3

خرید لیزینگی شاکمان Y3

سیستم ترمز و تعلیق – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان Y3 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

  1. کشنده شاکمان ویرا Y3 به سیستم ترمز پنوماتیک دیسکی ۲ مداره همراه با سیستم‌های کمکی الکترونیکی ABS، EBS، ESC، ASR و AEBS مجهز شده که از ایمنی بسیار بالا و قابل اطمینانی برخوردار می‌باشد. همچنین، ترمز موتور JACOB و ریتاردر VOITH ساخت آلمان نیز این سیستم را پشتیبانی می‌کنند.
سیستم تعلیق کشنده ویرا در جلو از نوع تخت پارابولیک (فنر شمش) به همراه کمک فنر می‌باشد. همچنین برای سیستم تعلیق عقب از نوع بادی ۴ بالن از برند MAN استفاده شده است.
  2. اما نکته مهم در خصوص مجموعه قوای فنی این کشنده در بخش گیربکس آن است. جایی که اکثر خودروهای تجاری قدیمی و جدید کشورمان از گیربکس‌های ساخت ZF و جدیداً FAST استفاده می‌کنند، کشنده Y3 از گیربکس اتوماتیک AMT با ۱۲+۲ دنده، ساخت ایتون استفاده می‌کند که محصولی آمریکایی است و قبلاً آن را در برخی کشنده‌ها و کامیون‌های قدیمی آمریکایی دیده بودیم.
  3. از نظر برخی کارشناسان، همراهی این پیشرانه با یک گیربکس آمریکایی به معنی هماهنگی بیشتر آنها خواهد بود؛ اما برخی نیز، وضعیت خدمات و تعمیرات آن را مدنظر قرار می‌دهند.

طراحی خارجی کشنده شاکمان ویرا Y3 – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان Y3 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

کشنده شاکمان ویرا Y3 دارای ظاهری ساده و جذاب است. این کشنده به طور کلی از طراحی TGA MAN الهام گرفته شده است. از جمله ویژگی‌های برجسته طراحی بیرونی آن می‌توان به چراغ‌های جلوی زیبا با ترکیب دی‌لایت و لنز بزرگ اشاره کرد، که زیر یک طلق شیشه‌ای قرار گرفته‌اند.
در آغاز عرضه، از لوگوی بزرگ و S شکل شاکمان در وسط پیشانی این کشنده استفاده می‌شد، اما در نمایشگاه‌های بعدی، این لوگو به شمایل نیمرخ کرگدن تغییر کرد. احتمال می‌رود در آینده با لوگوی جدید ویرا به شکل V عرضه شود.
بر خلاف سایر کشنده‌ها که دارای جلو پنجره بزرگ هستند، جلو پنجره ویرا Y3 بسیار ظریف و جمع و جور در نظر گرفته شده است. آینه‌های جانبی، باد شکن‌ها، سپر و سایر اجزاء بدنه در هماهنگی کامل با یکدیگر قرار دارند و ظاهری بسیار زیبا به کشنده ویرا بخشیده‌اند.

امکانات و آپشن های شاکمان Y3

امکانات و آپشن های شاکمان Y3

 

طراحی داخلی ویرا Y3 – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان Y3 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

طراحی داخلی کشنده شاکمان بسیار جذاب است. طراحان کابین VIRA Y3 تمام تمرکز خود را بر روی راحتی راننده متمرکز کرده‌اند. از طراحی قطعات تا متریال استفاده شده در کابین، همه در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند. علاوه بر این تریم داخلی جذابیت ظاهری کابین کشنده شاکمان ویرا Y3 را دو چندان می‌کند.
کیفیت مونتاژ قطعات داخلی مانند داشبورد، پنل‌ها و… موجب شده که در دراز مدت کابین ایجاد سر و صدا نکند. از آنجا که تاج موتور در ارتفاع بیشتری قرار گرفته، کف کابین هموار و صاف نبوده و تردد در آن با مشکلاتی همراه است.

جدول مشخصات کشنده شاکمان Y3

کشنده شاکمان ویرا Y3 به امکانات داخلی مطابق با استانداردهای روز مجهز شده است. از جمله این امکانات می‌توان به کروز کنترل، دو تخت خواب، صندلی بادی راننده با گرمکن، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دما، آینه‌های برقی با گرمکن، یخچال، گرمکن سوخت، بخاری درجا، کلید قطع کن برق کشنده، چراغ مه شکن، چراغ روشنایی در روز، گرمکن هوای ورودی پیشرانه، بادشکن، بوق برقی، هشدار حرکت رو به عقب، دریچه سقفی، قفل مرکزی همراه با ریموت، سیستم هشدار حرکت بین خطوط (LDWS)، لیفت برقی کابین و مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی و دوربین دنده عقب اشاره کرد.

