آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی

آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی

فهرست عناوین مقاله

 آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی

دومین مرحله فروش خودرو وارداتی: پاییز ۱۴۰۲

مرحله دوم عرضه خودروهای وارداتی، از مهر ۱۴۰۲ شروع شد. البته در این عرضه، امکان «ثبت نام از متقاضیان جدید» وجود نداشت و فقط آن افرادی که در مرحله اول فروش خودروهای وارداتی (یعنی در اسفندماه ۱۴۰۱)، ثبت نام کرده بودند و در لیست انتظار قرار گرفتند، امکان انتخاب و خریداری خودروهای جدید وارداتی را داشتند. در ادامه این متن، جزییات و شرایط ثبت نام دومین مرحله خرید خودروهای وارداتی را مطالعه می‌کنید:

عرضه هشت خودرو وارداتی در دور ششم سامانه

مدیر سامانه یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی ادامه‌داد: با توجه به ظرفیت مازاد خودروهای وارداتی، قرار است که مجوز صادر شود تا در هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه شوند.

وی اضافه‌کرد: در صورت عرضه، امکان ثبت نام جدید برای خودروهای مازاد وارداتی در هفته آینده فراهم می‌شود.

تقدسی تاکید کرد: تعداد و انواع خودروهای وارداتی بستگی به میزان واردات و مجوزی دارد که شرکت های واردکننده دریافت می کنند.

مدیر سامانه یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی خاطرنشان‌کرد: علاقه مندان برای مشاهده محصولات داخلی می توانند به سامانه یکپارچه خودروهای داخلی به آدرسhttps://esalecar.ir/cars و متقاضیان برای مشاهده خودروهای وارداتی به سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به آدرس http://www.saleauto.ir مراجعه کنند.

تقدسی با بیان اینکه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی نیز از روز دوشنبه (۱۲ آذر) باز می‌شود، گفت: ۳۳ هزار نفر متقاضی که در اسفند سال گذشته اقدام به ثبت نام کرده بودند، می توانند وارد سامانه شوند، اما در این دوره ثبت‌نام جدید وجود ندارد.

وی افزود: شرکت سایپا نیز به دنبال دریافت مجوز برای عرضه تعدادی از محصولات این شرکت است تا بتواند در سامانه به فروش برساند.

آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی

آغاز ثبت نام خودروهای وارداتیمدیر سامانه یکپارچه خودرو:

۲ خودروساز داخلی هفته گذشته مجوز عرضه خودروی Lamari EAMA ‌محصول شرکت آرین و هایما ۷X محصول شرکت ایران خودرو را دریافت کرده‌اند که از عصرا مروز عرضه آنها در سامانه یکپارچه آغاز می شود.

با توجه به ظرفیت مازاد خودروهای وارداتی، قرار است که مجوز صادر شود تا در هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه شوند. در صورت عرضه، امکان ثبت نام جدید برای خودروهای مازاد وارداتی در هفته آینده فراهم می‌شود.

عرضه مازاد خودروهای وارداتی برای متقاضیان جدید

آذر ۱۴۰۲: مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو، اعلام کرد که عرضه ۸ خودرو وارداتی از روز دوشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ آغاز میشود و دارندگان اولویت در سامانه وارداتی ها، میتوانند تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۵ آذرماه، برای ثبت خرید خودرو وارداتی مطابق با قیمت‌های اعلام شده براساس جدول زیر، اقدام کنند:

ردیف شرکت مدل قیمت علی الحساب قیمت پایه گمرکی
۱ سایپا چانگان CS35 تیپ ۲ x ۸۴۹,۶۲۰,۰۰۰
۲ سایپا چانگان CS35 تیپ ۳ x ۹۰۴,۴۷۰,۰۰۰
۳ سایپا چانگان CS55 ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ x
۴ پارس خودرو زوتی DL5 x ۸۲۶,۵۰۰,۰۰۰
۵ بهمن موتور بستیون T77 x ۱,۶۵۱,۶۰۰,۰۰۰
۶ ماموت خودرو جتا VS5 x ۱,۶۹۵,۷۰۰,۰۰۰
۷ ماموت خودرو جتا VS7 x ۲,۰۲۲,۵۰۰,۰۰۰
۸ فردا موتور جیلی آزکارا ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ x
۹ مکث موتور ونوسیا استار ۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ x
۱۰ مکث موتور ونوسیا D60 ۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ x
۱۱ راسا موتور سوزوکی سیاز ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ x

 

*قیمت‌ها غیرقطعی بوده و هزینه‌های جانبی شامل عوارض شماره‌گذاری، مالیات، بیمه، حمل و … در آنها لحاظ نشده است.

در این دوره از سامانه جتا VS5، جتا VS7، زوتی DL5، چانگان CS35 پلاس، چانگان CS55 پلاس، جیلی آزکارا، بستیون T77 و سوزوکی سیاز عرضه می شوند و متقاضیان می توانند برای خرید این خودروها اقدام کنند. همچنین شرکت های عرضه کننده این خودروها ماموت خودرو، پارس خودرو، سایپا، فردا موتورز، بی ام کارز گروه بهمن و راسا موتور هستند.

آقای تقدسی گفت این خودروها حداکثر طی ۹۰ روز کاری به دست مشتریان می رسند و صرفاً خودروهایی در این سامانه به فروش می رسند که به خاک کشور وارد شده اند. همچنین برخی خودروها قیمت نهایی مشخص دارند و برخی دیگر هم در مرحله قیمت گذاری به سر می برند.

در دور ششم سامانه وارداتی ها تنها جیلی آزکارا فردا موتورز به عنوان یک محصول جدید عرضه شده است و سایر خودروهای نام برده در دوره های قبلی هم به فروش رسیده اند.

دور جدید فروش خودروهای وارداتی بدون محدودیت

آذر ۱۴۰۲: مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، گفت: باتوجه به ظرفیت مازاد خودروهای وارداتی، به زودی عرضه این خودروها به متقاضیان جدید که تاکنون در سامانه خرید خودرو وارداتی ثبت‌نام نکرده‌اند، آغاز می‌شود.

از ابتدای امسال، تاکنون چندبار عرضه در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی انجام شده است و تعدادی از ۳۳ هزار نفری که در نوبت تحویل خودرو قرار داشتند، نسبت به انتخاب خودرو و واریز وجه اقدام کرده‌اند. البته تاکنون، فقط متقاضیانی که قبلا در سامانه ثبت نام کرده بودند و در نوبت تحویل خودرو قرار داشتند، در صورت تمایل، نسبت به ثبت نام خودرو وارداتی اقدام کرده‌اند.

اعلام نتایج ثبت‌نام خودروهای وارداتی

آذر ۱۴۰۲: نتایج چهارمین دوره عرضه خودروهای وارداتی که از ابتدای هفته گذشته با عرضه‌ ۱۱ مدل خودروی خارجی از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی انجام شده بود، اعلام شد. بدین ترتیب مشتریان می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود از نتایج تخصیص (از بین سه اولویت انتخابی) مطلع شوند.

چهارمین دوره ثبت‌نام خودروهای وارداتی (در قالب پنجمین اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی)  ویژه متقاضیانی بوده که در مرحله اول ثبت‌نام، در اسفندماه سال گذشته اقدام و نوبت دریافت کرده‌ بودند. این دوره از روز ۲۷ آبان ماه، با عرضه ۱۱ خودرو وارداتی آغاز شد و بدین ترتیب مشتریان می‌توانستند سه اولویت مورد نظر خود را در سامانه یکپارچه انتخاب کنند.

این مهلت انتخاب خودرو، چهار روز (پس از یکبار تمدید مهلت ثبت‌نام) تا پایان روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه در نظر گرفته شده بود. پس از اتمام مهلت ثبت درخواست خودرویی، نتایج در روز پنجم آذر ماه منتشر شد.

تمدید یک روزه مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی

آبان ۱۴۰۲: مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودروها، از تمدید یک روزه مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی تا پایان روز سه‌شنبه (۳۰ آبان) خبر داد.

وی افزود با توجه به اینکه در ابتدا هشت خودروی وارداتی در این دور از عرضه خودروهای وارداتی ویژه متقاضیانی که در مرحله ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی اقدام کرده بودند، از صبح روز شنبه (۲۷ آبان ماه) آغاز و سپس سه محصول دیگر به این لیست اضافه شد، یک روز دیگر این مهلت ثبت‌نام را تمدید کردیم تا عدالت برقرار باشد. متقاضیان خودروهای وارداتی که پیش از آغاز ثبت‌نام مرحله اول در اسفند ماه سال گذشته، وجه ۵۰۰ میلیون تومانی را در حساب وکالتی خود بلوکه و از ششم اسفند ماه برای ثبت درخواست خود از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودروها اقدام کرده بودند اما هنوز در سه مرحله تخصیص خودروهای وارداتی قبلی، تخصیصی به آن‌ها صورت نگرفته بود، از روز شنبه (۲۷ آبان ماه) می‌توانستند برای ثبت‌ درخواست خود از بین ۱۱ محصول عرضه شده (هشت عرضه در ابتدا و سپس اضافه شدن سه محصول دیگر) اقدام کنند. این مهلت ثبت‌نام در ابتدا از روز ۲۷ آبان ماه به مدت چهار روز (تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه) در نظر گرفته شده بود که حال یک روز دیگر بدان اضافه شده و تا پایان روز۳۰ آبان‌ ماه تمدید شده است.

وی تاکید کرد هیچگونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نمی‌شود و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً مختص ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول است. همچنین قیمت‌ محصولات (قطعی و علی‌الحساب)، قیمت  در  مبادی  ورودی  بوده  و هزینه‌ها و عوارض قانونی معمول پس از ترخیص، در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌ قطعی که مصوب خواهد شد، اضافه خواهد شد.

بازگشایی سامانه فروش خودرو از ۲۷ آبان

آبان ۱۴۰۲: چهارمین مرحله فروش خودروهای وارداتی، ویژه متقاضیانی که در اسفندماه ۱۴۰۱ نسبت به پیش ثبت نام خودروها اقدام کرده بودند، از روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ آغاز می‌شود. ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط، تا پایان روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ادامه خواهد داشت. 

براساس اطلاعیه سامانه یکپارچه، متقاضیان واجد شرایط، فقط امکان انتخاب یکی از محصولات زیر دارند:

ردیف شرکت مدل قیمت علی الحساب قیمت پایه گمرکی
۱ کرمان موتور هیوندای توسان x ۱,۹۶۸,۶۱۱,۰۰۰
۲ کرمان موتور هیوندای النترا x ۱,۷۵۷,۵۳۲,۰۰۰
۳ کرمان موتور هیوندای اکسنت x ۱,۴۹۲,۵۸۰,۰۰۰
۴ کرمان موتور هیوندای کرتا ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ x
۵ معین خودرو تویوتا کرولا ۱۲۰۰ x ۱,۷۳۲,۸۰۰,۰۰۰
۶ معین خودرو تویوتا کرولا ۱۵۰۰ ۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰ x
۷ کوشا خودرو کیا سونت x ۱,۷۴۷,۳۰۰,۰۰۰
۸ ایران خودرو شاین مکس ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ x
۹ ماموت خودرو جتا VS5 x ۱,۶۹۵,۷۰۰,۰۰۰
۱۰ ماموت خودرو جتا VS6 x ۲,۰۲۲,۵۰۰,۰۰۰
۱۱ مکث موتور ونوسیا بیگ وی ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ x

*قیمت‌ها غیرقطعی بوده و هزینه‌های جانبی شامل عوارض شماره‌گذاری، مالیات، بیمه، حمل و … در آنها لحاظ نشده است.

لیست خودروهای وارداتی کارکرده و صفر

بازگشایی سامانه فروش از ۱۶ آبان

آبان ۱۴۰۲: سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، از روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ مجددا فعال می‌شود. براساس اطلاعیه شماره ۴ سامانه یکپارچه که در تاریخ ۱۵ آبانماه منتشر شده است، ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط، تا پایان روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۸ ادامه خواهد داشت. در این مرحله، صرفا متقاضیانی که در اسفندماه ۱۴۰۱ ثبت نام کرده‌اند، امکان انتخاب یکی از محصولات زیر را دارند:

ردیف شرکت مدل قیمت علی الحساب قیمت پایه گمرکی
۱ پارس خودرو زوتی DL5 x ۸۲۶,۵۰۰,۰۰۰
۲ پارسیان موتور فیات ۵۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ x
۳ راسا موتور سوزوکی سیاز ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ x
۴ کوشا خودرو کیا سونت x ۱,۷۴۷,۳۰۰,۰۰۰
۵ ماموت خودرو جتا VS7 x ۲,۰۲۲,۵۰۰,۰۰۰
۶ ماموت خودرو جتا VS5 x ۱,۶۹۵,۷۰۰,۰۰۰

*قیمت‌ها غیرقطعی بوده و هزینه‌های جانبی شامل عوارض شماره‌گذاری، مالیات، بیمه، حمل و … در آنها لحاظ نشده است.

۳ خودرو جدید به فهرست وارداتی‌های سامانه یکپارچه اضافه شد

قیمت گمرکی ۶ خودرو وارداتی

آبان ۱۴۰۲: قیمت قطعی ترخیص از گمرک برای برخی از خودروهای جدید وارداتی، در تاریخ نهم آبانماه در سامانه یکپارچه بارگذاری گردید:

قیمت اعلام شده، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می‌گردد.

راهنمای انتخاب ردیاب

علت دریافت پیام «عدم تخصیص» چیست؟

آبان ۱۴۰۲: سامانه تخصیص خودروهای وارداتی از دوم آبان ماه به مدت حدوداً چهار روز با عرضه ۹ مدل خودرو بازگشایی شد. این عرضه صرفا برای مشتریانی بود که در مرحله اول ثبت‌نام خودروهای وارداتی در اسفند ماه سال گذشته ثبت‌نام کرده و اولویت‌بندی شده‌ بودند؛ حال در این مرحله می‌توانستند برای ثبت درخواست سه خودروی مورد نظر خود از میان ٩ مدل خودرو عرضه شده اقدام کنند. پس از اتمام مهلت ثبت درخواست سه اولویت مورد نظر مشتریان، درخواست‌ها بررسی و نتایج آن مشخص شد.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودروها، درباره روند تخصیص گفت در وهله اول باید توجه کرد که نوبت‌دهی که در مرحله اول مشتریان صورت گرفته ملاک و دارای اهمیت است؛ به طور مثال دو مشتری که یک نوع خودرو را در اولویت اول خود (در انتخاب ۳ خودرو از ۹ خودرو) قرار داده‌اند، تخصیص به مشتری با نوبت تحویل زودتر صورت خواهد گرفت.

بر همین اساس خودروها با توجه به بررسی اولویت اول همه مشتریان تا جایی که ظرفیت وجود دارد، تخصیص خواهد یافت؛ در ادامه برای مشتریانی که اولویت اول مشمول دریافت نشدند، اولویت دوم به شرط وجود ظرفیت خودرو (پر نشدن ظرفیت برای مشتری که این خودور را در اولویت اول خود داشته است) و سپس به همین ترتیب اولویت سوم بررسی می‌شود.

بنابراین ابتدا همه اولویت‌های اول بررسی و فرآیند تخصیص صورت می‌گیرد.  در صورت باقی ماندن ظرفیت، انتخاب دوم بررسی و در صورتی که خودرویی باقی مانده باشد، انتخاب سوم بررسی و فرآیند تخصیص صورت می‌گیرد؛ در غیر اینصورت، عدم تخصیص در حساب کاربری مشتری درج شده است.

اجاره خودرو

اهمیت ترتیب اولویت برای خریداران خودرو

آبان ۱۴۰۲: مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، میگوید متقاضیان این مرحله، مجاز به انتخاب ۳ خودرو هستند؛ انتخاب نخست متقاضیان مهمترین انتخاب است، در ابتدا سامانه به ترتیب اولویت متقاضی، انتخاب نخست را بررسی و در صورت داشتن ظرفیت، تخصیص خودرو صورت می‌گیرد لذا ابتدا همه انتخاب‌های نخست بررسی و فرآیند تخصیص انجام می‌پذیرد.

در صورت باقی ماندن ظرفیت، انتخاب دوم بررسی و در صورتی که خودرویی باقی مانده باشد، انتخاب سوم بررسی و فرآیند تخصیص صورت می‌گیرد و در غیر این صورت، عدم تخصیص در صفحه شخصی (پروفایل متقاضی) نمایش داده می‌شود.

قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه

در تاریخ دوم آبانماه ۱۴۰۲، لیست خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه saleauto.ir به‌روزرسانی شد و به این ترتیب، شاین مکس از شرکت ایران خودرو، هونگچی و بستیون از شرکت بهمن موتور، هیوندای توسان و اکسنت از شرکت کرمان موتور و جتا VS5 از شرکت ماموت خودرو، به لیست محصولات قابل عرضه افزوده شدند:

وام خرید خودرو

از آنجایی که قیمت خودروها هنوز به مرحله نهایی نرسیده است، متقاضیان الزاما باید با قیمت‌های علی‌الحساب جهت ثبت نام خودروهای وارداتی اقدام نمایند:

ردیف شرکت مدل علی الحساب
۱ ایران خودرو شاین مکس ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
۲ بهمن موتور هونگچی H5 ۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۳ بهمن موتور بستیون T77 ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
۴ پارس خودرو زوتی DL5 ۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۵ سایپا چانگان CS55 پلاس ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
۶ کرمان موتور هیوندای النترا ۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
۷ کرمان موتور هیوندای اکسنت ۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۸ کرمان موتور هیوندای توسان ۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۹ کرمان موتور هیوندای کرتا ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۰ کوشا خودرو کیا سلتوس ۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۱ ماموت خودرو جتا VS7 ۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۲ ماموت خودرو جتا VS5 ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۳ معین موتور تویوتا کرولا ۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

واردات ماهانه ۲۰ هزارتایی از زمستان ۱۴۰۲

مهر ۱۴۰۲: مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، درباره عرضه‌های دوم و سوم خودروهای وارداتی، به نکات زیر اشاره کرد:

  • شرکت‌ها ارز مورد نیاز را دریافت کرده‌اند و روند واردات روتین شده است.
  • تا امروز برای ۱۳ تا ۱۴ هزار دستگاه خودرو ارز تخصیص داده شده و شرکت‌ها باید در اسرع وقت خودروهای خریداری شده را وارد کشور کنند.
  •  با تعاملی که با بانک مرکزی داریم، قرار شده فرایند تخصیص ارز تسریع شود، مخصوصا این هفته و هفته آینده که شرکت‌ها در حال آماده شدن برای سفارش‌گذاری واردات از کارخانه‌ها هستند، بانک مرکزی قول داده فرایند تخصیص ارز را سرعت ببخشد تا روند واردات با مشکل مواجه نشود.
  • نوبت دوم عرضه این هفته انجام می‌شود و هفته آینده نیز عرضه سوم را خواهیم داشت.
  • از آذر و دی به بعد، از جهت قرارداد شرکت‌ها پتانسیل واردات ماهی ۲۰ هزار دستگاه خودرو را داریم.
  • اکنون بعضی از شرکت‌ها قرارداد خرید و عرضه ۶ هزار دستگاه در ماه را هم بسته‌اند و تنها دغدغه‌ای که می‌تواند وجود داشته باشد بحث لجستیک و حمل این خودروها به کشور است، از این جهت که ممکن است در یک یا دو محموله جمع نشود و حمل آن به ایران زمانبر باشد.
  • بعضی شرکت‌ها یک تا ۵ هزار دستگاه خودرو در ماه و بعضی شرکت‌ها ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه می‌توانند وارد کنند و این ظرفیت وجود دارد که تا ۲۰ هزار خودرو درماه واردات داشته باشیم.
  • آیین‌نامه واردات خودرو کارکرده  نهایی شده و احتمالا مصوبه آن این هفته ابلاغ می‌شود.

زمان ثبت نام دومین مرحله فروش خودرو وارداتی

مهر ۱۴۰۲: دومین مرحله ثبت نام خودروهای وارداتی، از طریق سامانه یکپارچه فروش به نشانی اینترنتی saleauto.ir از روز یکشنبه مورخ ۲۳ مهرماه آغاز شده و تا پایان روز سه‌شنبه مورخ ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ نیز ادامه دارد. شرایط ثبت نام خودرو وارداتی به صورت زیر اعلام شده است:

در این مرحله متقاضیان محترم میتوانند سه اولویت از سبد محصولات اعلام شده در جدول فوق را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان قبلی است.

تبصره ۱: قیمت فروش محاسباتی علی الحساب اعلام شده ،قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده ،کرایه حمل و … و در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره ۲: قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و اعلام می گردد.

تبصره ۳: ملاک قیمت قطعی خودرو، رقم اعلامی و مصوب توسط شورای رقابت خواهد بود.

تبصره ۴: مبلغ پرداختی در این مرحله و پس از فراخوان اولیه صورت گرفته ۵۰% قیمت علی الحساب خواهد بود که پس از واریز مبلغ مذکور نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی توسط شرکت واردکننده اقدام می گردد .

تبصره ۵: عدم واریز وجه در مهلت مقرر اعلامی و پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف می‌گردد.

تبصره ۶: حداکثر زمان تحویل خودرو برای قراردادهای منعقده ۳ ماه می باشد لذا واردکنندگان می بایست حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل وجه براساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد.

تبصره ۷: در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرایم تاخیر در تحویل مقرر در آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و دستورالعملهای صادره در این خصوص خواهند شد. قراردادهای مذکور مطابق ضوابط مشمول سود مشارکت و انصراف نمی باشند.

تبصره ۸: تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۹: آن دسته از ثبت نام کنندگان خودروی چانگان با مدل CS35 plus که هنوز دعوت نامه ای از شرکت سایپا دریافت نکرده‌ و تمایل به انتخاب یکی از خودروهای فوق را دارند می توانند در این مرحله با مدنظر قراردادن موارد ذیل نسبت به لغو سفارش خود و انتخاب خودروی جدید بر اساس فهرست فوق اقدام نمایند.

الف) در صورت عدم انصراف و لغو سفارش، اولویت قبلی برای دریافت خودروی چانگان CS35 plus به قوت خود باقی است.

ب) در صورت لغو سفارش قبل و عدم امکان تخصیص خودرو به ایشان با توجه به تعداد قابل عرضه اولویت های قبلی حفظ می گردد.

ج) تا زمانی که متقاضیان فعلی خودروی چانگان CS35 plus ،خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، عرضه جدیدی برای این خودرو برای سایر اولویت ها صورت نخواهد گرفت.

تبصره ۱۰: اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

اسامی خودروهای وارداتی اعلام شد

مهر ۱۴۰۲: در ادامه معرفی خودروهای وارداتی، مشخصات فنی ۸ محصول دیگر نیز در سامانه فروش خودروهای وارداتی منتشر شد. البته به گفته مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودروها، هنوز زمان آغاز ثبت‌نام خودروها مشخص نیست و در آینده اعلام خواهد شد.

خودروهایی که در تاریخ ۱۷ و ۲۰ مهرماه معرفی شدند، عبارتند از:

فهرست خودروهای وارداتی در دومین عرضه
شرکت مدل موتور گیربکس
معین خودرو تویوتا کرولا ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی CVT
معین موتور تویوتا کرولا ۱.۲ لیتر تنفس طبیعی CVT
کوشا خودرو کیا سلتوس ۱.۶ لیتر تنفس طبیعی AT6
کوشا خودرو کیا سونت ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی CVT
ماموت خودرو جتا VS7 ۱.۴ لیتر توربوشارژ AT6
ماموت خودرو جتا VS5 ۱.۴ لیتر توربوشارژ AT6
بهمن موتور بستیون T77 ۱.۵ لیتر توربوشارژ ۷DCT
کرمان موتور هیوندای النترا ۱.۶ لیتر تنفس طبیعی AT6
کرمان موتور هیوندای کرتا ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی CVT
راسا موتور سوزوکی سیاز ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی ۴AT
راسا موتور گک GS3 ۱.۵ لیتر توربوشارژ ۷DCT
ایران خودرو دانگ فنگ شاین مکس ۱.۵ لیتر توربوشارژ ۷DCT
سایپا چانگان CS55 پلاس ۱.۵ لیتر توربوشارژ DCT
پارس خودرو زوتی DL5 ۱.۵ لیتر توربوشارژ CVT

*اطلاعات فوق از سایت یکپارچه گردآوری شده است.

عرضه خودروهای وارداتی در مهر ۱۴۰۲

مهر ۱۴۰۲: مهدی ضیغمی، مجری طرح واردات خودرو، به ادامه‌ روند واردات خودروها به کشور اشاره کرد و گفت خودروهای وارداتی که قیمت آن‌ها مشخص شده، طی هفته جاری و هفته آینده عرضه می‌شوند.

وی توضیح داد واردات خودروها به صورت انبوه و خرد در حال انجام است. تا پایان مرداد ماه از میان ۳۵ شرکتی که مجوز واردات اخذ کرده‌اند، ۱۸ شرکت موفق به ثبت سفارش قطعی شده و توانسته‌اند بخشی از ارز واردات را دریافت کنند. از میان این ۱۸ شرکت، تاکنون تقریبا ۱۰ شرکت خودروهای خود را وارد کرده و الباقی در حال طی کردن مسیر واردات هستند. شرکت‌ها به سبب اینکه منتظر بودند تا در وهله اول مجوزهای استاندارد، محیط‌ زیست و… را اخذ کنند، سپس ثبت نهایی درخواست‌ها را در شرکت‌های بزرگ انجام دهند، این روند طولانی شد. البته که تولید و حمل این خودروها، به‌ویژه اینکه قرار باشند از شرق آسیا وارد شوند، مستلزم یک زمان است. در مرحله اول، با توجه به اینکه همه مجوزها برای خودروهای وارد شده اخذ شده،  فاز اول تحویل خودروها را آغاز خواهیم کرد؛ در حقیقت طی هفته جاری و هفته آینده، تحویل خودروهای وارداتی شرکت‌هایی که قیمت خودروها را گرفته‌اند (تاکنون چهار شرکت واردکننده لیست قمیت خودروهای خود را اخذ کرده‌اند) انجام خواهد شد. از هفته بعد نیز برای شرکت‌های معتبری که خودروهایشان از کشور مبدا تولیدکننده بارگیری شده و اسناد حمل داشته باشند، عرضه صورت خواهد گرفت. شرکت‌ها بسته به توان خود ماهانه امکان واردات ۳۰۰ هزار تا یک میلیون دستگاه را داشته و وارد می‌کنند.

آقای ضیغمی گفت از زمان ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی در اسفند ماه سال گذشته، از میان ۳۴ هزار نفری که در قرعه کشی شرکت داده شده بودند، حدوداً ۳۰ هزار نفر در نوبت دریافت هستند و الباقی انصراف داده‌اند. در فاز اول خودروی این ۳۰ هزار نفر تحویل داده می‌شود.  در حال حاضر برخی شرکت‌ها قراداد تولید ماهانه ۶۰۰۰ دستگاه دارند؛ این بدان معناست که برای ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دستگاه قرارداد می‌بندند، اما چنانچه کشور مبداء توان لجستیکی خوبی داشته باشد، این تعداد قرارداد می‌تواند عدد بسیار بالاتری باشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین اشاره کرد ارز خودروهای وارد شده تاکنون تامین شده و تا پایان سال جاری، حداقل یک میلیارد یورو مصوبه وجود دارد که می‌توانیم از ارز صادرات غیر، استفاده کنیم. برای بیش از این نیز، چنانچه محل سرمایه‌گذاری خارجی یا منابع خارجی وجود داشته باشد، می‌توان از آن برای واردات خودرو استفاده کرد. سایت سامانه عرضه خودروهای وارداتی برای آن دست از مشتریانی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده و دارای اولویت هستند، در هفته جاری برای انتخاب خودروی مورد نظر فعال و بازگشایی می‌شود. در این مرحله ثبت‌نام جدیدی صورت نخواهد گرفت و تنها خودروهای جدید برای مشتریان دارای نوبت، عرضه خواهد شد.  برنامه فعلی ما تحویل خودروهای فروخته شده است. اینکه در فاز بعدی ثبت‌نام‌های جدید، از مسیر سامانه یکپارچه باشد یا از طریق بورس کالا یا حتی مسیری دیگر، هنوز مشخص و قطعی نیست.

عرضه خودروهای جدید وارداتی تا هفته آینده

مهر ۱۴۰۲: مهدی ضیغمی، مجری طرح واردات خودرو در وزارت صمت، خبر داد از هفته آینده عرضه ۸ مدل خودرو‌ی وارداتی آغاز خواهد شد و تلاش می‌کنیم این خودرو‌ها با همکاری بانک مرکزی تا پایان آذر و نهایت دی ماه تحویل مشتریان شود.

وی اظهار کرد سامانه خودرو‌های وارداتی در یکی دو روز آینده با طراحی جدید بارگذاری خواهد شد. در مرحله اول اطلاعات خودرو‌ها بارگذاری خواهد شد تا مردم بتوانند خودرو‌های عرضه‌شده را ببینند، بعد از این مرحله و با نهایی شدن قیمت‌ها در هفته آینده، خودرو‌ها عرضه می‌شود. ۳۳ هزار نفر در طرح فروش خودرو‌های وارداتی ثبت‌نام کرده بودند که ۳۰ هزار نفر آن‌ها واجد شرایط شناخته شدند. در این طرح بیش از ۷ هزار نفر چانگان انتخاب کرده بودند. اکنون آن‌هایی که این خودرو را انتخاب کردند با تأیید انتخاب نهایی خودرو، به شرکت سایپا معرفی خواهند شد و حداکثر تا ۳ ماه آینده خودروی خود را تحویل می‌گیرند.

وی افزود زوتی، سی‌اس۵۵ چانگان، کیا، هیوندای، تویوتا، هونگچی، بستیون و سوزوکی خودرو‌هایی هستند که عرضه خواهند شد که این خودرو‌ها کمتر از ۲۰ هزار یورو قیمت دارند. تلاش می‌کنیم این خودرو‌ها با همکاری بانک مرکزی تا پایان آذر و نهایت دی ماه تحویل مشتریان شود. قیمت این خودرو‌ها قطعی یا غیرقطعی خواهد بود تا مسیر قانونی قیمت‌گذاری آن‌ها طی شود.

بارگذاری خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه

مهر ۱۴۰۲: مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت، درباره آخرین وضعیت تحویل خودروهای وارداتی به متقاضیان، توضیح داد تعدادی خودرو توسط واردکنندگان مختلف وارد کشور شده و با توجه به اینکه تعدادی از این خودروها توسط سایپا وارد کشور شده است بنابراین براساس اعلام این شرکت تاکنون ۱۰۰ دستگاه چانگان براساس نوبت به متقاضیان تحویل شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا عرضه خودروهای وارداتی به کندی انجام می‌شود گفت خودروهای وارداتی باید توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری شود و پس از ابلاغ قیمت نهایی، در سامانه یکپارچه برای عرضه به مشتریان و پرداخت وجه، بارگذاری شود. این کار در هفته جاری انجام خواهد شد. تاکنون فقط قیمت خودروی وارداتی چانگان توسط شورای رقابت تعیین و ابلاغ  شده و قیمت سایر خودروهای وارداتی تعیین و  ابلاغ نشده است.  پیش از این تعدادی خودروی وارداتی چانگان که توسط شرکت سایپا وارد شده بود برای عرضه در سامانه بارگذاری شد. اما در زمان عرضه، قیمت نهایی این خودرو هنوز توسط شورای رقابت ابلاغ نشده بود. بنابراین جهت عرضه این خودرو در سامانه یکپارچه، قیمت به صورت علی الحساب اعلام شد‌، اما پس از نهایی شدن قیمت این خودرو مشکلاتی برای خریداران ایجاد شد و عده‌ای اعلام کردند که پیش بینی نمی‌کرده‌اند که قیمت خودرو چانگان، مبلغ تعیین شده باشد بنابراین این خریداران  برای تکمیل باقیمانده وجه با مشکلاتی مواجه شدند. برای جلوگیری از تکرار این قضیه منتظر هستیم تا شورای رقابت قیمت خودروهای وارداتی را ابلاغ کند و سپس عرضه سایر خودروهای وارداتی در سامانه انجام شود و ثبت نام‌کنندگان براساس نوبت خودروهایشان را تحویل بگیرند.

آقای ضیغمی تاکید کرد اکنون امکان بارگذاری و عرضه حدود ۴ تا ۵ هزار خودرو وارداتی در سامانه وجود دارد اما از این کار امتناع می‌کنیم تا قیمت نهایی آن ها مشخص شود. بنابراین وزیر صنعت معدن و تجارت به سازمان حمایت مصرف‌کنندکان و تولیدکنندگان و سازمان توسعه تجارت دستور داده تا در راستای تسریع در تحویل خودروهای وارداتی ظرف هفته جاری قیمت گذاری سایر خودروهای وارداتی آماده برای تحویل انجام شود و این خودروها جهت عرضه در سامانه بارگذاری شوند.

اولین مرحله فروش خودرو وارداتی: زمستان ۱۴۰۱

نخستین مرحله ثبت نام خودروهای جدیدی وارداتی، در اسفندماه ۱۴۰۱ انجام گردید و سپس در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ نیز تمدید شد. اما تعیین تکلیف برندگان و همچنین فرآیند تحویل دادن خودروها، بسیار طولانی‌تر از حد انتظار شد و تا چندین ماه بعد از آن نیز همچنان ادامه داشت. در ادامه این متن، آخرین خبرها درباره اولین عرضه خودروهای وارداتی را مطالعه می‌کنید:

خرید اقساطی چانگان CS35

بلاتکلیفی ۳۲ هزار متقاضی خودرو وارداتی

مهر ۱۴۰۲: هفت  ماه از آغاز طرح فروش خودروهای وارداتی گذشته و هنوز متقاضیان خودروها بلاتکلیفند و حتی نمی‌دانند چه خودرویی ثبت نام کرده‌ و قرار است چه زمان و چه خودرویی تحویل بگیرند.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، اعلام کرده که در اسفند ماه سال گذشته ۳۳ هزار نفر از ۱۲۰ هزار متقاضی با واریز ۵۰۰ میلیون تومان در طرح فروش خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده بودند که به‌عنوان اولویت اول جهت دریافت خودرو انتخاب شده‌اند. البته لازم به ذکر است که از همان ابتدا نگهداری پول در بانک‌ها نبود و صرفاً یک اعتبار محسوب می‌شد که مشخص کند متقاضی خودروهای وارداتی، از تمکن مالی جهت خرید این خودروها برخوردار هستند یا خیر. تمامی پول‌های بلوکه شده در سامانه یکپارچه، آزاد شده و همه متقاضیان خودرو قادر هستند که پول‌های خود را از حساب وکالتی برداشت کنند.

اکنون بعد از گذشت ۵ ماه قرار بود به یک هزار و ۱۰۸ نفر چانگان تحویل داده شود. خودروهایی که توسط سایپا وارد شده، اما هنوز  در اختیار متقاضیان قرار نگرفته است و فقط در هفته دولت نمادین یک نفر صاحب خودروی چانگان شد. در آن زمان ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، اظهار کرد حدود ۱۰ هزار خودرو در مرحله تولید و در مرحله بارگیری برای آمدن به ایران است. در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار خودرو ثبت سفارش شده و واردات این خودروها از محل صادرات غیرنفتی و همچنین محل ارزهای خارج از کشور از سوی بانک مرکزی به خوبی در حال تخصیص به متقاضیان است و امیدواریم با منابعی که فراهم می‌شود در زمستان امسال بتوانیم در هر ماه تا ۲۰ هزار خودرو وارد کشور کنیم.

به نظر می‌رسد این موضوعات فقط در حد وعده است و عملاً هنوز خودرویی به دست مردم نرسیده است. در حال حاضر ۳۱ هزار و ٨٩٢ نفر از کسانی که برای واردات خودرو ثبت نام کرده اند هنوز نمی دانند، چه خودرویی ثبت نام کرده و موعد تحویل چه زمان است.

پرونده واردات خودرو در بانک مرکزی بسته شد؟

زمان تحویل خودروهای وارداتی

شهریور ۱۴۰۲: عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، در نمایشگاه روایت خدمت، وعده و وفا حضور یافت و اولین خودروهای وارداتی را تحویل متقاضیان داد.

وی با تاکید بر این که وزارت صمت پیگیر تحویل خودروها است، توضیح داد مطالبه ما این است که روند تحویل سرعت و شتاب بگیرد و ظرف سه تا چهار ماه آینده همه خودروهای وارداتی تحویل داده شوند. هیچ رانتی ‌وجود ندارد، بنابراین از این جهت خودروسازها در اولویت قرار گرفته‌اند که بتوانند تکنولوژی‌ها را برای داخلی سازی‌ها استفاده کنند.

مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت، در مراسم تحویل خودروهای وارداتی اعلام کرد که با همراهی بانک مرکزی این تعهد را می‌دهیم که تا اواخر آذر ماه همه تعهدات ثبت‌نامی در خصوص خودروهای وارداتی را پاسخگو باشیم. تاکنون حدود ۵ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده و بسیاری از شرکت‌هایی که در انتظار طی کردن مراحل تأییدیه استاندارد، گمرک و محیط زیست بودند این تأییدیه را دریافت کرده‌اند. بنابراین با توجه به تسریع صدور این تأییدیه‌ها حجم اصلی واردات از آخر ماه جاری و ماه آینده آغاز می‌شود. بر این اساس حدود ۱۰ هزار خودرو در مرحله تولید و در مرحله بارگیری برای آمدن به ایران است.

وی افزود در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار خودرو ثبت سفارش شده و واردات این خودروها از محل صادرات غیرنفتی و همچنین محل ارزهای خارج از کشور از سوی بانک مرکزی به خوبی در حال تخصیص به متقاضیان است که امیدواریم با منابعی که فراهم می‌شود در زمستان امسال بتوانیم در هر ماه تا ۲۰ هزار خودرو وارد کشور کنیم. ۳۵ شرکت برای واردات خودرو تأیید شده‌اند که از این تعداد ۱۸ شرکت ثبت سفارش واردات انجام داده‌اند و ۱۴ شرکت تاکنون اقدام به واردات خودرو کرده‌اند و یا در حال واردات هستند. تقریباً از همه کشورها ثبت سفارش خودرو انجام شده است و منعی برای واردات به جز ممنوعیت‌های ابلاغی وجود ندارد و تا روزهای آینده نیز خودروهای تویوتا و نیسان نیز ترخیص خواهند شد و وارد نمایشگاه (نمایشگاه بین‌المللی تهران) می‌شود.

طبق گفته‌های آقای ضیغمی، ۳۳ هزار نفر برای خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده بودند. با انصراف ۲ هزار نفر اکنون باید تعهدات‌مان را نسبت به ۳۱ هزار نفر پاسخگو باشیم و با مدلی که پیش می‌رود امیدواریم این خودروها همان‌طوری که گفته شد تا آخر آذر تحویل داده شود. همچنین امید داریم تعداد قابل توجهی خودروی هیبرید و هیبرید پلاگین نیز وارد شود. در خصوص ثبت سفارش، تأیید و تخصیص منابع مشکلی وجود ندارد. احتمالا واردات ۲۰۰ هزار خودرو تا پایان سال محقق شود ولی با توجه به احتمال واردات خودروهای کارکرده پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال رکورد واردات خودرو شکسته شود. این پیش‌بینی وجود دارد که سال آینده واردات ۲۰۰ هزار خودرویی که قبلاً اعلام شده بود محقق شود.

حفظ اولویت ثبت‌نام تنها با واریز مبلغ خودرو 

خرداد ۱۴۰۲: متقاضیان خودروهای وارداتی که خودرو چانگان را ثبت‌نام کرده‌اند، اگر تا پایان ساعت ۲۴ روز چهارشنبه مبلغ خودرو را واریز نکنند، اولویت آن‌ها در سامانه ثبت‌نام خودروهای وارداتی از بین خواهد رفت.

برخی از صاحبان اولویت‌های خودروهای وارداتی تصور می‌کنند اگر وجه خودرو انتخاب شده خود در سامانه خودروهای وارداتی را واریز نکنند، شانش انتخاب برندهای دیگر را خواهند داشت؛ در حالیکه واریز نکردن وجه خودروهای چانگان برای کسانی که پیامک ارسال شده به منزله حذف اولویت خودروهای وارداتی است.

رفع مسدودی حساب‌های وکالتی

اردیبهشت ۱۴۰۲: طی روزهای اخیر، برخی از متقاضیان خودرو گفته بودند چون در قراردادشان ذکر شده که برداشتن پول از حساب وکالتی به منزله انصراف از نوبت خرید خودرو است، نگران برداشتن پول خود هستند و پاسخ‌های ضد و نقیض نیز از سامانه ۱۲۴ دریافت کرده‌اند.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در این باره گفت ۵۰۰ میلیون تومانی که برای ثبت نام خودروهای وارداتی در حساب‌های وکالتی بلوکه شده بود، برای همه آزاد است و متقاضیان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد که برداشتن این پول به منزله انصراف از خرید خودرو نیست و نوبت متقاضیان حفظ می‌شود. شرایط مشابهی برای حساب‌های وکالتی که با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید خودروهای داخلی باز شده بود، وجود دارد و حساب‌ها با حفظ نوبت رفع مسدودی شده است.

زمان تحویل خودروهای وارداتی در مرحله اول

فروردین ۱۴۰۲: آقای امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، خبر داده که اولین سری خودروهای وارداتی، به احتمال زیاد از اواخر فروردین‌ماه تحویل داده می‌شوند. 

آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی

تاکنون ۱۱۰۸ خودرو وارد و عرضه شده که از این تعداد بیش از ۴۰۰ دستگاه، چانگان بوده و احتمالا هفته چهارم فروردین‌ماه نیز دعوتنامه‌های آن‌ها برای مشتریان ارسال خواهد شد. سپس متقاضیان وارد مرحله تکمیل وجه می‌شوند و می‌توانند خودرو را تحویل بگیرند. 

همچنین از هفته آینده، در ادامه‌ی عرضه‌ خودروهای وارداتی، حدود ۳۰۰ دستگاه هیوندای النترا عرضه خواهد شد. البته عرضه‌های سنگین‌تر (تعداد بالاتر) در مدل‌های متنوع‌تر، تقریبا از خردادماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.  

ارسال لیست خریداران چانگان به شرکت سایپا

فروردین ۱۴۰۲: آقای مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، ضمن اشاره به اینکه متقاضیان خرید خودروهای وارداتی تا پایان روز نهم فروردین‌ماه، فرصت انتخاب و پیش ثبت نام خرید خودرو وارداتی را داشتند، می‌گوید در مرحله اول عرضه خودروهای وارداتی، ۱۱۰۸ خودرو چانگان عرضه شد و اطلاع رسانی به متقاضیانی که اسامی آنها برای خرید ۱۱۰۸ خودرو وارداتی چانگان در صدر قرار گرفته است، بزودی و از طریق ارسال پیامک، انجام می‌شود.

لیست اسامی ۱۱۰۸ نفر، به شرکت خودروسازی سایپا اعلام می‌شود تا این شرکت زمان و محل ثبت عقد قرارداد را به خریداران اعلام کند. براساس تعهدی که به مشتریان داده‌ شده، تحویل خودروها حداکثر سه ماه پس از عقد قرارداد است و هیچ چالش و مشکلی برای تحویل این خودروها وجود ندارد.

تخصیص چانگان به متقاضیان مرحله اول خرید خودرو وارداتی

قیمت نهایی خودروها مطابق رویه های جاری پس از ارسال دعوتنامه و با احتساب همه هزینه های قطعی واردات، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودرو، بیمه شخص ثالث ،کرایه حمل و سایر عوارض قانونی مشخص خواهد شد.

ضیغمی اظهار داشت: در این دوره ۲۴۰ دستگاه چانگان تیپ ۲ عرضه می‌شود که قیمت علی‌الحساب  خروج از گمرک این نوع خودرو ۸۵۰ میلیون تومان و همچنین ۸۶۸ دستگاه چانگان تیپ ۳  عرضه می شود که قیمت علی الحساب درب خروج گمرک این خودرو ۹۰۰ میلیون تومان است که قیمت نهایی و قطعی آنها پس از محاسبه هزینه های فوق تعیین می شود.

عرضه ۱۱۰۸ دستگاه در اولین مرحله

اسفند ۱۴۰۱: به گفته مهدی ضغیمی، مدیر طرح واردات خودرو، سامانه عرضه خودروهای وارداتی باز شده است و ۳۴ هزار متقاضی که واجد شرایط شدند، ۱۰ روز فرصت دارند تا برای ثبت اقدام کنند.

در این مرحله ۱۱۰۸ دستگاه چانگان CS35 پلاس در دو تیپ عرضه خواهد شد:

  • ۲۴۰ دستگاه چانگان CS35 پلاس تیپ ۲ با قیمت علی الحساب درب خروج گمرک ۸۵۰ میلیون تومان و زمان تحویل حداکثر ۳ ماه
  • ۸۶۸ دستگاه چانگان CS35 پلاس تیپ ۳ با قیمت علی‌الحساب درب خروج گمرک ۹۰۰ میلیون تومان و زمان تحویل حداکثر ۳ ماه

قیمت نهایی خودروها پس از ارسال دعوتنامه و با احتساب همه هزینه‌های قطعی واردات، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره‌گذاری، اسقاط خودرو، بیمه شخص ثالث، کرایه حمل و سایر عوارض قانونی مشخص خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند دو اولویت را انتخاب کنند، این در حالی است که زمان ثبت درخواست تاثیری در اولویت تخصیص خودرو ندارد. در صورتی که متقاضی با اولویت بالاتر خودروی عرضه شده را انتخاب نکند، اولویت وی حفظ خواهد شد.

لازم به ذکر است که متقاضیان می‌توانند در زمان تخصیص خودرو و در سامانه جهت انصراف خودرو (بدون جریمه) اقدام کنند، اما در صورتی که پس از عقد قرارداد انصراف دهند، مشمول جریمه می‌شوند و اولویت تخصیص خودروی آن‌ها از بین خواهد رفت.

اولویت تخصیص خودرو وارداتی به ۳۴ هزار نفر

اسفند ۱۴۰۱: مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، بیان کرد با وجود ثبت‌نام بیش از ۱۲۰ هزار نفر در طرح واردات خودرو، در عمل با توجه به اشتباهات افراد و همچنین اشتباهات بانک‌ها در وکالتی کردن حساب‌ها، در مجموع برای حدود ۳۴ هزار نفر اولویت‌ها مشخص و به آنان اعلام شده است. حدود ۱۵ درصد متقاضیان در بحث وکالتی کردن شماره حساب‌هایشان دچار اشتباه شدند، اما برای افرادی که اعتراض دارند امکان مکاتبه و نامه‌نگاری و تحویل آن به  دبیرخانه وزارت صمت یا تماس با سامانه ۱۲۴ با درج کد ملی، شماره تلفن همراه و مشکل پیش‌آمده وجود دارد.

وی افزود در موضوع انصرافی‌ها، با بانک‌ها در تماس بوده و فهرست انصرافی‌ها نیز به بانک‌ها اعلام شد. با این حال برخی بانک‌ها همکاری لازم را در زمینه رفع مسدودی حساب افراد نداشتند، اما تعهد دادند که کار را به انجام برسانند. یک ‌هزار و  ۱۰۸ دستگاه خودرو از برند چانگان (شامل ۲۴۰ دستگاه چانگان تیپ ۲ و ۸۶۸ دستگاه چانگان تیپ ۳ ) که در کشور موجود بوده یا به سمت بنادر کشورمان بارگیری شده‌اند، عرضه خواهد شد و در تلاشیم که از امشب (۲۷ اسفند) عرضه آن‌ها آغاز شود.

براساس گفته‌های وی، ۳۰۰ دستگاه خودرو النترا مجوز سازمان ملی استاندارد و مجوز گمرک را دریافت کرده‌اند؛ اما به دلیل فاصله اندک باقی مانده تا عید، پس از تعطیلات نوروز و از پنجمین روز سال جدید عرضه آن‌ها انجام خواهد شد. تا امروز از ۱۱ شرکت از جمله شرکت‌های چانگان، دانگ فنگ، کیا، هیوندایی، سانگ یانگ، نیسان، جتا، فیات، سئات، تویوتا، میتسوبیشی، اپل و داچیا اقدام به ثبت سفارش خودرو شده است و باید گفت به جز خودروهای آمریکایی و فرانسوی، در سایر خودروسازان جهانی امکان صادرات خودرو به کشور وجود دارد و ثبت سفارشات آن‌ها انجام شده یا در مرحله ثبت سفارش هستند و یا نمونه‌های خودرو آن‌ها وارد کشور شده است. بخشی از این خودروها اکنون در کشورمان موجود است، اما انبوه واردات را در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲ شاهد خواهیم بود.

آقای ضیغمی گفت هر نفر در آن واحد می‌تواند دو اولویت خودرو انتخاب کند. به طور مثال قیمت علی‌الحسابی که برای چانگان تیپ دو ۸۵۰ میلیون تومان و برای چانگان تیپ ۳ حدود ۹۰۰ میلیون تومان اعلام شده، قیمت درب خروج گمرک است و قیمت قطعی در زمان ارسال دعوتنامه برای افراد مشخص خواهد شد. قیمت علی‌الحساب، عمده هزینه‌های ارزش خودرو شامل علی الحساب هزینه‌های ترخیص، حمل و بیمه را شامل خواهد شد.

وی افزود وزارت صنعت لیست مربوطه را به شرکت‌های وارد کننده می‌فرستد، پس از آن افراد باید با آن شرکت‌ها قرارداد بسته، رنگ خودرو را مشخص کرده و مابه‌التفاوت قیمت را پرداخت کنند که پس از آن تحویل خودرو حداکثر سه ماه انجام خواهد شد. افراد نگرانی بابت تحویل خود نداشته باشند، زیرا قراردادهای مربوطه منعقد شده است. وزارت صمت متعهد بود که تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲ حدود یکصد هزار دستگاه خودرو وارد کشور کند و این روند ادامه‌دار خواهد بود. پس از انجام تحویل خودروهای وارداتی به متقاضیان، امکان ثبت‌نام مجدد برای خودروهای وارداتی جدید وجود خواهد داشت.

عرضه خودروهای وارداتی تا قبل از نوروز ۱۴۰۲

اسفند ۱۴۰۱: آقای امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، از احتمال اولین عرضه خودروهای وارداتی از روز شنبه ۲۷ اسفندماه خبر داده است. ظاهرا تصمیم وزارت صمت، این است که اولین عرضه خودروهای وارداتی، تا قبل از شروع سال ۱۴۰۲ انجام شود.

خودروهای قطعی عبارت است از دو مدل چانگان CS35 و CS55 پلاس اما احتمالا هیوندای النترا نیز عرضه خواهد شد. کسانی که خودرو را خریداری می‌کنند به خاطر شروع تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، باید بقیه فرایند خرید خودرو وارداتی را در سال ۱۴۰۲ انجام دهند.

قرعه کشی خودروهای وارداتی انجام شد

اسفند ۱۴۰۱: قرعه‌کشی تعیین لیست نوبت افراد متقاضی خودرو‌های وارداتی ساعت ۱۴ روز ۲۱ اسفند، در محل وزارت صمت انجام شد. طبق گفته سخنگوی وزارت صمت، پس از اعلام لیست، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در سامانه saleauto.ir نسبت به رتبه و زمان تخصیص خودرو خود مطلع شوند.

سخنگوی وزارت صمت تاکید کرده که قرعه‌کشی از ثبت‌نام‌کنندگان خودرو‌های وارداتی پس از استعلام شرایط عمومی (نداشتن پلاک انتظامی فعال، حداقل سن ۱۸ سال و گواهینامه معتبر، عدم خرید خودرو در ۴۸ ماه گذشته و…) و شرط ویژه این طرح یعنی ذخیره ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی به ‌نام شخص متقاضی، صرفا جهت تعیین نوبت تخصیص خودرو انجام می‌شود.

براساس گفته‌های وی، پس از انتشار لیست نوبت خودرو‌های وارداتی، مرحله دوم انتشار آگهی عرضه خودرو‌های وارداتی و اقدام به خرید توسط متقاضیان حایز شرایط طبق نوبت و مرحله سوم تحویل خودرو‌های وارداتی به خریداران به نوبت تعیین‌شده، انجام خواهد شد.لازم به ذکر است که در مدت ثبت‌نام این طرح (از ششم اسفندماه تا پایان ۱۳ اسفندماه)، حدود ۱۲۰هزار نفر برای خودرو‌های خارجی وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند.

احتمال فروش چانگان و فیات در اولین عرضه

اسفند ۱۴۰۱: آقای مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، ضمن اشاره به زمان‌بر بودن استعلامات ثبت نام کنندگان، خبر داده که قرعه‌کشی خودروهای وارداتی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (مورخ ۱۶ و ۱۷ اسفندماه) نخواهد بود اما زمان دقیق آن، بعد از مشخص شدن نتایج استعلامات، به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. 

براساس گفته‌های آقای ضیغمی، فعلا قرار است دو مدل خودروی چانگان CS55 و CS35 پلاس عرضه شود اما این احتمال وجود دارد که خودروهای فیات ۵۰۰ و فیات تیپو و همچنین هیوندای النترا نیز به لیست خودروهای قابل خرید، اضافه گردند. 

پایان زمان ثبت نام خودر وارداتی

اسفند ۱۴۰۱: آقای امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، با اشاره به پایان مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی در ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۳ اسفندماه، می‌گوید حدود ۱۱۹ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که فرآیند بررسی اطلاعات متقاضیان خرید خودرو وارداتی آغاز شده است و احتمالا عصر روز سه‌شنبه (۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱) جهت تعیین اولویت خرید خودروهای وارداتی، قرعه‌کشی انجام شده و فهرست نهایی خریداران خودرو اعلام می‌گردد.

همچنین متقاضیانی که بعد از اعلام لیست انتظار، قصد انصراف از خرید خودرو را داشته باشند، بلافاصله مبلغ مسدود شده آنها (که در حساب خودشان است) آزاد خواهد شد.

پرداخت سود به حساب وکالتی متقاضیان

اسفند ۱۴۰۱: آقای مهدی ضغیمی، مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، خبر داده که در چهار شبانه‌روز اولیه از شروع ثبت نام متقاضیان خرید خودرو وارداتی، بیش از ۵۱ هزار نفر نام نویسی کرده‌اند. البته این تعداد ثبت‌نام انجام شده به‌معنای ثبت‌نام واقعی نیست و معرفی افراد پس از پایان فرآیند ثبت‌نام و انجام بررسی‌های لازم اعلام می‌شود.

گفتنی است ثبت نام از متقاضیان، تا ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ ادامه داشته و وزارت صمت نیز فعلا برنامه‌ای برای تمدید این مهلت قانونی، ندارد.

براساس گفته‌های آقای ضغیمی، تاکنون ۲۶ بانک در این طرح شرکت کرده‌اند و به بانکها اعلام کردیم که به درخواست مردم ،برای آنان حساب کوتاه‌مدت باز کنند تا سود به آنها تعلق بگیرد. وی با اشاره به ۵۰۰ میلیون تومانی که در حساب افراد مسدود می‌شود، بیان داشت: این رقم مطابق اعلام و شرایط شورای رقابت مبنی بر دریافت حداقل ۵۰ درصد هزینه خودرو ثبت‌نامی است و در عمل میانگین رو به پایینی از قیمت خودروها را اعلام کردیم.

مهدی ضغیمی؛ مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت ادامه‌داد: قیمت علی‌الحساب خودروها تا حد زیادی مشخص است، یعنی سود قطعی است و قیمت را سازمان حمایت مشخص می‌کند، اما در ادوار گذشته واردکنندگان بر اساس شرایط و سودی که خود تعیین می کردند، به تعیین قیمت می‌پرداختند.

وی اظهارداشت: نرخ ETS در زمان ترخیص خودرو مهم است، باید همه هزینه‌ها مشخص باشد تا مردم و واردکنندگان متضرر نشوند و به همین دلیل است که قیمت نهایی مشخص نیست.

آغاز اولین مرحله فروش خودرو وارداتی

اسفند ۱۴۰۱: نخستین مرحله پیش فروش خودرو وارداتی، از ساعت ۱۲ ظهر شنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۱، آغاز می‌شود. ثبت نام خودرو وارداتی، به مدت ۶ روز ادامه داشته و نهایتا در پایان روز پنجشنبه ۱۱ اسفندماه نیز به اتمام می‌رسد. متقاضیان خرید خودرو وارداتی، جهت ثبت نام باید سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی وزارت صمت به نشانی saleauto.ir مراجعه نمایند.

متقاضیان باید مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود مسدود کنند، تا زمانی که حق تقدم مشخص شود و طبق نوبت مشخص شده بر اساس خودروهایی که عرضه و ثبت نام خواهد شد مبلغ اولیه را تکمیل و واریز کنند. البته افراد می‌توانند هر زمان که بخواهند پول را از حساب شان خارج کنند، اما از نوبت نیز خارج خواهند شد.


آدرس سامانه فروش خودرو وارداتی

خرید خودروهای وارداتی به ایران، فقط از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو وارداتی به آدرس اینترنتی saleauto.ir امکان‌پذیر است. پس از سامانه یکپارچه خرید خودرو داخلی، این دومین سامانه‌ای است که در سال ۱۴۰۱ و از سوی وزارت صمت برای خریداران خودرو، راه‌اندازی شده.

توجه داشته باشید که ثبت‌نامِ زودتر در این سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی، به معنای در اولویت قرارگرفتن در تخصیص خودرو وارداتی نیست. بنابراین متقاضیان خرید خودروهای خارجی، تا پایان مهلت زمانی اعلام شده در هر مرحله، برای ثبت‌ نام خودرو وارداتی، فرصت دارند و لازم نیست در همان ساعات اولیه شروع ثبت نام ماشین وارداتی، به آن مراجعه کنند.

مراحل خرید خودرو وارداتی

فرآیند عرضه خودروهای وارداتی شامل مراحل زیر است:

  1. ثبت‌ نام متقاضیان در سامانه فروش خودرو وارداتی.
  2. نهایی شدن لیست نوبت دهی متقاضیان خرید خودرو.
  3. اعلام مشخصات خودروهای وارداتی توسط عرضه کننده.
  4. تعیین قیمت پایه خودرو و اعلام آن توسط عرضه کننده.
  5. انتخاب خودرو و واریز وجه پیش پرداخت توسط متقاضی.
  6. ارسال دعوت‌نامه توسط عرضه کننده و تعیین قیمت نهایی.
  7. تکمیل وجه باقیمانده خودرو توسط متقاضی.
  8. تحویل خودرو به متقاضی.

شرایط نوبت دهی خرید خودرو وارداتی

  1. پس از پایان پیش ثبت نام از متقاضیان خرید خودرو خارجی، واردکنندگان خودرو، تعداد مشخصی خودرو را عرضه کرده و کسانی که نوبت بالاتری دارند، امکان انتخاب خواهند داشت.
  2. در صورتی که فرد دارای نوبت یکی از خودرو عرضه‌شده را انتخاب نکند، نوبت او حفظ شده و در عرضه‌های بعدی می‌تواند از نوبت خود استفاده کند.
  3. پس از انعقاد قرارداد با خریدار، قیمت پایه خودرو هیچ‌گونه تغییری نخواهد کرد و برآوردی از هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل، مالیات، عوارض و حقوق گمرکی، شماره‌گذاری و سایر موارد به خریدار اعلام خواهد شد.

اطلاعات لازم جهت ثبت نام در سامانه خرید خودرو

متقاضیان جهت ثبت نام در سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی، علاوه بر اعلام مشخصات هویتی خود (شامل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، شماره ملی، شماره تلفن، کد پستی، آدرس محل سکونت و …)، باید اطلاعات مربوط به حساب وکالتی خود (شامل نام بانک، شماره حساب و شماره شبا) را نیز وارد نمایند:

ثبت نام در سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی

شرایط ثبت نام خودرو وارداتی

خرید اقساطی سمند Lx

متقاضیان برای ثبت‌ نام در سامانه فروش خودرو وارداتی باید شرایط زیر را داشته باشند:

  1. گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودرو وارداتی الزامی است.
  2. متقاضیانی که طی ۴۸ ماه گذشته، خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی یا بورس کالا داشته‌اند، امکان ثبت‌نام خودرو وارداتی ندارند.
  3. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان خرید خودرو وارداتی را ندارند. شایان ذکر است تا زمان تحویل خودروهای وارداتی، شرط نداشتن پلاک انتظامی فعال، بررسی می‌شود.
  4. در صورتیکه ثبت نام کنندگان در سامانه خرید خودرو وارداتی، به هر روشی (خرید از بورس، خرید از خودروساز و …) خودروی تولید داخلی یا خودروی مونتاژی دریافت کند، مجاز به ثبت نام خودرو وارداتی نیستند و در صورت ثبت نام، باید از خرید خودرو وارداتی انصراف دهد. چراکه در غیر اینصورت، مشمول جریمه نقدی می‌شود.
  5. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو وارداتی، به اشخاص (حتی به صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به صورت وکالتی، ممنوع است.
  6. امکان صلح خودروهای وارداتی وجود ندارد.
  7. امکان انتقال سند خودرو وارداتی، به مدت یک سال از زمان خرید، وجود ندارد.
  8. امکان ثبت‌نام و خرید ماشین وارداتی، برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.
  9. پس از پایان ثبت‌نام، نوبت تخصیص افراد دارای شرایط مذکور طبق قرعه مشخص می‌شود.
  10. با تعیین “نوبت”، متقاضیان می‌توانند در عرضه‌های آتی خودروی وارداتی، نسبت به انتخاب نوع خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو وارداتی، اقدام نمایند.
  11. افتتاح حساب وکالتی و همچنین واریز وجه موردنیاز در این حساب، برای همه متقاضیان خرید خودرو وارداتی الزامی است.
  12. متقاضیان دارای “نوبت خرید خودرو وارداتی”، امکان ثبت‌نام و خرید خودروهای داخلی را ندارند.

نحوه انصراف از خرید خودرو وارداتی

  1. افرادی که به‌صورت هم‌زمان در بورس کالا یا سامانه‌های خرید شرکت‌های خودروساز ثبت‌نام نموده‌اند، در صورت دریافت خودروی تولید داخل یا مونتاژی، تا قبل از عرضه خودروهای وارداتی باید از این طرح انصراف دهند. در صورت عدم انصراف، متقاضی با جریمه مندرج در قرارداد مواجه خواهد شد.
  2. امکان انصراف از معامله تا زمان انعقاد قرارداد نهایی با واردکننده خودرو از سوی خریدار در سامانه، بدون جریمه، وجود دارد.
  3. انصراف از خرید خودر وارداتی، در صورت انعقاد قرارداد نهایی، مشمول پرداخت جریمه‌ای معادل ۵ درصد قیمت پایه به واردکننده می‌شود.

نحوه افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو

  1. تمامی متقاضیان خرید خودرو وارداتی، ابتدا باید یک حساب وکالتی افتتاح کرده و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود واریز نمایند.
  2. وجه دریافتی که در زمان افتتاح حساب وکالتی جهت ثبت‌نام اولیه واریز می‌گردد تا زمان تحویل خودرو باید در حساب مسدود باشد و در صورت برداشت، ثبت‌نام فرد ابطال می‌گردد.
  3. با افتتاح حساب وکالتی خودرو و ثبت‌نام اولیه در سامانه یکپارچه فروش خودرو وارداتی هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد.
  4. پس از صدور دعوتنامه خودرو از سوی فروشنده، بخش دوم پرداخت وجه به حساب وکالتی باید تکمیل گردد و به حساب گمرک (یا دستگاه‌های ذی‌نفع) واریز شود. بنابراین می‌توان چنین گفت که وجه خودرو، باید در سه مرحله پرداخت می‌شود:
  • مرحله نخست: به صورت علی‌الحساب در زمان ثبت‌نام
  • مرحله دوم: در زمان عقد قرارداد (در مرحله تخصیص خودرو) شامل قیمت خودرو و هزینه‌ها تا ورود خودرو به گمرک
  • مرحله سوم: در زمان تحویل خودرو شامل هزینه‌های مربوط به مالیات، عوارض و حقوقی گمرکی، شماره‌گذاری و سایر موارد.

افتتاح حساب وکالتی باید در یکی از شعب بانک‌های زیر انجام گردد (سایر بانک‌های حائز شرایط پس از اتصال به سامانه معرفی خواهند شد):

  • اقتصاد نوین
  • آینده
  • پارسیان
  • پست بانک
  • تجارت
  • توسعه تعاون
  • دی
  • رسالت
  • رفاه کارگران
  • سپه
  • سرمایه
  • سینا
  • شهر
  • صادرات
  • صنعت و معدن
  • کارآفرین
  • کشاورزی
  • مسکن
  • ملت
  • ملی
  • موسسه اعتباری ملل
  • قرض الحسنه مهر ایرانیان

جریمه تاخیر در تحویل خودرو وارداتی

واردکننده خودرو متعهد به تحویل خودروهای فروخته‌شده بوده و در صورت تاخیر در تحویل خودرو، بایستی ماهانه ۵.۷ درصد جریمه عدم تحویل در زمان مقرر را به خریدار پرداخت نماید.

در صورت تاخیر بیش از ۳ ماه، واردکننده یا خریدار، مجاز به ابطال قرارداد خرید خودرو بوده و در این شرایط، واردکننده علاوه بر پرداخت جریمه ۵.۷ درصد در ماه، مکلف به پرداخت ۵ درصد جریمه فسخ قرارداد است.

اینستاگرام تهران خودرو
واتساپ تهران خودرو
تهران خودرو در آپارات
تهران خودرو نماشا
گروه تلگرامی تهران خودرو
خرید خودرو های اقساطی از پنل دیوار تهران خودرو

فروش اقساطی سایپا
فروش اقساطی ایران خودرو
فروش اقساطی پارس خودرو
فروش اقساطی بهمن موتور
فروش اقساطی امپاور

4.5/5 - (10 امتیاز)