سیستم‌های ایمنی و رفاهی شاکمان Y3 – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان Y3 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

از امکانات رفاهی و ایمنی این کشنده می‌توان به ترمزهای دیسکی در هر دو محور، مجهز به ترمز ضدقفل، ترمز الکترونیکی و هوشمند اضطراری، سیستم ضدلغزش و برنامه پایداری الکترونیکی، اینتاردر هیدرولیکی ۵ مرحله‌ای به همراه ترمز موتور و سیستم هشدار حرکت بین خطوط اشاره کرد. کروز کنترل، بوق شهر و جاده، هشداردهنده حرکت دنده‌عقب کشنده، بالابر برقی کابین، مانیتور چندرسانه‌ای به همراه دوربین عقب، قطع کن اضطراری برق کشنده، تختخواب شاگرد و راننده، سیستم تهویه مطبوع، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، چراغ مه‌شکن، چراغ روشنایی در روز، صندلی بادی راننده با گرمکن، یخچال، گرمکن سوخت و هوای ورودی به موتور، بخاری درجا، بادشکن سقفی، سانروف، قفل‌مرکزی و.. از دیگر امکانات این خودرو است.
ضمن اینکه کشنده شاکمن Y3 دارای مجوز حمل کالای خطرناک ADR و همچنین PTO یا همان بغل گیربکسی نیز بوده که برای یک سری از کاربری‌ها، لازم است.

وقتی به تولیدکنندگان خودروهای تجاری در کشورمان از ایران‌خودرو دیزل و سایپا که سابقه‌ای طولانی دارند تا انواع شرکت‌های دیگر نگاهی می‌اندازیم، می‌بینیم که این شرکت‌ها که زمانی محصولات اروپایی را عرضه می‌کردند، حالا در یک رقابت سخت برای تولید و فروش کامیون‌های چینی هستند. اما وقتی به شرکت‌های چینی نگاهی می‌اندازیم و محصولات فعلی آنها را با ساخته‌های یک دهه قبلشان مقایسه می‌کنیم، متوجه سرعت خیره‌کننده و بالای آنها در صنعت خودروسازی می‌شویم. سرعتی که آنها را به‌زودی در کنار شرکت‌های اروپایی قرار خواهد داد. شاکمن Y3 نیز حاصل همین سرعت بالا در مهندسی و تولید است که حالا با چهره‌ای به‌روزتر و مشخصات فنی و امکانات بالاتر نسبت به آنچه که قبلاً از شاکمن دیده‌ایم، وارد بازار کشورمان شده است.

مزایا و معایب کشنده ویرا VIRA-Y3

کشنده شاکمان از نظر فنی مانند نمونه خودروهای آمریکایی می‌باشد، موتور کامینز به عنوان قلب تپنده محصولات ویرا دیزل است، موتور کشنده شاکمان کامینز با قدرت ۴۹۰ اسب بخار ۱۹۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر در ۱۱۰۰-۱۳۰۰ دور دقیقه، استاندارد یورو۵، سیستم انتقال نیرو این کشنده ایتون می‌باشد.
یکی از نگرانی‌های اصلی رانندگان به لحاظ حساسیت کار و نحوه استفاده از قدرت موتور و گیربکس است که ویرا دیزل با انتخاب موتورهای کامینز و سیستم انتقال نیرو ایتون تمام نگرانی‌ها را رفع نموده است.

رقبای شاکمان Y3 در ایران – بررسی کامل مشخصات کشنده شاکمان Y3 + خرید اقساطی + جدول مشخصات

اگر بخواهیم از نظر ابعاد ظاهری و کلاس بدنه این کشنده، آن را دسته‌بندی کنیم باید از از رقبای فاو ۴۶۰ می توان به کشنده فوتون H4 با موتور ۴۳۰ اسبی، کشنده آتامان ۴۳۰ اسب بخاری، و کشنده دایون ۴۳۰ اسبی، سی‌اندسی ۴۸۰ و فوتون ۴۶۰ اسبی اشاره کرد.کشنده‌هایی مثل فوتون ۴۶۰، فاو ۴۶۰، سیتراک ۴۸۰، سی‌اندسی ۴۸۰ به عنوان رقبای این خودرو یاد کرد. اما باید منتظر ماند تا این کشنده به صورت انبوه وارد بازار شود. چرا که بحث قیمتی نیز باعث می‌شود تا وضعیت رقبا کمی تغییر کند.  

 

خرید اقساطی از تهران خودرو

  • شرکت تهران خودرو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات خودروهای سواری و سنگین در کشور، شرایط خرید اقساطی کشنده شاکمان Y3 را برای متقاضیان محترم از سرتاسر کشور فراهم کرده است.
  • در صورتی که شما هم قصد خرید اقساطی کشنده شاکمان Y3 را دارید، می توانید با تماس با کارشناسان تهران خودرو ، از شرایط فروش اقساطی این کشنده مطلع شوید.

 

اینستاگرام تهران خودرو

واتساپ تهران خودرو

گروه تلگرامی تهران خودرو

معاوضه خودرو

خرید اقساطی خودرو های سنگین

خرید اقساطی خودرو های سواری

Rate this page
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها